Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2005, 06:49   #1
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard Staatsveiligheid weert imam Nordine Taouil uit moslimexecutieve

Citaat:
Staatsveiligheid weert imam Nordine Taouil uit moslimexecutieve
,,Ik ben een flamingant''

De Antwerpse imam Nordine Taouil is anti-democratisch, blijkt na een doorlichting door de Staatsveiligheid. Om die reden mag hij niet zetelen in de moslimexecutieve. ,,De echte reden is allicht dat ik te fel oproep voor een eigen Vlaamse executieve'', reageert hij.

Zondag is de nieuwe moslimexecutieve geïnstalleerd, het representatieve orgaan van de moslims in België. De executieve is samengesteld uit 17 leden van de moslimraad. Sinds dit jaar laat minister van Justitie Onkelinx de kandidaten voor de executieve doorlichten door de Staatsveiligheid. Het resultaat daarvan is dat Taouil niet mag zetelen. ,,Ik ben per brief op de hoogte gebracht van mijn negatieve screening,'' zegt imam Nordine Taouil. ,,Ik heb gevraagd naar bewijzen van de beschuldiging dat ik anti-democratisch ben. Maar die konden ze niet voorleggen.''

Geen geweld gebruiken

Roept u in de moskee op tot geweld tegen het Westen?

Nordine Taouil : ,,Nooit. Als ik dit zou doen, dan riep ik op tot geweld tegen mijn drie kinderen. Geen haar aan mijn hoofd dat eraan denkt hen of dit land in gevaar te brengen. Maar ik ga de moslimgemeenschap in Antwerpen wel uitgebreid inlichten over wat is gebeurd. En dan zien we wel wat er volgt.''

Aanslagen?

,,Dat niet. Ik ben een vredelievend persoon. Ik geloof niet in geweld. Dat zit niet in mijn genen. Jullie moeten zeker niet bevreesd zijn voor aanslagen. Indien iemand mijn land - en dat is dus België - zou aanvallen, dan ben ik de eerste om het te verdedigen.''

Waar wilt u eigenlijk heen met uw moslimgemeenschap?

,,Ik wil dat moslims goede Belgen zijn, maar met behoud van hun geloof. Die boodschap slaat aan bij de mensen. Zij maakt me populair. Tijdens de verkiezing voor de moslimraad afgelopen maart haalde ik 1.360 stemmen. De hoogste score in Antwerpen, de zesde hoogste nationaal. Het feit dat ze mij nu weren uit de executieve is een kaakslag voor de moslimgemeenschap. De geschiedenis zal dit niet vergeten.''

,,België is mijn land''

Dit klinkt toch als een dreiging.

,,Maar nee. U moet niet bang zijn. België is mijn land. Je valt je eigen land toch niet aan. Ik ben een Belg. Ik werk hier. Imam ben je op vrijwillige basis. Anders dan bij de katholieke priesters moet ik daarnaast een job doen om aan een inkomen te geraken. Ik werk als toezichter bij De Lijn.''

Had u ooit het gevoel dat de Staatsveiligheid u schaduwt?

,,Ik heb een sterk vermoeden dat mijn telefoon is afgetapt. Dat doet me denken aan de technieken van de vroegere Sovjet-Unie. Zij stuurden ook spionnen naar de kerken om te luisteren wat de priesters vertelden. Voor mij mag een overheid alles doen om terroristen op te sporen. Maar alle imams in het oog houden is geen goed idee."

Waarom denkt u dat u uit de executieve bent geweerd?

,,Volgens mij is het een communautair verhaal. De executieve wordt al jaren door de Waalse moslims gedomineerd. Op vergaderingen verstaan we elkaar amper. Want de Walen spreken geen Nederlands en ons Frans is niet zo goed. Ik pleit voor een Waalse en een Vlaamse executieve. Volgens mij is dat de echte reden waarom ze mij er niet bij willen en mij anti-democratisch noemen.''
Blijkbaar moeien de walen zich met alles en nog wat?

Wat is er nu mis met een imam die vlaams spreekt?
Wat eigenlijk snap ik zijn verwijdering uit die executieve niet goed?

Is hem een terrorist? indien ja zet hem het land uit?

Indien neen? Waarom is hij er dan uitgezet?

Om de walen een pleziertje te doen?
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 11:23   #2
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

allemaal gelul naast de kwestie. Schaf gewoon de executieve af.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 11:25   #3
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
Waarom?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 11:30   #4
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Waarom?
Moslims mogen zich niet organiseren, ziet u. Persoonlijk ben ik voorstander van godsdienstvrijheid, maar het is uitgesloten dat er groepen vreemdelingen zich gaan groeperen en structureren op basis van een volks-vijandige ideologie, die dan nog afkomstig is van buiten Europa. Machtsorganen mogen niet in handen komen van deze groepen, wat stilaan wordt gedoogd door het migrantenstemrecht.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 11:40   #5
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
schaf dan ook de katholieke kerkorganisatie"s af
Oud 6 oktober 2005, 11:43   #6
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moslims mogen zich niet organiseren, ziet u. Persoonlijk ben ik voorstander van godsdienstvrijheid, maar het is uitgesloten dat er groepen vreemdelingen zich gaan groeperen en structureren op basis van een volks-vijandige ideologie, die dan nog afkomstig is van buiten Europa. Machtsorganen mogen niet in handen komen van deze groepen, wat stilaan wordt gedoogd door het migrantenstemrecht.
Langs de andere kant is het dan weer wel interessant om een soort van organisatie te hebben die je deels verantwoordelijk kan stellen voor wat bepaalde Moslimgroeperingen uitspoken. De moslims zijn hier nu eenmaal dan kan je er beter een dialoog mee voeren via de executieve in plaats van ze buiten de maatschappij te houden.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 12:17   #7
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Het is weer eens duidelijk: Flamingantisme-Islamterrorisme: één strijd tegen België!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 12:19   #8
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid

Pier den Drol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Het is weer eens duidelijk: Flamingantisme-Islamterrorisme: één strijd tegen België!
Zijt ge nu serieus of hebt ge gisteravond teveel liggen pintelieren?
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 12:20   #9
luke dierick
Burger

Stuur een bericht via Instant Messenger naar luke dierick Stuur een bericht via MSN naar luke dierick Stuur een bericht via Yahoo naar luke dierick
Standaard afschaffen van kerkorganisaties

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
schaf dan ook de katholieke kerkorganisatie"s af
Ik denk dat U niet zegt wat je bedoelt. De zgn. kerkorganisaties door U bedoeld , zijn die welke door de gemeenten geldelijk gesteund worden. Deze steun dateert van na de franse revolutie, toen bij een overeenkomst met de paus , een geldelijke vergoeding gegeven werd aan de geestelijken voor het aanslaan van het kerkelijk bezit gedurende deze revolutie.
Vergelijk de situatie met deze in Ierland(Rep.) waar de bevolking nog zeer katholiek is , maar waar de staat geen enkele vorm van ondersteuning geeft aan de katholieke of protestantse kerk, zij moeten leven van hun gelovigen....wat ik maar normaal vind en ook zou vinden voor ons land...
Luke
Oud 6 oktober 2005, 23:35   #10
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus u gaat de christenen en joden buiten zwieren omdat ze het Israelisch-nationalisme binnen brengen, u gaat de moslims buiten zwieren omdat ze het Arabisch-nationalisme binnen brengen, u gaat de vrijzinnigen buiten zwieren omdat ze het Frans-nationalisme binnen brengen,...

Vlaanderen zal een zeer eenzame streek zijn onder uw bestuur.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 23:41   #11
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar moeien de walen zich met alles en nog wat?

Wat is er nu mis met een imam die vlaams spreekt?
Wat eigenlijk snap ik zijn verwijdering uit die executieve niet goed?

Is hem een terrorist? indien ja zet hem het land uit?

Indien neen? Waarom is hij er dan uitgezet?

Om de walen een pleziertje te doen?
Ik stel voor dat we de mannen van de staatsveiligheid gaan inzetten op de boerderijen om achter elke koe te staan, voor het geval ons Bella een taart laat vallen. Want het is intussen wel duidelijk geworden dat die kerels zich enorm moeten vervelen. Als je ziet waar ze zich mee bezig houden: alle Vlaams-gezinde organisaties, alle pacifistische organisaties, alle milieuorganisaties, alle moslims,... worden bespioneerd door die mannen. Alles wat niet in het rijtje loopt, moet gecontroleerd worden door die gestapo-klonen.
Oud 7 oktober 2005, 07:09   #12
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
Ik stel voor dat we de mannen van de staatsveiligheid gaan inzetten op de boerderijen om achter elke koe te staan, voor het geval ons Bella een taart laat vallen. Want het is intussen wel duidelijk geworden dat die kerels zich enorm moeten vervelen. Als je ziet waar ze zich mee bezig houden: alle Vlaams-gezinde organisaties, alle pacifistische organisaties, alle milieuorganisaties, alle moslims,... worden bespioneerd door die mannen. Alles wat niet in het rijtje loopt, moet gecontroleerd worden door die gestapo-klonen.
dat ze Verhofstadt maar achtervolgen
Oud 7 oktober 2005, 07:16   #13
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Een executieve is een representatief orgaan.
Een representatief systeem zoals het hier in de praktijk evolueerde, is op zich al maar een zwakke vorm van pseudo-democratie.

Als bovendien de staatsveiligheid in de plaats van de kiezende burger gaat bepalen wie de vertegenwoordigende organen bevolkt, dan zijn we nog een stap verder op de bolleweg naar dictatuur.
Oud 7 oktober 2005, 07:17   #14
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Een executieve is een representatief orgaan.
Een representatief systeem zoals het hier in de praktijk evolueerde, is op zich al maar een zwakke vorm van pseudo-democratie.

Als bovendien de staatsveiligheid in de plaats van de kiezende burger gaat bepalen wie de vertegenwoordigende organen bevolkt, dan zijn we nog een stap verder op de bolleweg naar dictatuur.
weet u soms waar Nordine taouil er uit gezet is?

omdat hem vlaams kan klappen?
Oud 7 oktober 2005, 10:55   #15
A
Gouverneur

Standaard

Een moslim die zich Flamingant noemt. De grootste grap van het jaar zou ik zeggen. Wat schiet er nog over van de 'Vlaamse volkseigen cultuur'? Of heeft onze moslimvriend wel dezelfde cultuur als de grootse Vlaamse voormannen FDW, Van Hecke of Boer Cois?

Blijkt trouwens ook dat deze moslimbroeder geleerd heeft van zijn Vlaamse vrienden. Als je iets niet mag of jezelf gefnuikt voelt in je ambities; zeg dan dat je Flamingant bent en men je geviseerd heeft omdat je Vlaamsvoelend bent. Steek de schuld op de Belgische staat en speel de vermoorde onschuld zelve. Succes gegarandeerd.

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 16:00   #16
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat ze Verhofstadt maar achtervolgen
En hopelijk met z'n allen met hun auto's in de berm vliegen aan de Ringvaart.
Oud 7 oktober 2005, 16:25   #17
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Nu zijn we volgens Bob al:
  • Neo-nazi's
  • Islamterroristen
  • Communisten
Het loopt op
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be