![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Heeft iemand de NOVA aflevering van gisteren gezien?
Bosnische families willen duidelijkheid over Srebrenica In Den Haag worden vanaf vandaag getuigenverhoren gehouden waarin Nederlandse militairen en politici worden ondervraagd over het drama dat in juli 1995 in Srebrenica plaatshad. De nabestaanden van de - mogelijk - tienduizend moslimmannen die rond de val van de enclave Srebrenica door Bosnische Serviërs werden vermoord, hopen dat ze door de verhoren meer duidelijkheid krijgen over wat er toen precies is gebeurd. Vervolgens kijken ze dan of er reden is een rechtszaak tegen de Nederlandse staat te beginnen en een schadeclaim in te dienen. Vanuit Sarajevo een gesprek met Hasan Nuhanovic. Hij was tolk voor de VN toen de Bosnische Serviërs Srebrenica innamen. Hij probeerde zijn ouders en jongere broer in veiligheid te brengen op de Nederlandse basis. Maar dat werd geweigerd. Alleen zijn vader kon onderdak krijgen. Maar omdat hij zijn vrouw en zoon niet in de steek wilde laten, vertrokken ze weer. Zijn vader en broer zijn waarschijnlijk gedood. Van zijn moeder hoorde hij later dat ze was overleden. In de studio commentaar van jurist Heikelien Verrijn Stuart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Nederland heeft waarschijnlijk een actieve rol gespeeld bij de genocide in Sbrenica. Mensen die binnen het kamp verbleven werden met harde hand uit het kamp gewerkt. Deze mensen werden dus richting hun dood geleid.
De Nederlandse autoriteiten houden de waarheid al jaren krampachtig verborgen. Nuhanovic wilt nu de waarheid volledig boven water krijgen middels deze rechtzitting. De vraag is echter of de hooggeplaatste militairen wel de volledige waarheid zullen toegeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() De Nederlandse generaals die deze genocide lieten gebeuren moeten opgepakt en berecht worden. Zolang Nederland dit niet doet, is Nederland geen rechtstaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() lol jaaaa nederlanders lieten het gebeuren ;o
en zuid afrikanen zijn ook medeverantwoordelijk voor de armeense genocide in Turkije (ik ben vrij zeker dat er op dat ogenblik een paar zuid afrikanen aanwezig waren in turkije) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() let me guess why u care ...
juist, omdat de slachtoffers moslims waren... over Serviers die zijn omgekomen tijdens de vuile oorlog van NAVO zal ik u NOOIT horen zeggen.. Kosovo werd volledig geislamiseerd en overgenomen, en zo hoort het, right el turok ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De ingreep van Navo was noodzakelijk. Milesoviç en zijn volk had het verdiend. Let me guess why youu care. De Serviërs zijn dat geen orthodoxe christenen? In Kosovo worden de mensenrechten van de minderheden (o.a Turken en anderen) zwaar geschonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() in 1945 na de tweede wereldoorlog waren er geen turken in Kosovo. Nu is kosovo VOLLEDIG geislamiseerd, de laatste Serviers lopen daar weg, ze worden regelmatig vermoord door de herseende albanezen = turken.
Nobody cares, want enkel blanke christenen kunnen racist zijn en enkel moslims en zwarten kunnen slachtoffers zijn van racisme.. En ja, zelfs de Servische kinderen die door de aanvallen van NAVO omgekomen zijn verdienden te sterven, hun schuld was vrij duidelijk - geboren in Servie. De Europese Unie staat hetzelfde op korte termijn te wachten indien Turkije lid wordt. Mensen zoals El turco die alles door hun 'turk - geen turk' bril bekijken horen hier niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie begon hier eigenlijk over de Albanezen? Het gaat om Bosnische slachtoffers (die zijn geen Turken), Shizie. Maar langs de andere kant zou het voor Joegoslavische bevolking veel beter geweest zijn zonder al die ethnische zuiveringen, navo-ingrepen, bombarderen van bruggen, ... Joegoslavië was ooit een welvarent land. Kroaten, Bosniërs, Serviërs, Slovenen konden toch goed overeenkomen. Servische bevolking moest maar Miloseviç en co tegenhouden dan zou Amerika geen rede gehad hebben om daar in te vallen. Laatst gewijzigd door JusticeLover : 13 mei 2005 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was een eenvoudig geval van lafheid ,er rekening mee houdende dat de meeste Servische "soldaten" eerder dikbuikige en doorzopen ouwe reservisten waren die zeker niet "tot de dood erop volgt" zouden vechten....
Verder waren NATO-Bondgenoten blijkbaar niet bereid om elkaar bij te staan,in Europa, in moeilijke uren...,iets waar de NATO voor opgericht is....(200 paras in de bossen achter de Serviers installeren,en die Serviers zouden zichzelf belegerd gevoeld hebben,Belgie heeft verschillende malen,grotere aantallen paras naar Congo gezonden indertijd,naar veel gevaarlijker situaties!) Ik heb geen flauw idee of er hiervan geleerd is binnen de NATO...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Burger
|
![]() Als het over genocides gaat dan moeten jullie Turken zwijgen !
Denk jij maar na over de Armeense genocide in plaats van je bezig te houden met andere.
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Srebrenica waren de Nederlanders gewoon niet opgewassen tegen de ServiËrs, die daar inderdaad wreedheden hadden begaan. Maar laten we ook niet vergeten dat de nederlanders en andere VN'ers eerst toelieten dat er wapens werden binnengesmokkeld samen met humanitaire goederen, en de VN-troepen op grote schaal met Bosniërs collaboreerden. Laten we ook niet vergeten dat in dezelfde streek Bosniërs hele Servische dorpen hadden uitgemoord. Toch grappig hoe de Turken de hele wereld bekritiseren terwijl er nergens meer mensenrechten worden geschonden en minderheden verdrukt dan in Turkije zelf, terwijl elke kritiek daarop tot gevangenisstraf kan leiden. De pot verwijt de ketel... Laatst gewijzigd door tomm : 14 mei 2005 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor die twee is alles vrij simpel, turk of turk related = good, de rest = bad, tenzij het voor de turken opkomt. ik moest lang lachen nadat een van die twee probeerde te bewijzen dat ataturk (of hoe is zijn naam weer), de slimste persoon van de 20ste eeuw was ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar heb ik gezegd dat alle niet-Turken slecht vind? Er zijn ook Turken van wie ik niets moet hebben, zé maar gerust ![]() Ik vind dat Turkije geen énkele band moet hebben met Israel. Turkije werkt bijna op elk vlak samen met Jisrael. De Juden 'steunen' Turkije in USA(maar op elke 24 april chanteren ze Turkije met de genocidewet te laten goedkeuren). Ze verkopen aan Turkije ook military tech. Dus het komt Turkse regering beter als ze met de zionisten samenwerken. Maar toch ben ik fel tegen een samenwerking. p.s, Ik heb groot sympathie voor de Japanezen en de Zuid-Koreanen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Ongelofelijk. tomm en Shizie proberen de genocide op de Bosniers en Albanezen goed te praten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() ongelofelijk, turk4ever en el turco proberen de genocide op de armeniers goed te praten..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Burger
|
![]() Ik ben Japans ^^ !