![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Vlaanderen (met of zonder Brussel, liefst met natuurlijk) bij Nederland of alleen verder gaan?
Ik heb ergens een interessante website gevonden waar alle mogelijkheden opgesomd zijn en er zijn zelfs hertekende kaarten te bekijken. http://home.online.no/~vlaenen/vlaam...es/kwst27.html Laatst gewijzigd door kroa : 2 juli 2006 om 10:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Opgesomd is met een "d".
Voor de rest werd dit soort steriele en hypothetische discussies al genoeg gevoerd. De modale Belg is er niet in geïnteresseerd en we hebben allen reeds gemerkt dat de flaminganten (die 10% van de bevolking) het daarover zelf al grondig oneens zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leuk voor wie van kaartjes houdt... en strategische spelletjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bubbels en hun fantoomleden zijn er niet in geïnteresseerd.
Bovendien hebben we allemaal reeds gemerkt dat zelfs de bestuursleden van dit clubje het over zowat alles grondig oneens waren met elkaar.[/quote]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 juli 2006 om 11:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zullen zelfs sneller bij Vlaanderen aansluiting zoeken, dan bij Wallonië. Maar over de vraag zelf: "Wat na België?": *Vlaanderen: Onafhankelijk *Brussel: Aansluiting bij Vlaanderen *Wallonië: Onafhankelijk *Duitstalige Gemeenschap: Aansluiting bij het Groothertogdom Luxemburg *Provincie Luxemburg: Aansluiting bij Wallonië (eventueel kan enkel Aarlen aansluiting zoeken bij GH Luxemburg, maar ik denk dat daar vandaag geen vraag meer voor is.) Dat onafhankelijk Vlaanderen en onafhankelijk Wallonië kunnen daarna een confederatie aangaan, zolang de soevereiniteit van Vlaanderen of Wallonië niet wordt aangetast. Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 2 juli 2006 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Waarom steunt Nederland Vlaanderen niet ?? bang om oorlog te krijgen met La Republic Belgique ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen: Aansluiting bij Nederland (Denk dat vele Nederlanders na het goed afwegen van voor-en nadelen het daar mee eens zullen zijn) Brussel: Onafhankelijk stadsgewest (Brussel is zowel Waals als Vlaams en kan dus niet worden opgedeeld of aangesloten worden) Wallonië: Gaat verder onder de naam België (Of komt in identiteitscrisis en sluit aan bij Frankrijk) Duitstalige gemeenschap: Aansluiting bij de Bondsrepubliek Provincie Luxemburg: Aansluiting bij de Grand Duché (die is nl. al zo klein en kan zo zijn grappige taaltje en cultuur behouden) Maar ja.... Wie ben ik? Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 2 juli 2006 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heel-Nederland (Benelux) staat er niet bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik erger mij altijd door aan de duale discussie "België of Vlaanderen", terwijl er toch zo veel oplossingen zijn:
Voor Vlaanderen:
Voor Wallonië:
enz...
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() "Wat na het uiteenvallen van België?"
Eindelijk het grote feest waar ik al jaren naar uitkijk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Gewoon Vlaanderen onafhankelijk en nog een beetje grond terugnemen die ons werd ontnomen, en dan schelden we de Waalse schulden kwijt als tegenprestatie voor het grondverlies. Kwestie van nog een goede buur te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |