![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ayaan Hirsi Ali heeft een intervieuw gegeven voor het blad l'Express. Hieronder een bloemlezing.
Het spreekt boekdelen. Citaat:
Maar mijn vraag is als volgt: WAT NU ????? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() bekeer tot Islam
![]() |
#3 |
Partijlid
|
![]() Wat?
U bent nog niet bekeerd? Pro-actief denken Antoon! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp van de twee ironische reatcies dat niemand een oplossing heeft. Met andere woorden, Europa is verloren aan de Molims?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Hier op reageren lijkt zinloos.
Als jullie een haatdragende persoon willen geloven ga je gang. Zij basht voortdurend op de profeet. Ze beseft niet eens dat pre-islamitische tijdperk geboren meisjes levend werden begraven. Ze kan dus beter Allah swt dankbaar zijn dat Hij de profeet Mohamed heeft gestuurd om orde op zaken te stellen. Enfin, zal toch wel reageren. Onder de vorm van westerse en oosterse namen. Als jullie de moed hebben om de boeken te lezen van de persoonlijkheden die ik ga opnoemen, doe het dan en lees dan de objectieve feiten. -prof. Hartwig Hirschfeld van de Londense universiteit (commentaarstuk) -Doctor Sir Tritton van de Londense universiteit (boek) -Goethe, één van de grootste dichters (commentaar op de Koran) -Doctor Oswald Seengler (boek, Geschiedenis van de filosofie) -Prof. Arberry van de universiteit van Cambrigde (boek) -Prof. Will Durrant (commentaarstuk) -Carnegie Onderzoek, in Washington Publicatie Nr. 376 -Britse onderzoeksschriften -Prof. Max Mayer universiteit Parijs (Franse Islamitische wereldonderzoek) -Prof. Arnold J. Toynbee (commentaar) -Michael H. Hart (boek) -George Bernard (boek, waarheen leidt de Islam) -Prof. Bosworth (commentaarstuk) -Prof. Gibbon, een wereldhistoricus (commentaarstuk) -Prof. Nassignon (commentaarstuk) Ja zelfs Albert Einstein had een goed woordje over het geloof en nog meer in zijn boek "het leven en de tijd" haalt hij de 6islamitische pilaren aan van de geloofsleer letterlijke citaat uit zijn boek: En iedereen die niet gelooft in: Persoonlijke God, Openbaringen, Boodschappers, Engelen en Dag des oordeels kan geen wetenschapper worden! We gaan nog verder en komen bij Keizer Napoleon Bonaparte aan die ook goed woordje had in zijn boek "El-islam". Wat anders dan populistische praat van Hirsi |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vind hirshi dat ze gewoon haar plicht doet als loge-zuster voor haar massonistische satan , not else.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 6 juni 2005 om 13:06. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Partijlid
|
![]() Hee, dacht ik toch even op www.maroc.nl te zitten.
Maar nee, toch niet. Gek is dat toch, dat moslims zelf voortdurend hun "enige waarheid" vergelijken met andere opvattingen en die van henzelf vervolgens niet zelden superieur verklaren, maar dat een enkel tegengeluid hen zo doet trillen op de grondvesten. Bevestigd volgens mij wat Hirsi Ali zegt: "de" islam verdraagt geen kritiek. Ik zet dat met opzet tussen aanhalingtekens, want ik ken toch enkele moslims (twee) die daar geen last van hebben. Ayaan Hirsi Ali is een doodgewone democrate. Zij pleit voor gerechtigheid, gelijkheid, en het recht om van mening te verschillen. Ook voor vrouwen en homo's. Dat is voor sommige denkrichtingen kennelijk erg zwaar te verteren. Daar zitten dan ook haar fanatiekste tegenstanders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Schijtwijf !!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||||
|
![]() Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 6 juni 2005 om 16:56. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Citaat uit Den Haag Connection
![]() |
![]() |
#11 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
(Krijg ik nu een dis?)[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door sinan123 : 6 juni 2005 om 17:46. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() WEat Hirschi doet, is wijzen op de feiten.
Een rechtstaat verdraagt geen religieuze overheersing. Een democratie, hoe wankel en uitgehold ook, is niet geschikt als platvorm voor religieuze overheersing. En de islam, zoals ze vaak wordt gepredikt, is net zo huichelachtig als het christendom. Ook een religie, een geloof, en daarmee een fabel, want niet echt. Mensen die naar de letter van de wet leven, worden al aardig voor gek verklaard. Kun je nagaan hoe het is met iemand die naar de letter van het geloof leeft! Die moet toch wel helemaal zot zijn, niet dan? Men handelt naar de geest van de wet en zo zou men ook moeten denken over Koran, Bijbel, enzovoort. Het Boeddhisme verklaart & begrijpt dat volgens mij nog steeds het best. Dat is dan ook 1000 jaar ouder dan het christendom en 1.500 jaar ouder dan de islam.. Heeft meer tijd gehad om te rijpen, zullen we maar zeggen. ![]() Tot slot nog even terugkomend op Einstein's woorden: Einstein heeft gefaald, op latere leeftijd, om als wetenschapper verder te gaan dan zijn E=MC2. En één van de hoofdredenen was, dat hij niet wilde toelaten dat god niet bestaat. Dat dat een fabeltje is. Dus probeerde hij middels "de theorie van Alles" god te verklaren. Alleen bestaat god niet. Wij zijn god, allah, whatever. Er is geen allesoverheersende architect, al zouden velen dat wel graag zien. 8)
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |||||||||||
Partijlid
|
![]() Ik wil hier KORT op reageren, misschien dat ik hier later uitgebreid op reageer:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Lees erover uit deftige bronnen. Citaat:
Hier in het Westen is het al niet veel bijzonders dat zulke jonge tienermeisjes geslachtsgemeenschap hebben (zolang ze niet zwanger geraken is het meestal al helemaal geen probleem), roken, drinken wat is dan precies het probleem met trouwen. Citaat:
Ik spoor u aan om de plaats van kennis en wetenschap in de Islam te onderzoeken, zéér interessant. Rapporten van de VN bevestigen alleen dat de door het Westen geïnstalleerde en gesteunde niet-islamitische dictatoriale regimes geen bal kennen van besturen, economische en sociale welvaart, kennis en wetenschap, ... en er alles aan doen om achter te lopen op de rest. Plaats van de vrouw in de gemeenschap, wat moet ik me daarbij voorstellen: op een scherm/blad/auto in autosalon/... en liefst met zo weinig mogelijk kleren aan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
... |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||||||||||||
Minister
|
![]() Beste Panther, het spijt me zeer. Jij hebt dus duidelijk géén kaas gegeten van de realiteit. Natúúrlijk was de mening van Theo van Gogh extreem te noemen. Het bleef echter bij kritiek leveren. Zijn eerste filmpje gezien?
Dat was, zoals men het zal blijven noemen, een aanklacht aan het adres van de islam. Kritiek dus. Want Theo was geen openbaar aanklager. Dat zijn platform (film) commotie teweeg bracht, moge voor zich spreken. Dat was ook zijn bedoeling, en zijn doel is bereikt. Stigmatiseren is iets waar JUIST Theo van Gogh vierkant tegen was, voor hem was het leven een lolletje. Stigmatiseren was voor hem een vorm van schelden, een kunstuiting om iemand 'op zijn nummer te zetten'. Kritiek dus, in een kunstzinnig jasje (Submission part I) of regelrecht als scheldpartijen in colums. Kritiek, niet persé stemmingmakerij. Het hypocriete van totalitaire regimes (zoals de USA en USSR en Iran en Saoedi-Arabië enz. enz. enz.) is dat ze mensen monddood maken. En de islam is daarbij een goed stuk gereedschap. Evenals het christendom. Ook zo'n doodmaker.. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Mephisto : 6 juni 2005 om 18:38. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Theo Van Gogh's Submission: part one afdoen als een scheldtirade is zoals een gedicht van Claus afdoen als wc-literatuur.
Beiden de vlucht van de onwetende barbaar
![]() |
#17 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Normaal rapporteer ik zo'n taal maar als ik dat consequent zou doorvoeren zit ik niks anders toe doen blijkbaar. Het is wel frappant dat het dikwijls dezelfde posters zijn. Citaat:
De wereld veranderd naarmate de tijd verstrijkt hoor Mustapha. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |||
Banneling
|
![]() Die DHC'ers hebben er trouwens werkstraf voor gekregen.
(door bedreigingen aan haar adres) Majah, een beetje offtopic bezig nu.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door sinan123 : 6 juni 2005 om 19:54. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|