![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() AMSTERDAM - De kosten van internetgebruik zullen 'onbetaalbaar' worden door de Europese bewaarplicht. Providers zullen extra kosten maken om het dataverkeer van de klanten op te slaan en dat zullen ze doorberekenen naar de klant. Dat stelt zakelijke provider BIT woensdag in een persbericht.
De Europese Commissie en de Europese ministers van Justitie willen alle Europese e-mails, internet- en telefoongegevens langdurig bewaren. De gegevens van 450 miljoen Europeanen zouden beschikbaar moeten worden voor justitie en politie, onder meer om de strijd tegen terrorisme te helpen. Zinloos In mei stelde internetaanbieder IS Interned Services dat de voorgestelde bewaarplicht zinloos is. IS demonstreerde aan Tweede-Kamerleden dat kwaadwillenden gegevens kunnen versleutelen en opslag kunnen omzeilen. Bovendien zijn de enorme hoeveelheden data onmogelijk te doorzoeken en zijn geregistreerde ip-adressen niet te herleiden tot unieke personen. De meeste Europarlementariërs zijn ook tegen de opslag. De Commissie zou het voorstel dit najaar doen, maar Groot-Brittannië drong enkele dagen na de aanslagen in Londen aan op een snel besluit van de EU-landen. Bron [edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door sinan123 : 18 augustus 2005 om 08:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als de EU zo'n projekt wil opstarten moet ze dat zelf maar bekostigen, vind ik persoonlijk. Wat gaat er anders nog volgen ? Moeten landbouwers naar goede oude middeleeuwse gewoonte mss ook weer een tiende van hun opbrengst afgeven ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil best weer 'op zijn Middeleeuws' slechts één tiende van mijn oogst afstaan..............
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Big Brother komt dichter en dichter.
Dat ze eigenlijk eens beginnen met de bekende gangsters te vervolgen ipv van de gewone burger alweer op kosten te jagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Burgemeester
|
![]() Het lijkt me weer een van de zoveelste inbreuken op de privacy. Dat men criminelen wil vervolgen ok Maar als alles opslaan helpt, dat betwijfel ik ten sterkste Tenzij men men alle verkeer zou controleren en daadwerkelijk zou lezen. En zomaar toegang hebben tot mails vind ik wel te ver gaan.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[SIZE=5][/SIZE] Laatst gewijzigd door armoede : 18 augustus 2005 om 10:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar heeft men, na het sluiten van internetcafé's e.d., op dat punt veel minder last van inbreuken op de privacy... Op dat punt kunnen we nog veel van onze superlinksen leren ![]() Het internet is er trouwens op de meeste plaatsen gratis, gezien men er nog niet van gehoord heeft ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
[SIZE=5][/SIZE] Laatst gewijzigd door armoede : 18 augustus 2005 om 15:31. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Telefonie-providers worden verplicht om alle gesprekken op te nemen en te bewaren. Bij de doktor komen videocamera's en we krijgen met zijn allen een GPS-ding geïmplanteerd (ergens in't hart zodat je hem zelf niet kan verwijderen). Je routes worden uiteraard continu getraceerd en bewaard. Maar dat is logica en daarom zal het waarschijnlijk nog lang duren voor het zover is. ![]() [size=1]P.s. Het woord 'bewaren' komt vaak voor hierboven. Is het tijd om aandelen van harde-schijf-fabrikanten in te slaan?[/size]
![]() |