![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Ik werk mijn laatste jaar af op de middelbare school en het verbaast me hoe weinig respect jongeren (1ste jaars en dergelijke) hebben voor hun ouderen. Dit op zich is al redelijk storend, maar dat lijkt de trend te zijn bij zowel de autochtone als allochtone bevolking, alhoewel de laatste groep toch nog wat agressiever is en sneller naar geweld grijpt. Dit ervaar ik toch zo, maar ik laat ruimte open om mijn stelling te weerleggen.
Wat me pas echt stoorde was één van de agressieve jongeren. Het is een jongen van Roemeense origine die al verschillende malen gedumpt is geweest door een meisje waar ik bevriend mee ben. Hij begrijpt blijkbaar de boodschap niet want al geruime tijd na hun definitieve breuk blijft hij aanhouden dat ze een koppel zijn. Dit alleen is al redelijk bizar, maar het wordt erger. Gewoon omdat ik haar een vriendschappelijke knuffel had gegeven begon hij mij te bedreigen. Hij is veel jonger en ik zou hem wel aankunnen, maar ik ben geen voorstander van geweld en zeker niet tegen een tegenstander die jonger en zwakker is. Dus heb ik maar gezwegen en hem even wijs gelaten. Maar sinds deze bedreiging is hij steeds bezitteriger en bezitteriger geworden over zijn ex en daar heb ik wel een probleem mee. Een meisje behandel je als een persoon en niet als een bezit. Ik heb dat ook laten blijken en vandaag kwam hij af met een vriend die er me niet al te koosjer uitzag. In gebrekkig Nederlands begon hij me ook te bedreigen en zei hij als ik niet die jongen zijn vriendin met gerust liet, dat hun vriendenkring me gingen in elkaar slaan. Welk lef, ik was echt verontwaardigd. Opnieuw heb ik het laten varen, want ik wil liever geen problemen, maar toch vind ik het ongehoord. Rascistisch ben ik niet, ik heb gewoon een hekel aan mensen die bvb hun vriendin/vrouw slecht behandelen. Terwijl in onze cultuur zo'n gedrag afgekeurt wordt, lijkt het erop dat in sommige buitenlandse culturen het verheerlijkt wordt. Ik zeg dit nu op basis wat ik heb gelezen en wat ik ervaren heb. Want de jongen zijn vriendenkring waren voor het merendeel buitenlanders die echt gebrekkig Nederlands spraken, wat opmerkelijk is aangezien de jongeren het snelst een andere taal aanleren. Ook vonden zij het compleet normaal dat die jongen zijn vriendin meer leek op een stuk speelgoed voor hem dan een persoon. Nu ben ik ook enigzins bang geworden om bij mijn mening te blijven dat vrouwen moeten behandelt worden als personen en niet als objecten. Het lijkt me erop dat hun ouders (kinderen hebben veel meer weg van hun ouders dan ze soms willen geweten hebben) gedurende heel het emancipatieproces van de vrouw in een grot hebben geleefd. Sorry dat ik mijn sarcasme even de bovenhand krijgt, maar ik moet wel zeggen dat een multi-culturele samenleving een deugd is. Mijn persoonlijke ervaring heeft me fysiek geweld, bedreigingen; gebrek aan vrouwenrechten en vrije meningsuiting bijgebracht. Als ik dit in de 21ste eeuw nog mag ervaren in een westers land, dan vraag ik me eigenlijk af waar we mee bezig zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Partijlid
|
![]() Is het een Roemeen of een Roma?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Burger
|
![]() Citaat:
beschouw onze hoge normen nooit als vanzelfsprekend, daar zijn miljoenen mensen voor gestorven, namelijk onze voorouders, ook de jouwe. het is een langzaam en pijnlijk proces dat niet iedere cultuur even intens heeft beleefd als de onze, en desondanks al evemin tot dezelfde resultaten heeft geleid alleen het geloof in de superioriteit van onze moeizame opgebouwde cultuur kan ons voorkomen dat we terug wegzakken naar de bestialiteiten die in vele culturen nog heerst beweer nu niet dat brutaal geweld niet inferieur zou zijn !!! slechts indien we de moed hebben om in deze houding te volharden kunnen we hen helpen tot een hoger niveau van bewustzijn te komen en een langdurige vrede bewerkstelligen verraad nooit jezelf ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zijn we verplicht daarin te geloven, in die "moeizaam opgebouwde cultuur"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Jij bent duidelijk nog maar een tiener die nog nix van de buitenwereld afweet, en ik zal je maar een ding aanraden, ik zou maar niet te vaak op forums zoals deze komen. Jij bent nog jong en hier zijn veel Nazis die hun haat en frustraties komen luchten, en jij zult makkelijk door hun gehersenspoeld worden. Sterkte |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Alweer fout. U had die jongen, en zijn vriend, veel méér geholpen als U rustig - zonder stemverheffing, zonder schelden, zonder al te veel moeilijke woorden - had uitgelegd waarom u zich gedroeg zoals u zich gedroeg. Het zal u misschien verbazen, maar het is niet iedereen gegeven alles onmiddellijk, in één oogopslag, te begrijpen. Suske en Wiske en Tante Sidonie kunnen dat, ja, en Jommeke misschien ook wel, maar de meesten onder ons, arme stervelingen, hebben af en toe toch wel een woordje uitleg nodig. Helaas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was dat een verkeerde conclusie? Indien wel, mijn excuses. Indien niet, zie mijn eerste antwoord. Laatst gewijzigd door djimi : 25 april 2006 om 20:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik vind het erg jammer dat u dergelijke futuliteiten aangrijpt om een beeld te vormen over de multi-culturele samenleving. Wat respect voor vrouwen betreft, iedere persoon is daar anders in, dat je dat aan een cultuur wilt linken vind ik ook nogal zielig en erg goedkoop. Er zijn immers evenveel autochtonen die weinig respect hebben voor hun vrouw ( sommigen slaan ze zelfs in elkaar). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Partijlid
|
![]() [quote=New Era;1675208]
Ik had het niet over de verheerlijking van geweld, maar over hoe in sommige culturen het zelfs als een eerzaak wordt gezien dat de man zou superieur zijn aan zijn vrouw. Ik betwijfel of dit nog zo is onze westerse cultuur waar een vrouw evenveel rechten en plichten kent als de man, terwijl in andere culturen dit niet zo evident is. Lees in het vervolg mijn post voor u met stenen begint te werpen. quote] Het spijt mij, maar jij veronderstelt van alles en nog wat. Heb je wel eens aangedacht dat sommige mensen ongeacht hun cultuur, ras en achtergrond gewoon slecht tegen afwijzingen kunnen? En zulke mensen reageren soms op een agressieve op die afwijzingen, of het nou van een meisje is of van hun baas of wat dan ook. Het is dus makkelijk om gelijk een hele cultuur de schuld te geven, inplaats van een individu individueel te beoordelen of te veroordelen. Ik denk dat dit de probleem van onze maatschappij tegenwoordig is. Wij willen al te graag iedereen in een hokje plaatsen. Laatst gewijzigd door Braveheart : 26 april 2006 om 13:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook zou ik zo'n bedreiging geen futuliteit noemen, we hebben onlangs nog maar gezien hoe gevaarlijk sommige jongeren wel zijn. Ook vind ik "verstikking" van een meisje een ernstig feit. Er zijn inderdaad autochtonen die hun vrouw slecht behandelen, maar inzake vrijheid lopen we flink vooruit op sommige allochtone culturen. Citaat:
Over hokjes gesproken, wie het schoentje past... Mijn mening mag dan niet populair zijn, maar daarvoor is hij niet onjuist. Men moet soms de harde waarheid inzien en dat is niet altijd even gemakkelijk. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() New Era : Dit gedrag heeft in wezen niets te maken met "De multiculturele maatschappij" - ik zou zeggen lees Shakespeare er maar op na bv Romeo en Julia, De getemde feeks enz.. "Die entführung aus dem Serail" van WA Mozart
geeft je ook een zeer goed inzicht van hoe men genuanceerd over de pro's en con's van de Islam en de vrouw in die maatschappij kan oordelen vanuit een westers standpunt. Wat sexuele relaties, het sluiten van huwelijken betreft, zijn er zaken die wij cultureel "achterlijk" vinden die dat inderdaad zijn, maar ook, andere aspecten waarover men gerust kan nadenken of onze cultuur hier geen dwaalpaadjes op loopt. Ik ben nu geen "gezin als hoeksteen van alle beschaving" freak - maar het feit dat in onze cultuur 3 huwelijken op 5 stranden in echtscheiding geeft zonder de protagonisten zelf te veroordelen te denken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Beste filosoof : kortelings gaan wij leren hoeveel "soorten" polen er zijn.
Daarna verdelen e de menselijke soort in 6,3 miljard sub-soorten en kunnen we xenofobe disputen eindelijk sluiten. Leve het unieke individu !
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De rechter heeft in zijn wijsheid dat dossier geklasseerd: Robklop kreeg immers een dik pak voorkeurstemmen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |