![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: BETROUWBAAR ? Stemmen via het internet | |||
ja , het systeem is waterdicht |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,08% |
neen, sommigen zijn tot alles in staat om de macht te behouden |
![]() ![]() ![]() |
40 | 83,33% |
geen mening , ken er niets van |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,58% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Banneling
|
![]() Test internetstemmen bij gemeenteraadsverkiezingen
![]() Bij de gemeenteraadsverkiezingen in oktober 2006 komt er in een of twee gemeenten een proefproject voor stemmen via internet. Lukt de test, dan volgt er een ruimere toepassing vanaf de verkiezingen voor Kamer en Senaat in 2007. Test In één of twee gemeenten zullen de internetters de kans krijgen om thuis via het internet te stemmen. Daarnaast zullen ze echter ook naar de echte stembus moeten. De test is nodig om na te gaan hoe de problemen met internet-stemmen (geheimhouding, opslaan van stemmen tot de telling, nagaan of iemand gestemd heeft, enz.) kunnen worden opgelost. betrouwbaar ? voor iedereen even gemakkelijk ? sommigen gaan , zonder toezicht van derden, familieleden of andere zwakkeren met geweld dwingen om voor een partij te stemmen... denk maar aan de tsjeeven die oudjes en gehandicapten dwingen of hun stem proberen af te nemen via volmachten ... </STRONG></EM></U></I></B>[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Georgette : 14 oktober 2005 om 10:52. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Wat een idioot plan ... bij zo'n belangrijk iets nu al een technologie als het internet gebruiken lijkt me idioot, kunnen ze neit hun geld ergens anders in investeren ... zo moeilijk is dat nu ook weer niet om om de paar jaar in dat hokje te gaan stemmen.
Daarbij komt nog eens het probleem van de beveiliging, geloof me, zo'n systeem zal nooit waterdacht zijn er zijn altijd achterpoortjes, het is gewoon een kwestie van tijd. En ik vind verkiezingen veel te belangrijk om op die manier te laten verlopen... veel mensen zouden het vertrouwen rap verliezen bij een onverwachte uitslag ...
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BROV via internet lijkt mij wél wat..
Hebben ze daar voldoende vertrouwen in? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Zo wordt het natuurlijk heel gemakkelijk om mensen te dwingen voor die of die partij te stemmen. De politici kunnen dan gewoon komen meekijken of ge wel voor hen stemt. De vrijheid en het geheim van de stemming kunnen enkel gewaarborgd worden in het stemhokje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Stemmen via het Internet? Absoluut onbetrouwbaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Vreemdeling
|
![]() Ik betrouw het internet niet. Het is zo lek als kweniewa! Hackers, Trojans en anderen boel. No sir! Geef mij maar den goeie owe rooie potlood![edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door VSAP : 14 oktober 2005 om 11:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Idioot idee
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Absoluut tegen.
Ik zie het al voor mij. Mohammed heeft 1 vrouw en 3 meerderjarige dochters en 2 grootouders en 2 schoonouders. Dan kan hij 9 keer stemmen zonder dat een kat het ziet. of De baas van rusthuis laat iedereen stemmen van zijn rusthuis. 100 stemmen in één keer kan hij doen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Geertje : 14 oktober 2005 om 11:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Niet stemmen via internet, maar afschaffen van de stemplicht en invoeren van het stemrecht!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
en uhm, wrom zou dat een allochtoon zijn die er misbruikt van maakt? Dat is maar 7% van de mensend ie gn stemmen, maak u daar niet duk over ... tzijn eerder de politiek partijen en belangengroepen/lobby's die handig gebruik maken van IT'ers die tegen hoge betaling de stemming te manipuleren... niets is waterdicht ...
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() [quote=Geertje]Absoluut tegen.
Ik zie het al voor mij. Mohammed heeft 1 vrouw en 3 meerderjarige dochters en 2 grootouders en 2 schoonouders. Dan kan hij 9 keer stemmen zonder dat een kat het ziet. Tel er bij die 3 dochters maar zes zonen bij . Het gemiddeld doordeweekse Marokkaans maghrebse gezin heeft tussen de 6 en de 12 onschuldige en absoluut wetnalevende spruitjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() [quote=bob.]
Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Dat lijkt mij een onoplosbaar probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als ik rap ben neem ik de paspoorten van mijn pa en ma en zuster, en kan ik vier keer stemmen ofzo? Hoe gaan ze dat controleren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Burger
|
![]() de HACKERS zijn al stand by !
als hackers kunnen binnen dringen in militaire & burgerlijke systemen om daar hun akties uit te voeren zal het hun niet moeilijk lijken een of andere PRUTsite van FGOV.BE een hak te zetten ![]() vul zelf de top 3 in die de hackers zouden kunnen beinvloeden in de stemmingsuitslag: 1: 2: 3:
the path of superstition leads to the crossroads of insanity ! ...religion is the opium for poor minded people...science is the healthfood for atheists ! http://users.pandora.be/diaboloxxx/d...e_of_islam.wmv |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Burger
|
![]() QUOTE:het gemiddeld doordeweekse Marokkaans maghrebse gezin heeft tussen de 6 en de 12 onschuldige en absoluut wetnalevende spruitjes UNQUOTE
bedoelt u ISLAMwetnalevende ?? ![]() maar...belgie is toch geen ISLAMland ??[edit] [size=1]Edit:[/size]
the path of superstition leads to the crossroads of insanity ! ...religion is the opium for poor minded people...science is the healthfood for atheists ! http://users.pandora.be/diaboloxxx/d...e_of_islam.wmv Laatst gewijzigd door JOHN_ZONDER_VREES : 14 oktober 2005 om 12:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Wedden dat straks de trad. partijen er geen graten inzien om te stemmen via internet...........
Met potlood , en niet anders