Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2005, 08:02   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard fraude in sociale huisvesting

In de Standaard van vandaag: fraude bij sociale huisvesting wordt geraamd op 2 mio euro per jaar.

De fraude bestaat erin dat men zich opgeeft als alleenstaande. Terwijl men in werkelijkheid samenleeft, en men dus meer huur zou moeten betalen.
De verhuurmaatschappijen beschikken niet over middelen om die fraude te bewijzen. Ze vragen zelfs een speciale fraude-politie die recht heeft om binnen in de woning te gaan nakijken of men er niet met twee woont. Tegelijk fraudeert men dan vaak ook met werkloosheid (gezinshoofd of niet: dat scheelt een pak).
Er wordt ook gezegd dat het met de huidige gewoontes moeilijk is om te bepalen wanneer je alleenstaand bent of niet. Er zijn meer losse relaties.

Men zal toch niemand gaan beschuldigen van sociale-woning fraude als hij of zij eens een one-night-stand in huis haalt zeker?
Of als het lief van zoon of dochter eens blijft overnachten.
Of als ge eens met uw vriend/vriendin een lekker weekeindje naar een tropisch paradijs gaat; aan de hand van de faktuur zou men kunnen besluiten ....

Mijn punt: wordt het geen tijd om de overheid zich niet langer te laten bemoeien met de samenlevingssituatie? En alle rechten te bepalen in funktie van het individu? En wie dan samenwoont - in een liefdesrelatie, in een broer-zus relatie, in een vader-zoon relatie, een louter vriendschappelijke relatie ... - kan maar genieten van de gedeelde kosten en het bijhorende voordeel. Ik mag toch ook afspreken met een vriend om een auto te delen.
Er bestaan genoeg mogelijkheden voor de overheid om te stimuleren dat relaties waar mensen verantwoordelijkeid opnemen voor mekaar, aangemoedigd worden. Dit kan perfekt door elk jaar in je belastingsaangifte daarvan melding te maken.
Ultiem kan zo het burgerlijk huwelijk afgeschaft worden. Het is niet meer van deze tijd.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2005, 08:16   #2
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Idd,zolang ze de brave burger maar kunnen vervelen,terwijl zwartwerk en corrupte zakenlui de gemeenschap jaarlijks 10-tallen miljoenen euro's kosten.

Huichelarij,niet meer en niet minder!

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2005, 08:29   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zie gelijkschakeling van alle leeflonen en koppeling van de huurwet aan het KI van de woning als een serieuze vereenvoudiging van overbodige administratie
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2005, 10:59   #4
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

De voornaamste oorzaak van dit reeele probleem is de opdeling van de mensen in vakjes. Het VWS wil het verschil in uitkering voor iemand die samenwoont of alleenwoont weggewerkt zien of maw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de schoofzak
En alle rechten te bepalen in funktie van het individu?
we zouden nog het liefst verder gaan en middels een onvoorwaardelijk basisinkomen alle verschillen wegwerken bvb ook tss leefloon en dop.

Ik kan zoiets niet bewijzen maar ik ben er zeker van dat het gehanteerde inkomensverschil tussen alleen wonenden en samenwonenden het resultaat is van de vastgoedlobby. Die hebben immers bij uitstek voordeel bij deze wel zeer verre gaande verdeel en heers strategie die ingrijpt tot op het familiale niveau. Andermaal een aanwijzing trouwens dat onze maatschappij wordt gecontroleerd door psychopathen !

Ooit was ik eens bij van de lanotte
om het afschaffen van het verschil in de uitkeringen te bepleiten

zijn antwoord
zijn we mee bezig
dat gaat nog wel twintig jaar duren
dat had ie gedacht !
Het vws zal wel de moed hebben om tegen de psychopathen op te treden waarvan de politici de marjonetten zijn.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 april 2005 om 11:00.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be