Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2005, 08:20   #1
duncan
Banneling

Standaard Geplaatst: 07/06/2005 | Onderwerp: Paars gaat massaal doppers schorsen!

De federale topministers hebben een akkoord bereikt over een budgettair evenwicht van de sociale zekerheid en over een lastenverlaging voor ploegenarbeid en jonge en oudere werknemers. Dat heeft de woordvoerder van minister van Sociale Zaken Rudy Demotte zondagavond bekendgemaakt.

1,1 miljard
Zoals de kaarten nu liggen, zou de regering een consensus bereikt hebben over een evenwicht in de sociale zekerheid. Zonder rekening te houden met nieuwe uitgaven diende een gat van 1,1 miljard te worden dichtgereden. De helft van dat bedrag (541 miljoen) is afkomstig van nieuwe, structurele maatregelen: 15 procent van de opbrengst van de roerende voorheffing (goed voor 400 miljoen euro) gaat naar de sociale zekerheid, hetzelfde geldt voor 32 procent van het totale bedrag aan accijzen op tabak (goed voor 141 miljoen euro).

Sociale fraude
De rest wordt gecompenseerd door de strijd tegen de SOCIALE FRAUDE (80 miljoen), een herberekening van de ontvangsten (100 miljoen), de ristorno die de farmasector betaalt (160 miljoen), de buffer die wordt aangelegd om indien nodig in te grijpen in het RIZIV-budget (80 miljoen), de borg die de farmaceutische industrie betaalt voor het geval het geneesmiddelenbudget wordt overschreden (80 miljoen) en een herberekening inzake pensioenen (80 miljoen).

Lastenverlagingen
Over de lastenverlagingen zijn de ministers het op dit moment ook eens. Er ligt een verlaging van 625 miljoen euro op jaarbasis op tafel: 240 miljoen euro voor lastenverlagingen voor jongeren (-30-jarigen) met een laag loon, 215 miljoen euro voor werknemers ouder dan 45 jaar (voor brutolonen tot 4.000 euro) en 170 miljoen euro voor lagere lasten op ploegenarbeid. Deze laatste lastenverlaging wordt verrekend via de fiscaliteit.

Rosettaplan
Door de verschillende maatregelen - ook uit het verleden, zoals het Rosettaplan - om de lasten op arbeid voor jongeren te verlagen, moeten werkgevers soms geen lasten meer betalen. Daarom bekijkt de regering nu een systeem om werkgevers een bonus te geven. De lastenverlagingen gaan in vanaf midden 2006. Voor de begroting van volgend jaar kost de maatregel dus maar de helft van 625 miljoen. Pas vanaf 2007 draaien de lagere lasten op volle toeren.

Terugverdieneffecten
De regering gaat de terugverdieneffecten van de lastenverlagingen bestuderen, zodat een deel ervan kan gebruikt worden voor de financiering van de sociale zekerheid. De regeringspartners zitten wellicht nog een tijdje rond de tafel. Voor de begroting 2006 zou ondertussen nog 800 miljoen euro moeten worden gevonden. Over een nieuwe vorm van fiscale amnestie zou nog geen akkoord bestaan.

Verhofstadt gaat dus ipv de fiscale de sociale fraude aanpakken.
En wel voor 80 miljoen euro (3.200.000.000 bfr).
Een gemiddelde dopper heeft 700 euro per maand of 8.400 euro per jaar.
Dat zijn 10.000 werklozen die nog dit jaar van de dop worden gegooid boven de 10.000 die reeds geschorst werden de eerste 6 maanden van dit jaar.
Trouwens, het zijn voornamelijk Vlamingen die geschorst worden!
Het schorsingsbeleid van Paars begint stillekesaan op volle toeren te komen!

Een vergeten topic van een andere politieke poster
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2005, 11:03   #2
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Een goede zaak. De stempelaars moeten zich herscholen en actief een job zoeken.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2005, 11:11   #3
duncan
Banneling

Standaard

Die dingen zijn er al & WERKEN NIET zelf ik heb daar bij meerdere diensten voeling mee als blanke jonge man kuntge u voor stellen hoe moeilijk het is voor allochtonen :'(
Oud 10 oktober 2005, 11:12   #4
duncan
Banneling

Standaard

Al " jaren " worden deze actieve werkzoekende opgevolgd....zinloos zo blijkt voor vele.
Oud 10 oktober 2005, 11:27   #5
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
moest ik geschorst worden, ik ga in de criminaliteit.
zeker weten.

drugs dealen aan de tienerkinderen van de rijke burgerij ofzo.
en ze echt rommel van slechte kwaliteit verkopen natuurlijk. dikke winst.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2005, 11:37   #6
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
zeker weten.

Das al jaren moderne mode zie moh naar die indische en joodse xtc bendes en andere morja als internationale draai schijf komen we er wel VOORAL als het van leugen achtige wijven gaat en hun imago in de nep politiek.

Mocht ik geschorst raken en dus andere ook dan troep ik die bijéén omzo nodig beleids mensen te schorsen zie maar naar Verwilghen veel gelijkheid bracht die ni zenne of comité P controles amai t'is bijna poker paleis in Antwerpen met plastiek card games & zo.... .

Man man man anno 1995 kreeg ik op de school banken voedingsleer en toen al deed men gif in ons eten; is er ni op gebetert zenne INTEGENDEEL en daar reken ik als ex-verzorgende GRAAG pharmaceutische bedrijven bij en al die ander rijke imago players die o zo graag zeggen dat lobby's en andere sectoren oké zijn .

Kortom ik vertrouw geen leugenachtige politici vooral als het gaat over WERK & ZWAKKERE der maatschapij.

Alle sectoren geven hun eigen fouten toe & politici ??? NIET !
Steeds zijn het de zwakkere die voor hunnen rommel moeten opdraaien, zelfstandigen-schijn zelf standigen,arbeiders,gerechtigden,gepensioneerden,o orlogs invalliden.....en die mé hun APENKOSTUUM?!

Just die zen perfect en houden alles in evenwicht zekers lol hahahha zever dus zever in pakjes als ze zo voort gaan IS er gewoon vroeg of laat GEEN ECONOMIE meer.

Dat zou misschien hun verdiende loon zijn zoals die'n koning ooit in Egypte tegen die'n joodse landloper zei in den bijbel...smoke 'em zou echt ni slecht zen
Oud 10 oktober 2005, 11:41   #7
Chrisis
Provinciaal Statenlid

Chrisis's schermafbeelding

Standaard

Wat is er verkeerd aan het schorsen van iemand die blijft kat-en-muis spelen met de RVA? Wie zich nestelt in de hangmat loopt nu eenmaal dat risico, stop dan erover te zeuren. De spelregels bestaan al langer, alleen gaat de regering nu beter toezien op de uitvoering ervan.

Kom zelf met echte werkgelegenheidsvoorstellen af, in plaats van het profitariaat een hart onder de riem te steken.
Oud 10 oktober 2005, 12:11   #8
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrisis
Wat is er verkeerd aan het schorsen van iemand die blijft kat-en-muis spelen met de RVA? Wie zich nestelt in de hangmat loopt nu eenmaal dat risico, stop dan erover te zeuren. De spelregels bestaan al langer, alleen gaat de regering nu beter toezien op de uitvoering ervan.

Kom zelf met echte werkgelegenheidsvoorstellen af, in plaats van het profitariaat een hart onder de riem te steken.

is "onmogenlijk" in een arbeids markt die geen voeling heeft met hun burgers zoals politici.
Die toepassing zal de val van uw beleids vormen en staat als zijnde produktieve reflectie de kop kosten bij wijze van schrijven

Nu al gaan er immens veel mensen over naar zwart werk & ocmw's NU al lopen cijfers op.

Datge da erg vindt da ik hier sociaal zever over sociale zever gevallen als mij aanschouw ik als zijnde een onvoorwaardenlijke non sociale blindheid die u en vele meekregen tijdens de opvoeding en dus ik zelf ook.

Dat er geen voeling is zal duidenlijk worden als mensen en diensten sneller en meer failliet gaan....enz DAN pas zal ik het harste lachen met mijn stuk brood & water.

Zullen de rijkere kapitaal krachtige blinde ongelovige dan ook lachen?!

L O L

Goed dat iemand het zegt hoor ik er veel zeggen, katholieken,protestanten,christelijk gezinden,gewone mensen en atheïsten.

Als kapitalist alléén met loge's en lobby werk gaat ge er ni geraken geloof me moh owkeej

Met de hoogst vriendelijkste groeten mijn dank
Oud 10 oktober 2005, 12:21   #9
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
zeker weten.

U voelt zich duidelijk opperbest als uitbuiter van de werkende mens, nietwaar.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2005, 12:45   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Jep.
Eigen Waals volk eerst deze keer.
Desnoods komen ze in Vlaanderen maar een job zoeken.
Of houdt de onbestaande taalgrens hen tegen?
Oud 10 oktober 2005, 13:02   #11
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax
U voelt zich duidelijk opperbest als uitbuiter van de werkende mens, nietwaar.
Ik zou hetzelfde doen.
Hoe moet ik anders overleven?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2005, 13:05   #12
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

En tis weer toeval zeker, dat het vooral in vlaanderen gebeurt
Oud 10 oktober 2005, 13:35   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Ik zou hetzelfde doen.
Door werk te zoeken en niet te kieskeurig te zijn?
Oud 10 oktober 2005, 13:38   #14
Bhairav

Standaard

Ik kan door omstandigheden niet anders dan kieskeurig zijn.
Maar dan nog: waarom zou iemand zichzelf in een depressie werken omdat "het nu eenmaal moet"? Waarom zou een gezond assertief persoon zomaar een job aanvaarden?
Ik heb een zekere fierheid: ik ga nog liever in de criminaliteit. Ik ga niet gebukt onder die sociaal aanvaarde zever...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Bhairav on 10-10-2005 at 14:39
Reason:
--------------------------------

Maar dan nog: waarom zou iemand zichzelf in een depressie werken omdat "het nu eenmaal moet"? Waarom zou een gezond assertief persoon zomaar een job aanvaarden?
Ik heb een zekere fierheid: ik ga nog liever in de criminaliteit. Ik ga niet gebukt onder die sociaal aanvaarde zever...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Ik heb een zekere fierheid: ik ga nog liever in de criminaliteit.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Bhairav : 10 oktober 2005 om 13:39.
Oud 10 oktober 2005, 13:41   #15
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

En maar kappen op de kleine man!

Maar dat Di Rupo jaarlijks een kleine 186.000€ bruto opstrijkt door in verschillende intercommunale's te zetelen,daar hoor je geen haan over kraaien.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2005, 13:46   #16
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb een zekere fierheid: ik ga nog liever in de criminaliteit. Ik ga niet gebukt onder die sociaal aanvaarde zever...
Als ge u niet genoodzaakt voelt om te gaan werken moet ge er ook niet op rekenen dat anderen voor u gaan werken.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2005, 14:24   #17
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou hetzelfde doen.
Door te werken... Wil(!) je dat niet, dan moet je jezelf maar eens de vraag stellen of je wel hoort te overleven...
Oud 10 oktober 2005, 14:28   #18
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb een zekere fierheid: ik ga nog liever in de criminaliteit. Ik ga niet gebukt onder die sociaal aanvaarde zever...
Waarom zou iemand verplicht zijn om een sociaal parasiet te onderhouden of om daar enige vorm van solidariteit aan te tonen? Waarom zouden we die mensen geven wat ze zelf niet geven?
Gaat u maar in de criminaliteit, maar kom achteraf niet janken dat een stoute agent of een burger die zich niet laat doen u in de bak draait, u een pak slaag rijker maakt of u een paar blauwe bonen kado doet...
Oud 10 oktober 2005, 14:40   #19
Bhairav

Standaard

Citaat:
Blijkbaar word dit genegeerd. Straal.

Zij zijn niet verplicht mij te onderhouden.
Maar ik kan ook zeggen: als mensen elkaar niet willen onderhouden, moeten ze ook niet klagen dat ze rebelleren. Zo word dat niet gezien natuurlijk, is te realistisch...
Oud 10 oktober 2005, 14:43   #20
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar word dit genegeerd. Straal.

Zij zijn niet verplicht mij te onderhouden.
Maar ik kan ook zeggen: als mensen elkaar niet willen onderhouden, moeten ze ook niet klagen dat ze rebelleren. Zo word dat niet gezien natuurlijk, is te realistisch...
Als u wegens ziekte of andere zaken niet KUNT werken dan zal u ook niet geschorst worden maar iedereen had het hier over mensen die niet WILDEN werken.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be