Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2025, 22:04   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard Pro Palestijns protest

In Brussel vond het zoveelste pro Palestijnse protest plaats en dit voor de ambassade van Israel.

Ik observeer en stel mezelf dan vragen .

Het viel me op daar op je daar in feite de vrouwelijke moslima's op 1 hand kon tellen mannen ook dacht ik maar bon die kan je iets moeilijker onderscheiden.

Raar want ik was vandaag even bij Ikea Anderlecht en ik leek daar eerder in Bagdad dan in Brussel . In het restaurant waren de moslima's gezellig koffie en taarten aan het eten en blijkbaar niet direct van plan om naar dat protest te gaan. Ik zag op dat protest vooral van die wollen sokken figuren met de bekende arafat sjaaltjes .....misschien toffe peren maar allesbehalve moslims.

Nochtans zie ik ondanks het puin en de ellende daar in Gaza nog steeds alle vrouwen met een niqab rondlopen. Weet niet maar dat is precies het laatste waar ik zou aan denken in een oorlogszone

Toch ook raar dat ik weinig hoor of zie van zulkse protesten in de omringende Arabische landen.....Blijkbaar kunnen die moslim broeders hun daar niet zoveel schelen. Waarom moeten ze daar dan zo nodig in Brussel op potten en pannen staan kloppen en niet in al die Arabische buurlanden ???

https://www.bruzz.be/actua/samenlevi...or-israelische

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 juli 2025 om 22:05.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2025, 06:29   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

We mogen al blij zijn dat er al zoveel van de Brusselse jongeren naar heimweeland of poedersnorriestan zijn.
Anders was de kans op rellen en plunderingen groter.
Oud 25 juli 2025, 07:43   #3
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

De moslims beseffen dat ze er geen beschavingsoorlog van mogen maken want die verliezen ze. Daarom hebben ze onze mongolen voor hun kar gespannen: extreem links. Die doen hun vuile werk en slagen daar veel beter in.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2025, 09:56   #4
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De moslims beseffen dat ze er geen beschavingsoorlog van mogen maken want die verliezen ze. Daarom hebben ze onze mongolen voor hun kar gespannen: extreem links. Die doen hun vuile werk en slagen daar veel beter in.
2
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2025, 10:10   #5
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In Brussel vond het zoveelste pro Palestijnse protest plaats en dit voor de ambassade van Israel.

Ik observeer en stel mezelf dan vragen .

Het viel me op daar op je daar in feite de vrouwelijke moslima's op 1 hand kon tellen mannen ook dacht ik maar bon die kan je iets moeilijker onderscheiden.

Raar want ik was vandaag even bij Ikea Anderlecht en ik leek daar eerder in Bagdad dan in Brussel . In het restaurant waren de moslima's gezellig koffie en taarten aan het eten en blijkbaar niet direct van plan om naar dat protest te gaan. Ik zag op dat protest vooral van die wollen sokken figuren met de bekende arafat sjaaltjes .....misschien toffe peren maar allesbehalve moslims.

Nochtans zie ik ondanks het puin en de ellende daar in Gaza nog steeds alle vrouwen met een niqab rondlopen. Weet niet maar dat is precies het laatste waar ik zou aan denken in een oorlogszone

Toch ook raar dat ik weinig hoor of zie van zulkse protesten in de omringende Arabische landen.....Blijkbaar kunnen die moslim broeders hun daar niet zoveel schelen. Waarom moeten ze daar dan zo nodig in Brussel op potten en pannen staan kloppen en niet in al die Arabische buurlanden ???

https://www.bruzz.be/actua/samenlevi...or-israelische
Wel ja! Er zijn ettelijke Arabische landen die feitelijk goede banden hebben met Israël. Ik denk aan Jordanië, de Golf-emiraten en zelfs Saudi-Arabië. Maar merkwaardig genoeg, die houden zich erg rustig. Nochtans die landen zouden evenzeer langs diplomatieke weg over de Gaza-kwestie met Israël kunnen overleggen. Waarom moeten er hier dan naïeve Europese pro-Palestijnse Arafatsjaaltje-dragers in Ukkel vóór de Israëlische ambassade op potten en pannen staan kloppen? Waar moeien die zich eigenlijk mee???
Oud 25 juli 2025, 10:35   #6
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Het is zoeken naar een moslim, wat een sukkels

En als die zo in gaza zouden durven rondlopen worden ze dood gemarteld door hun lievelingen. De debieliteit is groot bij deze

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 25 juli 2025 om 10:36.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2025, 10:38   #7
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

wat een komedie
Oud 25 juli 2025, 10:42   #8
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Een kleine honderd wokers. zouden die wel weten wat ze daar doen, heb daar sterke twijfels over buiten lawaai maken en ne keer 10 min op den vrt moslimzender komen. jaja een reportage van tien minuten......
En dan nog snotneuzen die nog onder mama's paraplu wonen.

Laatst gewijzigd door wagner.666 : 25 juli 2025 om 10:44.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2025, 11:20   #9
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
wat een komedie
Net niet, kijk wat Israeli doen: https://youtube.com/shorts/cNCnaId1_WM

Stop deze genocide, internationaal oorlogsrecht uitspreken en het herstellen van Palestina, niet enkel Gaza.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2025, 13:18   #10
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

[quote=fred vanhove;10517444]Nochtans zie ik ondanks het puin en de ellende daar in Gaza nog steeds alle vrouwen met een niqab rondlopen.[/
QUOTE]
Bron ?

https://www.aljazeera.com/news/liveb...re-in-question

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2025, 14:00   #11
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

[quote=ViveLaBelgique;10517645]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Nochtans zie ik ondanks het puin en de ellende daar in Gaza nog steeds alle vrouwen met een niqab rondlopen.[/
QUOTE]
Bron ?

https://www.aljazeera.com/news/liveb...re-in-question
Die sluiervodden zien er weldoorvoed uit, klaar om nieuw addergebroed te werpen.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2025, 18:59   #12
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=wagner.666;10517659]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

Die sluiervodden zien er weldoorvoed uit, klaar om nieuw addergebroed te werpen.
Veel Pallywood propaganda met dat kloppen op casserollen etc. Moest er daar echt hongersnood zijn waren daar al een paar honderdduizend doden gevallen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2025, 19:12   #13
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht

Veel Pallywood propaganda met dat kloppen op casserollen etc. Moest er daar echt hongersnood zijn waren daar al een paar honderdduizend doden gevallen.
Evidence gathered by Amnesty International demonstrates how over a month since the introduction of its militarized aid distribution system, Israel has continued to use starvation of civilians as a weapon of war against Palestinians in the occupied Gaza Strip and to deliberately impose conditions of life calculated to bring about their physical destruction as part of its ongoing genocide.

https://www.amnesty.org/en/latest/ne...-palestinians/
Oud 25 juli 2025, 20:05   #14
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Evidence gathered by Amnesty International demonstrates how over a month since the introduction of its militarized aid distribution system, Israel has continued to use starvation of civilians as a weapon of war against Palestinians in the occupied Gaza Strip and to deliberately impose conditions of life calculated to bring about their physical destruction as part of its ongoing genocide.

https://www.amnesty.org/en/latest/ne...-palestinians/
Amnesty International is een profitariaat bende waarvan de leiders first class vliegen, in 5 sterren hotels slapen en dineren in 3 sterren. Zijn ook al betrokken geweest in sexuele schandalen. Nee ik lees uw Amnesty artikel niet, er zijn plezanter dingen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2025, 06:00   #15
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amnesty International is een profitariaat bende waarvan de leiders first class vliegen, in 5 sterren hotels slapen en dineren in 3 sterren. Zijn ook al betrokken geweest in sexuele schandalen. Nee ik lees uw Amnesty artikel niet, er zijn plezanter dingen.
De business van ochottekes ochaarme is in het westen altijd bijzonder lucratief geweest. Bij Aziaten lukt dat veel minder he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2025, 06:06   #16
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan ook met eigen ogen zien en satelliet beelden vergelijken voor de bezetting van nepjoden en daarna.

Laatst gewijzigd door CUFI : 26 juli 2025 om 06:06.
Oud 26 juli 2025, 06:48   #17
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De business van ochottekes ochaarme is in het westen altijd bijzonder lucratief geweest. Bij Aziaten lukt dat veel minder he.
https://www.japan-press.co.jp/module...x.php?id=12478

Citaat:
An investigation report the Immigration Services Agency released on October 1 revealed that in June at a detention center in Nagasaki Prefecture a male detainee, who was on a hunger-strike protesting his prolonged confinement, starved to death.

The detainee in question was a Nigerian national in his 40s. He came to Japan in 2000. After being put in jail for theft and other charges, he was released on parole and detained at the Osaka Regional Immigration Bureau in 2015. One year later, he was transferred to the Omura Immigration Detention Center in Nagasaki’s Omura City.

According to the immigration agency report, it was May 30 when a detention facility officer figured out that the man was on a hunger strike. Asked about the reason for the strike, he reportedly said, “For these ten years, I have been deprived of my freedom. Temporary release or deportation, any decision is fine. Get me out of here.” After May 30, he continued refusing to eat and was confirmed dead on June 24.

The Judicial Ministry defended the Omura center’s handling of the situation by saying that the detainee’s death was unavoidable as he refused to receive medical treatment. Regarding the center’s refusal to release him under temporary release and deportation, the ministry said that the center’s action was justifiable due to the possibility that other detainees may go on hunger strikes.
Oud 26 juli 2025, 08:40   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En dat is de enige goeie methode om met hongerstakingen om te gaan.
Oud 26 juli 2025, 17:04   #19
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En bovendien zijn het gretige subsidie-slurpers.
Oud 26 juli 2025, 17:22   #20
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Als je geen moslims in Europa wil was de creatie van een zionistische staat temidden moslimgebieden geen verstandige zet. Men heeft er decennia lange onrust mee in de hand gewerkt, en de bijhorende vluchtelingen.

Ik weet wel, die onrust is door henzelf mee in de hand gewerkt. Maar men moet toch durven erkennen dat zonder die beslissing die regio een stuk minder onrustig was geweest.

Het probleem van antisemitisme was reëel maar een joodse staat was daarvoor niet de aangewezen remedie. Er zijn in de wereld genoeg plaatsen waar joden ongestoord konden en kunnen leven.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be