![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is weer de tijd van het jaar.
In nagenoeg elke grote stad kan je wandelingen maken die opgefleurd worden door lichtinstallaties of -projecties. In steden is dat meestal gratis. Zo kan je terecht in Brussel, Gent, Brugge,... Maar ook in parken, dierentuinen, gebouwen kan je op vele plaatsen terecht voor het nodige lichtgeweld. De Zoo van Antwerpen bv. Of in dezelfde stad in het Rivierenhof. En zo zijn er nog een hoop te vinden. Ik ging een aantal jaar geleden naar Vurige Vijvers in Genk maar dat vond ik niet echt een succes. Vrij lang aanschuiven aan de ingang, veel te druk en je kon van de ene kant van de vijver de installaties aan de overkant al zien zodat de verrassing er wel af was tegen je daar aankwam. Grote Schijn in het Rivierenhof was vorig jaar daarentegen wel een enorm succes. Nergens geschuifel tussen een massa volk, veel mooie installaties, aangename wandeling... Goedkoop is het niet (€19,5pp) maar ik vond het zeker de moeite. En dus gaan we dit jaar weer terug. Wat jullie? Gaan jullie daar ooit naartoe? Welke vond je goed? Welke waren minder een succes?
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik kan dat niet lezen, maar waarschijnlijk bent u aan het zeiken over de sfeerverlichtingen die overal opduiken.
|
|
|
|
|
|
#3 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de draad over vliegende auto's geef je zelf toe dat je mijn betoog kan lezen en hier zou dat plots niet meer kunnen... Citaat:
Hoe je het ook draait of keert: iets klopt er niet. En om op uw compleet foutieve veronderstelling in te gaan: nee, ik ben niet aan't zeiken over sfeerverlichting. In tegendeel. Maar ja, jij kan dit niet lezen eh?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : Gisteren om 13:27. |
||
|
|
|
|
|
#4 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het lichtspektakel in het Rivierenhof te Deurne is zo een groot succes dat je DAGELIJKS tickets kunt kopen aan 50% via LMTS. ( Bij gebrek aan deelnemers).
19, 5 euro voor een wandeling van 2 km. ( Normaal ticket prijs ) Laatst gewijzigd door Onzijdig : Gisteren om 14:53. |
|
|
|
|
|
#5 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
https://lmts.be/nl?#tickets
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
||
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maar voor het Rivierenhof heb ik 10 verschillende dagen mails ontvangen met aanbieding van 50% korting. Maw die avondwandeling is zeker niet het o zo verwacht megasucces. Laatst gewijzigd door Onzijdig : Gisteren om 17:35. |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En geen succes?? De eerste editie in 2018 trok 35000 bezoekers. Die van vorig jaar trok er 70.000. Het staat algemeen bekend als één van de succesvolste lichtevenementen in dit land. Ik weet natuurlijk niet wat er voor jou nodig is vooraleer je van een groot succes spreekt...
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dan moet hij tenminste niet aan anderen vragen wat ik schreef want dat was wel redelijk gênant.
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Van georganiseerde massaspektakels blijf ik weg.
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In Deurne zelf spreken ze over 'Grote Schijt', #vogelsvoornachtrust. Het lichtspektakel zou de fauna en flora in het park verstoren.
Als de wandeling slechts 2 kilometer is lijkt me dat slechts een klein deeltje van het park in beslag te nemen. De diertjes in het park zijn ook wel wat gewoon. In een deel wordt dag en nacht gesport, er loopt een weg door, zowel 's zomers als 's winters vinden er evenementen plaats. Zelf zal je mij er niet zien. Te druk. Ik ben geen massamens. Het wordt me sinds corona 's weekends in de meeste natuurgebieden zelfs al te druk.
Wim Van Rooy: 'Islam is islamisme in rust, islamisme is islam in actie.' Laatst gewijzigd door Vlad : Vandaag om 06:29. |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar zoals je zegt: in zon'n park is altijd vanalles aan de hand. Of dat nu het grote verschil maakt weet ik niet. En wil je dat de dieren in zo'n park een ongestoord leven leiden moet je de toegang gewoon het jaar rond verbieden. Maar ja, een mens moet zich tegenwoordig blijkbaar minstens één keer per maand verongelijkt kunnen voelen. Dat is goed voor de likes op de sociale media.
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De tickets worden verdeeld per half uur. Vorig jaar was ik er op een feestdag en zelfs toen hebben wij de wandeling gewoon kunnen doen op eigen tempo. En ons tijdslot was toen uitverkocht. Nergens sta je aan te schuiven vanwege de drukte. Blijkbaar houdt de organisatie daar echt wel rekening mee. Die vervelende drukte was bij Vurige Vijvers in Genk bv wel het geval. Daar schuifelde je als het ware het hele parcours af tussen nog honderden andere deelnemers. Er liepen daar gewoon meer mensen rond dan dat het parcours aan kon. Maar soit; ieder zijn ding eh?
|
|
|
|
#14 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zelfs niet als ze me nog 19,5€ betalen om te gaan.
|
|
|
#16 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben wel eens naar het lichtfestival in Gent geweest en dat is gratis. Mooie en diverse installaties maar wel heel erg druk op sommige plaatsen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|