![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Opstand binnen de VLD?
De VLD houdt komend weekend een congres. Volgens verschillende bronnen zou dat wel eens een explosieve bijeenkomst kunnen worden. Naar verluidt zouden verschillende, vooraanstaande leden van de partij het niet meer pikken dat de partijtop wil overgaan tot de orde van de dag na het debacle van Brussel-Halle-Vilvoorde. Boudewijn Bouckaert, een eminent en vooraanstaand bestuurslid heeft ene open brief geschrven naar de leden. Daarin vraagt hij zich openlijk af of het nog wel kan dat de VLD-top nu een applauscongres voor Verhofstadt en co wil organiseren. Ook Willy De Waele, VLD-burgemeester van de B-H-V-gemeente Lennik, walgt naar eigen zeggen van zijn partijtop. ,,Dat congres kunnen we beter opschorten'', zegt hij. Senator Jean-Marie Dedecker wil de dissidente stemmen steunen. ,,Na het migrantenstemrecht en het bevestigen van het cordon sanitaire is het afblazen van B-H-V de derde grote blunder van de VLD in één jaar tijd. HET VOLK Laatst gewijzigd door Ambiorix : 17 mei 2005 om 20:58. |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat de VLD stilaan naar de afgrond aan het begeven is; voor velen was de niet -realisatie van B-H-V een brug te ver...
|
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Ik hoorde Boudewijn Bouckaert in Terzake. Hij was heel naarstig de kool en de geit aan het sparen!
#4 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
ze doen er alles aan, zelfs meer dan wat je eigenlijk mogelijk acht, om zichzelf bij de volgende verkiezingen de dieperik in te promoten. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb onlangs met een paar blauwbloezen een gesprekske gehad, die overigens ook contacten hadden met andere blauw, die minder en minder van de Guy moeten weten en die hun serieus veraden voelen door al dat geslijm bij Elio.
Een echte donkerblauwe, moet zich zowat doodergeren aan al dat gekonkelfoes met de PS, dat is gewoon regelrecht tegen hun eigen ideologie in, ... |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Laat de harde flaminganten de VLD maar verlaten. De rest mag dan bij de B.U.B. komen.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar niet alleen op communautair vlak hoor, met het migrantenstemrecht bijvoorbeeld heeft de VLD ook flagrant woordbreuk gepleegd. Echt waar, Guy'ke gaat zijn oogskes opentrekken volgende bollekenskermis. |
|
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Men rook de stront al toen JMD ineens bijna 50% van de stemmen haalde, dat zou de facto al een machtsoverdraging geweest zijn van het Verhofstad/Somers kamp naar het extreem rechtse.
Het had, na migrantenstemrecht, uitzetting Coveliers & bevestiging Cordon, al niet veel nodig, en BHV is dan nog niet eens een akkefietje, maar een doffer ter grootte van een slag met een scheepsmoer. Guy Verhofstadt probeerde z'n regering te redden door alles toe te geven aan Di Rupo, maar ie heeft de kanker in z'n partij genegeerd die nu wel eens meer naar meer dan de helft kan uitgezaaid zijn. Dit gaat een zeer vurig congres worden, en ik ben benieuwd in welke mate Verhofstadt de muiterij zal kunnen beperken.
#12 | |
|
![]() Citaat:
Als verhofstadt de schijn van "eenheid" in zijn partij wil hooghouden dan acht ik hem in staat om het mooi op voorhand te orchestreren, desnoods met bandjes met opgenomen applaus om zijn speech wat kracht bij te zetten. Dissidenten zullen misschien verboden worden het woord te nemen, of peilingen te houden onder de leden. Het is een mini-dictatuur, die PVV. |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
nu ja, echt gelogen heeft ie niet, want hij is zo goed als politiek-dood, hij heeft zich laten rollen, inpakken, vanachter nemen, verkrachten en monddood slaan door z'n copains francophones. het 'klote' eraan is dat wij deze poppenkast moeten blijven slikken van onze jonge dynamische ondernemingsgezinde liberaal ![]() |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
geen ontvangen... of tellen sommige leden niet voor die eminente man????
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en dat is het verschil met Coveliers... Coveliers was misschien wel meer recht door zee... en JMD begint in te zien dat al dat geschimp mislukt is... en Bouckaert??? och, die man denkt dat hij het weet... al is hij professor... zou niet veel geven voor diens colleges... maar ja ik studeerde meer dan 40 jaar geleden af... toen waren professoren nog professoren... en geen VB infiltranten...
![]() |
#16 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Om een brief naar alle VLD-leden (plus-minus 75.000 leden) moet je al over parlementaire budgetten beschikken vrees ik. Coekie
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#18 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik heb het intussen gelezen.
Het is een standpunt: principes naleven... maar het land besturen waarvoor men eigenlijk verkozen werd is niet primordiaal. Partijpolitiek boven de aangegane totale regeringsverantwoordelijkheid dragen. Er werd gestemd... de waarde professor werd niet gevolgd... Het is een democratisch principe dat de meerderheid het haalt. Voor de stemming maogen alle meningen verdedigd worden. Als de mening van de "eminente professor" het niet haalt is er sprake van dictatoriaal beleid. Nah Jah.... Raar democratisch principe... als lid die zijn lidgeld betaald hheeft mag ik ook mijn mening hebben en die verschilt grondig van die van de eminente professor. En ik ben intussen 67 jaar oud, tien meer als de eminente man... en ik vind dat men het algemeen belang boven het andere moet stellen, temeer daar verder werken aan een haalbare oplossing voor dit "luxe"-probleem (mijn mening desaangaande die anderen ook niet moeten delen indien ze dat niet wensen) en intussen de echte levensnoodzakelijke beleidsmaatregelen nemen... In de toekomst mogen alle leden die dat wensen hun stem uitbrengen en wie het daar haalt heeft op democratische manier gelijk, mijnheer de professor.
#19 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
#20 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() @steenbok66,
Ik denk niet dat Boudewijn Bouckaert er een probleem mee heeft om zich neer te leggen bij een democratische meerderheid. Het probleem is dat het congres, het hoogste orgaan binnen de partij, tot tweemaal (bij de goedkeuring van het verkiezingsprogramma en het vlaams regeerakkoord) beslist heeft om in het parlement het wetsvoorstel tot splitsing van B-H-V goed te keuren, indien nodig zonder akkoord van de waalse partners. Hij stelt dus terecht de vraag waarom we nog een congres organiseren als het partijbestuur de beslissingen van het congres toch zomaar naast zich neerlegt. Boudewijn Bouckaert pleit er ook niet voor om uit de regering te stappen, enkel om het wetsvoorstel over B-H-V in het parlement goed te keuren. Coekie