![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Geert Bourgeois (in Polspoel en Desmedt):
Voor mij moet Belgie niet barsten, als Vlaanderen maar voldoende bevoegdheden krijgt in Europa |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Spijtige zaak.
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En datri is er al ingetrapt! ![]() Wat Bourgeois bedoelde is dat de N-VA niet meedoet aan die slogan-taal �* la "Belgie Barst". Dat zou trouwens redelijk dom zijn, aangezien Belgie al gebarsten is. Als hij zegt dat Vlaanderen voldoende bevoegdheden moet krijgen in Europa, dan is dat logischerwijs ZONDER Belgie. PS: Die bekladde N-VA affiches in Leuven, daar weten de Blubbertjes ook niks van zeker? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik zeg er ook bij dat ik dit een spijtige zaak vind. Voor mij is dit mijn visie over de NVA en geen aanval op. Eén ding hoop ik, en dat is dat wanneer het er op aankomt de NVA DUIDELIJK partij weet te kiezen en het hard zal spelen.
![]() |
![]() |
#7 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
[case closed] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik weet waarom, en dat zou ik bij de Nivea niet kunnen zeggen. Het enige wat ik hoop is dat mensen die er toch opstemmen hun stem niet kwijt zijn, en 't is daar dat ik mijn twijfels over heb!
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Maar stem maar op wie je wil hoor. Ik doe hier niet aan politieke bekeringen... 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Niet zoals bv ( sorry voor de vergelijking, maar ik vond geen andere) de VLD die op allerhande manieren en met verschillenden standpunten stemmen lokt en dan uiteindelijk het tegengestelde doet. Of een ander voorbeeld, de VU in haar laatste stuiptrekkingen, vlak voor ze beraf gingen. 't Is daar dat ik een beke schrik voor heb...... En jullie kunnen inderdaad 100% het tegendeel zeggen, 't is een gevoel waar ik mee blijf zitten. Daarbij komen dan nog enkele andere standpunten kwa vreemdelingen, criminaliteit en gezinswaarden waar ik me bij de NVA zeker niet kan terugvinden, dus overtuigen heeft geen zin, 't is enkel voor dat éné punt dat ik jullie vooral respecteer, maar ik vind dat jullie er harder in mogen gaan.......België Barst!!!!!!!!!! ![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2 daarvan heb ik persoonlijk overtuigd van het nut van een werkelijke Unitaire Staat met een tweetalige regering. We hebben er trouwens weer 7 nieuwe leden bij sinds vandaag. Neen, ook in de hoofden van de mensen is België niet gebarsten ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar het is toch niet omdat je overtuigd bent van het nut van een unitaire staat dat ze plots BUB gaan stemmen. Ik ben bv ook overtuigd van het nut van een unitaire staat maar besef wel dat dit geen oplossing is voor Belgie. Het is trouwens zo goed als onmogelijk in Belgie. De Walen zullen daar niet akkoord mee gaan, de kans bestaat immers dat hun beleid bepaald gaat worden door een meerderheid van 60% Vlamingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() Denk je nu echt dat de rest van Europa het iets kan schelen of België blijft bestaan of uiteen valt in twee nieuwe staten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementslid
|
![]() Denk je nu echt dat de rest van Europa het iets kan schelen of België blijft bestaan of uiteen valt in twee nieuwe staten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Het kunnen er ook 3 of 4 zijn.
Ja ik denk dat... ben er zelfs van overtuigd. In dat geval hebben de Basken, Catalanen, Bretoenen en andere Corsicanen een interessant precedent. Niks dat de EU leuk vindt. |
![]() |
![]() |