![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() onderwerp
Russen probeerden Nederlandse energievoorziening te verstoren analyse 1) LOgisch dat zij Nederland uitkiezen, als transport knooppunt via Haven Rotterdam ea. 75 % Logistieke transport van schepen wordt vanuit Rotterdamse Haven geleid. 2) De Russen gaan zeker ooit hard toeslaan in Nederland, reken maar na, vele Russische commando's kwamen zeker allang undercover mee met de Oekrainse stroom vluchtelingen en zijn nu gevaarlijke, slapende Cellen. 3) Ik voel mij niet meer goed laatste tijd, net alsof het Nucleaire einde van ons allemaal binnen enkele maanden een feit zal zijn, dankzij POETIN die misschien toch de Messias kan zijn, jezus he die terugkomt met een kleine tactische nucleaire raket in zijn reet om zo zijn Armageddon droom uit de Russisch ORthodoxe kerk met gouden Bijbel te realiseren. ja zo zou jezus het toch echt aanpakken, REF Terminator he ?? 4) Zielige wereld, EU en USA besteedden al minstens 60 miljard Euro's aan oorlog Oekraine en aan de andere kant bedelen mensen nu om noodhulp te bieden aan aardbevings drama in Turkije en Noord Syrie, en men haalde via tv akties een magere 83 miljoen euro op in Nederland, terwijl Nederlandse regering tekende om 10 dure Leopard II tanks te betalen v Oekraine. Miljarden voor militaire vuurwerk en zielige duizendjes voor NOODhulp. 5) Na een Russische aanslag kan Nederland in een totale chaos veranderen met plunderingen, hongersnoden, moorden, rellen. stel je voor 8 weken geen elektriciteit in heel Nederland na harde gecombineerde aanslagen door russische genie troepen. Elk scenario is nu mogelijk ok. ==================================== https://www.nu.nl/binnenland/6252090...verstoren.html Russen probeerden Nederlandse energievoorziening te verstoren Door onze nieuwsredactie 20 feb 2023 om 12:43Update: 5 uur geleden 1.9K reacties Russen proberen de Nederlandse energievoorziening in kaart te brengen om te bekijken hoe ze die kunnen saboteren. De Nederlandse kustwacht en de marine hebben dat kunnen voorkomen, zegt MIVD-directeur Jan Swillens. Ze zijn volgens hem "zeer geïnteresseerd" in de energie-infrastructuur. Volgens de directeur van de militaire inlichtingendienst probeerde "enkele maanden geleden" de bemanning van een Russisch schip op de Noordzee de systemen achter de Nederlandse windenergievoorziening in kaart te brengen. De kustwacht en de marine zijn erop afgegaan en hebben het schip weggeleid. De Russische poging om informatie te vergaren is "niet succesvol geweest", vertelt de MIVD-chef maandag op een gezamenlijke persconferentie met de AIVD. De infrastructuur in de Noordzee is breder dan alleen de voorzieningen voor windmolenparken. De Russen zouden ook geïnteresseerd zijn in bijvoorbeeld internetkabels en gasleidingen. Volgens de diensten is sprake van "voorbereidingshandelingen voor verstoring en sabotage". Ze waarschuwen al langer dat het mogelijk is om in het geheim een aanslag te plegen op andere onmisbare voorzieningen, zoals die voor het drinkwater. Beeld uit video: MIVD-baas waarschuwt voor saboterende Russen1:48 MIVD-baas waarschuwt voor saboterende Russen Zorgen om toenemend wantrouwen jegens Nederlandse overheid De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) en de militaire tegenhanger MIVD publiceerden maandag samen een rapport. In de publicatie waarschuwen de diensten ook dat de oorlog in Oekraïne tot meer wantrouwen tegenover de overheid en instituten in Nederland leidt. Extremisten zien een strategie van de elite om het volk te onderdrukken. De AIVD en MIVD merken op dat "de extremistische anti-institutionele beweging overwegend pro-Russisch is, waarbij president Poetin wordt afgeschilderd als 'verlosser'". Die opvatting is volgens de diensten niet per se populair in Nederland, maar zou groepen wel gevoelig maken voor heimelijke beïnvloeding vanuit Rusland. De diensten zeggen dat er voor zover bekend geen grote aantallen extremisten naar Rusland of Oekraïne zijn gereisd om mee te vechten. Wel waarschuwen ze dat Al Qaeda of IS zullen proberen te profiteren van de oorlog. Hoge energieprijzen door oorlog leiden tot onvrede Verder staat in het rapport dat de oorlog in Oekraïne nog wel even zal duren. Van vredesbesprekingen is vooralsnog geen sprake en volgens de diensten is het ook niet waarschijnlijk dat Rusland of Oekraïne de strijd binnenkort zal winnen. Intussen heeft de oorlog wel gevolgen voor bijvoorbeeld de energievoorziening, waardoor ook Nederlanders met hoge prijzen geconfronteerd worden. De AIVD en MIVD waarschuwen dat die hoge prijzen tot problemen en onvrede leiden. Eerder 14 okt 2022 om 23:05 AIVD en MIVD zouden journalisten werven om informatie te verzamelen AIVD en MIVD zouden journalisten werven om informatie te verzamelen 28 apr 2022 om 12:28 AIVD: Kans op aanslag uit extreemrechtse hoek voorstelbaar AIVD: Kans op aanslag uit extreemrechtse hoek voorstelbaar 01 apr 2022 om 18:34 AIVD en MIVD krijgen tijdelijk meer ruimte om te hacken vanwege cyberdreiging AIVD en MIVD krijgen tijdelijk meer ruimte om te hacken vanwege cyberdreiging Beeld: AFP 1.9K reacties Lees meer over: AIVD MIVD Binnenland Oorlog in Oekraïne NUjij: Uitgelichte reacties Itsme9999 20 feb 2023 om 15:06 Ik herken deze boodschap heel duidelijk in het dagelijkse leven. Het is met de oorlog in Oekraïne veel erger geworden, maar het is al een paar jaar aan de gang. De grootste voeding was die ik indertijd heb ervaren is de aanwezigheid van een door de VS geleide coalitie in het MO. Bureau Clingendael heeft hier ook e.e.a. over gepubliceerd, voordat het lijkt dat ik mijn eigen mening probeer de distribueren.Het debat tussen Mark Rutte en Thierry Baudet voorafgaand aan de Tweede Kamerverkiezingen was wel het meest illustrerend. Baudet vond dat wij geen reden mochten hebben Rusland zo te wantrouwen, terwijl Rutte argumenten aanbracht waarvan wij vandaag de werkelijkheid zien. De werkelijkheid is niet dat Rusland vandaag mogelijkheden zoekt zich te verdedigen, feit blijft staan dat Rusland degene is die een ander land dat in vrijheid wil leven is binnengevallen, voor de tweede de keer. Respect: ???? 88 Reacties: ???? 3 Reageer Crea_Bea 20 feb 2023 om 14:23 Dit verbaast me niets. Rusland en zijn bondgenoten zullen er alles aan doen om de energie voorziening buiten hun eigen land te verstoren zodat ze hun afhankelijkheid van het gas van ons weer hebben herwonnen. Ik lees veel pro Putin en Rusland sentiment/steun, laat iedereen die iets heeft tegen onze regering of iets heeft tegen Amerika zich niet laten misleiden door Russische propaganda die zelfs kant en klaar geleverd door een politieke partij (FVD) in ons kabinet. Wat gebeurt is is heel helder en duidelijk, een grootmacht (Rusland) heeft een autonoom soeverein land (Oekraïne) binnen gevallen binnen Europa. Wat hierna gebeurt is, is door deze oorlog en agressie veroorzaakt. Er is dus 1 land wat schuldig is aan alles wat nu gebeurt en dat is Rusland. En er is dan ook maar 1 mogelijkheid dit te stoppen en dat is dat Rusland zich volledig terugtrekt naar zijn eigen land en uit Oekraïne. Tot dan gaan we door met de koers die er nu is. Andere opties om een agressor te stoppen zijn er niet Respect: ???? 104 Reacties: ???? 4 https://www.nu.nl/binnenland/6252090...verstoren.html ==================================== |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() poetin gaat opeens toeslaan in heel europa ok
hij heeft al paar honderd russische commando's hier ter lande, ook in Belgie denk ik, die hebben allang hun doelen in kaart gebracht. er zijn al vele sabotages en bomexplosies overal in hele EU dus die Russische Commando's zijn echt aktief geloof ik nu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn kritiek is: probeerden ze dat echt, of wordt het vermoed dat het een mogelijkheid is?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |