Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2002, 16:53   #1
Laura
Vreemdeling

Standaard

Ondanks het gedoe rond Pieter De Crem heerste er grote tevredenheid na het jongste CD&V-congres. De sociaal-economische bakens van de Vlaamse Christen-democratie werden uitgezet. Het non-event rond De Crem beheerste spijtig genoeg de media in het weekend, doch op het congres bleek weer duidelijk dat een antal sterke en nieuwe figuren opgestaan zijn; Jonathan Cardoen, Nahima Lanjri, Hendrik Bogaert, Matthias Verlee, Karolien Deiteren, Robrecht Bothuyne, Steven Van Muylder en vele anderen bleken na het congres van Kortrijk in staat om de lijn van de vernieuwing en verjonging door te trekken en te verpersoonlijken.
Ook de massale steunbetuigingen van de aanwezigen aan het adres van voorzitter De Clerck vielen op. Was dat nu die gecontesteerde voorzitter?
Oud-premier Dehaene ten slotte besteeg het podium en zegde expliciet zijn steun toe aan De Clerck.
Voor degenen die twijfelden; Het CD&V-congres was geslaagd, de CD&V is klaar om het alternatief te vormen voor paars-groen bij de komende verkiezingen.
Laura is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2002, 17:06   #2
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Snotneus De Crem ging eventjes ouwe taaie De Clerck de mantel uitvegen.
De werkliedenorganisatie is niet akkoord met de sociale beleidslijnen, die de CD&V (nogal liberaal om in het gevlei van de VLD te komen?) uittekende.
Dehaene is het lijsttrekken beu......
Ze hebben een beginselverklaring vol wattig gewauwel over verbondenheid enz.

Maar het congres is geslaagd, er zijn geen zuilenproblemen (Kadé?), en de CD&V is één hecht, samenhangend blok.

WHOEHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2002, 20:04   #3
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Een "geslaagd" congres?????? De CD&V heeft in dit weekeinde de basis gelegd voor haar klinkende NEDERLAAG in juni 2003! De Clerck is een ronduit slechte partijvoorzitter, die functie ligt hem niet. Geef het partijvoorzitterschap van de CD&V in handen van Pieter De Crem en de CD&V is gegarandeerd de grootste partij van Vlaanderen in 2003.

Ik heb nog nooit een kernachtig antwoord gekregen op de vraag: Waarom zou je als 20-25 jarige voor de CD&V stemmen, wat vind je bij die partij wat je nergens anders vindt?
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2002, 22:12   #4
yanneke
Vreemdeling

Standaard

Laura,

Ik ben net als u tweemaal komen opdagen op het meer dan geslaagde CD&V-congres. Er was ambiance, er waren duidelijke standpunten, er staat een partij klaar om af te rekenen met het huidige paarsgroene project !
Niet dat alles wat van paarse hand is, eveneens van slechte hand is. Paars-groen heeft wel degelijk een project! Het geraakt echter meer en meer zoek.
Als lid van Jong CD&V ben ik een tevreden mens dat onze christen-democratische partij zich steeds duidelijker politiek vernieuwend opstelt.
Om het jonge geweld de mond te snoeren dat pleit voor een nog radicalere vernieuwing, zeg ik dit: " Een vernieuwde partij is een partij met politiek verstand, die niet alle kopstukken aan de kant schuift, maar een gezonde mix creeërt van bekwame jongeren én gezagsvolle ouderen !
Verdraagzaamheid, niet alleen tegenover migranten, maar ook tegenover ervaren rotsen!

Aan alle CD&V'ers: "Hou vol! In tegenstelling tot de andere partijen - buiten NVA en het Vlaams Blok - zijn wij de enigen die van onze eigen kracht uitgaan! Wij hebben geen transfers nodig, wij leiden onze jeugd op!
Als die tsjeeven dan toch zo slecht zijn, meneer De Gucht, wat moet u dan met uw christen-democratische transfers?

Alle congresgangers steunden De Clerck, alle congresgangers buigden voor Dehaene, alle congresgangers eerbiedigden de - fel uitvergrote - mening van Pieter De Crem: alle heibel ligt voorgoed achter ons!
Laten we samen sterk zijn, met Pieter, met Stefaan, met Jonathan, geadviseerd door Jean-Luc en Herman.

Viva de CD&V !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !
yanneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2002, 00:29   #5
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laura
Ondanks het gedoe rond Pieter De Crem heerste er grote tevredenheid na het jongste CD&V-congres. De sociaal-economische bakens van de Vlaamse Christen-democratie werden uitgezet. Het non-event rond De Crem beheerste spijtig genoeg de media in het weekend, doch op het congres bleek weer duidelijk dat een antal sterke en nieuwe figuren opgestaan zijn; Jonathan Cardoen, Nahima Lanjri, Hendrik Bogaert, Matthias Verlee, Karolien Deiteren, Robrecht Bothuyne, Steven Van Muylder en vele anderen bleken na het congres van Kortrijk in staat om de lijn van de vernieuwing en verjonging door te trekken en te verpersoonlijken.
Ook de massale steunbetuigingen van de aanwezigen aan het adres van voorzitter De Clerck vielen op. Was dat nu die gecontesteerde voorzitter?
Oud-premier Dehaene ten slotte besteeg het podium en zegde expliciet zijn steun toe aan De Clerck.
Voor degenen die twijfelden; Het CD&V-congres was geslaagd, de CD&V is klaar om het alternatief te vormen voor paars-groen bij de komende verkiezingen.
Ik heb met de CD&V niets te maken, en ik heb er niet meer of minder sympathie voor dan voor de andere clubs die ons parlement bezetten. En op het congres was ik uiteraard niet, dus daar kan ik ook niets over kwijt. Wel wil ik even wijzen op twee latente bekentenissen die in bovenstaand bericht verscholen zitten.

* "De sociaal-economische bakens van de Vlaamse Christen-democratie werden uitgezet". Dat klinkt gewichtig, maar wat betekent het eigenlijk? Dat voor het congres géén bakens waren uitgezet, dat de partij dus voor dat congres op economisch vlak stuurloos was en maar wat aanmodderde? Ik kan althans geen andere betekenis vinden voor zo'n zin. In elk geval komt deze impliciete bekentenis volledig overeen met de stelling van Renders: de CD&V heeft geen sociaal-economisch concept. En dat zo'n concept dan op een congres - alle 'sterke en nieuwe figuren' ten spijt - als een soort Pinkstervlam vooralsnog is komen opdagen, lijkt onwaarschijnlijk.

* "Oud-premier Dehaene ten slotte besteeg het podium en zegde expliciet zijn steun toe aan De Clerck". Zo'n triomfantelijke mededeling kan alleen maar betekenen, dat het er dik inzat dat Dehaene NIET zijn steun zou toezeggen aan De Clerck, en dat men opgelucht is dat dit dan toch gebeurde (volgens Manu Ruys - De Morgen 21 09 02, p.58 - gelooft Dehaene niet echt meer in CD&V).
Oud 22 september 2002, 01:08   #6
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yanneke
Laura,

Ik ben net als u tweemaal komen opdagen op het meer dan geslaagde CD&V-congres. Er was ambiance, er waren duidelijke standpunten, er staat een partij klaar om af te rekenen met het huidige paarsgroene project !
Niet dat alles wat van paarse hand is, eveneens van slechte hand is. Paars-groen heeft wel degelijk een project! Het geraakt echter meer en meer zoek.
Als lid van Jong CD&V ben ik een tevreden mens dat onze christen-democratische partij zich steeds duidelijker politiek vernieuwend opstelt.
Om het jonge geweld de mond te snoeren dat pleit voor een nog radicalere vernieuwing, zeg ik dit: " Een vernieuwde partij is een partij met politiek verstand, die niet alle kopstukken aan de kant schuift, maar een gezonde mix creeërt van bekwame jongeren én gezagsvolle ouderen !
Verdraagzaamheid, niet alleen tegenover migranten, maar ook tegenover ervaren rotsen!

Aan alle CD&V'ers: "Hou vol! In tegenstelling tot de andere partijen - buiten NVA en het Vlaams Blok - zijn wij de enigen die van onze eigen kracht uitgaan! Wij hebben geen transfers nodig, wij leiden onze jeugd op!
Als die tsjeeven dan toch zo slecht zijn, meneer De Gucht, wat moet u dan met uw christen-democratische transfers?

Alle congresgangers steunden De Clerck, alle congresgangers buigden voor Dehaene, alle congresgangers eerbiedigden de - fel uitvergrote - mening van Pieter De Crem: alle heibel ligt voorgoed achter ons!
Laten we samen sterk zijn, met Pieter, met Stefaan, met Jonathan, geadviseerd door Jean-Luc en Herman.

Er zullen er weer een aantal beteuterd kijken in juni 2003, als het de zoveelste Zwarte Zondag zal zijn.
Geloven jullie nu werkelijk zelf die praat????
De CD&V verliest de verkiezingen als het verder gaat zoals nu met dat congres, 99% zeker!

Nogmaals, waarom zou een 20-25 jarige voor een partij als CD&V stemmen? Jullie slagen er niet eens in op zo'n eenvoudige vraag te antwoorden!
Van welke eigen kracht gaan jullie uit? Uit wat bestaat die "eigen kracht"?
Niemand die het weet...
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2002, 09:57   #7
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
er staat een partij klaar om af te rekenen met het huidige paarsgroene project !
Projecten afbreken, die noodzakelijk zijn om de tientallen jaren van CVP-beleid recht te trekken?
Dat gaat de kiezer fijn vinden.
Als jullie dan toch aan afbraakpolitiek wensen te doen, breek dan het groene regeringsaanhangsel af, maar laat een paarse regering de kans om dan met nieuw élan voor een betere maatschappij te ijveren.
Spaar ons van jullie halfzachte gewauwel, en van halfslachtige regeerbemoeienissen. Jullie willen gewoon net als vroeger terug aan de vetpotten zitten om in ruil voor een non-beleid weer te teren op de kap van de burger.
Citaat:
Hier heb je een punt.
Maar geef toe dat VLD en SPA tenminste duidelijke sociaal-economische krachtlijnen uitzetten. Liberaal, maar met sociale accenten om het evenwicht te bewaren.
Heel wat verkoopbaarder dan het wolkige gebazel van CD&V dat rechtstreeks geknipt&geplakt lijkt uit één of andere leidraad voor 10-jarigen in aanloop naar het vormsel.

Citaat:
Als jij dat als jongere allemaal zo vernieuwend vindt, dan stel ik me toch serieuze vragen over de kritische geest bij jongeren.........
Het CD&V project verhoudt zich tot vernieuwing als een telraam tot de laatste versie van MS-EXCEL
Voor de zekerheid erbij vermelden, dat het telraam op de CD&V slaat.

Citaat:

Waren de pinten daar gratis
Welke snoepreisjes hangen eraan vast om dergelijk hoera-proza op politieke fora te posten
Ik houd flink deze link bij om na de verkiezingen nog eens deugdelijk te kunnen lachen.
Oud 22 september 2002, 10:16   #8
S.A.V.E.R.
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Nogmaals, waarom zou een 20-25 jarige voor een partij als CD&V stemmen
Daar bestaat volgens mij geen redelijk antwoord op ...
S.A.V.E.R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2002, 10:51   #9
peetersjan70
Vreemdeling

Standaard

De Clerck heeft geen charisma. Hij doet me eerder denken aan een glipperige aal
peetersjan70 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2002, 10:53   #10
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peetersjan70
Beledig de palingen niet of ik dien klacht in bij GAIA

In naam van alle alen, eis ik een rechtzetting.
Oud 22 september 2002, 11:08   #11
Robrecht
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:

Deze toch wel bijzondere diertjes werd al genoeg onrecht aangedaan toen men een "beerput" ook wel "AALput" begon te noemen.
Het was blijkbaar niet voldoende om de BEER met mestvocht te vergelijken.
Er is nog veel werk voor GAIA, dus Superstaaf.
Robrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2002, 11:25   #12
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:

Deze toch wel bijzondere diertjes werd al genoeg onrecht aangedaan toen men een "beerput" ook wel "AALput" begon te noemen.
Het was blijkbaar niet voldoende om de BEER met mestvocht te vergelijken.
Er is nog veel werk voor GAIA, dus Superstaaf.
Daar zeg je zoiets Robrecht.
Laten we in onze verontwaardiging om vissen en zoogdieren onze gevederde vrienden niet uit het oog verliezen.
De GIER heeft ook alle redens tot boosheid, daar ook zijn naam fungeert om een of andere mestvorm te benoemen.
Is hier voor onze groene ministrabelen geen opportuniteit weggelegd, om alsnog, vóór de verkiezingen, eens op een positieve manier, en met een hot-item, dat hen wel nauw aan het hart mòet liggen, in de kijker te lopen?
Oud 22 september 2002, 12:12   #13
Kevin Devos
Lokaal Raadslid

Kevin Devos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
* "Oud-premier Dehaene ten slotte besteeg het podium en zegde expliciet zijn steun toe aan De Clerck". Zo'n triomfantelijke mededeling kan alleen maar betekenen, dat het er dik inzat dat Dehaene NIET zijn steun zou toezeggen aan De Clerck, en dat men opgelucht is dat dit dan toch gebeurde (volgens Manu Ruys - De Morgen 21 09 02, p.58 - gelooft Dehaene niet echt meer in CD&V).
Dehaene gelooft duidelijk in de toekomst van CD&V, dat heeft hij heel duidelijk laten weten, maar hij gelooft niet in De Crem en de toekomst van de CD&V als De Crem blijft wapens blijft leveren aan de pers om de partij ten dode op te schrijven.
CD&V gaat verder, daarover hoeft niet getwijfeld te worden!

Ik zie dat iemand mij hier rond die zuilenproblematiek aanspreekt ... Duidelijk: CD&V kiest voor de zuilen, maar dan op ruimer denkpistes. De standen mogen niet zeggen wat wij moet verdedigen. Het Congres beslist daarover!
Oud 22 september 2002, 12:14   #14
Kevin Devos
Lokaal Raadslid

Kevin Devos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou jou wel eens willen zien, wat zou ik dan moeten denken ... Of is je ego zo sterk dat je durft zeggen van een ander dat hij een glipperige aal is terwijl je zelf maar een ziekelijk kwal bent.
Oud 22 september 2002, 12:21   #15
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Devos
Ik zie dat iemand mij hier rond die zuilenproblematiek aanspreekt ... Duidelijk: CD&V kiest voor de zuilen, maar dan op ruimer denkpistes.
Dat geloof ik grif.
De CD&V zal de steun van zijn zuilen hard nodig hebben.
Eén van die zuilen (ACW) was voor het congres (fijn moment gekozen ) niet meer akkoord met het sociaal pakket dat de CD&V naar voor schoof.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Devos
De standen mogen niet zeggen wat wij moet verdedigen. Het Congres beslist daarover!
Gaan jullie je werkliedenachterban dan echt op die manier aanpakken?
Wij verdedigen wat wij willen, niet wat jullie willen!
Maul halten! Het Congres beslist!
Oud 22 september 2002, 12:46   #16
Vanelderen David
Burger

Vanelderen David's schermafbeelding

Standaard

Ik ga me hier niet uitspreken over het al dan niet slagen van het CVP, euh sorry, CD&V congres . Maar ik deel zeker de mening van kamerlid Pieter De Crem die vindt dat voorzitter Stefaan De Clerck meer naar de voorgrond moet treden. In de pas afgelopen "De Zevende Dag" werden Stefaan De Clerck en Karel De Gucht uitgenodigd. De Clerck stuurde echter zijn kat en liet CD&V vertegenwoordigen door Yves Leterme.

http://www.vlaamsblokhasselt.org
Vanelderen David is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2002, 14:29   #17
realist
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laura
Congres geslaagd ?
Met het opvoeren van oudgediende Dehaene ?
Als randbewoner zullen we nooit vergeten hoe Dehaene in zijn speeltuin (Stad Vilvoorde) aan de macht gekomen is. Eerst de vaudeville met die madam van 't BLOK en dan het opvrijen van de franstalingen. Eén van de verkozen op de franstalige lijst maakt nu deel uit van de CD&V-fractie om JLD confortabel de lakens te laten uitdelen. Van politieke transfers gesproken EN van misrpijzen voor de vlamingen in de rand. Dat er nog één CD&V'er durft te komen vertellen dat ze een vlaams profiel hebben, Als ze dergelijke volksverrader in de bloemetjes zetten op hun congres.
en wie sprak daar van eensgezindheid op het congres ?
zeker niet gehoord op TV dat de met de franstaligen sjoemelende loodgieter ostentatief voor de camera's De Crem een veeg uit de pan gaf :'aah wens'k gein proficiat zenne'.
realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2002, 16:57   #18
yanneke
Vreemdeling

Standaard

Realist,

Is het verboden voor een Vlaming om samen te werken met een franstalige? Of bent u één van die types die nog steeds een veldsslag wenst te organiseren op de overgeromantiseerde Groeningervlakte bij Kortijk ?

Om op alle andere criticasters te antwoorden: uw commentaar sterkt ons CD&V'ers enkel in ons geloof dat we op EEN juiste koers varen.
Ik heb sympathie voor alle partijen, geen enkele partij vertelt de waarheid en niets dan de waarheid! Maar ik dacht wel dat we allemaal volwassen genoeg waren om op een deftige manier over politiek te praten.

Wat jongeren moet aantrekken CD&V te stemmen? Ons project: samen sterk staan ! De liberalen schuwen de vakbonden, de socialisten hebben het niet zo begrepen op de grote ondernemingen en de Groenen hopen nog steeds dat de Messias zal opstaan om de planeet te zuiveren van alles wat ook maar naar economie ruikt...
Wij, als CD&V, eerbiedigen de realiteit en vragen hen rond de tafel te gaan zitten! VERBONDEN WELZIJN !!! Is dat nu echt zoveel moeilijker te verstaan dan "actieve welvaartstaat" of "liberalisme"? Streeft iedereen daar niet naar? Ja, maar wij willen als CD&V tegen de mensen zeggen: dit is meer dan een droom voor ons, dit is een politiek programma. Stem voor ons en bekijk achteraf of we kiezersbedrog hebben gepleegd!

Stop nu toch die politieke muggezifterij en kom tot de kern!
De VLD pakt uit met Herman De Croo, SP.a staat nog steeds zot van wonderdokter Louis Tobback!
En wat dan nog??? Laat ons als CD&V'ers uitmaken wie de lijsten zal bevolken! Ik dicteer toch ook niet wie er bij de andere politieke partijen carrière mag maken en wie niet !

Niet dat u allen uw mond moet houden, maar laat ons debateren over concrete dossiers en punten, waaraan CD&V tekortkomt...

De christen-democratsche partijen hebben hun optocht doorheen Europa ingezet. En toch blijft u allemaal beweren dat wij als CD&V teloor zullen gaan!

Denkt u echt dat de Nederlandse PVDA spoedig zal verdwijnen?
Zullen de Engelse conservatieven voor eeuwig van de regering verstoken blijven?

Zo ook zal de Vlaamse christen-democratie - tot spijt van wie het benijdt -hun wederintrede doen in de samenleving! Want ja hoor: we waren gevaarlijk aan het afdrijven van wat de mensen echt bezighoudt!
Maar is dat niet het geval met de meeste politieke partijen?

Hopelijk kan ik bij een volgende vraag - a.d.h.v. het programma - een concreet probleem vanuit dat programma beantwoorden!
Oud 22 september 2002, 17:38   #19
realist
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Is het verboden voor een Vlaming om samen te werken met een franstalige?
Typisch reactie voor nen tsjeev ! Niets nieuws onder de zon bij cd&v.
Wie spreekt nu over samen werken met een franstalige , laat staan het verbod tot.
Het gaat hier over het gebruiken van iemand die verkozen is op een lijst die zich opstelt als rabiate vlaminghaters. Vermits het programma van cd&v op een dergelijke vage generaliserende manier is samengesteld kunnen we allen terugvallen op hun daadwerkelijke acties. In de hand werken van de fransing van de rand door hun grote roerganger is zo'n voorbeeld. En belangrijk onder het goekeurende oog van de nieruwe generatie.

Citaat:
Ik heb sympathie voor alle partijen, geen enkele partij vertelt de waarheid en niets dan de waarheid!
Vandaar geen reactie op het politiek flirten van Dehaene met die madam van het Vlaams Blok. Goed om weten.

Citaat:

Hopelijk kan ik bij een volgende vraag - a.d.h.v. het programma - een concreet probleem vanuit dat programma beantwoorden!
De congresteksten van uw partij zijn zo vaag en zo algemeen opgesteld dat ik er geen enkel concreet punt kan uitpikken. Jammer.
Als U dat wel kan mag U dat gerust doen. Ik zal er met plezier op antwoorden.

P.S. : Als in een ver verleden mede oprichter van een plaatslijke CVP-jongeren werking ben ik met onwaarschijnlijke hypocrisie , overantwoordelijkheid, machtsmanimpulatie geconfronteerd geworden. Ik heb geen enkele aanwijzing dat het ondertussen verbeterd is. Integendeel !
realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2002, 18:41   #20
yanneke
Vreemdeling

Standaard

a) mijn politieke overtuiging valt niet te rijmen met diegene van het Vlaams Blok of welke andere extremistische partij !

b) een coalitie van Vlamingen en radicale anti-flaminganten/Vlamingen, waarin de Vlaamse vertegenwoordiging de bovenhand haalt, is meer een probleem voor de franstaligen, dan voor de Vlamingen!
Ook ik had liever een coalitie van CD&V en VLD gezien, maar deze coalitie werd onmogelijk gemaakt door de heer Cortois, die nochtans tot het verliezende kamp behoorde én toch de burgemeestersjerp bleef opeisen! Ook al wil ik niet de indruk wekken dat deze sjerp belangrijker is dan de algemene belangen van de gemeente, maar het blijft een politiek feit. De schuld valt dus te verdelen onder én Dehaene én Cortois, al ben ik er niet van overtuigd dat er echt zware fouten zijn begaan! Gaan de Vilvoordenaars nu ineens Frans moeten spreken of wordt een eventuele toekomstige uitbreiding van het Brussels-Hoofdstedlijk Gewest nu meer mogelijk?

c) ik betreur dat u de mogelijkheden niet heeft gehad om uw politieke zegje binnen CD&V te kunnen doen! Ik kan enkel spreken uit persoonlijke ervaring en die leert mij dat zowel de jongeren, aanwezig op het congres, het merendeel van hun strijdpunten hebben kunnen verwezenlijken als op plaatselijk niveau, waar al onze JONG CD&V- bestuursleden rechtstreeks een plaats krijgen aangeboden in het partijbestuur en wij aanspraak kunnen maken op de vierde plaats bij de lijstvorming.
Maar ik kan mij onmogelijk uitlaten over uw situatie, die - mijns inziens - wel in elke partij kan voorkomen!

Ik moet wel zeggen dat deze discussie tot veel meer leidt: u dringt mij niet onmiddellijk in de verdediging en ik kan meer concrete voorbeelden aanhalen, zonder dat ik eerst een half uur moet uitweiden over hoe fantastisch het congres niet geweest is !!!

Dank daarvoor...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be