![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() CD&V Zele sleept regionale tv voor rechter na claim kiesfraude
![]() De lokale CD&V van het Oost-Vlaamse Zele onderneemt juridische stappen tegen de regionale televisiezender Kanaal 3, omdat die een van de partijkandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen beschuldigd heeft van fraude. In Zele zou er gefraudeerd zijn met de inschrijvingen van niet-EU-burgers voor de verkiezingen in oktober. "Kanaal 3 ging zelfs zo ver om een CD&V-kandidaat bij naam te noemen en te beschuldigen. Als er al redenen zouden zijn om aan de correctheid van de ingediende aanvragen te twijfelen, moet het gerecht zijn werk doen. CD&V ontkent formeel dat een van haar kandidaten heeft meegewerkt aan de mogelijke vervalsing van documenten", aldus lokaal CD&V-voorzitter Rik Lootens en lijsttrekster Greta D'Hondt. De man over wie het gaat, is Okay Özel, die tiende staat op de kieslijst van de christendemocraten in Zele. Reactie CD&V zegt tegen Kanaal 3 stappen te ondernemen wegens "laster en eerroof" en overweegt hetzelfde tegen andere media die Okay Özel verkiezingsfraude verwijten. Hoofdredacteur Frank Van Laeken van Kanaal 3 is niet onder de indruk en blijft bij de beschuldiging. "In ons volgende nieuwsbulletin gaan wij dieper in op de zaak en laten wij Greta D'Hondt of Okay Özel een reactie geven. Ik hoop dat het parket tegen dan officieel bekendmaakt wie betrokken is bij de fraude. Mochten wij ons hebben vergist, waar ik niet van uitga, zullen we dat ridderlijk toegeven". Sensibiliseringsactie Een eerste onderzoek leverde maandag concrete aanwijzingen op van valsheid in geschrifte bij minstens zeventien inschrijvingen van vreemdelingen voor de gemeenteraadsverkiezingen in Zele. Zo zouden vreemdelingen die als kiezer geregistreerd werden, bijvoorbeeld zelf niet of niet helemaal op de hoogte geweest zijn van hun aanvraag. Okay Özel legt de zaak als volgt uit: "In opvolging van de wetgeving werd vanuit een aantal Zeelse verenigingen het initiatief genomen mensen uit de Turkse gemeenschap thuis te bezoeken en hen te informeren over hun recht om in oktober hun stem uit te brengen. Ik heb actief aan deze sensibiliseringsactie deelgenomen. Voor de mensen die de bereidheid toonden om te gaan stemmen, werd op hun vraag het bewuste aanvraagformulier ingevuld, dat zij vervolgens getekend hebben." Niet vervalst "In totaal heeft het grootste deel zich tijdens deze huis-aan-huisactie geregistreerd", vervolgt Ökzel. "De mensen die niet konden bereikt worden, werden geïnformeerd via de moskee. Een ander deel ondertekende de formulieren die in de moskee ter beschikking waren, na een oproep van de imam. De formulieren die ikzelf ophaalde, heb ik samengevoegd met deze die in de moskee werden ingevuld en dit pakket heb ik op het gemeentehuis overhandigd. Ik heb hierbij op geen enkele manier documenten vervalst. Einde van het verhaal." (belga/hln) |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() en...
(wat is uw mening?) |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() En dan het antwoord van die kerel in de krant... Ja in onze cultuur tekent de man voor de vrouw ... kenissen etc. Hier noemt men dat schriftvervalsing.
Dat ze zich eens aanpassen aan onze cultuur verdorie. |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Onze cultuur? Welke cultuur?
Die mensen leven in hun eigen ghetto's. Spreken onze taal niet. Hebben een andere godsdienst en levensopvatting. Willen ons volk niet leren kennen. Euhm jah, dit kan wat worden deze multi-cul. |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Gelieve eerst de forumregels te lezen ivm copy/paste en bij een openingspost een aanzet tot discussie/eigen mening mee te geven. Dit forum is niet simpelweg een verzameling nieuwsberichten.
mvg, Arnold. |
![]() |