![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() DE ECHTE ROL VAN DEZE GESCHIEDKUNDIGE LEUGEN : DE OORKOND VAN ALBERT VAN CUYCK, BISKOP VAN LUIK, VOOR DE LUIKSE BURGERS IN 1196
Na de kritische studie begonnen door de hoogleraar Despy (ULB) en diepgaand door de luikse historicus Defechereux, ziet men dat deze "oorkond" niet heeft kunnen bestaan en dat de rijkse oorkond - dat erover zou spreken - is een vervalsing, en men mag zo spreken op basis van de strengste geschiedkundige kritiek. Hetzelfde geldt voor de zogenaamde bevestigingen "van 1230" en "1298". Maar de bevestiging van 1415 is een verkregen oorspronkelijke handeling van Sigismond van Luxemburg op basis van de valse documenten (cfr supra ). Wat denkt het Vlaamse Volk daarover ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. Waarom moeten wij dit allemaal weten? 3. Denkt u dat 'het Vlaamse Volk' het ook maar enigszins kan beroeren? 4. Er zijn zoveel vervalste Middeleeuwse documenten. Eéntje meer of minder zal nu echt niet de hemel op onze hoofden laten vallen.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er zijn oneindig veel documenten vervalst.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
document is zo gekant tegen de bisschop dat de katholieke historicus Demarteau zich verkeerdelijk heeft afgevraagd of hij echt aan zijn ontvangers werd verzonden. Deze katholieke auteur heeft niet begrepen dat hij heeft gediend om van de bisschop Jan van Beieren het Regiment (Regeling) van 30 volgend april te verkrijgen, gedeeltelijke terugkeer naar de voorafgaande Luikse democratie aan de slag van Othée. (wordt vervolgd)[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door vanvaerenberg : 12 juni 2005 om 20:42. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() historici zijn nooit leugenaars!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
wat de onafhankelijke vlaamse republiek moet zijn nog veel minder ik heb hier al threads gelezen dat brussel erbij mag, waals brabant, delen van namur,... mijn visie op het geheel is dat ze een samenraapsel willen van de best renderende gemeentes van België willen of die nu in brussel of wallonie liggen speelt geen rol, als het maar geld heeft. ik denk dat dit juist is want ik heb alleen een economisch aspect als argument voor vlaanderen onafhankelijk gezien en al de rest is quatsch
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
leg het er dan iets minder dik op,
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat jullie Vlamingen noemen zijn bewoners van Vlaanderen in F., NL en B. en niet de Brabanders, NL-talig Brabant, Antwerpen en Noord-Branbant in NL., en ook niet de Limburgers. Het is niet omdat er aanverwante streektalen gesproken worden dat het Vlamingen zijn en ze in Vlaanderen wonen. Stellen dat Brabanders en Limburgers Vlamingen zijn is en blijft een groteonwaarheid. Limburg bijvoorbeeld is ingelijfd om als melkkoe te dienen. Zie de VWM (Wtaermaatschappij) die op de kap van de Limburgers nagenoeg 5 percent winst maakt om de verliezen in het echte Vlaanderen te dekken. Van transfers gesproken. Ook op gebied van openbaar vervoer is Limburg benadeeld door de Vlaamse Lijn. Gelukkig dat Steve Steyvaert daar wat verandering aan aan het brengen is. Bullebak Toback heeft jaren de aanleg van de bocht van Leuven verhinderd en zo kost de treinrit van Limburg naar Broekzele enorm veel meer tijd. Ook mocht volgens die "Vlaming" uit Brabant de autowegverbinding tussen Hosbeek op de E314, langs Mechelen naar het Waasland er niet komen en zitten wij dus elke morgen vanaf Aaarschot en Holsbeek opgescheept met files veroorzaakt door de opritten in het Leuvense en de E40. Zo kunnen we verder gaan. Ingelijfd worden bij Vlaanderen is voor de Limburgers absoluut geen goede zaak.
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(Even terzijde: het onderscheid 'Vlaams'-'Waals' werd soms wel al vroeger gemaakt, getuige deze 'nouvelle' (een krant avant la lettre) uit 1634, die het heeft over 'la plus part de la noblesse d'Espagnolle [sic!], Italien[n]e, Bourguignonne, Wallonne et Flamende'.)
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() geef mij maar het goede Oude Belgenland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Al is het politieke Europa niet voor morgen, toch is een opsplitsing van de bestaande netiteiten zonder omgevingskontekst een utopie. Noch taal, noch religie, noch andere lang bestaande verschillen, vormen enige basis om totaal verschillende mensen zoals "Vlaanderaars" of "Limburgers" nu nog samen te voegen. Socio-economische factoren zullen ooit misschien wel toenaderingen geven, maar dan op lange termijn waar veel heilige huisjes nog moeten gesloopt worden. En de kwestie zal zijn of taal daar een grote rol zal in spelen... al is taal op gebied van cultuur en onderwijs wel van enig belang...
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |