Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 17 mei 2005, 20:58   #1
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Opstand binnen de VLD?

Opstand binnen de VLD?

De VLD houdt komend weekend een congres. Volgens verschillende bronnen zou dat wel eens een explosieve bijeenkomst kunnen worden. Naar verluidt zouden verschillende, vooraanstaande leden van de partij het niet meer pikken dat de partijtop wil overgaan tot de orde van de dag na het debacle van Brussel-Halle-Vilvoorde.

Boudewijn Bouckaert, een eminent en vooraanstaand bestuurslid heeft ene open brief geschrven naar de leden. Daarin vraagt hij zich openlijk af of het nog wel kan dat de VLD-top nu een applauscongres voor Verhofstadt en co wil organiseren. Ook Willy De Waele, VLD-burgemeester van de B-H-V-gemeente Lennik, walgt naar eigen zeggen van zijn partijtop. ,,Dat congres kunnen we beter opschorten'', zegt hij. Senator Jean-Marie Dedecker wil de dissidente stemmen steunen.

,,Na het migrantenstemrecht en het bevestigen van het cordon sanitaire is het afblazen van B-H-V de derde grote blunder van de VLD in één jaar tijd.

HET VOLK

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 17 mei 2005 om 20:58.
Ambiorix is offline  
Oud 17 mei 2005, 21:40   #2
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat de VLD stilaan naar de afgrond aan het begeven is; voor velen was de niet -realisatie van B-H-V een brug te ver...
Jong N-VA'er is offline  
Oud 17 mei 2005, 22:03   #3
Luddo
Minister

Standaard

Ik hoorde Boudewijn Bouckaert in Terzake. Hij was heel naarstig de kool en de geit aan het sparen!
Oud 17 mei 2005, 22:05   #4
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Ik hoorde Boudewijn Bouckaert in Terzake. Hij was heel naarstig de kool en de geit aan het sparen!
Anders wordt hij misschien door het triumviraat aan de deur gezet ?
Cosmo is offline  
Oud 17 mei 2005, 22:08   #5
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Anders wordt hij misschien door het triumviraat aan de deur gezet ?
Ik heb hem vorig jaar als voorzitter van het OVV horen spreken en vond hem zeer overtuigend Vlaamsgezind. Nu echter kwam hij over als een "met de dood in het hart VLD-getrouwe". Dan was die burgemeester De Waaele nogal moediger!
Oud 17 mei 2005, 22:19   #6
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Ik heb hem vorig jaar als voorzitter van het OVV horen spreken en vond hem zeer overtuigend Vlaamsgezind. Nu echter kwam hij over als een "met de dood in het hart VLD-getrouwe". Dan was die burgemeester De Waaele nogal moediger!
Luddo, de mensen die "met pijn in het hart" zeggen: "allé, 't zal meer uit traditie zijn da'k er voor stem, maar goed, ze krijgen nog éen kans", d�*e mensen zullen vólgende keer dan wel afhaken, want de VLD begaat niet éen blunder, ze begaat kéer op kéer blunders! Het migrantenstemrecht was al een groot fiasco en een woordbreuk van formaat, zoals we er nog wat gekend hebben van de PestVV. Hun laatste laffe kiezersbedrog is natuurlijk BHV, wat wéeral door de kiezer zal bestraft worden. De VLD gaat stilaan haar ondergang tegemoet...
Ambiorix is offline  
Oud 18 mei 2005, 08:05   #7
ec8or
Vreemdeling

ec8or's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Hun laatste laffe kiezersbedrog is natuurlijk BHV, wat wéeral door de kiezer zal bestraft worden. De VLD gaat stilaan haar ondergang tegemoet...
met rasse schreden eerder... wat me vooral keer op keer 'striked' is de graad van onbesef/onwetendheid over watvoor politieke gevolgen dit allemaal kan hebben voor henzelf, alsof ze maar van dag tot dag leven.
ze doen er alles aan, zelfs meer dan wat je eigenlijk mogelijk acht, om zichzelf bij de volgende verkiezingen de dieperik in te promoten.
ec8or is offline  
Oud 18 mei 2005, 08:42   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb onlangs met een paar blauwbloezen een gesprekske gehad, die overigens ook contacten hadden met andere blauw, die minder en minder van de Guy moeten weten en die hun serieus veraden voelen door al dat geslijm bij Elio.

Een echte donkerblauwe, moet zich zowat doodergeren aan al dat gekonkelfoes met de PS, dat is gewoon regelrecht tegen hun eigen ideologie in, ...
Herr Flick is offline  
Oud 18 mei 2005, 09:32   #9
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Laat de harde flaminganten de VLD maar verlaten. De rest mag dan bij de B.U.B. komen.
Hans1 is offline  
Oud 18 mei 2005, 09:38   #10
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Laat de harde flaminganten de VLD maar verlaten. De rest mag dan bij de B.U.B. komen.
van mij mag je die belgicisten hebben

Maar niet alleen op communautair vlak hoor, met het migrantenstemrecht bijvoorbeeld heeft de VLD ook flagrant woordbreuk gepleegd. Echt waar, Guy'ke gaat zijn oogskes opentrekken volgende bollekenskermis.
Ambiorix is offline  
Oud 18 mei 2005, 09:42   #11
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Men rook de stront al toen JMD ineens bijna 50% van de stemmen haalde, dat zou de facto al een machtsoverdraging geweest zijn van het Verhofstad/Somers kamp naar het extreem rechtse.

Het had, na migrantenstemrecht, uitzetting Coveliers & bevestiging Cordon, al niet veel nodig, en BHV is dan nog niet eens een akkefietje, maar een doffer ter grootte van een slag met een scheepsmoer.

Guy Verhofstadt probeerde z'n regering te redden door alles toe te geven aan Di Rupo, maar ie heeft de kanker in z'n partij genegeerd die nu wel eens meer naar meer dan de helft kan uitgezaaid zijn.

Dit gaat een zeer vurig congres worden, en ik ben benieuwd in welke mate Verhofstadt de muiterij zal kunnen beperken.
Oud 18 mei 2005, 09:46   #12
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Dit gaat een zeer vurig congres worden, en ik ben benieuwd in welke mate Verhofstadt de muiterij zal kunnen beperken.
of ook juist niet hé.

Als verhofstadt de schijn van "eenheid" in zijn partij wil hooghouden dan acht ik hem in staat om het mooi op voorhand te orchestreren, desnoods met bandjes met opgenomen applaus om zijn speech wat kracht bij te zetten. Dissidenten zullen misschien verboden worden het woord te nemen, of peilingen te houden onder de leden. Het is een mini-dictatuur, die PVV.
Ambiorix is offline  
Oud 18 mei 2005, 09:48   #13
ec8or
Vreemdeling

ec8or's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
van mij mag je die belgicisten hebben

Maar niet alleen op communautair vlak hoor, met het migrantenstemrecht bijvoorbeeld heeft de VLD ook flagrant woordbreuk gepleegd. Echt waar, Guy'ke gaat zijn oogskes opentrekken volgende bollekenskermis.
ja, en om het in guy'kes eigen sloganeske uitdrukking te herhalen - het migrantenstemrecht ging er enkel komen 'over zijn lijk'.

nu ja, echt gelogen heeft ie niet, want hij is zo goed als politiek-dood, hij heeft zich laten rollen, inpakken, vanachter nemen, verkrachten en monddood slaan door z'n copains francophones.
het 'klote' eraan is dat wij deze poppenkast moeten blijven slikken van onze jonge dynamische ondernemingsgezinde liberaal
ec8or is offline  
Oud 18 mei 2005, 10:11   #14
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opstand binnen de VLD?

De VLD houdt komend weekend een congres. Volgens verschillende bronnen zou dat wel eens een explosieve bijeenkomst kunnen worden. Naar verluidt zouden verschillende, vooraanstaande leden van de partij het niet meer pikken dat de partijtop wil overgaan tot de orde van de dag na het debacle van Brussel-Halle-Vilvoorde.

Boudewijn Bouckaert, een eminent en vooraanstaand bestuurslid heeft ene open brief geschrven naar de leden. Daarin vraagt hij zich openlijk af of het nog wel kan dat de VLD-top nu een applauscongres voor Verhofstadt en co wil organiseren. Ook Willy De Waele, VLD-burgemeester van de B-H-V-gemeente Lennik, walgt naar eigen zeggen van zijn partijtop. ,,Dat congres kunnen we beter opschorten'', zegt hij. Senator Jean-Marie Dedecker wil de dissidente stemmen steunen.

,,Na het migrantenstemrecht en het bevestigen van het cordon sanitaire is het afblazen van B-H-V de derde grote blunder van de VLD in één jaar tijd.

HET VOLK
tien tiens, aan welke leden???
geen ontvangen...
of tellen sommige leden niet voor die eminente man????
Oud 18 mei 2005, 10:17   #15
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Men rook de stront al toen JMD ineens bijna 50% van de stemmen haalde, dat zou de facto al een machtsoverdraging geweest zijn van het Verhofstad/Somers kamp naar het extreem rechtse.

Het had, na migrantenstemrecht, uitzetting Coveliers & bevestiging Cordon, al niet veel nodig, en BHV is dan nog niet eens een akkefietje, maar een doffer ter grootte van een slag met een scheepsmoer.

Guy Verhofstadt probeerde z'n regering te redden door alles toe te geven aan Di Rupo, maar ie heeft de kanker in z'n partij genegeerd die nu wel eens meer naar meer dan de helft kan uitgezaaid zijn.

en intussen heeft JMD een groot deel van zijne kak opgevreten, zie HBvL vandaag...
en dat is het verschil met Coveliers...
Coveliers was misschien wel meer recht door zee...
en JMD begint in te zien dat al dat geschimp mislukt is...
en Bouckaert???
och, die man denkt dat hij het weet... al is hij professor...
zou niet veel geven voor diens colleges...
maar ja ik studeerde meer dan 40 jaar geleden af...
toen waren professoren nog professoren...
en geen VB infiltranten...
Oud 18 mei 2005, 10:58   #16
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tien tiens, aan welke leden???
geen ontvangen...
of tellen sommige leden niet voor die eminente man????
Alle leden (en niet-leden) kunnen die brief lezen op: http://home.scarlet.be/%7Epin85839/BHV-groeten1.pdf

Om een brief naar alle VLD-leden (plus-minus 75.000 leden) moet je al over parlementaire budgetten beschikken vrees ik.

Coekie
In your neighbourhood.
Coekie is offline  
Oud 18 mei 2005, 14:01   #17
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie
Alle leden (en niet-leden) kunnen die brief lezen op: http://home.scarlet.be/%7Epin85839/BHV-groeten1.pdf

Om een brief naar alle VLD-leden (plus-minus 75.000 leden) moet je al over parlementaire budgetten beschikken vrees ik.

Coekie
OK ik ga het lezen...
Oud 18 mei 2005, 14:13   #18
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik heb het intussen gelezen.
Het is een standpunt: principes naleven... maar het land besturen waarvoor men eigenlijk verkozen werd is niet primordiaal.
Partijpolitiek boven de aangegane totale regeringsverantwoordelijkheid dragen.
Er werd gestemd... de waarde professor werd niet gevolgd...
Het is een democratisch principe dat de meerderheid het haalt.
Voor de stemming maogen alle meningen verdedigd worden.
Als de mening van de "eminente professor" het niet haalt is er sprake van dictatoriaal beleid.
Nah Jah....
Raar democratisch principe...
als lid die zijn lidgeld betaald hheeft mag ik ook mijn mening hebben en die verschilt grondig van die van de eminente professor.
En ik ben intussen 67 jaar oud, tien meer als de eminente man...
en ik vind dat men het algemeen belang boven het andere moet stellen, temeer daar verder werken aan een haalbare oplossing voor dit "luxe"-probleem (mijn mening desaangaande die anderen ook niet moeten delen indien ze dat niet wensen) en intussen de echte levensnoodzakelijke beleidsmaatregelen nemen...
In de toekomst mogen alle leden die dat wensen hun stem uitbrengen en wie het daar haalt heeft op democratische manier gelijk, mijnheer de professor.
Oud 18 mei 2005, 14:32   #19
Flandriar
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Ik heb het intussen gelezen.
Het is een standpunt: principes naleven... maar het land besturen waarvoor men eigenlijk verkozen werd is niet primordiaal.
Partijpolitiek boven de aangegane totale regeringsverantwoordelijkheid dragen.
Er werd gestemd... de waarde professor werd niet gevolgd...
Het is een democratisch principe dat de meerderheid het haalt.
Voor de stemming maogen alle meningen verdedigd worden.
Als de mening van de "eminente professor" het niet haalt is er sprake van dictatoriaal beleid.
Nah Jah....
Raar democratisch principe...
als lid die zijn lidgeld betaald hheeft mag ik ook mijn mening hebben en die verschilt grondig van die van de eminente professor.
En ik ben intussen 67 jaar oud, tien meer als de eminente man...
en ik vind dat men het algemeen belang boven het andere moet stellen, temeer daar verder werken aan een haalbare oplossing voor dit "luxe"-probleem (mijn mening desaangaande die anderen ook niet moeten delen indien ze dat niet wensen) en intussen de echte levensnoodzakelijke beleidsmaatregelen nemen...
In de toekomst mogen alle leden die dat wensen hun stem uitbrengen en wie het daar haalt heeft op democratische manier gelijk, mijnheer de professor.
Met het algemeen belang heeft dat niets van zien gehad, zie je dat dan niet? Het belang dat behartigd werd was dat van Verhofstadt's carriere. Verkiezingen moesten kost wat kost vermeden worden omdat de vld - terecht - ten onder zou zijn gegaan.
Flandriar is offline  
Oud 18 mei 2005, 15:24   #20
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

@steenbok66,

Ik denk niet dat Boudewijn Bouckaert er een probleem mee heeft om zich neer te leggen bij een democratische meerderheid. Het probleem is dat het congres, het hoogste orgaan binnen de partij, tot tweemaal (bij de goedkeuring van het verkiezingsprogramma en het vlaams regeerakkoord) beslist heeft om in het parlement het wetsvoorstel tot splitsing van B-H-V goed te keuren, indien nodig zonder akkoord van de waalse partners. Hij stelt dus terecht de vraag waarom we nog een congres organiseren als het partijbestuur de beslissingen van het congres toch zomaar naast zich neerlegt. Boudewijn Bouckaert pleit er ook niet voor om uit de regering te stappen, enkel om het wetsvoorstel over B-H-V in het parlement goed te keuren.

Coekie
In your neighbourhood.
Coekie is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be