![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() In de rechtse hoek: huidig premier van Italië : Silvio Berlusconi. Citaat:
Heeft Berlusconi nog een stevige rechtse uppercut in huis? Of wordt hij gevloerd door de linkse hoek van Prodi? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Too close to call.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind het toch opmerkelijk dat Berlusconi nog 46% in de peilingen haalt ondanks zijn dictatoriale monopolistische trekjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Den Italiaanse politiek is nogal moeilijk om te volgen,
Prodi met zijn olijfkes en nog een hoop andere centrum linksen, en niet te vergeten de communisten, (die zijn hier nog altijd nadrukkelijk in 't straatbeeld aanwezig... ) Langs den andere kant den Berlus, ne mislukte cruiseboot entertainer die dan maar wat TV stations heeft gekocht, nog altijd liedjes zingt en maakt, centrum rechts is, maar vooral zichzelf en zijn vrienden graag ziet, verder spreekt hij zoals de meeste italianen, heel goed italiaans, (ze zien zichzelf nog steeds als het centrum van de wereld, nog meer als de fransen, ook al is Julius Cesar al een paar Milenia dood. ) En dan hebt ge nog de Lega Nord. (Het italiaans blok zeg maar. ) Nu als ge zoals ik in het noorden van Italia verblijft en ge de situatie Vlaanderen-Walonië kent, weet ge ook direct waarom er een Lega Nord is... Emilia Romagna, Lombardije en Trento/Alto Adige, de noordelijke provincies dus zijn de enige die geld in 't bakske brengen, (big money ) bedoel ik dan. Vooral Emilia Romagna en Lombardije, dan, (want die kijken die van 't uiterste noorden ook aan als een bende profiteurs... ) Je ziet dat ook direct als ge hier door 't straat loopt, of de prijzen van Villa's met zwembad of luxeappartementen hoort vallen. Je ziet hier evenveel luxewagens rijden als fiatekes, ik heb hier al de meest exotische modellen van luxebakken zien rondvlammen, van Hummers tot Infinity , Ferrari, Lamborghini, alle mogelijke versies van de Cayenne, 911 enz... Hier zit dus poen, kaas, salami, hesp, wijn, pasta, moto's, ferrari's landbouwvoertuigen enz... enz... ik kon nie geloven dat er zoveel poen mee te verdienen was. Kortom, de strook Milaan - Bologna - Venetië en San Marino er nog bij, behoort tot de meest welvarende streken van Europa, het verschil is zo immens, dat ze de rest van het land rechthouden. (buiten dan Rome enz... dat natuurlijk op internationaal vlak zijn rol speelt. ) Maar een voordeel voor de zuidelijke italianen, het blijven allemaal italianen, behalve die van boven natuurlijk, die paar valeiën waar ze nog altijd hardnekkig tedesco blijven spreken... Want dat zijn eigenlijk geanexeerde oostenrijkers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat de uitslag zal zijn is onvoorspelbaar.
Ik vind dat Berlusconi onderschat wordt. Veel Italianen zijn hem ongetwijfeld dankbaar dat -) de regering niet meer om de vijf minuten valt -) Italië een grotere internationale rol speelt Daar staat tegenover dat de manier waarop Berlusconi aan zaken doet vragen oproept. Maar is links terzake zoveel zuiverder? Bovendien meen ik dat Prodi overschat wordt. Als commissievoorzitter was hij alvast geen succes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind het alvast onaanvaardbaar dat hij zoveel macht in de media heeft.
Er loopt hier nog ergens een topic ivm "de dictoriale trekjes van de vrt". Wel, als de vrt dictatoriaal genoemd mag worden, wat dan te denken van Berlusconi? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
Die paar valleien heten wel Italiaans Tirol, en zijn toeristisch nogal belangrijk...
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() En wat mijn de naam van mijn nick betreft, Chipie, Havana is idd een Stad in Cuba, die al langer bestaat dan dat Castro leeft. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heb ik hier onlangs nog iemand horen zeggen, of het nu Prodi of Berlus wordt maakt uiteindelijk nie veel uit, het is zoals kiezen tussen de Chollera of de Pest, daar kwam het ongeveer op neer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en wat doe je eraan, ... Sky tv kijken tsjien, ik zie den Berlus minder op mijnen TV dan jullie denk ik... en ik woon nochtans in Italië... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze heten Italiaans tirol maar het zijn oostenrijkers, ... ![]() En ze zijn toeristisch inderdaad heel belangrijk schone streek trouwens... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hij heeft een zeker monopolie in de media, maar blijft pluralistisch; Ook oefent hij geen druk uit op bv. Yves De Smet, die in zijn editorialen schrijft wat hij zelf wil. Berlusconi daarentegen stoot je best niet tegen zijn kar als Italiaans Journalist. Ik herinner me nog een actie, die opgezet was door oa Umberte Eco, om de mediapolitiek van Berlusconi te counteren. Maar daar moet ik nog wat opzoekingswerk over doen vooraleer ik foute dingen neerpen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hmmm Havana met alle respect, maar die mijnheer van Thillo is gewoon slimmer dan den Berlus, 't geen wat den Berlusconie gewoon open doet, doet Thillo achter de schermen zonder dat iemand het ziet.
komaan, de vlaamse media niet gekleurd, begin eens wat buitenlandse gazetten en echte gazetten te lezen ipv de morgen, HLN de Standaard en andere regime blaadjes... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vergelijking Berlusconi-Van Thillo gaat op qua media-eigendommen, maar op politiek vlak is die vergelijking cafépraat. Laatst gewijzigd door Havana : 20 maart 2006 om 13:59. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Forza Nuova is wat mij betreft de beste partij/beweging in Italië.
http://www.forzanuova.org/home.htm |
![]() |
![]() |