Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2005, 10:33   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard Er stierven 'maar' 4 miljoen joden in de concentratiekampen.

[size=3]De Einsatzgruppen. De vergeten slachtpartijen van mobiele SS-eenheden achter het Oostfront.[/size]

Negationisten en revisionisten hebben -althans historisch gezien- geen ongelijk wanneer ze beweren dat er in de concentratie- en vernietigingskampen geen zes miljoen joden zijn vergast, vermoord en/of gecremeerd. De waarheid is zo mogelijk nog schokkender! Nagenoeg een kwart tot eenderde van die zes miljoen slachtoffers werden vermoord door de Einsatzgruppen die ongemeen brutaal en beestachtig huishielden ver achter de frontlinies. In de Baltische staten (Kovno, Kaunas), Wit-Rusland, in de Oekraïne (Babi Yar) en in Rusland, ver achter de frontlijn speelden zich afschuwelijke taferelen af die historici thans de Wilde Holocaust noemen.

Eind december 1944 werd door Adolf Eichmann, de organisator van de Endlösung, aan Berlijn gerapporteerd dat 4 miljoen joden werden omgebracht in de concentratie- en vernietigingskampen en nog eens ruim twee miljoen slachtoffers op het terrein zelf door de [size=+1]Einsatzgruppen[/size]

De joden, communisten, zigeuners en andere ongewenste 'vijanden' van het Rijk, werden massaal en op militaire wijze ter plekke vermoord door middel van executie of werden vergast in speciale gesloten vrachtwagens. De lijken werden al dan niet verbrand in diepe geulen of gedumpt in oude ondergrondse olieopslagplaatsen (Ponary). Soms werden de lijken in open lucht verbrand op enorme brandstapels met grote blokken hout.

Bij die slachtpartijen werden ze dikwijls voorafgegaan of enthousiast geholpen door locale fascistische of nazi bewegingen, die soms woester tekeer gingen dan de nazi's of de SS'rs zelf, maar wel door de Einsatzgruppen werden aangemoedigd of getolereerd. De gruwelijkheden die tijdens die massamoorden werden begaan moeten helaas niet onder doen tegenover wat er zich vanaf vanaf het voorjaar van 1942 in de vernietigingskampen zou afspelen.

Er zijn verschillende rapporten (Geheime Reichssache!) en bekentenissen bewaard gebleven van leidende SS'rs van o.m. Otto Ohlendorff, commandant (SS-Gruppenführer) van Einsatzgruppe D en bv het complete autentieke rapport van Karl Jäger, commandant (SS-Standartenführer) van Einsatzkommando 3 (Einsatzgruppe A), alsook vele andere verslagen en getuigenissen van slachtoffers èn daders die deze gruweldaden tot in hun macaberste details beschrijven.

Dit artikel op de website van de Baron doet een poging om de morbide rol van de Einsatzgruppen in het geheel van de holocaust te plaatsen. De slachtpartijen door de Einsatzgruppen zijn beslist één van de zwartste pagina's in de geschiedenis van het Derde Rijk.

http://users.pandora.be/amarcord/selys/einsat01.html

Laatst gewijzigd door thePiano : 27 februari 2005 om 10:34.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 14:43   #2
WhiteLaw
Banneling

WhiteLaw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
[size=3]De Einsatzgruppen. De vergeten slachtpartijen van mobiele SS-eenheden achter het Oostfront.[/size]

Negationisten en revisionisten hebben -althans historisch gezien- geen ongelijk wanneer ze beweren dat er in de concentratie- en vernietigingskampen geen zes miljoen joden zijn vergast, vermoord en/of gecremeerd. De waarheid is zo mogelijk nog schokkender! Nagenoeg een kwart tot eenderde van die zes miljoen slachtoffers werden vermoord door de Einsatzgruppen die ongemeen brutaal en beestachtig huishielden ver achter de frontlinies. In de Baltische staten (Kovno, Kaunas), Wit-Rusland, in de Oekraïne (Babi Yar) en in Rusland, ver achter de frontlijn speelden zich afschuwelijke taferelen af die historici thans de Wilde Holocaust noemen.

Eind december 1944 werd door Adolf Eichmann, de organisator van de Endlösung, aan Berlijn gerapporteerd dat 4 miljoen joden werden omgebracht in de concentratie- en vernietigingskampen en nog eens ruim twee miljoen slachtoffers op het terrein zelf door de [size=+1]Einsatzgruppen[/size]

De joden, communisten, zigeuners en andere ongewenste 'vijanden' van het Rijk, werden massaal en op militaire wijze ter plekke vermoord door middel van executie of werden vergast in speciale gesloten vrachtwagens. De lijken werden al dan niet verbrand in diepe geulen of gedumpt in oude ondergrondse olieopslagplaatsen (Ponary). Soms werden de lijken in open lucht verbrand op enorme brandstapels met grote blokken hout.

Bij die slachtpartijen werden ze dikwijls voorafgegaan of enthousiast geholpen door locale fascistische of nazi bewegingen, die soms woester tekeer gingen dan de nazi's of de SS'rs zelf, maar wel door de Einsatzgruppen werden aangemoedigd of getolereerd. De gruwelijkheden die tijdens die massamoorden werden begaan moeten helaas niet onder doen tegenover wat er zich vanaf vanaf het voorjaar van 1942 in de vernietigingskampen zou afspelen.

Er zijn verschillende rapporten (Geheime Reichssache!) en bekentenissen bewaard gebleven van leidende SS'rs van o.m. Otto Ohlendorff, commandant (SS-Gruppenführer) van Einsatzgruppe D en bv het complete autentieke rapport van Karl Jäger, commandant (SS-Standartenführer) van Einsatzkommando 3 (Einsatzgruppe A), alsook vele andere verslagen en getuigenissen van slachtoffers èn daders die deze gruweldaden tot in hun macaberste details beschrijven.

Dit artikel op de website van de Baron doet een poging om de morbide rol van de Einsatzgruppen in het geheel van de holocaust te plaatsen. De slachtpartijen door de Einsatzgruppen zijn beslist één van de zwartste pagina's in de geschiedenis van het Derde Rijk.

http://users.pandora.be/amarcord/selys/einsat01.html

Uw mening is in strijd met de huidige Belgische wetgeving.
WhiteLaw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 14:58   #3
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WhiteLaw
Uw mening is in strijd met de huidige Belgische wetgeving.
Hoezo? Kan U die wet eens citeren?
Oud 28 februari 2005, 14:32   #4
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is Whitelaw een eigen staat begonnen. Binnen zijn eigen wetgeving is uw mening in strijd met de hedendaagse opvatting, binnen zijn eigen staat, dat Witte Wet legaal is.

Anders gezegd: denk dat zijn eigen ideëen niet stroken met die van u. Maakt hem rijp voor veroordeling en u: dank voor het posten. Zo had ik ze nog niet gezien, die geschiedenis (las het toevallig gisteren ook, in Maus).
Oud 28 februari 2005, 18:53   #5
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Volgens mij is Whitelaw een eigen staat begonnen. Binnen zijn eigen wetgeving is uw mening in strijd met de hedendaagse opvatting, binnen zijn eigen staat, dat Witte Wet legaal is.

Anders gezegd: denk dat zijn eigen ideëen niet stroken met die van u. Maakt hem rijp voor veroordeling en u: dank voor het posten. Zo had ik ze nog niet gezien, die geschiedenis (las het toevallig gisteren ook, in Maus).
Je moet voor de fun eens klikken op de url's (webadressen) in de signatuur van Whitelaw. Je gelooft je ogen niet. En dan te bedenken dat een link naar mijn website in december '04 een aantal weken geband werd op dit forum omdat er bezwarend materiaal zou hebben opgestaan. Dat soort links van neonazi's mogen dan weer wel, onvoorstelbaar....
Oud 28 februari 2005, 18:57   #6
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Je moet voor de fun eens klikken op de url's (webadressen) in de signatuur van Whitelaw. Je gelooft je ogen niet. En dan te bedenken dat een link naar mijn website in december '04 een aantal weken geband werd op dit forum omdat er bezwarend materiaal zou hebben opgestaan. Dat soort links van neonazi's mogen dan weer wel, onvoorstelbaar....
dat is omdat jij jouw negationistische zever zélf hebt geschreven, het is afkomstig van JOUW hand.

Die nazi websites van onze BlankeWet kunnen den boom in voor mij part, ze zijn wel niet van hem afkomstig.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 28 februari 2005 om 18:57.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 19:03   #7
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
dat is omdat jij jouw negationistische zever zélf hebt geschreven, het is afkomstig van JOUW hand.
Er stond niks op dat niet kon en zeker geen negationisme. Maar zodra jij het verschilt kent tussen revisionisme aanklagen (ikke dus) en revisionisme propageren (bv Blokker Siegfried Verbeke) mag je nog eens wat zeggen. Het heeft wat geduurd eer ze het hier snapten en sommigen snappen het nog steeds niet, maar die 'sommigen' zitten dan ook niet toevallig in het rechtse kamp.

Citaat:
Die nazi websites van onze BlankeWet kunnen den boom in voor mij part, ze zijn wel niet van hem afkomstig.
Die reactie had ik verwacht.
Oud 28 februari 2005, 20:05   #8
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er stond niks op dat niet kon en zeker geen negationisme. Maar zodra jij het verschilt kent tussen revisionisme aanklagen (ikke dus) en revisionisme propageren (bv Blokker Siegfried Verbeke) mag je nog eens wat zeggen. Het heeft wat geduurd eer ze het hier snapten en sommigen snappen het nog steeds niet, maar die 'sommigen' zitten dan ook niet toevallig in het rechtse kamp.
het bent u ironisch genoeg die het nog altijd niet snapt: een jood die rechtstreeks op de site van Verbeke terecht komt, zal evenzeer gekwetst zijn wanneer hij op de site van Verbeke komt via de links op uw site. Ook het CGKR was aanvankelijk niet zeker over uw bedoelingen. Wat u dus maar weigert in te zien, is het feit dat de censuur die u wil hanteren evengoed tegenover uzelf kan gebruikt worden door anderen...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 20:21   #9
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
het bent u ironisch genoeg die het nog altijd niet snapt: een jood die rechtstreeks op de site van Verbeke terecht komt, zal evenzeer gekwetst zijn wanneer hij op de site van Verbeke komt via de links op uw site. Ook het CGKR was aanvankelijk niet zeker over uw bedoelingen. Wat u dus maar weigert in te zien, is het feit dat de censuur die u wil hanteren evengoed tegenover uzelf kan gebruikt worden door anderen...
Flauwe kul. Het waren de moderators die op aansturen van SuperStaaf en zijn 82% volgelingen, die klacht tav mijn site neerlegden bij het CGKR en er naast grepen. Mijn site staat overal gelinkt zelfs hier op die van PB. Dat kan je niet zeggen van de site van jouw idool S. Verbeke.

Ps: deze draad dient ergens anders voor, ga maar verder in De Purperen Drol voortjammeren over dat.
Oud 28 februari 2005, 20:43   #10
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
(las het toevallig gisteren ook, in Maus).
Wat is Maus? Een tijdschrift, weekblad,...?
Oud 28 februari 2005, 21:29   #11
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Wat is Maus? Een tijdschrift, weekblad,...?
Duidelijk geen stripfanaat maar dat kan nog komen

Oud 28 februari 2005, 21:50   #12
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Yep, het kwartje is gevallen. Ik meen me te herinneren hierover eens een artikel in De Morgen te hebben gelezen. Eens zien of ik nog ergens een exemplaar kan te pakken krijgen.
Oud 28 februari 2005, 22:27   #13
PAJOT
Banneling

Standaard

Ach, de Duitsers hebben 60 JAAR GELEDEN enkele vergissingen begaan ...

Het enige wat we moeten beklagen is dat tot heden zo zwaar weegt op onze idealistische strijd.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 22:38   #14
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Ach, de Duitsers hebben 60 JAAR GELEDEN...
Hun toenmalige aangehangen ideologie is 60 JAAR LATER nog evenwel springlevend...

Citaat:
...enkele vergissingen begaan ...
m.a.w. de dikte van meerdere lijvige telefoonboeken...
Oud 1 maart 2005, 00:40   #15
thornberrys
Banneling

thornberrys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bezwarend materiaal[/i] Dat soort links van neonazi's mogen dan weer wel, onvoorstelbaar....

Problemen met ons soort,pianoke ?????

*knip*

Persoonlijke aanval.

Jeroen
thornberrys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2005, 12:19   #16
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Yep, het kwartje is gevallen. Ik meen me te herinneren hierover eens een artikel in De Morgen te hebben gelezen. Eens zien of ik nog ergens een exemplaar kan te pakken krijgen.
bij de standard boekhandel op het muntplein te brussel heb ik nog een exemplaar zijn liggen bij de strips . Het mijne komt ook vandaar
Oud 1 maart 2005, 13:40   #17
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Ondubbelzinnig wetenschappelijke cijfers over het aantal joodse slachtoffers bestaat niet. Er is wel een wet die dicteert dat er 6 miljoen slachtoffers zijn gevallen, en dat elk ander cijfer strafbaar is..

Dus is het 6 miljoen slachtoffers.

Al denk ik dat in het midden-oosten er andere cijfers bestaan
Al denk ik dat er, zelfs wetenschappelijk, andere cijfers bestaan

Maar befehl is befehl: "Tzijn er 6 miljoen"
Oud 1 maart 2005, 15:49   #18
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, de Duitsers hebben 60 JAAR GELEDEN enkele vergissingen begaan ...

Het enige wat we moeten beklagen is dat tot heden zo zwaar weegt op onze idealistische strijd.
Nogal wiedes dat het "zo zwaar weegt", het gaat immers om dezelfde misdadige ideologie, door u "idealistische strijd" genoemd.
Maar als u en uw geestesgenoten zo zwaar lijden (ochottekes toch) onder dat stigma, waarom nemen jullie er dan niet uitrukkelijk afstand van? Toch nie moeilijk?
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2005, 18:13   #19
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Flauwe kul. Het waren de moderators die op aansturen van SuperStaaf en zijn 82% volgelingen, die klacht tav mijn site neerlegden bij het CGKR en er naast grepen. Mijn site staat overal gelinkt zelfs hier op die van PB. Dat kan je niet zeggen van de site van jouw idool S. Verbeke.

Ps: deze draad dient ergens anders voor, ga maar verder in De Purperen Drol voortjammeren over dat.

het was zeker al 3 berichten geleden dat Piano mij en de andere censuurtegenstanders in het hoekje van "idolen van S. Verbeke" had gedwud, ik vroeg me al af hoelang dat nog ging uitblijven.
*knip*
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door tronca : 1 maart 2005 om 19:23.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2005, 19:03   #20
thePiano

Standaard

Nog eens even op de rode driehoek geklikt, kwestie van het niveau wat op te krikken....
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be