|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen | 
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  3 maart 2005, 15:57 | #1 | 
| Provinciaal Gedeputeerde |  Filip Dewinter & Bart De Wever over Di Rupo, BHV,... LVSV-Leuven organiseerde op dinsdag 1 maart het zogenaamde 'Vlaams Duel' tussen Bart De Wever van de N-VA en Filip Dewinter van het Vlaams Belang. Het debat kreeg uiteindelijk nog een staartje. De wagen van de Dewinter bleek na het debat zwaar beschadigd te zijn door onbekenden; en ook de auto van een van de bestuursleden van het Liberaal Studentenverbond Leuven, die het debat organiseerde, was het mikpunt van ernstig vandalisme. Het LVSV-Leuven liet in een mededeling weten dat ze hun misprijzen over deze misdrijven uitdrukken. De vereniging roept intussen de leuvense studenten op zich te verzetten tegen deze wantoestanden. LVSV-Leuven kondigt trouwens aan dat het ook in de toekomst de discussie wil blijven aangaan met vertegenwoordigers van andere ideologieën, meningen en opvattingen. Nog voor het debat uit de startblokken schoot hadden wij een gesprek met Filip Dewinter (fractieleider van het Vlaams Belang in het Vlaams Parlement) en Bart De Wever (voorzitter van de N-VA). De eerste vraag die ze beiden voorgeschoteld kregen was wat zij vonden van het grote charmeoffensief van Elio Di Rupo (PS) in de Vlaamse media. Luister nu naar de interviews met Filip Dewinter & Bart De Wever op: http://www.politics.be/interviews/539/ 
				__________________ Met vriendelijke groet, Frederik Misplon [size=2]Oprichter & Algemeen coördinator Politics.be[/size] [size=1]Gegarandeerd 100% vrijwilligerswerk, Gegarandeerd 100% onafhankelijk [/size] Laatst gewijzigd door FMisplon : 3 maart 2005 om 15:58. | 
|   |   | 
|  3 maart 2005, 16:08 | #2 | 
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd:  3 oktober 2003 Locatie: Zou ik ook graag weten 
				 |   boehoe ik heb geen geluidskaart in mijnen computer hier... 
				__________________ IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! | 
|   |   | 
|  3 maart 2005, 16:21 | #3 | 
| Burger Geregistreerd:  5 april 2004 Locatie: Vlaanderen! 
				 |   Ik heb ook geen geluidskaart hier. Maar iedereen heeft het steeds over het charme offensief van Di Rupo. Kan iemand mij vertellen wat er zo charmant is aan afdreigingen van het kaliber: 90% van Brussél is Franstalich, de Vlamink moet niet droom van een separaat Vlaanderen mét Brussél 
				__________________ Mijn land heet Vlaanderen! | 
|   |   | 
|  3 maart 2005, 16:27 | #4 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  3 februari 2004 Locatie: Bruxelles 
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  3 maart 2005, 16:30 | #5 | 
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd:  3 oktober 2003 Locatie: Zou ik ook graag weten 
				 |   tiens heeft taal er dan toch iets mee te maken..... ?   Ik dacht dat de Bub en Franstaligen ons toch altijd gezegd hebben dat wij niet mochten afscheiden alleen maar 'om de taal'... Want dan waren wij taalracisten en dergelijke dingen meer he... maar omgekeerd zou een Franstalig Brussel niet bij Vlaanderen willen en dat louter om de taal.... ? 
				__________________ IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! | 
|   |   | 
|  3 maart 2005, 16:38 | #6 | 
| Parlementsvoorzitter Geregistreerd: 27 april 2003 
				 |   Interviewer: Het VB, die andere Vlaamsnationalistische partij, aarzelt niet om voortdurend op jullie in te hakken, nochtans is het de enige partij die net zoals jullie op termijn naar een Vlaamse staat wil, (...) ergens zijn jullie toch bondgenoten? Bart De Wever: Wel dat denk ik eigenlijk helemaal niet, ons Vlaamsnationalisme is totaal anders onderbouwd, ideologisch, en zij hebben ook een heel andere strategie, wij nemen veratnwoordelijkheid, wij proberen zaken in beweging te krijgen, zij staan aan de kant, ze worden aan de kant gezet, maar staan er ook zeer graag en volgen dit dossier ook als ramptoeristen, zij wachten eigenlijk watertandend op een fiasco in de hoop nog meer stemmen te kunnen halen, maar de vraag waar zij nooit een antwoord op geven is de vraag hoe zij dat gaan oplossen, welke partners zij zoeken te vinden, hoe zij de Franstaligen gaan overtuigen, dat is helemaal niet klaar, die vraag ontwijken zij, ze maken het zichzelf ontzettend gemakkelijk. | 
|   |   | 
|  3 maart 2005, 16:38 | #7 | |
				 |   Citaat: 

__________________ Mijn land heet Vlaanderen! | |
|   |   | 
|  3 maart 2005, 16:40 | #8 | 
				 |   Alle Vlaams Nationalisten zouden beter aan één zeel trekken in plaats om zich steeds maar blind te staren op de verschillen. Kijk toch naar de overeenkomsten, het doel is toch hetzelfde? 
				__________________ Mijn land heet Vlaanderen! | 
|   |   | 
|  3 maart 2005, 16:41 | #9 | |
				 |   [size=1]  Citaat: 
 [/size] 
				__________________ Mijn land heet Vlaanderen! | |
|   |   | 
|  3 maart 2005, 17:14 | #10 | |
| Staatssecretaris |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  3 maart 2005, 17:15 | #11 | ||||||||
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd: 11 januari 2003 Locatie: Vlaanderen 
				 |   Citaat: 
 , Citaat: 
 Citaat: 
 Klagen helpt niet. Citaat: 
 Citaat: 
  Citaat: 
 Citaat: 
  Citaat: 

__________________ "Denken ist schwer, darum urteilen die meisten." | ||||||||
|   |   | 
|  3 maart 2005, 17:16 | #12 | |
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd: 11 januari 2003 Locatie: Vlaanderen 
				 |   Citaat: 

__________________ "Denken ist schwer, darum urteilen die meisten." | |
|   |   | 
|  3 maart 2005, 17:19 | #13 | |
| Staatssecretaris |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  3 maart 2005, 17:23 | #14 | 
| Minister-President Geregistreerd: 19 mei 2004 
				 |   De cden-n-va waren zelfs de bedenkers van het beruchte zwijgakkoord waarmee ze alle kans op een eventuele wisselmeerderheid de grond onboorden .Zelfs paars interpreteerde het cordon nogeens niet zo strak... Net als in brussel liever met de c'ten en belgicisten meeheulen. Ik ben er zelfs van overtuigd dat mocht Groen het niet geweigerd heebbn dat ze met goren zouden regeren....En als het vb krak dezelfde kritiek levert als ronduit inzake B_H_V dan begint men over een extreem-rechtse verottingsstraegie.  De hoofdreden waarom ik geen lid van de n-va meer wil zijn is dat het Bourgois en co is die neerkijken op het VB en zelfs liever met BIB en Groen samenwerken dat samen met het Vb voor de vlaamse zaak. Laatst gewijzigd door ilfalco : 3 maart 2005 om 17:24. | 
|   |   | 
|  3 maart 2005, 18:10 | #15 | 
| Europees Commissaris Geregistreerd: 26 januari 2005 
				 |   Bericht aan C uit W en ilfalco. Misschien de posting van Klingon (nr 8) eens lezen, waar ik 100% mee akkoord kan gaan. Aan de top zijn de discussies altijd bitsig, wellicht denkt de basis er anders over (hoop ik toch). Op die manier komen we er nooit. | 
|   |   | 
|  3 maart 2005, 18:12 | #16 | ||||||||
| Parlementsvoorzitter Geregistreerd: 27 april 2003 
				 |   Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 | ||||||||
|   |   | 
|  3 maart 2005, 18:43 | #17 | ||
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 21 juni 2002 Locatie: Vlaanderen 
				 |   Citaat: 
 Citaat: 

__________________ Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. | ||
|   |   | 
|  3 maart 2005, 18:45 | #18 | |
| Banneling Geregistreerd: 17 februari 2004 Locatie: Vlaanderen 
				 |   Citaat: 
 Ik behoor tot die tweede. Hoewel we in veel dingen verschillen, is er iets dat ons bindt. Laat ons eerst ervoor zorgen dat we zover geraken, daarna vecht iedereen wel uit in verkiezingen welke richting we willen uitgaan | |
|   |   | 
|  3 maart 2005, 18:51 | #19 | ||
				 |   Citaat: 
 Laat ons een kijken naar de analyse van De Tijd Citaat: 

__________________ Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. | ||
|   |   | 
|  3 maart 2005, 18:58 | #20 | |
				 |   Laat er dus de Franstaligen maar buiten, Fribre. Het zijn de 'Vlamingen' zelf, mét alle troeven in handen, die elk op hun wijze de boel laten aanmodderen. Zolang het Vlaams belang gecordonneerd wordt, is een crisis op welk niveau dan ook, een schijnvertoning. De drie grote machtsblokken zijn immers zolang dit duurt toch op mekaar aangewezen, crisis na crisis, na crisis..........: Citaat: 

__________________ Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. | |
|   |   |