![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Politieraden afschaffen ? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ja maar ... |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Neen maar ... |
![]() ![]() ![]() |
1 | 50,00% |
Ik weet het niet of iets anders ... |
![]() ![]() ![]() |
1 | 50,00% |
Aantal stemmers: 2. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De politieraden zouden een verspilling van tijd en middelen zijn en bovendien ook ineffectief zijn. Als ze worden afgeschaft is dat een besparing en kunnen de begrotingen en besprekingen efficiënter op de aparte gemeenteraden worden gehouden. De brandweer die ook over de gemeenten heen werkt heeft zo'n raad niet. Bron.
Zal informeel overleg tussen burgemeesters voldoende zijn om democratische controle over de politiezones te houden ? De politiediensten zijn toch net nog wat ingrijpender in het leven van de burgers dan de brandweerdiensten. De schrijver van het artikel heeft vermoedelijk ook maar diepgaande ervaring met een politieraad. Misschien gebeurt er in andere politieraden wel meer ?
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 11 februari 2023 om 06:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() ik heb meegemaakt : in mijn gemeente had VB 2 gemeenteraadsleden maar nimand in de politieraad , dus in dat geval was het niet 100% democratisch