![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() God is voor één ding zeer goed: dat we allemaal zijn kinderen zijn.
Maar die strikte gelijkwaardigheid is niet iets wat in de wereld met enige consistentie beoefend wordt. Noch door diverse religies met hun tegen elkaar opgezettte goden en kinderen. Eno2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nobody is perfect, we can only try...
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar is zijn vrouw ? waarom eet hij niet , dan zou hij nu met ons aan tafel zitten een lekker rustig met ons eet !! Zouden we zijn kinderen zijn, waarom is er dan oorlog op deze wereld , plaag , ziektes ,enzovoort ...! Had dan god kinderen ,waarom zouden deze kinderen op deze klotewereld leven ? waarom had hij zijn kinderen niet naast hem gehouden (zou god kinderen hebben) Zou god kinderen gehad hebben ! dan zal er niets zijn behalve zijn kinderen !! wij zijn gewoon een schepsel tussen alle andere schepselen , wij zijn ook niet perfect net zoals alle andere schepselen , we hebben maar één ding verschil tussen al die andere schepselen , een dat is verstand !!! Die kunnen wij gebruiken wij kunnen spreken ,zij niet !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() ahum jezus noemde de schriftgeleerden toch echt kinderen van satan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zei toch: noch door religies. Waar is religieus fanatisme eigenlijk goed voor? Nog niet eens voor de fanatici. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() God is een uitvinding van machtswellustelingen. Deze wordt gedragen door het volk dom te houden en allerlei fantastische voorspiegelingen voor te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Schepen
|
![]() en omdat er machtswellustingen waren, kwam jezus om dat verwrongen beeld van God op te heffen. en ondertussen is het christendom zelf ook weer veranderd in iets verschrikelijk farizeeisch en machtswellustig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je kunt wel ontkennen dat god bestaat, maar je kunt niet ontkennen dat veel mensen vanuit een oprecht religieus gevoel geloven dat god wel bestaat. _______________________________ Sorry dat we zomaar drie Egyptenaren hebben afgeknald, we dachten dat het Palestijnen waren. -- De Israelische regering, 18 november 2004 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verstand is dus iets wat ons verenigt? Volgens mij brengt verstand zijn geheel eigen vormen van imbeciliteit mee. Maar daar ging het mij niet om. Wel dat je niet in God moet geloven om aan te nemen dat we allemaal kinderen van God zijn, alhoewel hij niet bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
God is een spontane creatie van de geest. Een projectie waar de mensheid zich aan optrok, zoals de baron van Munchausen zichzelf (en zijn paard) optrok uit het moeras, bij de haren. Zulke projecties zijn uiterst krachtig, ze doen letterlijk wonderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Burgemeester
|
![]() het is idd een wonder om zo een machtige leugen te weven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() God is alleen voor oorlogen in zijn naam te verklaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de voegste christenen als zij over "God" spraken ook in diezelfde zin dachten, als "God" als een soort van fysiek-spiritueel overkoepelend iets waar al het bestaande uit voortgekomen is, of dat misschien wel eenvoudig terug te leiden is tot al wat is. Maar dan nog, daar heb je toch geen religie voor nodig om dat in te zien? Dat ziet toch iedereen die zijn gezond verstand gebruikt dat alles ontstaat in en door de wereld en weer wordt opgenomen door de wereld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja. 't Is te zeggen: ik toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk maar eens wat een zootje ongeregeld het pantheon van de Griekse Goden was. Eeen historisch onovertroffen stelletje belhamels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kunt het stellen of ontkennen maar je kan nog het ene noch het tegendeel bewijzen... het is metafysiek. Niet dat de de beste geesten, waaronder Socrates niet geprobeerd hebben het toch te bewijzen (de onsterfelijkheid van de ziel). En toch veroordeeld werd wegens goddeloosheid. Laatst gewijzigd door eno2 : 8 januari 2005 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |