Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2008, 22:48   #1
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard Turkije is binnen 10 jaar een van de rijkste landen op aarde

http://www.haberturk.com/haber.asp?i...&dt=2008/09/08

Het Turkse nanotechnologiebedrijf NNT heeft een product ontwikkeld dat de wrijving in motoren reducueert met 40-70%. Het product is gebaseerd op boron. 75% van de wereld boronvoorraad bevindt zich in Turkije. Dit product zal de motorolie vervangen die gebruikt wordt om motoren te smeren. Ook in allerlei productiemachines zal dit product als smeermiddel gebruikt kunnen worden. Wereldwijd zal de vraag naar olie hierdoor dalen.

Ik kan niet geloven dat Turkije zich op dit moment in sneltreinvaart ontwikkelt. Turken hebben de laatste tijd o.a. het volgende ontwikkeld:
- stealthverf
- composietmaterieel dat niet te doorboren is en dat bestand is tegen een mijnexplosie van 10 kg tnt
- uitvindingen in de genetica die uiteindelijk zullen leiden tot het langer leven van mensen

Waar komt dit opeens vandaan? Komt het misschien doordat Turkije nu voor het eerst de infrastructuur en het opleidingsniveau heeft? Komt het door de grote jonge bevolking van Turkije? Ik heb nooit gedacht dat ik dit in mijn leven zou meemaken.

Hebben jullie een andere verklaring?

Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 8 september 2008 om 22:49.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 22:51   #2
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Als ik turkije hoor dan zegt mijnt trigger dat Turkije niet bij Europa hoort omdat het voor 95% aziatische grond heeft.
Voor de rest is het beter voor hun maar de mensenrechten worden nog niet gerespecteerd en er is nog werk aan de winkel ivm scheiding kerk en staat.
Turkije is niet europees. Dan kan Turkije zoals Polen nu doet hun mensen terugroepen om te werken.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 22:54   #3
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Het gemiddelde inkomen van Turkije bedraagt nu al $12.900. In het oosten van de Turkse Zwarte zee is er een olieveld met 10 miljard vaten ontdekt. In de westelijke Zwarte zee heeft Turkije aardgas ontdekt. Ze verwachten echter dat ze nog veel grotere gasvelden gaan vinden.

- Turkije wordt energie onafhankelijk
- Turkije wordt een belangrijke corridor voor energie
- Turkije wordt een belangrijke producent van hoogwaardige kennis
Oud 8 september 2008, 23:04   #4
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Het gemiddelde inkomen van Turkije bedraagt nu al $12.900. In het oosten van de Turkse Zwarte zee is er een olieveld met 10 miljard vaten ontdekt. In de westelijke Zwarte zee heeft Turkije aardgas ontdekt. Ze verwachten echter dat ze nog veel grotere gasvelden gaan vinden.

Beste,

Zulke topics gaan hier niet aanslaan....

U kan beter een topic opstarten over extreme moslims in Turkije!!!
Dat is immers veel poppulistischer en voor de gemiddelde caféVlaming binnen niveau....

Groetjes,
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 23:04   #5
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.haberturk.com/haber.asp?i...&dt=2008/09/08

Het Turkse nanotechnologiebedrijf NNT heeft een product ontwikkeld dat de wrijving in motoren reducueert met 40-70%. Het product is gebaseerd op boron. 75% van de wereld boronvoorraad bevindt zich in Turkije. Dit product zal de motorolie vervangen die gebruikt wordt om motoren te smeren. Ook in allerlei productiemachines zal dit product als smeermiddel gebruikt kunnen worden. Wereldwijd zal de vraag naar olie hierdoor dalen.

Ik kan niet geloven dat Turkije zich op dit moment in sneltreinvaart ontwikkelt. Turken hebben de laatste tijd o.a. het volgende ontwikkeld:
- stealthverf
- composietmaterieel dat niet te doorboren is en dat bestand is tegen een mijnexplosie van 10 kg tnt
- uitvindingen in de genetica die uiteindelijk zullen leiden tot het langer leven van mensen

Waar komt dit opeens vandaan? Komt het misschien doordat Turkije nu voor het eerst de infrastructuur en het opleidingsniveau heeft? Komt het door de grote jonge bevolking van Turkije? Ik heb nooit gedacht dat ik dit in mijn leven zou meemaken.

Hebben jullie een andere verklaring?

Lijkt me nu ook weer een beetje aan de optimistisch kant...
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 23:04   #6
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Kol HaKavod ! Turkije is erg in beweging, economisch, militair. De laatste militaire oefeningen met Israël waren ook weer een groot succes en worden volgend jaar weer herhaald.

Of Turkije bij de EU moet weet ik niet, ik ben zelf niet echt pro-EU. Maargoed ik wens Turkije veel voorspoed, moge de PKK en al haar sympatisanten weer eens een goed pak slaag krijgen van de Türk Silahlı Kuvvetleri.

Ik zal Turkije zeker in de nabije toekomst nog een keer bezoeken.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 23:07   #7
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Als ik turkije hoor dan zegt mijnt trigger dat Turkije niet bij Europa hoort omdat het voor 95% aziatische grond heeft.
Voor de rest is het beter voor hun maar de mensenrechten worden nog niet gerespecteerd en er is nog werk aan de winkel ivm scheiding kerk en staat.
Turkije is niet europees. Dan kan Turkije zoals Polen nu doet hun mensen terugroepen om te werken.
Ik denk dat veel Turken zullen terugkeren. Een deel van de Turken zal ook blijven in Nederland. Op dit moment verhuizen vooral hooggeschoolde Turken naar Turkije. Als Turkije eenmaal een rijk land is zullen de laaggeschoolde Turken ook naar Turkije verhuizen. De Turken die in Nederland achterblijven zullen de Turken zijn die zich verbonden voelen met het land.
Oud 8 september 2008, 23:08   #8
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Sommigen nemen hun dromen graag voor werkelijkheid. Turkije blijft een land met meer dan 10% ongeletterden, een compleet onderontwikkeld binnenland, een allesverstikkende parallele militaire maatschappij; en een levensstandaard die veel lager ligt dan die van ontwikkelde landen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 23:22   #9
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Kol HaKavod ! Turkije is erg in beweging, economisch, militair. De laatste militaire oefeningen met Israël waren ook weer een groot succes en worden volgend jaar weer herhaald.

Of Turkije bij de EU moet weet ik niet, ik ben zelf niet echt pro-EU. Maargoed ik wens Turkije veel voorspoed, moge de PKK en al haar sympatisanten weer eens een goed pak slaag krijgen van de Türk Silahlı Kuvvetleri.

Ik zal Turkije zeker in de nabije toekomst nog een keer bezoeken.
Turkije en Israel wisselen kennis met elkaar uit omdat beide landen dezelfde soort oorlog voeren. Israel ontwikkelt ook vette wapens. Zie het volgende filmpje over Israelische wapens die ze ontwikkeld hebben voor gebruik op het veld.

http://www.youtube.com/watch?v=DY7r45D1mjk
Oud 8 september 2008, 23:23   #10
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Sommigen nemen hun dromen graag voor werkelijkheid. Turkije blijft een land met meer dan 10% ongeletterden, een compleet onderontwikkeld binnenland, een allesverstikkende parallele militaire maatschappij; en een levensstandaard die veel lager ligt dan die van ontwikkelde landen.
Rijker dan Roemenië, en die zitten wel in de EU. Rijker dan heel wat "ontwikkelende" landen trouwens. En überhaupt beter ontwikkeld dan de meeste landen in de wereld. Turkije werkt nou eenmaal hard, en boekt successen, helaas pindakaas als het je niet zint.

Laatst gewijzigd door BenIsaac : 8 september 2008 om 23:24.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 23:26   #11
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:

Jij bent lang niet in Turkije geweest. Iedere keer dat ik naar Turkije ga zie ik dat het land weer enorme sprongen voorwaarts heeft gemaakt. Het gemiddelde inkomen bedraagt al $12.900. Dit is al hoger dan een aantal EU landen. Bovendien heeft Turkije een groot olieveld gevonden dat groot genoeg is om de eigen behoefte voor 30 jaar te voorzien. Met dit product zal het land nog vele miljarden verdienen omdat boron nagenoeg exlusief in Turkije voorkomt.
Oud 9 september 2008, 03:45   #12
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Turkije is een van de nieuwe economische machten waar investeerders wereldwijd in geinteresseerd zijn, dat is waar.
Maar het heeft nog een lange weg af te leggen, waar het juiste economisch beleid van belang zal zijn.
Veel olie is goed, maar als je kijkt wat andere landen met veel olie en veel volk er van gebakken hebben ... : Nigeria, Mexico, Venezuela, Indonesie ... dat zijn niet bepaald modelstaten.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 05:36   #13
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Turkije en Israel wisselen kennis met elkaar uit omdat beide landen dezelfde soort oorlog voeren. Israel ontwikkelt ook vette wapens. Zie het volgende filmpje over Israelische wapens die ze ontwikkeld hebben voor gebruik op het veld.

Het is fijn dat Turkije goed boert. Het is minder fijn dat het dat vooral doet in die sectoren die me nu juist gestolen kunnen worden. Het militaire en de autoindustrie.Hopelijk evolueert Turkije naar een groenere vredelievendere economie, levensbeschouwing dmv een Islam die spiritueler wordt ipv wereldser.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 07:14   #14
kaptenkirk
Partijlid

kaptenkirk's schermafbeelding

Standaard

De turkse propagandamolen draait blijkbaar op volle toeren. Let wel op dat het zich niet tegen turkije keert. Mijns inziens hebben te turken het warm water uitgevonden. Zoals scherven reeds zei, ze steken energie in verouderde technieken ipv iets nieuws en baanbrekends "uit te vinden".

- Iedereen zoekt naar alternatieve (groene) energie, turkije vindt een smeermiddel uit.
- Iedereen schreeuwt om vrede op aarde, turkije vindt stealthverf en composietmateriaal en tanks uit.
- Iedereen vindt dat de wereldbevolking dringend moet verminderen, turkije vindt levensverlengende middelen uit.

Stel je echter voor, dat ze inderdaad één van de rijkste worden, bestaat de kans niet dat veel turken gaan terugkeren naar hun land? Dan moet ik zeggen, proficiat, turkije heeft iets uitgevonden tegen "ons" probleem. "Ons" turkenprobleem wordt opgelost.
kaptenkirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 08:49   #15
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het hangt ervan af hoe je blijft opvat. Turkije heeft idd nu nog een groot aantal analfabeten en een onderontwikkeld binnenland. Maar het blijft niet zo. Turkse Nederlander is terecht blij dat Turkije zich snel ontwikkelt. Ik hoop eveneens het beste voor Turkije.

Als een land zich ontwikkelt, volgen min of meer vanzelf meer democratische instituties. Wat dat betreft heb ik ook goede hoop voor Turkije. Atatürk heeft er in ieder geval voor gezorgd dat secularisme geen slechte klank heeft, zoals in veel Arabische landen. De stichter van de moderne Turkse staat was voor secularisme, dat telt. Dan kunnen er nog zo veel fundamentalistische kwezels zijn, die hebben het een stuk moeilijker dan wanneer het land al sinds eeuwen door wat autoritaire sjeiks werd bestuurd.

Als Turkije zich ook snel van zijn sterke militaire invloed kan ontdoen en een ware democratie wordt, kunnen volgende stappen worden gezet. Eerst een regeling treffen voor de kwestie Cyprus en dan kan het eindelijk ook toetreden tot de EU. Dat is voor zowel de EU als Turkije profijtelijk.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 9 september 2008 om 08:57.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 08:52   #16
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
Beste,

Zulke topics gaan hier niet aanslaan....

U kan beter een topic opstarten over extreme moslims in Turkije!!!
Dat is immers veel poppulistischer en voor de gemiddelde caféVlaming binnen niveau....

Groetjes,

Kunt u nu eens nooit normaal op een topic reageren?
Moet u altijd alles afbreken wat van iemand komt waarvan deze hun gedachtengang afwijkt van de uwe?
Doe nu eens normaal zeg.

Laatst gewijzigd door bentje : 9 september 2008 om 08:53.
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 08:56   #17
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat veel Turken zullen terugkeren. Een deel van de Turken zal ook blijven in Nederland. Op dit moment verhuizen vooral hooggeschoolde Turken naar Turkije. Als Turkije eenmaal een rijk land is zullen de laaggeschoolde Turken ook naar Turkije verhuizen. De Turken die in Nederland achterblijven zullen de Turken zijn die zich verbonden voelen met het land.
Even een wat meer persoonlijke vraag. Denk je er zelf over om naar Turkije te gaan? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 09:51   #18
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik ga geen 50min kijken,
noem mij eens enkele israelische wapens op?

Laatst gewijzigd door BladeToke : 9 september 2008 om 09:51.
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 12:29   #19
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wereldwijd zal de vraag naar olie hierdoor dalen.
Dat wou ik horen zie...
Oud 9 september 2008, 13:56   #20
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Allemaal prachtig. Laten we hopen dat de Turken er van zullen genieten. En wat wou je nou precies zeggen?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be