![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
positieve signalen maar durven ze echt wel grote kuis houden in de riolen van de wapenindustrie? Zowel de illegale als legale wapenhandel aan banden leggen!!! Het is niet omdat een groepje 'ondernemers' geld gaat verdienen, dat miljoenen en miljoenen mensen de verschrikkingen van oorlog moeten meemaken. Maar alle schuld in de schoenen van die 'ondernemers' schuiven, is ook niet juist. Immers, er zijn zotten genoeg die het grote gelijk van hun ideologie met wapens proberen op te leggen. Pak van die zotten de CIA-subsidies af en het is rap gedaan met de ideologie. [SIZE="1"](de laatste niet serieus nemen aub, ik wil enkel Jozef Ostyn ergeren)[/SIZE] Laatst gewijzigd door styllo_ben : 17 januari 2006 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoelang voor jullie weer inslapen ? ![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb nog nooit zoveel pathologische leugenaars bij elkaar gezien die op zo'n krampachtige manier probeerden elkaar te overtreffen in het "glasharde feiten ontkennen", gaande van Arabische journalistes tot Russiche Zjirinovski's en van Cypriotische topfunctionarissen tot Afrikaanse en Egyptische secretaris-generaals, dat ik er ziek van werd. Eigenaardig trouwens dat alleen de Yankees blijkbaar effectief werk gaan maken van vervolging tegen hun onderdanen en bedrijven die smeergeld hebben ontvangen op de rug van de hongerende Iraakse bevolking. Frankrijk, China en Rusland hebben alle reden om te zwijgen, zelfs vanop het hoogste regeringsniveau. Ik heb me altijd al afgevraagd waarom die landen zo tegen een aanval gekant waren. Nou, nu weten we het. Als het om geld gaat, en daar gaat het altijd om, kun je er donder op zeggen dat er onder de toonbank wordt geregeld (Augusta) en dan mag het om ene regering gaan of om een douanier, wapens verhandelen zal nooit aan democratische controle onderhevig kunnen zijn. I'ts all about the money, ya know!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben trouwens van oordeel dat enkel staten zichzelf mogen bewapenen, en niet hun burgers, en zeker geen andere staten. En als ze daarvoor een eigen wapenfabriek moeten oprichten, waarom niet? Het zal goedkoper zijn dan al die regeringen, douaniers en wapenhandelaars boven en onder tafel te betalen, en vooral controleerbaarder!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nee, zover hoeft het niet te komen. Een moedige parlementariër die wetsvoorstellen indient ter controle en regulatie van productie, verspreiding en gebruik van wapens, zou al veel betekenen. Nu moeten de andere 149 parlementariërs nou niet het communautarisme erbij sleuren of op een andere manier de wetvoorstellen afblokken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Btw, is er hier geen parlemantariër die een brede wetsvoorstel wil indienen die wapenproductie en verspreiding van particuliere handen weghaalt en onderbrengt onder een staatsagentschap? Zo'n agenschap zou dan bijv. gestuurd kunnen worden door een permanente parlementaire commissie. Is mijn voorstel haalbaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Afschaffen die handel!!! Neen, zover hoeft het niet te komen!" Of iets in die strekking. Dus dacht ik dat het sarcastisch bedoeld was. Peace, okay? ![]() En kwestie van die parlementaire commissie. Ik heb zondagavond aanschouwd hoe zoiets werkt ivm Irak. Het is geen enkele garantie tegen misbruiken, sad enough!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 17 januari 2006 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat nationale parlementen controle op wapens moeten hebben. Want het is onmogelijk een democratische controle te houden op de VN. Dit is één van de fundamentele gebreken van de VN. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Nationale parlementen kunnen ook ontsporen maar daar is het in principe gemakkelijker om bij te sturen en te controleren. Dit doen we om de 4 jaar. Of zouden we althans moeten doen.
![]() Laatst gewijzigd door styllo_ben : 17 januari 2006 om 12:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() De enige echte massavernietigingswapen, de kalashnikov.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Hier zie je ze: de ontwerper van de AK-47, Michail Kalasjnikov, en de ontwerper van de Amerikaanse tegenhanger, het M-16 geweer, Eugene Stoner. Ze hebben elkaars wapen in handen, zoals homo's elkaars pietje vastpakken en bewonderen, waarschijnlijk niet beseffende dat hun wapens het symbool zijn van de koude oorlog, een oorlog dat miljoenen levens kostte.
![]() Laatst gewijzigd door styllo_ben : 17 januari 2006 om 13:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Als iedereen zijn eigen kogels thuis kan maken, waarvoor gaat dan de munitiefabriek in Tanzania dienen? Blik voor soep en sardientjes? Ik weet niet welke sterke verhaaltjes uw opa tegen u vertelt over het verzet tijdens de wereldoorlog, maar vandaag de dag zal het een beetje anders zijn, niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() We zijn allemaal schuldig, gewoon door mee te lopen met de rest. We kunnen beter geweld gebruiken, fn herstal opblazen, ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De helft van de Sportschutters maken hun eigen patronen zelf. Met uitzondering van de .22. ![]() |
|
![]() |
![]() |