![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vanaf januari komt er een import tax van 12% en misschien een vaste 2 euro tax per pakje, de rotzooi uit China wordt dus iets duurder.
Dat valt nog goed mee, behalve dat Bpost bij import uit andere landen zoals de VS en UK er standaard 20-30 euro bij lapt per pakje. Verwerkingskosten of iets dergelijks, ik ben benieuwd hoe dit gaat verlopen. Zagen en klagen over Trump maar uiteindelijk zijn ze hier nog veel erger. https://www.nieuwsblad.be/politiek/g...104890078.html |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik wilde vorige week een boek bestellen uit de VS. Plots kwam daar een bijkomende belasting bij - geen idee van welk land - wat vroeger nooit was (ook de verzendingskosten lagen meer dan dubbel zo hoog als enkele jaren geleden). Heb dan maar niet besteld. Belastingen op rommel uit China vind ik niet erg maar de almaar stijgende belastingen op onderlinge handel in het westen ... grrr. We zijn onszelf de nek aan het omdraaien. Straks is de enige economische 'groei' die we nog kennen die van inflatie, stijgende bevolking door immigratie en verhoogde taksen en belastingen.
Islam is islamisme in rust, islamisme is islam in actie. (Wim Van Rooy) De smeltkroezen zijn aan het smelten. Breng het kolenwoud terug. Laatst gewijzigd door Vlad : 14 november 2025 om 07:57. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We moeten af van onze wegwerpmaatschappij en gaan voor duurzame producten. Ik weet dat ik hiermee, voor sommige mensen, vloek in de kerk. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dan gaan we vooral onze GROOTHANDELAARS eens aan bepaalde kwaliteitsvoorwaarden mogen onderwerpen... Want nog eens,die Chinese "achterbuurtfirma's" maken alleen maar wat besteld wordt en volgens wat ze ervoor betaald worden...Veel van die prullaria(lampjes,USB propellertjes,bewegende poppetjes,.....,"handige multifunction tools"..) zijn in een CAD-programma getekend door iemand alhier(ze noemen dat "designed in EU" )en dan wordt gevraagd aan contactpersonen in China zoiets te maken,tegen een bepaalde datum en tegen een bepaalde (te lage-) prijs uiteraard.Dus het probleem start IN EUROPA! Ik zie op mijn werk genoeg Chinese apparatuur en batterijen en zo ,ook hef- en verplaatsingapparatuur, die ik als VOORTREFFELIJK zou omschrijven ,en eigenlijk ook niet goedkoop meer. om mij te onthouden van algemene veroordelingen..... Niet meer gemaakt bij ons omdat we het niet meer KUNNEN maken inmiddels wegens onze cultuur van reglementitis,verlies aan technisch wetenschappelijke kennis,verlies aan motibvatie dingen te MAKEN,en onze vele tussenlagen van "managers en moeials".....terwijl een ganse generatie van ONZE technici en MAKERS inmiddels al verschenen is op de schermen in de vitrines van de funeraria....:
Allemaal te vinden via links naar websites op het Internet Laatst gewijzigd door kelt : 14 november 2025 om 08:27. |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het gaat er niet om wie het ontwerpt en wie het besteld. Het gaat er om dat het aan bepaalde kwaliteitseisen moet voldoen. |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Om DAT allemaal te checken zouden we nog eens een kwart miljoen ambtenaren erbij moerten aanwerven..... U en Ik zouden veel "willen",maar gezien wij,Europeanen,al onze gereedschappen uit handen gegeven hebben mogen we onderhand blij zijn nog IETS te kunnen kopen voor onze eurootjes tout court....
|
|
|
|
#7 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het verschil gaat zijn dat veel mensen gaan rondkijken bij "EU verdelers" van materiaal gemaakt in China om aan die arbitraire import taks te ontsnappen.
Dat die EU verdelers niet meer zijn dan magazijnen, waarbij die €2 per pakje "behandelingskost" (bovenop wat sommige transporteurs/diensten er al abritrair bijdoen), €2 per container word, gaat er weinig verschil aan geven. Het resultaat gaat zijn dat de EU burger minder kan kopen voor evenveel €. IK weet niet wat onze Eurocraten in gedachte hebben, maar de kans dat er maakindustrie terug naar Europa komt, is wel vrij klein. De (r)overheidse belastingszucht en reglementitis samen met het constante gezeik van groensels dat we niet mogen vervuilen zal daar wel voor zorgen.
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wie is alweer de dupe? Waar gaat die extra taks naartoe?
|
|
|
#9 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Eerlijkheidshalve dient men nu ook te concluderen dat China onze oorlog tegen Rusland aan het financieren is door de heffing van taxen op handel met China. Toch als men een gelijkaardige redenering gebruikt mbt de Chinees Russische handel.
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
De consument heeft geen invloed op de duurzaamheid van aangeboden produkten dus de fabrikanten zijn de schuldigen van de wegwerpmaatschappij.
|
|
|
|
#11 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Premier pezewever kan dat extraatje goed gebruiken voor dat gat in de fictieve begroting want dat is nu groter door de aankoop van drone-bescherming van theo.
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hopelijk is er géén regering met Kerstdag. Dan komen MISSCHIEN nieuwe verkiezingen ! Dat zou wel eens héél interessant kunnen zijn. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zou liever de Vlaamse regering zien vallen maar dat gaat naar het schijnt en onbegrijpelijkerwijze genoeg niet.
|
|
|
#14 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vooral de collateral damage ervan, zodat alle verkiezingen in de toekomst niet meer op één en dezelfde dag zullen vallen.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Als ge iets koopt van een pipo op eBay, en de verscheept met de Amerikaanse post dan hebt ge het inderdaad vlaggen. Doe dat gewoon niet. Koop enkel met 'internationale verzending geregeld door eBay/Pitney Bowes".
|
|
|
|
#17 |
|
Minister
|
Steekproeven op de belangrijkste goederen (electronica, kinderspeelgoed, veiligheidsapparatuur). Als het product niet voldoet, behandel zoals een schending van de gegevensbescherming: 20 miljoen EUR boete of 4% van de wereldwijde jaaromzet, welk van de twee het hoogst is.
|