![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wel, dit moet even gezegd. Ik weet dat ik hier vrij nieuw ben op dit forum, maar over integratie wens ik eens en voor goed mijn standpunt duidelijk te maken.
Mijn gedachtengoed wordt hier door sommigen misschien als staatsgevaarlijk gezien en als verboden, daarom dat ik me over bepaalde punten niet zal uitspreken. ![]() ![]() Waar niemand echter om heen kan, zijn bepaalde feiten. Ik voel me niet bepaald geroepen om anderen tot mijn visie te bekeren, ik ga niet op straat mensen lastig vallen met ongewenste religieuze praatjes, maar zelf moet ik continu ondergaan. ![]() In principe ben ik niet bepaald tegen personen, maar ik ga niet verdedigen wat niet te verdedigen valt. Waar ik me het ergst aan erger, is de twee maten en twee gewichten maatschappij, die de onze oorspronkelijke cultuur ondermijnt en waar anderen en 2 in het bijzonder handig gebruik van maken. De eerste zijn de joden, die op de achtergrond domineren, maar verder iedereen gerust laten met hun godsdienstwaan. De tweede zijn de moslims. Deze zijn voor mij echt een brug te ver. Wat dat volk de rest van de wereld aandoet, is onvergeefelijk. Voor mij is het heel laf om jezelf op te blazen, als je anderen mee wil doden. Dat getuigt van pure lafheid en gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel, want dan ontloop je een mogelijk proces. Nog een brug verder voor mij is de talloze video' s van het levend onthoofden van Westerlingen in Irak. Dit waren dan nog nota bene de mensen die het Iraakse volk wilden helpen en niet wilden vernietigen. Mensen zoals Margreth Hassan, die zelf tot de Islam bekeerd was. Dit zette echt kwaad bloed bij me en heeft me doen inzien dat ze niet alleen laf zijn, maar ook ondankbaar. Ik had verontwaardiging verwacht van moslims in het Westen, want ik ging er van uit dat zij wel door hadden dat wij hen niet slecht gezind waren, maar ik had me schromelijk vergist. Ik woon in een wijk waar een moskee moet uitbreiden en waar ze liefst alle huizen in handen krijgen. Met veel pijn in het hart keek ik naar de joelende massa die hier op 11 september heeft staan vieren. Nu dreigen ze ook mijn hoofd af te snijden, als ik niet verhuis. Elke dag opnieuw horen: "Je moet niet slapen, want we breken binnen en maken je af!" of "Verkoop je huis en ga hier weg! Deze buurt is van ons!" is niet gezellig. Toch wou ik nog begrip opbrengen voor de perikelen in het Midden Oosten, tot moslimgekken, die om begrip smeekten me eens onvrijwillig de onthoofding van 1 van de Amerikaanse kompanen van Kenneth Bigley lieten aanschouwen met de vermelding dat ik zal mogen toezien, wanneer ze het met mijn man gaan doen. Deze racistische doodsbedreigingen gaan me iets te ver, maar van een ghetto naar een betere buurt verhuizen, is niet altijd even simpel, gezien de finaciële gevolgen ervan. Het ergst van al is dat ik de politie al verschillende PV heb laten opmaken, maar vermits ik de namen van het crapuul niet ken, spelen ze rustig verder. Het is hier in België blijkbaar alleen verboden om opmerkingen te maken over een feit van ruim 60 jaar geleden, maar de huidige vervolgingen van Westerlingen door moslims, mag men niet in twijfel trekken, maar MOET men ontkennen. De lafaards dreigen maar verder met boodschappen, waarbij ze hun gezichten niet laten zien en dan MOGEN wij hen niet terug haten. Het enige waar ik me voor schaam, is dat ik vroeger ook mee voor hun rechten geijverd heb, als linkse puber. Nu is het genoeg geweest. Dit volk kan voor mij niets meer goed doen. Ik heb geen schrik van hen, maar ik zie ze liever waar ze thuis horen: in een veilig afgebakend gebied, waar ze geen ongelovige zullen tegenkomen. En degene die schermen met relativeren en zeggen dat er ook gematigen zijn en dat wat ik omschrijf marginale randgevallen zijn, kan ik het volgende zeggen: Als die gematigden zo vredelievend zijn, dat ze niets tegen de terroristen durven of willen doen, zijn ze in mijn ogen even laf of onbewust akkoord. Op zijn minst zijn ze medeplichtig aan alles, want ze bidden met hetzelfde boek. Het excuus dat ze zelf niet weten waar sommige mee bezig zijn, kan ik deels aanvaarden, maar als zij het gevaar in hun eigen rangen al niet kunnen vinden, heb er dan respect voor dat een ongelovige buitenstaander het helemaal niet kan. Daarom mogen ze wat mij betreft meebloeden voor hun laksheid en hun excuses. Dan telt ook nog het feit dat moslims inderdaad met hun geloof als leidraad niet van de eerste leugen gebarsten zijn, of op zijn minst inconsequent. Zo is de islam tegen verdovende middelen, maar als het voor de goede zaak (geld opbrengen voor terreur) is, mag het wel. De drugshandel is één van de grootste bronnen van inkomsten voor Al Quada. Ik ben een vredelievend persoon, die nog nooit iemand heeft aangevallen of bedreigd omdat die anders is, maar omdat ik nu eenmaal bepaalde meningen heb, ben ik hier de misdadiger, terwijl de gekken van Allah verder de wereld mogen domineren. De enige goede moslims is volgens mij één die in zijn eigen land blijft en het voor hem verwerpelijke Westen laat voor wat het is. Voor mij zijn hun regels verwerpelijk, maar ik ga niet naar hun landen om hen te bekeren. Het is niet omdat ik de islam verwerpelijk vind, dat ik het wil vernietigen. Ik wil hier gewoon in het Westen leven, waar mijn roots liggen. Noem mij gerust een cultuurpuritein, want de multlicul droom uit mijn jeugd is voorgoed aan diggelen geslagen en niet door extreem rechts, waar ik vroeger zo fel tegen was. Hun gedachtengoed heeft me verlost van mijn multicul identiteitscrisis. Nu heb ik eindelijk vrede met mezelf, want ik heb ontdek dat ik eigenlijk ben wat ik verwierp en nu verwerp ik wat ik vroeger verdedigde. |
![]() |
![]() |