![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
Om deze discussie in te leiden een citaatje van K. Van Overmeire:
Op de verkiezingsavond heeft Vlaams Blok-voorzitter Frank Vanhecke de hand uitgestoken naar de N-VA. De twee formaties samen kunnen het Vlaams-nationalisme laten uitgroeien tot de belangrijkste politieke factor in Vlaanderen. Beide partijen samen hebben bijna een miljoen kiezers. Wie de programma's van Vlaams Blok en N-VA naast elkaar legt, kan alleen maar vaststellen dat er geen onoverkomelijke verschillen zijn. Beide partijen hebben de Vlaamse onafhankelijkheid als eerste programmapunt. Vlaanderen heeft maar één kans op onafhankelijkheid binnen het wettelijk kader, dat is een bundeling van alle Vlaamse partijen, te beginnen met VB,N-VA en CD&V in één eenheidsfront. Zoniet zal er nooit een 2/3 meerderheid zijn aan Vl. kant. Welnu, mijn vraag: Als die onafhankelijkheid jullie zo duurbaar is, waar wachten jullie op? Als het VB stemmen begint te verliezen- en dat is mss niet voor morgen, maar eeuwig blijft niemand winnen- kunnen jullie het volledig schudden. Grijpen de nationalisten nu hun historische kans (V. Overmeire) of niet? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Jan VDB, dat bedoelde ik dus met die belgicistische val om alles wat Vlaamsgezind is te concentreren in een enkel doelwit...
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
Nonsens, V. Overmeire heeft tactisch gesproken gelijk.
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 | ||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#7 |
|
Banneling
|
Ofwel werken de autonomistische krachten samen, zoals het VB suggereert, ofwel blijven ze verdeeld. Wat gaat het nu zijn? Gaat de N-VA alleen Vl. autonomie binnenhalen zonder VB? Met wie dan? VLD-MR? SP.a?
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Misschien spelen uw jacobijnse sympathietjes u parten, maar via verscheidenheid bereik je meer dan met eenheid... (en dan bedoel ik echt éénheid)
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Banneling
|
N-VA noch VB alléén kunnen Belgie breken, samen zijn ze een veel groter gevaar. Met CD&V erbij: accuut. JVDB heeft gelijk.
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Als de vos de passie preekt... Jan, let op uw kiekens...
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Banneling
|
Voor mij komt het natuurlijk best uit dat jullie als een bende idioten NIET samenwerken
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
|
Citaat:
Heb jij er enig idee van hoe we zouden samenwerken? Of is dat beperkt tot kartelvorming? Blijkbaar vergeet iedereen dat N-VA en Vlaams Blok niet zo veel gemeen hebben, buiten hun separatistische visie, dat het meer lijkt op de CD&V. Iedereen staart zich daar maar blind op, niet moeilijk als je verblind bent door de haat omdat je vaderland aan het verdampen is tegen 100 in d'uren. Zie je de BUB al een kartel vormen met Front National? Dat bedoel ik nu...
|
|
|
|
#15 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|