![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() 'k Heb het vandaag nog maar eens meegemaakt: een lekkere scheldpartij in mijn richting die helemaal zonder aanleiding ontstond. Reden? Goede vraag. Ik weet het zelf niet.
Het begon deze middag op school, toen ik naar een andere klas werd gestuurd om er iets terug te brengen. Eens ik mij in de "gevarenzone" begaf, weerklonk er na enkele seconden een paar scheldkreten ala "sul", "vuile racist", en dergelijke meer. Even later zag ik iemand met een vuile grijns op z'n smoel (niet bepaald mijn woordgebruik, maar in zijn geval is dat de meest positieve benaming die je voor zijn 'gezicht' kunt geven) de hitlergroet in mijn richting uitbrengen. Uiteraard deed dit alles mijn bloed koken, al was het met momenten ook wel een 'bedreigend' gevoel: een hele klas die ambetant tegen jou doet, waarvan je nog niet eens met iemand van die klas een half woord gebabbeld hebt, en die je enkel 'van zien' kent, wie zou er zich niet 'geïntimideerd' voelen? Maar ondanks ik niet snel kwaad word, werd ik het op dat moment wel, en wie zou dat dan niet worden? Ik heb mij ingehouden, want ze zouden er natuurlijk hun plezier in scheppen mocht ik efkens mijn pedalen verliezen. Bovendien zou ik mij alleen maar belachelijk maken door te staan roepen en schreeuwen. Dus deed ik alsof ik het niet hoorde. En ik denk dat dat het beste was wat ik op dat moment kon doen. De leerlingen die mij viseerden gun ik uiteraard voor de rest van mijn leven geen enkele blik. Als ik ooit te weten kom dat zij ooit iets tekort komen of in moeilijkheden zitten, dan zal ik er met plezier voor zorgen dat ze nog meer in de shit zullen zitten, als ik daartoe in staat kan zijn. De leerkracht, die getuige was van dit alles zei er niets op. Ofwel uit angst, ofwel omdat ie van dezelfde mening overtuigd was en de scheldpartij dan ook heel terecht vond. Ach ja, ik mag er niet over oordelen, tenzij over de houding: een leerkracht moet ervoor zorgen dat elke leerling geen mikpunt wordt van scheldpartijen. Naar de aanleiding van dit hachelijke incident moet niet meer ver gezocht worden. In heel het zesde jaar moet nu immers geweten zijn dat ik over een lidkaart van het Vlaams Belang beschik. Ook verscheen ik al twee maal in het afdelingsblad dat via de Post naar alle mensen van de stad (Geraardsbergen) wordt bezorgd. In het voorlaatste nummer stond ik zelfs driemaal in het boekje, misschien ietwat overdreven vond ik zelf ( ![]() ![]() De "logische" gevolgen als je je openlijk bekent voor zo'n partij, zeker? Hoor ik al enkele linkse geitenwollensokkenprofeten denken, die met zo'n uitlatingen dat voorval nog zouden durven verrechtvaardigen. Maar het is inderdaad niet verwonderlijk dat ook ik gebukt moet gaan onder het juk van verbaal geweld. Ik ben immers lid van een partij die al gedurende jaar en dag systematisch weer werd gestigmatiseerd, op een zodanige wijze dat enkel de haatproza gericht was tegenover de top en de partij zelf, maar die ook tot gevolg heeft dat de kiezers van die partij door een deel van de bevolking, meegesleept door de multiculturele verhaaltjes, als een verwerpelijk individu worden gezien. Ook, en misschien zelfs vooral de veroordeling van het Vlaams Blok heeft veel naïevelingen ertoe aangezet hun haat tegen het Vlaams Blok te verscherpen, of heeft anti-VB-activisten nog meer stof gegeven om ons te stigmatiseren. Het is goed mogelijk dat ik het VB en mezelf in een slachtofferrol plaats, maar zo voel ik me ook. Ik ben een slachtoffer van nog vrij onschuldig verbaal geweld, en ook veel andere sympathisanten en leden die dagelijks worden geconfronteerd met deze - soms wel veel hardere - realiteit (zoals het ontvangen van doodsbedreigingen, de weigering op de werkvloer, ...) zijn allen slachtoffer van de links/politiek-'correcte' stigmatisering die al wat Vlaams-nationaal, anti-multicultureel is, en Vlaams Belang in het bijzonder, in het vizier houdt. Ik ben het slachtoffer geweest van totale onverdraagzaamheid tegenover de rechtse gedachte! En de gedachten zijn toch vrij in een democratische staat? Dit ene verhaaltje dat ik vandaag heb meegemaakt is maar één van de zovele waar veel VB'ers dagelijks mee worden geconfronteerd. En wordt daar veel aandacht aan besteed in de dagelijkse journaals? Neen! Maar als ene Achmed wordt geweigerd in een discotheek, of als ene Rik Van Nieuwenhuyze wordt bedreigd omdat hij Naïma moet ontslaan omwille van haar hoofddoek, of als een allochtoon wordt geweiger op de werkvloer dan is dat brandend actueel dat eigenlijk voor altijd ingekoekt is in het maatschappelijk leven. Maar als een politiek 'niet correcte' in mekaar wordt geslagen omwille van zijn standpunten, is dat natuurlijk niet belangrijk genoeg. Ik ben die mentaliteit kotsbeu en ik vind dat daar eens algemeen verzet tegen aangetekend moet worden! Iedereen die ooit het slachtoffer is geworden van agressie te wijten aan politieke overtuiging, zou klacht moeten neerleggen aan de aanstokers hiervan bij het Internationaal Hof voor de Rechten van de Mens, want dit zijn Mensenrechten onwaardig voor een zogenaamd democratische staat! Alle gedachten zij vrij, zoniet, dan leven wij in een dictatuur! En ik zie het nog gebeuren dat die onophoudelijke demonisering ooit nog een moord zal teweeg brengen op iemand die iets te openlijk voor zijn politiek 'incorrecte' mening uitkwam. Denk niet meteen dat het enkel Dewinter, Annemans, of Van Hecke zullen zijn die het politiek martelaarschap zullen delen met hun Nederlandse voorgangers wijlen Pim Fortuyn en wijlen Theo van Gogh. Ooit zal het een VB-militant/lid te wachten staan. Indien dat zal geschieden, mag men niet enkel blindstaren op de schuld van de misdadiger zelf, maar moet men ook ruimer durven zien, en de medeplichtigen eveneens aanklagen. Die medeplichtigen zijn diegenen die zich ooit vergrepen hebben aan VB-bashing (denk maar in de eerste plaats aan de VRT, de Morgen en blokwatch). Eigenlijk zijn zij de aanstokers op iedere verbale of fysieke geweldpleging tegen politiek 'incorrect' Vlaanderen. En om af te sluiten wil ik ook nog even zeggen dat het moet gedaan zijn met ons dingen in de schoenen te schuiven waar wij helemaal NIETS mee te maken hebben! Of moet ik even oproepen om elke communist of allochtoon in de dagelijkse omgang te discrimineren en juridisch te veroordelen wegens hun huidskleur! Je zou in dat geval wat horen van de marxistische inquisitie CGKR! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dutske toch.
maar goed. als je openlijk en heel actief een partij aanhangt die allesbehalve vriendelijk is tegen sommige mensen, is het dan zo gek dat je eens een opmerking terugkrijgt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() Ik sluit me 100% zelfs 200% aan bij de uitleg van de mestkever.
Ikzelf als trotse Vlaams Belang sympathisant ben ook tijdens het middelbaar onderwijs veel uitgescholden geweest (zelfs door leerkrachten), werd veel keren naar de directie gestuurd voor het minste, omdat ik niet in het plaatje paste van die linkse rakkers. Het kon me weinig schelen wat ze dachten over mijn meningen, daarom uitte ik mijn mening met alle plezier ten opzichte van grote groepen om te laten zien dat ik me niet laat kleineren door een stel kinderachtige houdingen en scheldpartijtjes van dat links schooltje. Heb echt moeten knokken om daar door mijn eindexamens te kunnen geraken, want al mijn leerkrachten van mijn hoofdvakken waren tegen mij. Het maakte me alleen sterker ten opzichte van hen, doordat ze steeds schelden en kinderachtig deden. Dat bewijst nog eens dat wij Vlaams Belangers de waarheid zeggen waar onze linkse rakkers natuurlijk niet tegen kunnen dat ze ongelijk hebben. Maar inderdaad hoe hoger dat men op de ladder gaat, hoe meer scheldpartijtjes en zelfs tot doodsbedreigingen volgen. Maar dat is natuurlijk allemaal aanvaardbaar in de ogen van onze linkse smoelentrekkers, maar als wij Vlaams Belangers 1 woord verkeerd zeggen dan worden we weer in die stereotype rolletjes geduwd "facist" - "racist" - "mestkever" - "hitler groet" - "...". Als je dan vraagt waarom dat ze je zo noemen daar weten ze natuurlijk geen antwoord op zoals die domme Blokwatchsite ![]() Vriend van mij werd naar de directie gestuurd omdat die een vlaamse vlag op zijn rugzak had, maar zijn klasgenoot met de vlag van Ché mocht natuurlijk vrij rondlopen. Laatst gewijzigd door vjeeke : 28 maart 2006 om 19:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Oja: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat geldt niet alleen voor extreem-rechts. En ik heb de essentie van de tekst wel begrepen hoor, maar ik antwoord maar op een deel ervan. Dat mag, dacht ik eh.
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als het dan toch zo erg is om beschimpt te worden, waarom er dan ook niet zelf mee ophouden? Geef toe: een beetje vriendelijkheid tegen mensen die anders denken of zijn zou toch nie zooo rampzalig zijn, nie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Trouwens, ophouden doe ik niet. Dergelijke incidenten zijn net een stimulans om op hetzelfde elan voort te doen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp trouwens niet waarom je zo gemotiveerd bent om in conflict te raken met anderen.
![]() |
![]() |
#9 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En het argument van "ze zijn slim om het niet meer in hun partijprogramma te zetten", is een argument om je er makkelijk van af te kunnen maken. Bewijs het dan dat het vroeger veel extremer was dan nu. Laatst gewijzigd door de mestkever : 28 maart 2006 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Het ergste in heel dat verhaal is de houding van de leerkrachten. Als zij in de beoordeling van hun leerlingen geen afstand kunnen nemen van hun persoonlijke politieke overtuiging dan zijn ze hun diploma en hun wedde niet waard.
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe geraakt een dom achterlijk iemand aan een gevoel van eigenwaarde ?
Door te stellen dat hij lid is van een superieur ras. Wat bedreigt de wereldvrede ? De mensen die zich lid wanen van een superieur ras. Wij kennen de gevolgen van zulke theorieën, we brengen partijen en leiders van zulke naties, partijen, Vzw's verenigingen enz.. voor de rechtbank om hen terecht te veroordelen. Komen ze toch klagen dat ze niet mogen denken zeker ? We zouden zelfs graag hebben dat jullie nadenken ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben van oordeel dat neo-fascisten best kunnen gemarginaliseerd worden... Zulke reactie juig ik dus uiteraard toe, tis maar dat ge het gedachtengoed van racisten niet hoort te aanvaarden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Partijlid
|
![]() Ah, dus u maakt ook deel uit van die lui die het VB systematisch stigmatiseren? Dat kan ik toch al opmaken uit uw avatar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
en dat van u dan wel zeker ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
trouwens, ik wens mestkever veel sterkte toe! Blijkbaar worden de mensen steeds maar onverdraagzamer onder de druk van de politiek correcte dictatuur. Laatst gewijzigd door jan hyoens : 29 maart 2006 om 11:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wanneer hier een rechts iemand de mond wordt gesnoerd is hij allesbehalve verontwaardigd. Meer nog; hij juicht het zelfs toe. Hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Als je op mijn school had gezeten, hadden we je allang met je bretellen aan de afrastering gehangen om vervolgens een paar harde sneeuwballen in je kruis te rammen. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() En 'dutske', de auteur van de openingspost, behoort dan tot het sterke Arisch ras? 'Dutske' gaat mee de Vlaamse orde opbouwen en ons land verdedigen tegen de veroveringstocht van de Islam?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
"Die ene is een (lichtgeraakte) Italiaanse heb ik gehoord, en dat zou de reden waarom die en haar vriendenkring zo ambetant doet tegen mij." (Wee Man op Politicsinfo.net) ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 31 maart 2006 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |