![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Sedert enkele dagen ervaar ik een soort gevoel van welbehagen dat me j�*�*�*�*ren onbekend was. Niet direct een euforisch gevoel, maar een gevoel van geruststelling, van goed voelen.
Na wat introspectie leek mij dit gevoel het meest gelinkt te zijn aan de gebeurtenissen in Irak, hoewel ik daar zeer gemengde gevoelens en bedenkingen rond koester. Bij nader toezien bleek het uiteindelijk niet zozeer om de oorlog, dan wel om de heel ruime context te gaan. Om een gelijkaardig gevoel terug voor de geest te halen moest ik immers terugkeren tot de tijd voor de oliecrisis van 1973. In 1973 daalde er over de hele westerse wereld een donkere wolk van dreiging door de Arabische wereld neer. Sedert 1973 immers staan we dagelijks bloot aan allerlei vormen van terreur door de moslims : de olieterreur, de terreur van de straatcriminaliteit van de moslimmigranten, de terreur van het internationaal moslimterrorisme tegen westerse doelen. Met als uiteindelijke culminatie de terroristische aanslagen van de moslims op de symbolen van het westen op 11 september 2001. Toen spraken de moslims over "that bittersweet feeling of revenge". Maar tegelijkertijd betekenden die aanslagen ook een keerpunt. Enkele maanden nadien ging het wreedaardigste en achterlijkste moslimregime voor de bijl van de Taliban in Afghanistan. En nu is dus het perfide regime van de psychopatische Saddamclan in het hart van de Arabische wereld aan de beurt. Eindelijk heeft het westen na 30 jaar weer zijn lot in eigen handen genomen en heeft het besloten niet meer toe te geven aan de chantage van de moslims. Enkele laffe westerse regeringen proberen hun corrupte islamitische troetelkinderen nog een tijdje de hand boven het hoofd te houden, maar de leidende westerse natie, die meer slagkracht en daadkracht heeft dan alle andere westerse landen samen heeft nu duidelijk het initatief genomen om de Arabieren op hun plaats te zetten. Laat ons hopen dat ze deze les begrijpen en dat ze beslissen om tot de club van vrije naties toe te treden. Zoniet kunnen ze een koekje krijgen van hetzelfde deeg als dat in Afghanistan en Irak. Hoedanook, na 30 jaar klaren de donkere dreigende wolken boven de westerse wereld eindelijk op. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar er maar een godsdienstoorlog van. Zeer slim...
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een ander geluid. Zo zou je het kunnen noemen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik merk anders niet veel euforische heisa meer wat betreft Afghanistan.
De grove woestijnkiezels werden er verfijnd, de oorlogsmachine kreeg haar injectie, maar echt resultaat................... ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Ik vind het eens een andere invalshoek
![]()
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij blijft het beeld bij dat de vrouwen er plots weer hun gezicht durfden laten zien toen Bin Laden er zijn schup afkuiste. Wat gaan we te zien krijgen indien Sadam zou worden opgekuist? Bush kuist zichzelf wel in één enkele regeerperiode mee op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mij spreekt dit boekdelen. Met Irak zal het net zo zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Hoe zit het nu eigenlijk in afghanistan?
![]() |
#13 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
![]() Citaat:
De oorlog tegen Afghanistan kwam er ongeveer zo snel als het maar mogenlijk was na 9/11. Tenzij u natuurlijk complot-theorien wilt onderschrijven waarin een bende power-elitaire joden met PNAC steun het WTC opgeblazen hebben en alles al klaar stond, denk ik echt wel dat het onderliggende motief was dat Bin Laden doodleuk videobandjes uitstuurde vanuit een of andere grot in dat land terwijl de Taliban er geen graten in zag. Zelfs al heeft de Taliban nog een beperkte macht in Afghanistan, hebben ze daar toch het pak rammel van hun leven gekregen en zullen ze twee keer nadenken voor publiekelijk terroristen te steunen. Ze zijn trouwens niet meer in controle van dat land en democratie kreeg een kans. Er is al veel steun aan Afghanistan geweest sinds dan, maar ik ben het met u eens dat daar meer mag van zijn. Met 60 miljard zullen ze de Saddam toch ook buitenkrijgen zeker? Dan hebben ze ineens 10 miljard over om aan Afghanistan te geven ![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Maar wat ik eigenlijk wou zeggen, zonder als een complotaanhanger te willen overkomen: de voorbereidingen voor een oorlog in Afghanistan waren al voor 9/11 bezig. De VS-troepen in de regio waren in hoogste staat van paraatheid gesteld, de Russen waren ook gewaarschuwd om voorbereid te zijn, en er waren speciale gezanten naar de regio gestuurd. (bron: BBC, precieze link kan ik eens opzoeken in mijn eindwerk als ge echt wilt) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() Darwin ziet overal Moslimcomplotten. Irak is een van de meest geseculariseerde moslim-staten-zeker in vergelijking met Saoudi Arabië of Iran-en juist daar ziet hij de Moslimdreiging vandaan komen!
Ik vind het ziekelijk dat hij een "goed gevoel"heeft bij de grootschalige en geuniformeerde terroristische aanslag die de Amerikanen en Britten daar nu aan het plegen zijn: 3500 gewonden, 300 doden bij de burgers alleen maar daar wordt niet over gesproken, als er een paar van die Yankee-oorlogsmisdadigers sneuvelen is het groot misbaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laat jullie toch niet vangen jongens! (en meisjes) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat die beelden betreft, mijn eigen bestaan is op een bijzondere manier met de gruwelijke realiteit van oorlog gekoppeld. Tijdens de tweede wereldoorlog vroeg de nonkel van mijn moeder of ze niet mee naar de cinema ging. In die tijd, toen er nog geen TV was, was het immers de gewoonte dat men een paar keer in de week naar de film ging kijken. Om één of andere reden had mijn moeder die dag geen zin om mee naar de film te gaan. Diezelfde dag werd de Cinema Rex door een vliegende bom getroffen. Reddingsploegen vonden in de ingang ... de nonkel van mijn moeder, dood, met zijn toegangsticket nog in zijn hand ... Voor hetzelfde geld was mijn moeder wel meegegaan en had men haar naast haar nonkel gevonden. En was ik later niet geboren. Een paar jaar eerder waren in de Vlaanders een paar makkers van mijn vader omgekomen tijdens de 18-daagse Veldtocht, toen de Duitsers België binnenvielen en waarbij 12.000 Belgen omkwamen. Op het einde van deze gevechten werd mijn vader als krijgsgevangene in een stinkende beestenwagen afgevoerd naar Koningsberg (nu Kaliningrad). Voor hetzelfde geld was hij door de Duitsers neergeschoten ipv zijn makkers. En was ik later niet geboren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() ach, ieders bestaan is op die manier ongelooflijk toevallig. Vergeet niet dat ge tussen vandaag en pakweg de 10e eeuw letterlijk tienduizenden voorouders hebt he. Als één daarvan op jonge leeftijd gestorven was, waart ge er nu niet geweest. Dat geldt voor iedereen. En wees maar zeker dat een heel erg groot deel van die tienduizenden voorouders rechtstreeks of onrechtstreeks geleden hebben onder een oorlog, en maar nipt overleefd hebben.
BTW: mijn grootvader langs vaders kant heeft in Breendonk gezeten, en mijn grootvader langs moeders kant is als krijgsgevangene naar Duitsland gevoerd. ge bent niet den enige dus ![]() |
![]() |
![]() |