![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Berichten: n/a
|
De NMBS annuleert 19 treinen per dag. Geen verrassing, als je weet in welke
staat het rollend materieel van de NMBS zich bevindt. Uit een schriftelijke vraag van Roel Deseyn blijkt dat meer dan één derde van de locomotieven dateert uit de jaren '50 en '60. Nochtans heeft een locomotief een verwachte levensduur van slechts 30 �* 35 jaar. Eerst de cijfergegevens. Uit de schriftelijke vraag blijkt dat de NMBS (operator) op dit moment over een kleine 400 locomotieven beschikt. Een hondertal daarvan werden gebouwd in de jaren '50 en zijn dus al ruim de pensioengerechtigde leeftijd voorbij. Toch doen ze nog altijd dienst, vooral voor goederentransport. Eén derde van alle locomotieven komt uit de jaren '80. Ook deze locomotieven zijn dus binnenkort aan vervanging toe. De laatste tien jaar heeft de NMBS slechts zestig nieuwe locomotieven aangekocht. Roel Deseyn: "De regering moet dringend extra geld vrijmaken zodat de NMBS zijn locomotievenpark kan moderniseren. Het kan toch niet dat elke dag honderden reizigers in de kou staan omdat de locomotieven uit de jaren stilletjes dateren? De regering is er als de kippen bij om de spoorwegen extra diensten en prestaties op te dringen, wel, dan moet ze maar voorzien in genoeg geld om dit mogelijk te maken." Meer fondsen om te investeren dus, niet alleen in nieuwe toestellen. "Zo zijn de plannen om de locomotieven uit de jaren '80 volledig te moderniseren al herhaaldelijk in de koelkast gestopt, wegens gebrek aan financiële middelen," vervolgt Deseyn. Toch is het niet enkel een kwestie van nieuwe locomotieven aan te kopen. Deseyn: "Er zijn ook heel wat problemen op de werkplaatsen. Zo is er een gebrek aan reserve-onderdelen voor de oudste machines omdat die niet meer geproduceerd worden. Ook de vorming en opleiding van het personeel vraagt bijschaving." En zelfs met de recentste locomotieven loopt niet altijd alles op wieltjes. De moeilijkheden met de T13-machines bijvoorbeeld. Aangekocht eind jaren '90, waren deze locomotieven aanvankelijk vaker in de stelplaats dan op het Belgische spoorwegennetwerk terug te vinden. Roel Deseyn Van je weet wel................... Een partij met Respect voor de Burger! Hoop doet leven................... Nog even geduld! CDenVer |
|
|
#2 |
|
Berichten: n/a
|
"CDenVer" <hetmoetnietaltijd@vanjeweetwelkomenhe> schreef in bericht news:[email protected]... > De NMBS annuleert 19 treinen per dag. Geen verrassing, als je weet in > welke > staat het rollend materieel van de NMBS zich bevindt. Uit een > schriftelijke > vraag van Roel Deseyn blijkt dat meer dan één derde van de locomotieven > dateert uit de jaren '50 en '60. Nochtans heeft een locomotief een > verwachte > levensduur van slechts 30 �* 35 jaar. > > Eerst de cijfergegevens. Uit de schriftelijke vraag blijkt dat de NMBS > (operator) op dit moment over een kleine 400 locomotieven beschikt. Een > hondertal daarvan werden gebouwd in de jaren '50 en zijn dus al ruim de > pensioengerechtigde leeftijd voorbij. Toch doen ze nog altijd dienst, > vooral > voor goederentransport. Eén derde van alle locomotieven komt uit de jaren > '80. Ook deze locomotieven zijn dus binnenkort aan vervanging toe. De > laatste tien jaar heeft de NMBS slechts zestig nieuwe locomotieven > aangekocht. > > Roel Deseyn: "De regering moet dringend extra geld vrijmaken zodat de NMBS > zijn locomotievenpark kan moderniseren. Het kan toch niet dat elke dag > honderden reizigers in de kou staan omdat de locomotieven uit de jaren > stilletjes dateren? De regering is er als de kippen bij om de spoorwegen > extra diensten en prestaties op te dringen, wel, dan moet ze maar voorzien > in genoeg geld om dit mogelijk te maken." > > Meer fondsen om te investeren dus, niet alleen in nieuwe toestellen. "Zo > zijn de plannen om de locomotieven uit de jaren '80 volledig te > moderniseren > al herhaaldelijk in de koelkast gestopt, wegens gebrek aan financiële > middelen," vervolgt Deseyn. > > Toch is het niet enkel een kwestie van nieuwe locomotieven aan te kopen. > Deseyn: "Er zijn ook heel wat problemen op de werkplaatsen. Zo is er een > gebrek aan reserve-onderdelen voor de oudste machines omdat die niet meer > geproduceerd worden. Ook de vorming en opleiding van het personeel vraagt > bijschaving." > > En zelfs met de recentste locomotieven loopt niet altijd alles op > wieltjes. > De moeilijkheden met de T13-machines bijvoorbeeld. Aangekocht eind jaren > '90, waren deze locomotieven aanvankelijk vaker in de stelplaats dan op > het > Belgische spoorwegennetwerk terug te vinden. > > > Roel Deseyn > > Van je weet wel................... Een partij met Respect voor de Burger! > > Hoop doet leven................... Nog even geduld! > > CDenVer > Is het niet een tseef welke alle rollend mat verkocht heeft om dan terug te huren ? Bende tsjeeven hypocrieten. Respect voor de burger ? Ook voor die 1.000.000 Mestkevers op die Mesthoop ? -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ (upgrade) http://www.snowleopard.org/ |
|
|
#3 |
|
Berichten: n/a
|
CDenVer schreef:
> Roel Deseyn: "De regering moet dringend extra geld vrijmaken zodat > de NMBS zijn locomotievenpark kan moderniseren. Geld "vrijmaken"? Het lijkt wel een liberale wenskreet. Dat "vrij" betekent in feit nog meer belastingen. Het geld moet van ergens komen. Kan de NMBS het nog niet rooien met haar gigantische staatstoelage betaald door ieder van ons? Vooral door de autolijders die bovendien nog doodgepest worden met bloembakken, flessenhalzen en flitspalen. Kan men de NMBS niet gewoon privatiseren? Wedden dat er dan wel ineens geld is voor nieuwe loco's? En is de burgemeester van Liedekerke (CVP) niet jaren grote roerganger geweest van Het Spoor? GGW |
|
|
#4 |
|
Berichten: n/a
|
"Ghingis' geheimste wens" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] oups.com... > CDenVer schreef: > >> Roel Deseyn: "De regering moet dringend extra geld vrijmaken zodat >> de NMBS zijn locomotievenpark kan moderniseren. > > Geld "vrijmaken"? Het lijkt wel een liberale wenskreet. Dat "vrij" > betekent in feit nog meer belastingen. Het geld moet van ergens komen. > Kan de NMBS het nog niet rooien met haar gigantische staatstoelage > betaald door ieder van ons? Vooral door de autolijders die bovendien > nog doodgepest worden met bloembakken, flessenhalzen en flitspalen. > > Kan men de NMBS niet gewoon privatiseren? Wedden dat er dan wel ineens > geld is voor nieuwe loco's? En is de burgemeester van Liedekerke (CVP) > niet jaren grote roerganger geweest van Het Spoor? > Die heeft alles verkocht om het daarna terug te huren. De NMBS is pleite maar ze weten het daar nog niet. De NMBS gaat dezelfde weg op als S.A.B.E.N.A nog even geduld. -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ (upgrade) http://www.snowleopard.org/ |