Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2003, 12:22   #1
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Denken jullie dat de Antwerpse perikelen van onze geliefde politici invloed gaan hebben op 18 mei?
Of heeft de kiezer niet zo'n goed geheugen?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2003, 12:33   #2
Pierrot
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Denken jullie dat de Antwerpse perikelen van onze geliefde politici invloed gaan hebben op 18 mei?
Wees maar zeker dat het een invloed gaat hebben op de verkiezingen van 18 mei!! VLD gaat zware klappen krijgen! Zij gaan een aantal procent verliezen aan Vlaams Blok en Liberaal Appel!
Pierrot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2003, 13:13   #3
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal wellicht enige invloed hebben op de verkiezingen van 18 mei, omdat het kunstmatig opgeklopte schandaal dan nog te vers in het geheugen ligt. Gelukkig onthoudt de gemiddelde kiezer niet langer dan een zestal maanden, dus tegen de volgende gemeenteraadsverkiezingen is er geen haan meer die er nog naar kraait.
Het Vlaams Blok zal in 2006 zeker nog een poging doen om de hele hetze nog eens dunnetjes over te doen, maar ze zullen in de ogen van de kiezer alleen maar ouwe koeien uit de sloot halen.
Ze hebben toch ook altijd tegenslag hé, de sukkelaars...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2003, 13:16   #4
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Het probleem is dat zelfs wanneer het Blok en het Liberaal Appel samen 49% van de stemmen halen, de corrupte partijen allemaal samen gaan zetelen, zonder programma, zonder visie, zonder concrete afspraken, met als enige doelstelling om de macht maar niet te verliezen.

Wat in feite reeds jaren gebeurt in Antwerpen, vandaar de corruptie , het gesjoemel en het wanbestuur van de laatste jaren.

En nog altijd geen sanctie. Ze nemen dezelfde mensen en doen gewoon voort.

Een echte schande ! De dieven !
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2003, 13:19   #5
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Het zal wellicht enige invloed hebben op de verkiezingen van 18 mei, omdat het kunstmatig opgeklopte schandaal dan nog te vers in het geheugen ligt. Gelukkig onthoudt de gemiddelde kiezer niet langer dan een zestal maanden, dus tegen de volgende gemeenteraadsverkiezingen is er geen haan meer die er nog naar kraait.
Het Vlaams Blok zal in 2006 zeker nog een poging doen om de hele hetze nog eens dunnetjes over te doen, maar ze zullen in de ogen van de kiezer alleen maar ouwe koeien uit de sloot halen.
Ja ja, als het Blok de beerput opendoet is het altijd een opgeklopte hetze.
Is toch geen probleem, als politici persoonlijke aankopen doen met geld van de burgers ?
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2003, 13:37   #6
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Citaat:
Citaat:
Is toch geen probleem, als politici persoonlijke aankopen doen met geld van de burgers ?
Ten eerste was het niet het Vlaams Blok dat de "beerput" heeft opengedaan, maar wel Patrick Janssens zelf.
Ten tweede is het altijd en overal zo geweest dat burgemeester en schepenen vergoed worden voor de gemaakte onkosten. Ik heb het al eerder gezegd: sommigen onder hen hebben wellicht wat ondoordacht met hun kaart omgesprongen, maar ik wil eerst wel wat meer informatie omtrent die uitgaven voor ik bereid ben om over een schandaal te spreken.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 7 april 2003, 13:44   #7
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die Raf is ofwel blind, ofwel van heeeeeeeeel erg slechte wil.
Oud 7 april 2003, 13:46   #8
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Die Raf is ofwel blind, ofwel van heeeeeeeeel erg slechte wil.
Nee hoor, integendeel, ik beschik over het volle genot van mijn beide ogen en ik ben steeds van goede wil

Citaat:
Oud 7 april 2003, 14:05   #9
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ten eerste was het niet het Vlaams Blok dat de "beerput" heeft opengedaan, maar wel Patrick Janssens zelf.
Ten tweede is het altijd en overal zo geweest dat burgemeester en schepenen vergoed worden voor de gemaakte onkosten. Ik heb het al eerder gezegd: sommigen onder hen hebben wellicht wat ondoordacht met hun kaart omgesprongen, maar ik wil eerst wel wat meer informatie omtrent die uitgaven voor ik bereid ben om over een schandaal te spreken.
Als ik "ondoordacht" geld gebruik van mijn werkgever om een handtasje te kopen of een fles parfum, dan wordt ik zonder proces buitengesmeten.

Aangezien ik de werkgever van die politici ben, wil ik mij het recht voorhouden om ze buiten te kegelen.

Trouwens, welke partij is er eigenlijk al in elk corruptie-dossier aanwezig geweest ?

Ook "ondoordacht" te werk gegaan zeker ? Patrick "ondoordacht" Janssens kan daar ook van meespreken.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2003, 14:11   #10
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Ik denk dat alleen in Antwerpen ze allemaal een pandoering gaan krijgen.
De rest van België kan het geen fluit schelen wat ze in dat prutsdorpje uitsteken, zolang ze maar niet teveel lawaai maken.
Oud 7 april 2003, 14:14   #11
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik "ondoordacht" geld gebruik van mijn werkgever om een handtasje te kopen of een fles parfum, dan wordt ik zonder proces buitengesmeten.
Dat soort dingen zijn anders schering en inslag in de privé-sector. Weliswaar wordt het alleen gedoogd bij kaderleden, een simpele bediende zou het niet moeten proberen.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2003, 14:43   #12
Sseppe
Burger

Standaard

Als Sp.a en de VLD niet teveel meer in debat gaan met het VB kan het misschiens nog meevallen. De repliek van vooral Voorhamme gisteren in de Zevende Dag op Dewinter sloeg op niks en als ik de commentaren hier en daar lees denk ik daar niet alleen zo over.
Sseppe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2003, 14:51   #13
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat alleen in Antwerpen ze allemaal een pandoering gaan krijgen.
De rest van België kan het geen fluit schelen wat ze in dat prutsdorpje uitsteken, zolang ze maar niet teveel lawaai maken.
Een beetje zoals het de rest van de wereld geen fluit kan schelen wanneer het prutslandje België een grote mond openstrekt. Maar da's een andere zaak.

Ik denk dat het resultaat in Antwerpen anders wel met veel interesse gaat worden gevolgd door de nationale partijbonzen.

En da er ook in andere steden zwaar wordt gesjoemeld. Denk maar aan Mechelen, Luik, Charleroi, Gent, ...

Maar die hebben de stinkende potten tot nog toe gedekt kunnen houden.
Oud 7 april 2003, 15:19   #14
Pierrot
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sseppe
Als Sp.a en de VLD niet teveel meer in debat gaan met het VB kan het misschiens nog meevallen. De repliek van vooral Voorhamme gisteren in de Zevende Dag op Dewinter sloeg op niks en als ik de commentaren hier en daar lees denk ik daar niet alleen zo over.
de repliek van De Winter was ronduit schitterend!!! : een dief die zijn buit terugbrengt, is en blijft een dief!!
Pierrot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2003, 17:23   #15
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierrot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sseppe
de repliek van De Winter was ronduit schitterend!!! : een dief die zijn buit terugbrengt, is en blijft een dief!!
simpel.
het is een DOMME dief.
Oud 7 april 2003, 18:02   #16
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Als oud inwoner van een door Antwerpen opgeslokte en verknoeide gemeente voel ik me wel betrokken met dat wat daar rommelt. Met de fusie van de Antwerpse gemeenten is het er niet beter op geworden. Daar heeft het huidige bestuur niet echt veel mee te maken en de politiek alles. Het zit in Antwerpen bestuurlijk verkeerd. Ik vraag me af of een stad van die omvang wel op deze manier kan bestuurd worden.
Wat de kies intenties betreft daar kan ik niets zinnigs over vertellen. De onrust op de arbeidsmarkt kan de kiezer zowel naar de sp.a drijven als hem er van vervreemden. De VLD maakt een wat fletse indruk die dan weer versterkt wordt door veel TV optredens. De CD&V begint terug te winnen omdat de anderen geen vernieuwing brengen. De verschuivingen lijken me echter vrij klein. Dat de sp.a met spirit 5% zou bijwinnen lijkt me toch erg veel. Over het VB, de NV.a en Agalev durf ik me niet uitspreken. Het VB zal zoals gewoonlijk wat bijwinnen, Agalev wat verliezen en het NV.a met veel geluk de kiesdrempel halen. Veel verandering zal er niet zijn en nog minder mogelijkheden tot beterschap, maar het kan altijd verkeren. 8)

mvg. Rogier
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2003, 21:34   #17
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier
Veel verandering zal er niet zijn en nog minder mogelijkheden tot beterschap, maar het kan altijd verkeren.
'k denk het ook niet.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be