![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
|
![]() Ik weet al niet meer wie de link heeft gepost en op welk topic het was.
Maar het was deze tekst van NBC http://www.msnbc.msn.com/id/5233007 en daar had ik graag enkele “bemerkingen” bij geplaatst. Voor de duidelijkheid heb ik mijn tekst in het rood gezet. Most FAA centers had a civilian employee to coordinate with NORAD, for situations like training exercises. The agencies had also developed protocols for working together in the event of a hijacking. As they existed on 9/11, the protocols for the FAA to obtain military assistance from NORAD required multiple levels of notification and approval at the highest levels of government. Je hoort ze natuurlijk al komen, hé. “Tja, er moesten teveel telefoontjes gepleegd worden vooraleer die fighters in de lucht waren, en het was al zo’n soep......” Thanks to Cheney (in z’n interview met “Meet the Press” enkele dagen later) is er en hele hoop verwarring ontstaan rond de “interceptprocedures”, door de termen “scrambling”, “intercept” en “downing” door elkaar te halen. Vòòr 9/11 was enkel voor het “neerhalen” van een vliegtuig presidentiele toestemming nodig. Voor het scrambelen (opvorderen, ze doen opstijgen voor een “intercept”) was geen toestemming nodig. Dat besliste de generaal (of hoogste in rang op dat op moment op die plaats) van Norad zelf. En hier wordt het interessant. Die “intercept”procedures, (die al meer dan twee decennia geldden, en steeds perfect hebben gefunctioneerd) worden op 1 juni 2001 door Rumsfeld gewijzigd. Vanaf dan moet ELK scramble order langs ZIJN dienst passeren. Snappen jullie nu een beetje beter waarom Meyers op 13 sept. geen antwoord kon (wilde) geven aan de senaat op de vraag of (en wanneer) er fighters in de lucht zijn gestuurd door Norad. Als hij EERLIJK had moeten antwoorden, had hij moeten zeggen: “Tuurlijk zijn er geen fighters gescrambeled. Rumsfeld moest daarvoor eerst de toestemming geven en Rumsfeld was spoorloos tot een half uur na de Pentagoncrash”. FAA guidance to controllers on hijack procedures assumed that the aircraft pilot would notify the controller of the hijack via radio communication or by “squawking” a transponder code of “7500”—the universal code for a hijack in progress. Controllers would notify their supervisors, who in turn would inform management all the way up to FAA headquarters in Washington. Headquarters had a “hijack coordinator” who was the Director or his designate of the FAA Office of Civil Aviation Security. Ze veronderstelden dus dat de piloot hen wel zou verwittigen indien er een kaping was, maar om één of andere reden is het dus blijkbaar op 9/11 NIET gebeurd. D�*�*r gaat de Commissie, handig als ze zijn, dus leker niet op in. Natuurlijk gaan ze daar niet op in want dan stelt zich onmiddellijk de vraag: Waaròm heeft GEEN ENKELE van die acht piloten dit signaal geactiveerd.?? Het duurt welgeteld 1 seconde!! Vertel mij eens hoe de kapers (zonder vuurwapens) met een 100% rate die 8 piloten hebben “uitgeschakeld” voor een van hen de kans heeft gehad de ATC te verwittigen. Die vragen moeten ze nu uiteraad NIET beantwoorden. En zo zijn er veel hoor. Ik herhaal het nog maar eens, niet zozeer hun leugens en halve waarheden zijn effectief, vooral hetgeen ze weglaten, waar ze over zwijgen...... dat maakt het rapport zo......”waardeloos”. In sum, the protocols in place on 9/11 for the FAA and NORAD to respond to a hijacking presumed that: (1) the hijacked aircraft would be readily identifiable and would not attempt to disappear; Sjonge jonge, wat een excuus . “would not attempt to disappear” Dong!! Ja, zie je beste mensen, normaal hadden we dat vliegtuig direct gevonden, maar deze deed moeite om te verdwijnen.....” Trouwens, WAS EEN VLUCHT “VERDWENEN”? (2) there would be time to address the problem through the appropriate FAA and NORAD chains of command; Die tijd hebben ze RUIMSCHOOTS gehad. (tenminste, �*ls uiteraard de procedures zijn gevolgd) Zeker voor vluchten 77 en 93. En zelfs voor vlucht 11. (de eerste) Tenminste, als je Norad mag afrekenen op wat hun EIGEN piloten en spokesmen én hun website hebben beweerd vòòr 9/11. In dichtbevolkte airspace zou het, vanaf “airborne”time, amper 15, minuten duren, (20 tops) om bij het betreffende vliegtuig te zijn. (3) the hijacking would take the traditional form, not a suicide hijacking designed to convert the aircraft into a guided missile. EEN LEUGEN van formaat!!!!!. Dit is trouwens de “moeder van alle leugens” regarding 9/11. Hier is de brainwashing begonnen. Ze redeneren, welke burger zou er nu ooit gedacht hebben aan het gebruiken van een vliegtuig als een guided missile? NIEMAND uiteraard. En daarom geloofde ook iedereen Bush en Rice toen zijn zeiden dat ook zij er nooit aan gedacht hadden. Maar de gewone burger wordt uiteraard niet betaald om over de veiligheid van Amerika na te denken. Dat is niet zijn taak. Diegenen die daar voor instaan hielden al vanaf mid jaren 90!!!! rekening met het gebruik van een vliegtuig als geleid projectiel. Sterker nog, Norad heeft pré 9/11 meer dan eens een oefening gehouden waarbij dit scenario werd gerepeteerd. Hoé effectief deze eerste GROTE leugen was, wordt door meesten vandaag onderschat. Die, “Wie had er nu ooit gedacht dat ze vliegtuigen gingen gebruiken om .....” is het antwoord en excuus geweest op zowat alle vragen en bedenkingen. (voor velen vandaag nog steeds) Let bvb eens op de toon van het Commision Report. Wat is eigelijk hun conclusie? Ze verdelen de “schuld” een beetje over de verschillende diensten. De FBI heeft een beetje gefaald, de inlichtingsdiensten hebben een beetje gefaald, de ATC’s hebben een beetje gefaald, de FAA een beetje, Norad een beetje.... Kortom zowat iedereen is een beetje schuldig, zodat niemand écht schuldig is. De enige schuldige is die duivelse bin Laden. En wat is hun voornaamste excuus? “Een gebrek aan voorstellingsvermogen”........ Je weet wel, “Wie had er nu ooit gedacht.........” On the morning of 9/11, the existing protocol was unsuited in every respect for what was about to happen. What ensued was the hurried attempt to create an improvised defense by officials who had never encountered or trained against the situation they faced. Als om te bevestigen van wat ik hierboven juist schreef. Die leugen is de leidraad gedurende het gehele rapport. Telkens er een “moeilijke vraag” moet beantwoord worden, is dit soort antwoorden de scapegoate. Statement No. 4 offered an initial summary of what took place on the four flights. What we will do now is review how people on the ground comprehended what was happening to each flight. So, for each flight, we will first describe what the FAA understood, and then how the military was notified and responded. Dit wordt een zeer interessant gedeelte. cool. Hier gaat IEDEREEN kunnen vasstellen hoeveel leugens en tegenstrijdigheden er zitten in wat hier in 2004 wordt beweerd door de Commisie, wat werd beweerd in de periode ervoor en wat wordt beweerd anno 2006. Maar vandaag is het te laat. Ga het voorlopig hier bij laten.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 29 augustus 2006 om 04:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
|
![]() Prachtig stukje tekst.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
|
![]() Dit stuk van het repport is niet volledig of vergis ik mij?
Weer leuk hoe democratsteve er weer vijf zes zinnekes plukt uit een 200blz lange rapport...(de laatste die hem dit voordeed was GUN en in zijn copy paste van het rapport zaten nog fouten...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
|
![]() Geef eens inhoudelijke tegenargumenten. Mensen zwartmaken is not done in een discussie. Als je iemand aanvalt zonder degelijke argumentatie, dan is het beter niets te zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
|
![]() http://www.9-11commission.gov/report/911Report.pdf
NORAD Mission and Structure ... NORAD perceived the dominant threath to be from cruise missiles. Other threaths were identified during the late 1990's, including terrorists use of aircraft as weapon.Exercices were conducted to counter this threath but they were not based on actual intelligence... ...exercice planners also assumed that aircraft would originate from outside the united states, allowing the time to identify the target and scramble interceptors. The threath of terrorists hijacking commercial airlines within the united state was not recognized by NORAD before 9/11... nogtans komt NORAD hier keer op keer terug in uitleg van "9/11-conspiracy theorists"... Ik ben geneigt van te zeggen...pfffffff!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
|
![]() Het doet er niet toe, dit zijn grove leugens op een belangrijk punt, die hij aanhaald.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
Geregistreerd: 12 oktober 2003
Locatie: Little Britain
Berichten: 538
|
![]() De Amerikanen zijn (Big Brother getrouw) meesters in bogey commissies en onderzoeksrapporten.
De 9/11 toestand interesseert mij enorm, zeer zeker, maar dan is de JFK cover up nog maffer. JFK is vermoord in '63, de Warren Commissie besloot dat Lee Harvey Oswald weldegelijk de schuld was en na de dood van JFK waren de havikken van Bones aan de macht. De schutter van JFK heeft zich al lang bekend gemaakt (in 94 dacht ik) maar alles is uit de media (kerel zit trouwens in een max gevang en regelmatig door de 'instanties' effe onder druk gezet. Dus Warren Commissie en JFK http://www.jfkmurdersolved.com/warren.htm
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
|
![]() Citaat:
Dat is spijtig, want zo kan de geïnteresseerde forumdeelnemer niet zelf nagaan hoe ingrijpend de wijziging al dan niet was. Ik zou uiteraard zelf links kunnen geven naar de "intercept procedures" van voor 1/6/2001 en van n�* 1/6/2001, maar misschien bedoel je wel een ander document dan ik. Zodus, graag linkjes naar de teksten, zodat de geïnteresseerde forumdeelnemer zelf kan oordelen.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 29 augustus 2006 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
|
![]() De hoeveelste topic is dat hierover?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
Geregistreerd: 18 april 2005
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Berichten: 4.153
|
![]() We naderen de 100.
![]()
__________________
Never Trust Anything that is Knighted...Drain Away the Blue Blood ![]() Unconsciously Confined... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||||||
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 3 september 2003
Berichten: 2.493
|
![]() Citaat:
Eveneens is door FAA bij de drie andere gevallen te laat doorgegeven aan NMCC dat er vliegtuigen waren gehijackt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat FAA gefaald heeft blijkt duidelijk uit het rapport. Dat probleem wordt dus wel degelijk geadresseerd door de Commissie. Citaat:
Citaat:
__________________
It's deep how you can be so shallow |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||||
Minister-President
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 30 augustus 2006 om 00:23. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||||||||
Minister-President
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
|
![]() Citaat:
a) daarover de eerste drie dagen hebben gelogen. Waarom volgens u? b) dat tot op vandaag NIEMAND zeker weet wanneer nu juist en voor welke van de vluchten er fighters zijn gescrambeled. (u bent er ongetwijfeld van op de hoogte dat het is VASTGESTELD dat Norad heeft gelogen tegen het volk (en de media) in eerste instantie, en nadien heeft gelogen tegen de commissie én daarbovenop rapporten (documenten) heeft VERVALST. (zoniet, zoek dan maar eens naar de Senate Hearing van Norad. (weet de datum niet meer uit m'n hoofd. Citaat:
![]() Citaat:
Want hier ontsla je je toch heel makkelijk, niet? Citaat:
Als Ik piloot was, wel ik zou op het moment dat die kaper de deur inbeukt EERST op dat knopje duwen, (nogmaals, duurt 1 seconde) en dan beginnen "vechten voor m'n leven". Btw, ik neem aan dat u weet dat de tenminste één piloot van vlucht 77 NIET heeft moeten vechten voor z'n leven. Hij zat namelijk bij Barbara Olsen. (tenminste, dat zegt de officiele theorie, hé) Kun je misschien even schetsen hoe zich dat tafereel heeft afgespeeld volgens u. ![]() Citaat:
De piloten waarover hierboven sprake zien het blijkbaar anders. Zij begrepen de reactie van hun collega's totaal niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja, dat wel. (je leest toch wel m'n HELE tekst?) Ik heb toch duidelijk gemeld dat de commissie iedereen een "beetje de schuld" geeft". Dus ja, het wordt geadresseerd, maar daar blijft het ook bij. WAAROM de FAA Norad niet tijdig heeft verwittigd (dit wordt btw tegengesproken door de voorzitser van de FAA), d�*t zouden ze beter "geadresseerd hebben". WAT BEZIELDE die mensen om zomaar de ene na de andere procedure te NEGEREN??? Vindt u het btw niet straf dat (als ze toch gefaald hebben) er geen sancties volgen, maar enkel promoties??? Bij de Mont Blanc tunnelbrand, bij zovele verkeers- of vliegtuigonegelukken, enz.. worden dikwijls jaren nadien nog mensen veroordeeld wegens "nalatigheden" (zelfs onopzettelijke) Maar bij 9/11, waar zowat ELKE DIENST heeft geblunderd dat de stukken erafvliegen, (weeral: indien men de officiele versie moet geloven) is niet één onstslag, sanctie, of zelfs maar berisping uitgedeeld. Alleen maar PROMOTIES!!! ![]() U ziet in al die dingen blijkbaar geen graten, of u redeneert ze weg met een simplistisch antwoord, maar er zijn wel degelijk mensen die òòk normaal zijn, en die dit alles NIET normaal vinden. Citaat:
Ga dan ook daarop niet reageren, want mocht ik je verkeerd begrijpen dan ben ik naast de kwestie aan 't praten, zodus.... Groeten, Steve.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Samengevat, een ongefundeerde bewering, en een weigering om de nodige referenties te geven. Weer eens indrukwekkend en overtuigend!
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 30 augustus 2006 om 07:36. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||||
Minister-President
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ga 'm enkel niet opnieuw zoeken telkens weer iemand anders me ernaar vraagt. Blijkbaar wil u nog steeds alles proberen om me "uit m'n tent te lokken". ![]() Heet zoiets niet, "iemand vals beschuldigen?" ![]() Citaat:
Of durft u nog steeds te beweren dat hier nooit een link heeft gestaan naar die nota? Be careful, vriendin. ![]()
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 1 september 2006 om 03:44. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
|
![]() als we toch selectief gaan quoten en onderzoeken...
Citaat:
2)Wanneer zat die piloot bij Barbara Olsen? 3)bron van die andere piloot? 4)Vanwaar komt dat "afstaan van het vliegtuig"? 5)Heeft u ooit in levensgevaar geweest dat u hier zo zaken staat te verkondigen van wat u zou doen als...? 6)Schetst u even hoe het tafereel zich volgens u heeft afgespeelt?(of hoe u het tafereel dat in de repport staat heeft opgenomen) l |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
|
![]() Citaat:
Ik blijf het verdacht vinden dat je het niet aandurft de links te geven naar de twee relevante documenten: de tekst van de op 1/6/2001 gewijzigde procedure en de tekst van voor de wijziging. Zo kan de geïnteresseerde forumdeelnemer eens zien hoe ingrijpend de wijziging wel was.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
Geregistreerd: 18 april 2005
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Berichten: 4.153
|
![]() Citaat:
__________________
Never Trust Anything that is Knighted...Drain Away the Blue Blood ![]() Unconsciously Confined... |
|
![]() |
![]() |