Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2005, 12:03   #1
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard Dit doet denken aan Gestapo-praktijken

Dit is Belgisch...

Inval RVA-inspecteurs gooit leven Limburgse koffiedames overhoop

,,Ik stuur m'n vrouw nog liever op hotel in die supergevangenis in Hasselt dan dat we één cent boete betalen.'' Paul Colson (52) uit het Limburgse Nerem is boos. Zijn echtgenote en twee schoonzussen moeten zich maandag bij de Economische Inspectie verantwoorden, omdat ze geregeld een handje helpen bij de koffietafels in het parochiecentrum.

Het marktpleintje ligt er verlaten bij. Net zoals de omringende zijstraten en de rest van het dorp. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat is Nerem een oase van stilte en rust. Het dorp, op een boogscheut van Tongeren, telt een kleine duizend inwoners en is nog één van die zeldzame plekken waar iedereen elkaar kent. Vlaanderen op z'n best. Gusta Schoubben (67) en Paulette (50) en Maggy (61) Colson wonen er al hun hele leven en zijn zowat de drijvende krachten achter hun parochie. Al jarenlang verzorgen ze, met veel liefde en respect, de koffietafels in het parochiecentrum. Maar of dat nu nog zo zal zijn, is twijfelachtig.

,,Het lijkt wel een heksenjacht'', reageert Paul Colson die zich opwerpt als woordvoerder van de drie vrouwen.

Klacht wegens eerroof

,,Ze liggen met een depressie in bed. Ze kunnen de druk niet meer aan. Ze zijn behandeld als zware criminelen. Dit is een schande.'' Hun rustige leventje werd overhoop gegooid toen twee inspecteurs van de RVA hen op zwartwerk controleerden. ,,Ze dienden net de taart op. De twee inspecteurs zegden dat ze getipt waren. We begrepen er niets van. Dit zijn bijna Gestapo-praktijken'', klinkt het bij Pauls broer Leo. ,,Het is triestig om zien hoe die mensen behandeld worden. Blijkbaar weten ze niet meer wie ze moeten pakken en dan draaien ze de gewone man maar een loer. We denken wel dat we in een vrij land leven. Nee, in de oorlog had je ook SS'ers die iedereen controleerden.''

Paul en zijn drie hulpvaardige vrouwen kunnen er niet om lachen. Volgende week hebben ze een afspraak met een controleur van de Economische Inspectie. Als het tegenvalt, worden ze beboet voor sluikwerk.

,,Wij betalen niets'', zegt Paul. ,,Dan gaan ze nog beter de gevangenis in. Op hotel. Een mens mag blijkbaar niet meer helpen. Er zijn hier misschien vijf begrafenissen per jaar. Bij elke koffietafel krijgen ze 50 euro. Voor die habbekrats zijn we wel een hele week bezig. We moeten de zaal huren, taarten bestellen, broodbeleg kopen. Met wat overblijft, kunnen we misschien een koffietje gaan drinken.''

Boven Gusta, Magda en Paulette hangen onweerswolken. Paul denkt er nog over na, maar wil een klacht wegens ,,eerroof'' indienen.

,,Wij zijn eerlijke mensen, die altijd op tijd betalen. Hoe moeten wij weten dat je voor zo'n gunst ook al een aangifte moet doen. Volgens de RVA moet m'n vrouw het statuut van zelfstandige hebben als ze taart wil opdienen.''

Als het van het drietal afhangt, mag heel de wereld weten wat hen overkomen is. De mensen moeten gewaarschuwd zijn. ,,Ik hoop dat één van die pipo's in de Wetstraat iets kan doen. Ze discussiëren al jaren over Brussel-Halle-Vilvoorde. Wel, dat ze zich nu ook maar eens met de zaak-Nerem bezighouden. Dit is bijna lachwekkend. Hebben ze nu echt niets beter te doen dan drie oude vrouwtjes lastig te vallen?''

Nee, ze hebben inderdaad niets beter te doen dan oude vrouwtjes lastig te vallen!
Oud 4 maart 2005, 12:15   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Hadden ze er nu een paar allochtonen bijgenomen en er een "multicultureel vrijwilligerscentrum" van gemaakt, dan had Bert Anciaux ze waarschijnlijk subsidies gegeven!

Ik hoop echt van ganser harte dat ze hun boete in gevangenisstraf zullen MOGEN omzetten: meer dan zes maanden zal het wel niet zijn zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 12:19   #3
LeMmOnN
Gouverneur

Standaard

Wordt niet alles geseponeerd onder de 3jaar?

Ik zou ook gaan zitten, dan leer je nog wat bij.
Volleerde mafia-leidsters (kunnen dan solliciteren bij Onkelinkx) ipv zwartwerkende koffiedames
Oud 4 maart 2005, 12:23   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

RechtvanAntwoord.
Kunnen we nog eens lachen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 12:30   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN
Dit is Belgisch...

Inval RVA-inspecteurs gooit leven Limburgse koffiedames overhoop

,,Ik stuur m'n vrouw nog liever op hotel in die supergevangenis in Hasselt dan dat we één cent boete betalen.'' Paul Colson (52) uit het Limburgse Nerem is boos. Zijn echtgenote en twee schoonzussen moeten zich maandag bij de Economische Inspectie verantwoorden, omdat ze geregeld een handje helpen bij de koffietafels in het parochiecentrum.

Het marktpleintje ligt er verlaten bij. Net zoals de omringende zijstraten en de rest van het dorp. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat is Nerem een oase van stilte en rust. Het dorp, op een boogscheut van Tongeren, telt een kleine duizend inwoners en is nog één van die zeldzame plekken waar iedereen elkaar kent. Vlaanderen op z'n best. Gusta Schoubben (67) en Paulette (50) en Maggy (61) Colson wonen er al hun hele leven en zijn zowat de drijvende krachten achter hun parochie. Al jarenlang verzorgen ze, met veel liefde en respect, de koffietafels in het parochiecentrum. Maar of dat nu nog zo zal zijn, is twijfelachtig.

,,Het lijkt wel een heksenjacht'', reageert Paul Colson die zich opwerpt als woordvoerder van de drie vrouwen.

Klacht wegens eerroof

,,Ze liggen met een depressie in bed. Ze kunnen de druk niet meer aan. Ze zijn behandeld als zware criminelen. Dit is een schande.'' Hun rustige leventje werd overhoop gegooid toen twee inspecteurs van de RVA hen op zwartwerk controleerden. ,,Ze dienden net de taart op. De twee inspecteurs zegden dat ze getipt waren. We begrepen er niets van. Dit zijn bijna Gestapo-praktijken'', klinkt het bij Pauls broer Leo. ,,Het is triestig om zien hoe die mensen behandeld worden. Blijkbaar weten ze niet meer wie ze moeten pakken en dan draaien ze de gewone man maar een loer. We denken wel dat we in een vrij land leven. Nee, in de oorlog had je ook SS'ers die iedereen controleerden.''

Paul en zijn drie hulpvaardige vrouwen kunnen er niet om lachen. Volgende week hebben ze een afspraak met een controleur van de Economische Inspectie. Als het tegenvalt, worden ze beboet voor sluikwerk.

,,Wij betalen niets'', zegt Paul. ,,Dan gaan ze nog beter de gevangenis in. Op hotel. Een mens mag blijkbaar niet meer helpen. Er zijn hier misschien vijf begrafenissen per jaar. Bij elke koffietafel krijgen ze 50 euro. Voor die habbekrats zijn we wel een hele week bezig. We moeten de zaal huren, taarten bestellen, broodbeleg kopen. Met wat overblijft, kunnen we misschien een koffietje gaan drinken.''

Boven Gusta, Magda en Paulette hangen onweerswolken. Paul denkt er nog over na, maar wil een klacht wegens ,,eerroof'' indienen.

,,Wij zijn eerlijke mensen, die altijd op tijd betalen. Hoe moeten wij weten dat je voor zo'n gunst ook al een aangifte moet doen. Volgens de RVA moet m'n vrouw het statuut van zelfstandige hebben als ze taart wil opdienen.''

Als het van het drietal afhangt, mag heel de wereld weten wat hen overkomen is. De mensen moeten gewaarschuwd zijn. ,,Ik hoop dat één van die pipo's in de Wetstraat iets kan doen. Ze discussiëren al jaren over Brussel-Halle-Vilvoorde. Wel, dat ze zich nu ook maar eens met de zaak-Nerem bezighouden. Dit is bijna lachwekkend. Hebben ze nu echt niets beter te doen dan drie oude vrouwtjes lastig te vallen?''

Nee, ze hebben inderdaad niets beter te doen dan oude vrouwtjes lastig te vallen!

Een of andere klootzak die met die menskens een eike te pellen heeft, heeft den RVA dus getipt.

Of ne concurent die die kofietafels liever zelf doet. ...

Ja daar houden ze zich nu mee bezig zie in den belgiek de ontdoken belastingen op 3 x 50 euro, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 12:33   #6
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik denk dat er ene een te klein stukske taart had gekregen....

jizes mins toch...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 12:36   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu zou ne mens The A-Team moeten kunnen inhuren zie ...

Oud 4 maart 2005, 12:37   #8
Tegendradigaard

Standaard

Ene met een te klein stukske taart en met ne koffie die nie warm genoeg was.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 4 maart 2005, 12:39   #9
Tegendradigaard

Standaard

Tja en dan maar zeveren ieder jaar bij de begrotingsopmaak dat ze de fraude gaan aanpakken....
okee ik moet nu echt wel toegeven dat ze die grote fraudeurs eindelijk bij hun klodden te pakken hebben... de volgende begroting zal rap gemaakt zijn en zal zeker een groot overschot vertonen na deze grote vangst...

Oud 4 maart 2005, 12:42   #10
Tegendradigaard

Standaard

Hopelijk slaan ze alle goederen aan van die fraudeurs en worden die openbaar verkocht op de vrijdagmarkt... wat denken die wel dedju... zo sjoemelen... en dan nog verontwaardigd zijn als ze eindelijk gepakt zijn...

Ze zouden onmiddelijk moeten zijn aangehouden zijn geweest verdorie... en op secreet gezet... met alleen koffie en taart...

Oud 4 maart 2005, 12:43   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ene met een te klein stukske taart en met ne koffie die nie warm genoeg was.....

Voor n te klein stukske taart, nja, maar ne koffie die nie warm genoeg is, ja da vind ik een gegronde reden.

Ik ga volgende keer de economische inspectie, en de voedingsinspectie verwittigen als ze mij weeral eens ne kouwen hamburger geven in de Quik, ...

Ik heb dat al 3 keer voorgehad, met als gevolg dak daar nu nie meer ga, en nu dus ook met veel plezier wat gratis reclame maak !

In 't frituur heb ik dat nog nooit meegemaakt ! Dus mensen ga naar de plaatselijke frituur, altijd warm altijd smakkelijk !

Schol !
Oud 4 maart 2005, 12:45   #12
Gauss
Burgemeester

Gauss's schermafbeelding

Standaard

Dat ze maar oppassen dat ze Breendonk niet heropenen, die RVA-mensen deinzen voor niets terug.

Toch vraag ik mij af wat hier zo schokkend aan is. Een of andere pipo die wat wrok koestert tegen hen heeft de RVA ingelicht en die is komen controleren. Nu moeten ze langskomen om zich te verantwoorden en waarschijnlijk komen ze er zonder boete of andere sanctie vanaf. (Er zullen daar wel een paar mensen met gezond verstand werken)

Als ze toch een sanctie krijgen, zal ik wel eens komen meefoeteren tegen de Belgische staat
Gauss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 12:47   #13
Gauss
Burgemeester

Gauss's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN

Dit vind ik interessant. Blijkbaar ben ik niet de enige die BHV een non-issue is (hoewel ik zeker niet Belgisch-gezind ben.)
Gauss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 12:49   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gauss
Dat ze maar oppassen dat ze Breendonk niet heropenen, die RVA-mensen deinzen voor niets terug.

Toch vraag ik mij af wat hier zo schokkend aan is. Een of andere pipo die wat wrok koestert tegen hen heeft de RVA ingelicht en die is komen controleren. Nu moeten ze langskomen om zich te verantwoorden en waarschijnlijk komen ze er zonder boete of andere sanctie vanaf. (Er zullen daar wel een paar mensen met gezond verstand werken)

Als ze toch een sanctie krijgen, zal ik wel eens komen meefoeteren tegen de Belgische staat

hopelijk vinden ze daar iemand met gezond verstand, ja, ...

RVA dat ruikt naar overheid, en gezond verstand en overheid, .... dat is zoals water en vuur hé, !

De logica stopt immers waar de staat begint...

Maar ja als er daar nog iemand rondloopt die een beetje menselijk is, ... Anders genoeg wind maken en zorgen dat ge er mee op TV komt is ook niet slecht, ... Die inspecteurs op de baan sturen heeft ondertussen al meer gekost dan het ooit kan opbrengen, ...

Ondertussen worden heeler busjes iligalen ingeladen om lekker in 't zwart in den bouw of de schoonmaak te gaan werken...

Ja ja, ...
Oud 4 maart 2005, 12:52   #15
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Kunnen deze dames de naam van de tipgever afdwingen door een klacht in te dienen of zO ?
Cosmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 12:55   #16
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Voor n te klein stukske taart, nja, maar ne koffie die nie warm genoeg is, ja da vind ik een gegronde reden.

Ik ga volgende keer de economische inspectie, en de voedingsinspectie verwittigen als ze mij weeral eens ne kouwen hamburger geven in de Quik, ...

Ik heb dat al 3 keer voorgehad, met als gevolg dak daar nu nie meer ga, en nu dus ook met veel plezier wat gratis reclame maak !

In 't frituur heb ik dat nog nooit meegemaakt ! Dus mensen ga naar de plaatselijke frituur, altijd warm altijd smakkelijk !

Schol !
Als ge zo iets voor hebt in de quick of mcdonald gewoon half opeten en naar den toog teruggaan en zeggen dat hij echt koud is en dat ge geprobeerd hebt maar dat hij niet te eten is zo koud. Gegarandeerd en ge krijgt binnen de kortste keren ne nieuwe (en warme hamburger) en voor de prijs van ene hebt ge anderhalve hamburger gegeten...

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 4 maart 2005 om 12:57.
Oud 4 maart 2005, 13:21   #17
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

België op zijn smalst :

Allochtone verenigingen subsidiëren en gepensioneerde koffiedames bij een begrafenis voor de rechtbank brengen.

Er zijn hier krachten bezig die ten allen prijze de Vlaamse eigenheid kapot willen krijgen.
En het ergste is dat ze goed bezig zijn..... Arm Vlaanderen
Oud 4 maart 2005, 13:25   #18
Zwarte Karper
Burger

Zwarte Karper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Nu zou ne mens The A-Team moeten kunnen inhuren zie ...

I pity the fool....
Zwarte Karper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 13:28   #19
Tegendradigaard

Standaard

wat wilde trouwens ik heb ondertussen vernomen van mijn sherlock holmes dat die vrouwen ook "zwarte koffie" schonken he.... das nu toch echt derom vragen he...

Oud 4 maart 2005, 13:34   #20
LeMmOnN
Gouverneur

Standaard

Per toeval nergens een politicus die int zwart moet bijklussen om rond te komen??

Oh FUCK, da's juist, ze krijgen "maar" €14000/maand, bijklussen hoeft dus niet!

Who the fool, who?! Citizen Belg
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be