![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() God, voor de enen een begrip..... voor de anderen een geloof. Vermits hij onzichtbaar is kunnen we niet anders dan onze verbeelding laten werken om een beeld van hem te hebben.....
Hoe ziet u hem dan persoonlijk ? 1. als mens 2. als man 3. als vrouw 4. als blanke man 5. als zwarte vrouw 6. als iemand die de touwtjes in handen heeft 7. als iets, energetisch en veranderlijk 8. universeel, die in alles is.......dus ook in ons 9. onveranderlijk en buiten het universum 10. ondefiniëerbaar 12. enkel als een begrip..... want God bestaat niet Of hebt u een meer persoonlijke voorstelling ? Laat ons dan meegenieten ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 18 februari 2005 om 12:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Ik ben een overtuigd atheïst, dus voor mij is god een sprookjesfiguur zoals assepoester, de 7 dwergen, of de boze wolf.
Indien ik hem mij moet voorstellen zal het alleszins geen positieve figuur zijn, als je al het leed op de wereld ziet en zag moet het wel een verschikkelijke sadist zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Geertje : 18 februari 2005 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het probleem is namelijk dat ik voor elke gedachte over god een tegengestelde gedachte kan denken die mij even plausibel lijkt. Bvb: Uitspraak 1: god kan niet worden gevat in een gedachte. Uitspraak 2: de gedachte over god IS de creatie van god. Ik heb al gedacht dat god volstrekt onvatbaar en transcendent is, maar ik ben er al even hard van overtuigd geweest dat de materie waar we soms zo op neerkijken letterlijk god is, in al zijn welwillende en stralende glorie. Ik denk dat het fout is van te veel menselijke kenmerken te projecteren op god. We hebben de neiging om god te zien als een soort "onstoffelijk super-genie". Wij zijn toevallig nu net mensen. De specialiteit van de mens is het denken, en we zijn heel fier op ons denken. Daarom gaan we ervanuit dat god dan wel een soort super-denker moet zijn. Maar soms vermoed ik dat god geen hoger niveau van menselijk denken bereikt dan in onszelf. Dat dit zijn beste poging is. Evenzo kan god niet beter vliegen als een arend dan in de arend zelf. Hij kan niet beter donderen dan in de donder zelf. Dit heel universum is de aspiratie van god om alles tegelijk te ervaren en te zijn. En soms denk ik "man ga gewoon een pint pakken" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit is hoe George Carlin het ziet. De moeite om te lezen, echt om te gillen zo grappig, en nog waar ook: Citaat:
Laatst gewijzigd door Travis66 : 18 februari 2005 om 20:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() God is homo, hij plant zich niet voort, of anders is hij impotent.
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() Niemand kan daar op antwoorden omdat we het gewoon niet weten.
Iets dat is,zoals het heelal zal ooit een begin gehad hebben en is ontstaan,is het geschapen of is het er op natuurkundige en geologische manier gekomen. Om op uw vraag te kunnen antwoorden zouden we eerst moeten weten wat het heelal is ,wat de onmetelijke ruimte is,wat oneindig is. Waar start het en stopt het? Wie zijn wij,en wat is de reden van ons bestaan? Wat is er buiten ons zonnestelsel? Zijn wij reeel of zijn wij machines,gemaakt om planeten leeg te maken,zijn wij microben op de long van een reus? Waar leidt de dood naartoe,en wat komt er nog achter,wat is de staat van niet bestaan(het donkere gat vooraleer we geboren waren). Ziet ge er kan geen antwoordvolgen omdat we zelf niet weten wie of wat we zijn. Wat heeft evolutie met dit alles te maken,is alles vooraf gepland,is er leven op andere planeten en met welk doel? God is een naam,net zoals Allah en Boedha en nog vele anderen,hun bestaan wordt aangetoond in geschriften en boeken zoals de Bijbel en de koran,maar exacte wetenschappelijke bewijzen zijn er niet. Mss is er ergens een organisme dat alles in het heelal bepaald en regelt en wordt dat als God beschouwd,ik kan moeilijk geloven dat we de bijbel als bepalend mogen nemen ,want dan valt gans de evolutietheorie in duigen. Als men mij vraagt gelooft u in God zal ik zeggen ik geloof in het bestaan van een bepalend organisme,een groter iets dat ons bestaan regelt maar onvatbaar voor onze hersenen. Laatst gewijzigd door doornroosje : 18 februari 2005 om 21:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is God willing to prevent evil, but not able?
Then he is not omnipotent. Is he able, but not willing? Then he is malevolent. Is he both able and willing? Then whence cometh evil? Is he neither able nor willing? Then why call him God?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom heeft God in het Aards Paradijs toch de slang geschapen als hij wist wat die allemaal in zijn paradijs zou gaan uitspoken ?
Waarom de olifant tussen het porselein planten ? Toch niet om brokken te maken..... omdat geluk al vlug gaat vervelen. ![]() Of is dit een te menselijke voorstelling van God ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
[size=4]God[/size] (de ~ (m.)) 1 het Opperwezen, de Schepper, de Geest waardoor en waarin alles is, zoals Hij bij monotheïsten, vooral bij joden en christenen genoemd wordt => de alfa en de omega, de Allerhoogste, de Almachtige, de hemelse Vader, de Opperste Rechter, Heer, Heer der heerscharen, Onze-Lieve-Heer, Opperheer, Vader
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Andromeda1968]__________________
[size=4][font=Arial][size=2][/size][/font] [/size][size=1][font=Arial][font=Verdana]"[/font]Which is it, is man one of God's blunders or is God one of man's?"[/font][/size] Wat zou u verkiezen ?
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() God is de primitieve benaming voor “de ordening der dingen”, de natuurwetten dus.
God moest het gebrek aan kennis en inzicht invullen. |
![]() |
![]() |