Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2005, 22:57   #1
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard Terrorist zorgde voor bloedbad.

Joodse extremist richt bloedbad aan HAIFA

Een joodse extremist heeft in een lijnbus in het noorden van Israël een bloedbad aangericht. De 19-jarige schoot vier inzittenden dood, negen anderen raakten gewond. Daarna is de man door een woedende menigte overmeesterd en gedood. De slachtoffers zijn Arabieren.

De bebaarde dader droeg een keppeltje en een legeruniform. De bus was op weg naar Haifa en reed door Shfaram, een Arabische stad waar ook Druzen wonen.

De Israëlische veiligheidsdiensten waarschuwen al maanden voor aanslagen door joodse extremisten. Zij willen voorkomen dat joodse nederzettingen ontruimd worden.

bron
================================================== ========

[size=7]eigen mening:[/size]

Dat de Palestijnen zich opblazen omdat ze 'niks zijn en niks hebben'
maakten ze ons jarenlang wijs. Maar ik snap niet waarom een jood van 19-jaar zo'n ding doet. Ging het om een psychisch geval of wilde dat jongeman ons tonen dat ook de joden 'kloten hebben'.

Eens de terugtrekking een feit is geworden gaan we zo te zien meer en meer Joodse-terroristische aanslagen krijgen.

Welk maatregelen zou Sharon kunnen nemen? Wat voor gevolg zou dat voor Sharon en zijn partij hebben bij de volgende verkiezing?

Hoe zit eigenlijk in het algemeen met de Israelieten? Is de grote meerderheid voor of tegen de terugtrekking uit de bezette gebieden?

Ik heb nog links 'gevonden' over dit gebeurtenis.

Jewish terrorist kills four on bus in Arab town

JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 23:21   #2
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Verbaast me niks. Ook tussen de Joden zitten er extremisten, vergeet de moord op Rabin niet door een orthodoxe gek. Ik denk wel dat de Iraelische veiligheidsdiensten veel meer doen tegen terreur van eigen bodem dan de Palestijnse 'veiligheidsdiensten. Het blijft gewoon een vieze vicieuze cirkel.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 23:32   #3
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Geloof, wat een prachtige uitvinding.
Oud 4 augustus 2005, 23:33   #4
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
Verbaast me niks. Ook tussen de Joden zitten er extremisten, vergeet de moord op Rabin niet door een orthodoxe gek. Ik denk wel dat de Iraelische veiligheidsdiensten veel meer doen tegen terreur van eigen bodem dan de Palestijnse 'veiligheidsdiensten. Het blijft gewoon een vieze vicieuze cirkel.
Jazeker en dat zijn dan top-extemisten ook nog . Ja, ik heb het altijd in men gedachte, zijn eerste glimlach ...

Die zijn dat gewoon. Als ze het echt niet onder de contole kunnen houden. Zetten ze maar vrouwelijke topmodels in tegen de extremisten .. Die zullen dan niet durven toekijken naar schone borsten van de topmodels en dus weglopen.

Tja, altijd zelfde met de semitische volkeren.
Oud 5 augustus 2005, 10:27   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Op BBC-World inmiddels de reakties gezien:

Van een woorvoerder van de Israelische regering een heldere,en niet mis te verstane reaktie:

De Israelische regering beschouwt deze daad als een pure vorm van misdaad,van terrorisme.

Er zijn Israelische Staatsburgers vermoord door een mede-Israeli!!!!!

Van een Palestijns minister:

"De aktie is een gevolg zijn van de rascistische opvoeding die Israelische jongeren op school zouden krijgen"

???????

manmanman zelfs beer Sharon,vernieler van, menige palestijnse woonplaats is zachtaardiger en verstandiger dan die ouwe PLO-lul,en zeker in de huidige delikate tijden
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2005, 10:29   #6
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Judaism is a religion of peace
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2005, 10:33   #7
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Achter lynchte dat menigte deze moordenaar. Schone opkuis. Men zou dit beter doen met alle gekke moordenaars.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2005, 11:18   #8
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Achter lynchte dat menigte deze moordenaar. Schone opkuis. Men zou dit beter doen met alle gekke moordenaars.
Nee, dat was ook een verkeerde reactie. Die mensen hebben een moord gepleegd.

En ALLE kinderen in het middenoosten krijgen zulke propaganda van de eerste kleuterklasjes ingelepeld. De joden zijn slecht omdat ze land gepikt hebben, de arabieren zijn slecht omdat ze inferieur zijn aan het joodse volk. En maar afvragen waarom die problemen maar niet opgelost geraken? Als ze een beetje moeite zouden doen is alles opgelost binnen 1 of 2 generaties, maar zoals het nu bezig is zie ik dat binnen 100 jaar nog geen stap verder staan.

Tegen dat de jongeren van nu hun verstand beginnen te gebruiken in plaats van hun testosteron, is er alweer een nieuwe lichting klaar om de debiel uit te hangen. En wij kijken ernaar alsof het een rambo-soap is.

Mijn conclusie: de oertijd is nog niet voorbij, we hebben alleen een GSM in plaats van een tam-tam, en computergestuurde rakketen in plaats van een knuppel.
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2005, 11:36   #9
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Domme anti-joodse threads starten of nog dommere pro turkse is de enige wat el turco kan.
Btw; ik dacht dat deze thread in international gesloten werd..
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2005, 13:16   #10
Kitten
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Domme anti-joodse threads starten of nog dommere pro turkse is de enige wat el turco kan.
Btw; ik dacht dat deze thread in international gesloten werd..
We hebben al genoeg domme anti-islamitische threads gezien hier.

Een beetje een verademing, niet? Iets "ANDERS" dat dom is!
Kitten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2005, 13:44   #11
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Nee, dat was ook een verkeerde reactie. Die mensen hebben een moord gepleegd.

En ALLE kinderen in het middenoosten krijgen zulke propaganda van de eerste kleuterklasjes ingelepeld. De joden zijn slecht omdat ze land gepikt hebben, de arabieren zijn slecht omdat ze inferieur zijn aan het joodse volk. En maar afvragen waarom die problemen maar niet opgelost geraken? Als ze een beetje moeite zouden doen is alles opgelost binnen 1 of 2 generaties, maar zoals het nu bezig is zie ik dat binnen 100 jaar nog geen stap verder staan.

Tegen dat de jongeren van nu hun verstand beginnen te gebruiken in plaats van hun testosteron, is er alweer een nieuwe lichting klaar om de debiel uit te hangen. En wij kijken ernaar alsof het een rambo-soap is.

Mijn conclusie: de oertijd is nog niet voorbij, we hebben alleen een GSM in plaats van een tam-tam, en computergestuurde rakketen in plaats van een knuppel.
Angst en onwetendheid is de oorzaak van alle ellende zullen we maar zeggen.

Maar in Israel mag een Joods madam niet trouwen met een Arabier ..
Oud 5 augustus 2005, 14:07   #12
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Angst en onwetendheid is de oorzaak van alle ellende zullen we maar zeggen.

Maar in Israel mag een Joods madam niet trouwen met een Arabier ..
En omgekeerd wel? Ik denk dat arabieren en joden eens moeten gaan kijken naar hun overeenkomsten ipv naar hun verschillen. In mijn ogen zijn ze in het zelfde bedje ziek.

En als 2 mensen verliefd zijn laten ze zich door niks tegenhouden, en zeker al niet door iets doms als godsdienst.
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2005, 14:19   #13
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

& Vechten ze samen om hetzelfde been, inderdaad. Wie of wat zal er uiteindelijk weglopen met het gebied dat Israël, Gaza, Palestina, enz. behelst? Want er moet toch ergens die 3e hond zijn, die ermee gaat lopen..
Oud 5 augustus 2005, 14:19   #14
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
En omgekeerd wel? Ik denk dat arabieren en joden eens moeten gaan kijken naar hun overeenkomsten ipv naar hun verschillen. In mijn ogen zijn ze in het zelfde bedje ziek.

En als 2 mensen verliefd zijn laten ze zich door niks tegenhouden, en zeker al niet door iets doms als godsdienst.
Het omgekeerd mag natuurlijk wel. Nog iets dat ik niet goed begrijp. Bij de joden buiten het Midden-Oosten is dat anders. Daar zeggen ze tegen de vrouwen; vermenigvuldig u met de oorspronkelijke mensen.

In Palestina/Israel willen ze dan niet meer trouwen ... Wat moet ik hiervan afleiden? Dat de joden outside Israel allemaal een missie hebben?

Godsdienst is niet iets dom. Je moet het wel juist kunnen interpreteren, alles ligt aan de individu. Dat is iets zoals begrijpend lezen.

Vb, de moslims mogen geen alcohol verbruiken ...
Als je het houdt bij paar pintjes (in ieder geval niet zat wordt, dan kunnen er geen slechte dinges ...). Dus je mag eigenlijk wel alcohol drinken maar niet teveel leid ik af.
Oud 5 augustus 2005, 14:30   #15
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:

Die bedenking heb ik mij ook al verschillende keren gemaakt. De pot die de ketel verwijt.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2005, 14:30   #16
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In Palestina/Israel willen ze dan niet meer trouwen ... Wat moet ik hiervan afleiden? Dat de joden outside Israel allemaal een missie hebben?
ja, ze hebben allemaal een missie! Een soort onzichtbare hand zorgt ervoor dat ze allemaal vrouwen van andere culturen stelen Of beter nog, zij hebben een soort hyve mind like the Borg

De reden dat ze in Israel geen huwelijken toestaan is vrij simpel : Israel genetisch joods laten blijven. Ze zijn veel slimmer dan Europeanen en proberen zo weinig mogelijk arabieren binnen te laten.

Bravo Israel!
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2005, 17:23   #17
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij de joden buiten het Midden-Oosten is dat anders. Daar zeggen ze tegen de vrouwen; vermenigvuldig u met de oorspronkelijke mensen.
Dat geldt alleen voor de orthodoxe joden. De seculieren maken er veel minder een punt van.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2005, 17:25   #18
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
ja, ze hebben allemaal een missie! Een soort onzichtbare hand zorgt ervoor dat ze allemaal vrouwen van andere culturen stelen Of beter nog, zij hebben een soort hyve mind like the Borg

De reden dat ze in Israel geen huwelijken toestaan is vrij simpel : Israel genetisch joods laten blijven. Ze zijn veel slimmer dan Europeanen en proberen zo weinig mogelijk arabieren binnen te laten.

Bravo Israel!
Die Arabieren waren er nochtans al lang vóór Israël bestond, zelle.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2005, 17:35   #19
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Dat geldt alleen voor de orthodoxe joden. De seculieren maken er veel minder een punt van.
8)
Oud 5 augustus 2005, 18:37   #20
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kitten
We hebben al genoeg domme anti-islamitische threads gezien hier.

Een beetje een verademing, niet? Iets "ANDERS" dat dom is!
Als een gekke jood zoveel mensen vermoordt zeggen we toch niet dat alle joden gek zijn.

Ik snap niet wat hier anti-joods is.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be