![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Nieuwe Asterix heet "Het geheime wapen"
![]() Op een persconferentie in Brussel vandaag onthulde auteur Albert Uderzo de titel van het 33ste album van Asterix: "Het geheime wapen". De Franse oorspronkelijke titel luidt "Le ciel lui tombe sur la tête". Het album zal op 14 oktober gelijktijdig in 27 landen en een zestal talen uitkomen, met een eerste oplage van 8 miljoen exemplaren, aldus de uitgever, Editions Albert René. Aan de ongelukkige vertaling van de titel naar het Nederlands kan Uderzo zelf niets doen. "Als de Franse uitdrukking een gelijkwaardige vertaling in het Nederlands heeft, dan is er een fout gemaakt. Maar daar ben ik niet verantwoordelijk voor", zei Uderzo al lachend. Omringd door een 300-tal personen stelde de 78-jarige Albert Uderzo de cover van zijn laatstgeborene voor: "Le ciel lui tombe sur la tête" (nvdr, De hemel valt op zijn hoofd). "Het gaat over een typisch Gallisch gezegde. Dat is Asterix overkomen onder de vorm van een blikseminslag", verklaarde de tekenaar. De auteur wees er op dat de cover een knipoog is naar het eerste album "Asterix, de Galliër" (1961). Op die omslag geeft Asterix een Romein een vuistslag en op de nieuwe cover deelt hij, onder een dreigende hemel, een slag uit aan de bliksem. Op de achtergrond staat zijn rondborstige metgezel Obelix, die een menhir draagt. Over de inhoud van het verhaal wou Uderzo niets kwijt, zodat het wachten wordt totdat het album op 14 oktober verschijnt. Duidelijk is dat de striphelden deze keer geen grote reis maken. Vooruitblikkend op de toekomst van Asterix zei Uderzo dat er na zijn dood geen strips van Asterix meer zullen verschijnen. "Die beslissing is niet uit verwaandheid genomen. Ik ben zeker niet de enige die de reeks kan voorzetten, maar de overname van bestaande stripfiguren is dikwijls bedroevend. Ik wil dat de lezers niet teleurgesteld worden na mijn dood", wilde hij kwijt. De keuze van een cover die verwijst naar het eerste album "wil absoluut niet zeggen dat dit mijn laatste album is. Dat is niet mijn bedoeling", zei Uderzo. "Mogelijk krijg ik nog een origineel idee dat ik verder wil uitwerken", voegde hij eraan toe. Hij is zich er terdege van bewust dat het elk moment gedaan kan zijn met het succes. De voorstelling van het 33ste album van <A href="http://www.asterix.com"/" target=_new>Asterix gaat gepaard met een reeks Gallische festiviteiten in Brussel die vijf dagen duren. --------------------------------------------------- de beste stripreeks ter wereld, ongelooflijk, after all these years... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Die ongelukkige vertaling... vast en zeker weer een sneer van de walen...
![]()
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Men (ik bedoel personages hé) spreekt al heel de reeks over het feit dat het enige waar de galliërs schrik voor hebben het vallen van de hemel op hun hoofd is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() betere stripverhalen ken ik niet.
De feestende vechtersbazen in hun bos: ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Sebiet komt Patriot hier vertellen dat België één moet blijven 'omdat Caesar gezegd heeft dat de Belgen de dappersten aller Galliërs zijn.' Mijn twee centen.
|
![]() |
![]() |