![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.nivea.nl/advies/zon/vervellen-van-de-huid
WAT TE DOEN BIJ EEN HUID DIE VERVELT? Bijna iedereen kent het wel: na een dag in de zon begint je huid opeens te vervellen. Vaak gebeurt het na verbranding, maar dat hoeft niet per se. Lees hier wat je kunt proberen om vervellen te voorkomen, wat je kunt doen als het toch gebeurt en hoelang het vervellen duurt. ![]() WAAROM VERVELT JE HUID DOOR DE ZON? De bovenste laag van je huid, de opperhuid, vernieuwt zichzelf regelmatig. Ongeveer elke 30 dagen heb je een volledige nieuwe opperhuid. Ga je zonder de juiste bescherming de zon in, dan kunnen de huidcellen beschadigen. In dat geval gaat je huid hard aan het werk, want die beschadigde cellen moeten snel vernieuwd worden. En dus begint je huid te vervellen. VERVELLEN NA VERBRANDING Als je bent verbrand als gevolg van onbeschermde blootstelling aan de zon loop je een grote kans op een vervellende huid. Die beschadigde huid moet er nu eenmaal af en vervangen worden door nieuwe, gezonde huidcellen. Het begint met een paar losse velletjes, maar voor je het weet ontstaat het vervellen op een groter deel van de huid. De delen van de huid die vaak aan de zon worden blootgesteld en daardoor sneller verbranden (en vervellen): je gezicht, armen, schouders en hals. Maar vergeet je om bijvoorbeeld je buik, benen of rug in te smeren, dan kunnen die net zo goed vervellen. ![]() Conclusie: niet te veel in de zon zitten en uw huid beschermen met een crème met een voldoende hoge factor. Laatst gewijzigd door reservespeler : 7 februari 2023 om 09:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Elke zondag 1 capsule vitamine D. Niet te veel direct zonlicht op m'n babyvelletje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zit werkelijk nooit in de zon. Ik verdraag het gewoon niet.
Voordeel; mijn huid vervelt niet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, da's Vetzakkistan. Soms ook als Walbanië bekend.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb me ooit laten vertellen, ik weet dus niet of het waar is, dat de term "Blauw bloed" kwam van de vrouwelijke hofbewoners.
Ne gewone sterveling liep / werkte in weer en wind, hierdoor verkleurde hun huid. Vrouwelijke hofbewoners meden de zon als de pest. Hierdoor hadden ze een mooie witte huid, waar de bloedaders blauw door kleurden. Om de zon zoveel mogelijk te mijden, werden er lanen aangelegd, waar de vrouwen dagelijks in de schaduw van de bomen konden wandelen. Moesten de vrouwen toch in openlucht verschijnen, dan droegen ze grote hoeden of parasols |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |