![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Dat hongerstakers niet geliefd zijn in België bleek al toen enkele Koerden met een hongerstaking startten in verband met hun asielrecht.
Minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael zag de hongerstakers liever sterven dan op welk vlak dan ook te onderhandelen. Hij wilde niet 'toegeven aan chantage'. Dank zij de SP.A-politici kwam er dan toch een gesprek. Inmiddels is Marcel Vervloesem van de Werkgroep Morkhoven aan zijn 15de hongerstakingsdag toe. De franstalige LIga voor de Mensenrechten liet al weten 'geen hongerstakers te ondersteunen'. En hoe reageren de Belgische politici in deze zaak ? Zij reageren helemaal niet en liggen sinds de zaak Dutroux van een dode meer of minder niet meer wakkker. België werd reeds herhaalde malen veroordeeld wegens de schending van de Mensenrechten maar ook daarmee houden de Belgische politici sinds het tot zwijgen brengen van de 300.000 mensen die destijds samen in de Witte Mars te Brussel opstapten, al lang geen rekening meer mee. Zij wanen (en zijn het misschien ook) oppermachtig. Hier volgt onze reportage ter gelegenheid van Marcel Vervloesem's 15de hongerstakingsdag. 10-05-2005<A href="http://doofpot-justitie.skynetblogs.be/?date=20050510&number=1&unit=weeks#1148519"> ![]() [size=5][size=1][/size] [/size][/font][/size]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Oh, als je als verdachte dus in hongerstaking gaat dan moet men medelijden hebben met je en je vrijspreken? (Sorry die [font verdana-tags irriteerden me zo erg dat ik niet echt helemaal gelezen heb).
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Was Dutroux ook niet in hongerstaking gegaan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Het is een regelrechte schande dat iemand reeds schuldig bevonden wordt nog voor er een proces en degelijk onpartijdig onderzoek geweest is.
Het is uiterst treurig dat velen blijkbaar niet meer wakker liggen van deze gang van zaken. België zou zich heel erg diep moet schamen, een land dat altijd overloopt van trots omdat we op veel gebieden koplopers zouden zijn maar terzelfder tijd de mensenrechten schendt. Hoe is het mogelijk? De hongerstaking afdoen als simpele chantage zonder in te gaan op de eigenlijke reden is laf en gewetensloos. Het zou me niet verwonderen dat ze zelfs hopen dat hij vlug sterft, zodat ze de zaak vlug kunnen sluiten en hun falingen goed verborgen blijven. Er zit een heel vreemd geurtje aan heel deze zaak. Triestig, schandalig en beschamend. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand verplicht hem om in hongerstaking te gaan. Vrij zielig om op die manier vroeger vrij te willen komen.
Hongerstaking is en blijft een manier van chantage.
![]() |
#6 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Voor zover ik begrijp,is hongerstaking het laatste middel waar men naar grijpt,om gehoord te worden. Is<er deze hongerstaking niet gekomen,omdat men de zaak al zo lang rekt,en men deze man nu vast zet,voor nog niet bewezen feiten? Heel de zaak kan een einde nemen,als de leugendetector bij iedereen zijn werk heeft gedaan,en het verdict over de genoemde practijken is gevallen. Ik blijf echter met de vraag zitten:"Waarom stelt men dit nu al enkele jaren uit???"Je zou voor minder door het lint gaan,denk maar aan de gevallen die we dagelijks in de pers voorgeschoteld krijgen. Bij mij is nog altijd iemand onschuldig,tot zijn of haar schuld is bewezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk, dat is ook zo.
Maar om nu in hongerstaking te gaan... Wat gaat hij doen als hij schuldig bevonden zou worden? Ook in hongerstaking gaan om de beslissing van de rechter aan te vallen?
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 14 mei 2005 om 16:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
HIJ MOET VOLGENS MIJN BESCHEIDEN MENING VAN ZIJN ONSCHULD OVERTUIGD ZIJN,anders begin je niet aan zo iets.Is er misschien nog een ander middel,als je tussen vier muren zit,om gehoord te worden? Ik denk niet dat je voor je plezier in hongerstaking gaat . Als hij dan toch schuldig is,DAT ZE HET DAN BEWIJZEN,en geen jaren laten aanslepen.Dat zijn nu nog de gevolgen van het na Dutroux tijdperk,maar dan in negatieve zin. Maar al loop de leugen nog zo snel, De waarheid achterhaalt ze wel...En dit mét of zonder leugendetector. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kan mij eerlijk gezegd gestolen worden, ik heb geen respect voor zogenaamde "hongerstakers". Hij is dan nog ziek bovendien en weigert medicatie, hoe idioot kan je zijn?
De werkgroep Morkhoven kan trouwens veel zeggen, men sluit niet zomaar iemand op basis van een "vermoeden". En als dan toch alles zo fout loopt in zijn proces, dan moet zijn advocaat wat beter z'n best doen. Zoniet: best een andere nemen.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 14 mei 2005 om 22:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik zou niet graag de mensen te eten geven,die op basis van vermoeden,of onschuldig,en dit OVERAL terwereld opgesloten zitten,omdat ze de WAARHEID die verborgenheid moet blijven,verkondigen. want WAAROM laat men dit zogezegd proces,zo lang aanslepen???Je zou al voor véél minder,je twijfels hebben over sommigen (gelukkig niet allen)bij het gerecht. Maar als je bij diegenen valt,die het schijnbaar toch niet zo nauw nemen,om een mens te laten weten,en bewijzen of je schuldig bent of niet,en daar geen datum op plakt,zit je als beklaagde natuurlijk met de gebakken peren...Plezant is anders... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En een hongerstaking is daar natuurlijk de uitgelezen oplossing voor...
![]() |
#12 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Of het een uitgelezen oplossing is,laat ik in het midden...Maar zelf ken ik geen betere...vooral als je tussen 4 muren zit. Misschien kan jij het een en ander suggereren???8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1. Als je daadwerkelijk onschuldig bent, dan zal het gerecht daar heus wel uit komen. Er zijn zovele zaken die aanslepen (soms wel vier jaar!). Het is niet zijn taak om het gerecht onder druk te zetten d.m.v. een hongerstaking! Hij wordt waarschijnlijk wel vertegenwoordigd door een advocaat, en als die zeker is van zijn onschuld, zal de advocaat in kwestie wel hemel en aarde bewegen om zijn cliënt vrij te krijgen.
Ik vind het zeer cru om te stellen dat het gerecht zomaar mensen opsluit op basis van vermoedens. Dat is gewoon larie! De werkgroep Morckhoven kan hier veel verkondigen maar men altijd de andere zijde van het verhaal horen. Naar mijn bescheiden mening zal het gerecht wel voldoende bewijzen hebben om hem achter de tralies te zetten. 2. Als hij schuldig is, vind ik het een zeer laffe daad! De man is ziek en weigert medicate. Is het de bedoeling om het gerecht achteraf te beschuldigen van nalatigheid jegens zijn gezondheid? Conclusie: de advocaat moet druk uitoefenen, niet hij. ![]()
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() het probleem is dat wanneer hongerstaking geen middel meer is om het geweten in de mensen aan te spreken ( in dit geval om een aantal pistes op verzoek van de hongerstaker gerechtelijk te onderzoeken - voor zover ik het begrepen heb tenminste ) wat er dan nog over blijft. In een maatschappij die hier niet meer vatbaar voor is komen volgens mij terrorisme en andere vormen van gewelddadig actievoeren helaas dichter en dichter bij ? Ik hoop dat ik mij vergis.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Burgemeester
|
![]() iK HOOP OOK DAT JIJ JE VERGIST,maar zo kwamen in andere landen ook terrorisme en
verzet tot stand.Laat ons echter possitief blijven denken,en hopen dat alles terug in zijn juiste proporties terugvalt. NEVER LOSE HOPE. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Ik vind het erg dat men in België door middel van een hongerstaking rechten moet afdwingen die door de Belgische Grondwet en de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens gegarandeerd worden. Zo is er het recht op een eerlijk proces, op een onpartijdige rechtspraak, is er een vermoeden van onschuld (en niet van schuld) als men aangeklaagd wordt, is iedere Belg op dat punt gelijk voor de wet en mag men geen onderscheid maken tussen vervelende actievoerders en andere burgers enz. enz.
Bijgevoegd nog een brief aan Minister Patrick Dewael om aan te tonen dat er niet alleen op gerechtelijk vlak iets misliep on de zaak Vervloesem. (En dan spreek ik nog niet van een krant zoals De Standaard die Vervloesem ronduit een 'kindermisbruiker' noemde. --------------------------- Brief aan kabinet van Minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael De: Morkhoven & Croÿ <[email protected]> Date: 22 mai 2005 À: "Jespers Lentle" <[email protected]> Objet: Rép : Herentalse politie - onderzoek zedendelicten te Morkhoven Kabinet Minister Dewael t.a.v. Mevrouw Jespers Lentle Geachte Mevrouw, Hartelijk dank voor uw antwoord waarin u mij mededeelde dat ik zelf contact met het Comité P. diende op te nemen. Kan u mij de naam en het adres (alsook het E-mail-adres) van de Voorzitter van het Comité P bezorgen a.u.b. want het is mij niet gelukt om dit via het Internet te vinden. Verder wilde ik u mededelen dat het Proces-Verbaal van de ondervraging van Marcel Vervloesem door de POLITIE van Herentals (op zijn 17de hongerstakingsdag) zich niet in het dossier van de Raadkamer te Turnhout bevond die op 17 mei jl. en dus op basis van een onvolledig gerechtelijk dossier besloot om Marcel Vervloesem 'nog een maandje vast te houden'. Dit laatste komt overéén met wat sommige kranten op 16 april 2005 reeds schreven: 'Het is de bedoeling om Marcel Vervloesem zo lang mogelijk achter de tralies te houden'. In afwachting van uw antwoord, teken ik, Hoogachtend, Jan Boeykens - Werkgroep Morkhoven -------------------------------------------------------------- De: Morkhoven & Croÿ <[email protected]> Date: 17 mai 2005 14:38:25 GMT+02:00 À: "Jespers Lentle" <[email protected]> Objet: Rép : Herentalse politie - onderzoek zedendelicten te Morkhoven Kabinet Minister Dewael t.a.v. Mevrouw Jespers Lentle Betreft: optreden van de Herentalse politie - mijn schrijven aan Minister Dewael en mijn klacht bij Comité P Geachte Mevrouw, Hartelijk dank voor uw antwoord. Minister Dewael kan zich inderdaad niet mengen in gerechtelijke aangelegenheden. Als minister van Binnenlandse Zaken is hij echter WEL verantwoordelijk voor de werking van de Belgische politiediensten en het is daarvoor dat ik hem heb gecontacteerd. Om het nog eens duidelijk te stellen: Een zekere Nick C. diende enkele maanden geleden een klacht in wegens aanranding tegen Victor Vervloesem. De POLITIE van Herentals is hem daarover komen verhoren en heeft zelfs een Proces-Verbaal opgesteld. Wat zij met dat Proces-Verbaal verder gedaan hebben, is niet bekend. Erik C., vader van Nick, schreef over deze zaak tevens naar Minister Dewael die hem antwoordde dat hij een onderzoek terzake zou laten instellen. Enkele weken later kwam de voornoemde POLITIE-dienst van Herentals naar Morkhoven om enkele 13-jarige jongeren te ondervragen inzake een drugstrafiek. De jongeren beschuldigden hun buur Marcel Vervloesem daarbij van 'sexueel misbruik' enz. De POLITIE van Herentals ging de 14-jarige Nick C. vervolgens van het school halen en ondervroeg hem gedurende 8 uur lang over zijn drugsgebruik enz. Het resultaat van deze vreemde POLITIE-actie was dat Nick C. zijn klacht tegen Victor Vervloesem terug introk en Marcel Vervloesem, waar hij zoals zijn ouders altijd welkom was, ook van 'sexueel misbruik' enz. beschuldigde. Ik stel mij dus vragen over dit POLITIE-optreden. De voornoemde POLITIE-dienst van Herentals kwam op Marcel Vervloesem's 17de hongerstakingsdag en nadat ik Minister Dewael over deze zaak had geschreven (brief gepubliceerd op Internet), op het briljante idee om Marcel Vervloesem uitgebreid te verhoren. Ik had Minister Dewael gevraagd om het Comité P dat de werking van de POLITIE-diensten moet controleren, een onderzoek te laten instellen maar ontving tot nogtoe geen antwoord. In de hoop dat ik voldoende duidelijk ben geweest en in afwachting van uw antwoord, teken ik, Hoogachtend, Jan Boeykens Werkgroep Morkhoven (http://groups.msn.com/WerkgroepMorkhoven) Fondation Princesse de Croÿ & Werkgroep Morkhoven Fight paedophile networks - Press organ - www.kindergarten.be - www.morkhoven.org 10 rue Faider - 1060 Bruxelles - Belgium - Tel **32.(0)2.5374997 - [email protected] Assistance aux personnes en danger: http://groups.msn.com/fondationprincessedeCROY Forum - Aide aux victimes : http://groups.msn.com/ISSAKABA Démantèlement du réseau Zandvoort: http://groups.msn.com/werkgroepmorkhoven |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En wat is dan de juiste rede,waarom men die vooropgestelde ondervragingen en de leugendetector,maar steeds uitstelt??? Kan iemand mij daar dan een zinnig antwoord op geven. Bewijs dan iemand zijn gelijk of ongelijk,en grijp dan in.Dat zegt ons logisch verstand toch???Of is dat dan zoek geraakt in ons huidig bestel??? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() hoe is het trouwens met die Koerden?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Waarom is Vervloesem nu eigenlijk "naar het ziekenhuis" gebracht, Werkgroep Morkhoven? Heb een vlaag gehoord, maar ni alles.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Als ik me niet vergis,zou die staking beeindigd zijn,volgens de kranten,maar het fijne weet ik er ook niet van. |
|
![]() |
![]() |