![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Hola
ongeloofelijk, daarstraks naar huis gekomen en weer eens vrt nieuws gezien. ik heb we weer eens alle kleuren van de regenboog geërgerd. nu promoot de vrt al dat franstaligen rustig verder frans kunnen praten, omdat hun lijfeigenen hun op hun wenken bedienen in het frans (letterlijk overnomen uit de reportage) en dat die vlamingen dat graag doen omdat ze dan als ze het niet zouden doen direct als Vlaams Belanger doorgaan want dat is toch o zo erg. ik ben zelf géén Vlaams Belanger, maar NV-A´ér. maar als dit zo verder gaat ... kan men eigenlijk zijn belgique identiteitskaart verbranden? ik ben toch géén slaaf van een arrogante franskiljon. Hier in Tenerife krijg je alles van de mensen als je nog maar probeert Spaans te praten, maar de franskiljon weigert gewoon Nederlands te praten, dat is toch een boerentaal, niet. VERKIEZINGEN NU !!!! Laatst gewijzigd door Miguelito : 6 mei 2005 om 02:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Vond het inderdaad ook niet kunnen, en zo'n reportage is eigenlijk bijna onrechtstreekse onderhuidse propaganda voor de franskiljons. Waarom aanpassen als die 'Flamands' toch hun eigenheid (willen) verloochenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() De VRT heeft in deze gewoon gelijk. De Nederlandstaligen spreken graag Frans om zeer duidelijk te tonen dat ze niks vandoen hebben me de flaminganten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
un saludo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Waar kan ik de reportage in kwestie ook eens bekijken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() hola
nu niet meer, dat was een bijdrage op 7u nieuws van gisteren, als je de herhaling kan bekijken ? un saludo |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Och mensen toch...
wat daar getoond werd is simpelweg de realiteit... een handelaar moet zijn brood verdienen en de klant is koning... trouwens, het daar getoond tafereeltje bestaat in 99 percent van de handelszaken... enkel heir of daar een communautaire onnozelaar zal een franstalige klant niet bedienen... tot spijt van al die heisamakers hier op het forum en op andere plaatsen... men heeft de grond duur verkocht aan de franstaligen, dus hebben die recht gebruik te maken van de faciliteiten die een rechtgeaarde handelaar hen biedt... t.t.z. te bestellen in de taal die ze wensen en ook bedoiend te worden in die taal... aen als ze niet in hun taal bediend worden, hebben zij het recht elders te gaan voor hun aankopen... proficiat aan de VRT om de werkelijkheid zoals ze is, te tonen... alle communautair gezeik ten spijte... en als ik in de Carrefour te Loncin wil in het Nederlands bediend worden, dan wordt ik daar bediend in het Nederlands, zoals trouwens de meeste zaken in het naburige Luik... en zo men dat niet zou doen, dan kan ik naar de Colruyt ernaast of de Makro, of... of.... en als ik naar Aken ga in de grote electronica winkels dan wordt ik in het Nederlands of in het Frans bediend en wanneer ik toevallig een winkelbedinde tref die die talen niet voldoende machtig is, dan wordt er een Nederlander of Franstalige bediende bijgeroepen... vergeet niet handel is klanten krijgen en die moet je als koning behandelen... weliswaar vindt je overal extremisten en lompe kinkels die dat niet begrijpen... dus...
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Franstaligen: pas u aan, of verhuis !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en wat ik zeg van het Luikse, is ook waar, als geboortige Franstalige en meer dan 60 jaar in Limburg gewoond hebbende blijf ik zoals vroeger in de Makro te Alleur Nederlands praten, de bedienden die mij jaren kennen spreken mij dan ook in het NL aan... dat heeft dus niets te maken met onwil... maar macht der gewoonten....
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Denigerend gewoon ...
Hier in Italie moet ik niet proberen om een andere taal mijn papieren in orde te brengen, maar ja, voor de franstaligen is het Nederlands maar een marginale taal ... Vandaar dat ze in de Walen zoveel Nederlands onderwijzen ... Ik ken 6 talen, maar in Vlaanderen (en in Wallonie om hun wat te jennen) spreek ik Nederlands ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Van arrogantie gesproken... t.o.v. u mijnheer van den Berghe:
Iemand die je kent al was het maar door discussies die je in een PM om hulp vraagt gewoon negeren, dat is denigrerend optreden en/of arrogant zijn. Een kwestie van elementaire beleefdheid. Dat wou ik bij de eerste gelegenheid die zich daartoe voordoet zeggen. En nu terug "on topic": Het gaat hem hier om wat de handelaar of zijn bediende doet, niet om wat de klant vraagt. Als ik om welke reden ook in een taal aangesproken word, dan antwoord ik in die taal. En in het op de VRT getoonde fragment spraken beide handelaars de klant in het Frans aan. Maar ja... gezond verstand telt hier niet in het "klaaglied zingen" van degtenen die er zich aan storen en waar het enkel aan te doen is om medemensen van een andere mening dan zij hebben, zwart te maken.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leer dus in het vervolg ook alles zeggen bij die eerste gelegenheid die zich voordoet, en niet alleen uw fragmentarisch zienswijze die u zo typeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als u het over beleefdheid hebt dan zeg ik wat ik daarover met u meegemaakt heb. Ik geef toe zeer naïef geweest te zijn te denken dat ik bij u hulp kon krijgen voor mijn probleem. Het ging niet om een goed woordje maar om hulp hoe iets te kunnen doen omdat op e-mails niet geantwoord werd en ik jammer genoeg, dacht dat u wel wist wat te doen, dat u die mensen kende had ik verkeerdelijk afgeleid uit enkel mis begrepen tussenkomsten van u in het verleden. Dat ik me daarbij "mispakt heb", daarvooor excuseer ik mij bij u. Nu weet ik wel dat u geen vraag moet gesteld worden, buiten wat rabiaat Vlaams nationalisme betreft of uw historische kennis. Ik heb u trouwens nooit voor leugenaar uitgemaakt, wel dat u dingen zegde die in mijn ogen niet korrekt waren, zoals u trouwens ook mij er op wees dat dingen die ik zegde in uw ogen niet korrekt waren. En waar u gelijk had heb ik mij steeds verontschuldigd. Maar ja, de moraalridder spelen hier op dit forum en zelf uw eigen principes overtreden... dat is voor mij de les om u nooit nog iets te vragen. Voor het overige heb ik meestal toegegeven dat u als historicus goed gedocumenteerd bent en daarom lees ik ook graag wat u in historisch perspectief schrijft. De waarheid heeft haar rechten. Nu zal alles over dit incident wel gezegd zijn, denk ik.
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 6 mei 2005 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nogmaals, niet ik ben moderator op dit forum. Daarenboven ken ik niemand van de moderators. Vragen over de moderatie en uw toegang tot dit forum moet u bijgevolg aan hen voorleggen; niet aan mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |