![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() 12.01.2006 16.22u - Sommige bijdragen en krantenartikels moet je tweemaal lezen om ze te geloven. Zo kon men een piepklein bericht in De Tijd (12.01.2006) lezen, waarin werd gemeld dat in het afgelopen jaar zo’n 3.755 asielzoekers een premie hebben gekregen om het land te verlaten.
Om onmiddellijk alle twijfel bij onze lezers weg te nemen: “3.755 uitgeprocedeerde asielzoekers kregen tussen 1 januari en 31 december 2005 een premie om vrijwillig terug te keren naar hun land van herkomst. Dat blijkt uit cijfers van Christian Dupont (PS), de federale minister voor Maatschappelijke Integratie.” Je bent dan geneigd jezelf af te vragen waarom een uitgeprocedeerde asielzoeker, iemand die zich zelfs niet meer op het grondgebied mag bevinden, nog een premie moet ontvangen. Het gaat tenslotte om mensen die ondertussen illegaal in België verblijven. Misschien is dit de premie waarmee de vluchtelingen hun vliegticket moeten betalen? “Neen”, weet de minister nog te vertellen. “Volwassenen krijgen 250 euro per persoon bovenop het vliegticket.” We komen op die manier al snel op een totale kostprijs van ongeveer 37 miljoen oude franken. Het Vlaams Belang stelde ooit voor om legale vreemdelingen een premie te betalen als zij het land vrijwillig zouden verlaten. Maar het kan toch dat mensen die hier illegaal verblijven, een premie uitbetaald krijgen om ons land te verlaten. Dit betekent een banalisering van de illegaliteit en trekt alleen maar nieuwe vluchtelingen aan. Wij dringen al lang aan op het bekend maken van de kostprijs van het asielbeleid in België. Tot hier toe werden geen cijfers bekendgemaakt. Uit eigen berekeningen blijkt er uiteindelijk een kostenplaatje van ongeveer 600.000.000 euro aan vast te hangen (kosten voor opvang, kosten voor het Commissariaat-Generaal voor de Vluchtelingen en Staatlozen, de Vaste Beroepscommissie voor de Vluchtelingen, de steun van het OCMW aan asielzoekers, enz.). Het zou goed zijn dat de overheid ook hierover eindelijk eens wat duidelijkheid zou verschaffen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() doe me een plezier en vertrekt vrijwilig want ik vind u maar een legale vreemdeling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Bedankt,Ik vertrek end van de maand naar het buitenland maar spijtig genoeg moet ik mijn vliegtuig ticket wel zelf betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() wat is een legale vreemdeling?
dus geef me nu is een duidelijke definitie ??? En volgens mij zijn die premies verbonden aan voorwaarden en worden die binnekort minder onderhevig aan misbruik. Laatst gewijzigd door pinbag : 12 januari 2006 om 22:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Die premies zijn een fooitje waarmee de uitgezette illegaal zijn leven in zijn oude thuisland weer op kan zetten. Je moet namelijk niet vergeten dat deze mensen alles kwijt zijn en dus niets hebben om op terug te vallen.
Je hebt het trouwens maar over 1miljoen! en dat vind ik het toch wel waard om een hoop ellende voor die mensen te voorkomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Aangezien ze geen echte baan mogen hebben vallen ze nogal snel in de kleine criminaliteit en dat kost idd veel geld en levensvreugde.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Waar ik wel problemen mee heb is met de trage afhandeling van elke asielaanvraag en als er een negatieve beslissing valt dan kan de asielzoeker nog eens beroep aantekenen en dan duurt het nog wat langer enzovoorts Laatst gewijzigd door Menapius : 13 januari 2006 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat is toch plezant, je krijgt gratis een reisje aangeboden naar thuisland, bovendien krijg je er nog geld bovenop, (ne zondag)
en als het allemaal op is kom je gewoon terug, zo simpel is dat. Zet ze allemaal op een leger vliegtuig zo ben je zeker dat ze het land uit zijn. En bespaar je een hele hoop geld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuur die terug met 250 euro... hun tocht naar hier kost hen veeeel meer dan dat. Ik ben voor de actie van het Vlaams Belang in marroko en blijkbaar heeft het in Marroko een belletje doen rinkelen, getuige de reaktie van de minister voor buitenlandse marrokanen. Het zal voorlopig niet veel opleveren maar het zet bakens uit die blijvend lawaai maken. Ik blijf ervan overtuigd dat we alles wat niet kan integreren in Vlaanderen meteen moeten terugsturen. Maar we moeten op zijn minst zorgen dat kan met een beetje in de hand zodat een leven mogelijk is in eigen land. Domhoofden die zeggen dat ze naar hier komen om die 250 euro te pakken moeten weten dat een asielzoeker die hier blijft minstens 2000 euro per maand kost. Vlaanderen is vol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |