![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Fantastische actie! Het is zonder meer een schande hoe dit dossier is aangepakt. Van enig serieus overleg is er nooit sprake geweest. En alternatieven werden zelfs nooit onderzocht. De bomen moesten absoluut weg. Veiligheid is daarbij een drogreden. De bomen staan er al zo lang dat hun hoogtegroei beperkt is. Het is duidelijk dat men die veiligheid misbruikt heeft om de bomen alvast uit de weg te ruimen. Dat is alvast één hindernis minder voor een verlenging van de startbaan of een uitbreiding van de luchthaven. Een luchthaven die overigens al jaren verlieslatend is bij gebrek aan passagiers. Meer info: www.boomspotting.be Laatst gewijzigd door Edina : 3 augustus 2006 om 22:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Als bezitster van een stukje (takje?) Bulderbos (http://www.milieudefensie.nl/verkeer/doemee/bulderbos/) wens ik de actievoerders veel succes. Vlaanderen bezat toch volgens Europese normen veel te weinig bos?
![]() |
#3 |
|
![]() veel succes gewenst voor deze actie en alvast bij deze een steunbetuiging van het vierde wereld syndicaat
voor vliegtuigen te nemen hebben de armen toch geen geld - aan bomen hebben ze veel meer
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 augustus 2006 om 22:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() sjans dat er in wallonië nog zoveel bos is. 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Gewoon met boog en pijl uit hun nest schieten. Hadden ze in Brugge veel vlugger moeten doen met de Lappersforters.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() En een mals runderlapje gaat er bij mij ook wel in!
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mijn sympathie hebben ze. mocht ik geen chronische pijn hebben, ik kroop zelf ook in zo'n boom. het kapitaal is voor mij alvast een stuk minder belangrijk dan het voortbestaan van die vleermuizenpopulatie.
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Eigenlijk klopt het berichtje van de vrt dat ik hier postte niet helemaal: ze protesteren niet tegen de uitbreiding van de luchthaven (want die komt er niet, aldus minister Peeters), maar tegen het kappen van het bos. Dat bos moet zogezegd gekapt worden voor de veiligheid van de opstijgende en landende vliegtuigen (op basis van internationale normen die werden vastgelegd in het verdrag van Chicago), maar dat is een drogreden. In dat verdrag staan namelijk ook alternatieven, zoals het bebakenen van hindernissen (zoals bijvoorbeeld het Provinciehuis, dat veel hoger is, ook bebakend wordt). Het lijkt er dus sterk op dat ze het verdrag misbruiken om alvast de bomen weg te krijgen. Dat is dan alvast één hindernis minder voor het geval de volgende Vlaamse regering wel een uitbreiding zou zien zitten...
Laatst gewijzigd door Edina : 3 augustus 2006 om 23:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Partijlid
|
![]() Ik begrijp het probleem eigenlijk niet. Als men ergens 10 bomen kapt en ergens anders 10 nieuwe bomen aanplant, wat is dan het probleem?
![]() |
#10 |
|
![]() Ten eerste dat het niet over 10 bomen gaat, maar over een bos. En ten tweede dat die nieuw aangeplante bomen er tientallen jaren gaan over doen om opnieuw een bos te vormen. Een bos bestaat uit meer dan bomen! Dat is een heel ecosysteem. Om nog maar te zwijgen van het feit dat het hier om Europees beschermd habitatrichtlijngebied gaat en dat een deel van het bos een natuurgebied is. Het bos zorgt bovendien voor een microklimaat in het fort zelf, waardoor het geschikt is als overwinteringsplaats voor vleermuizen. En het bos is ook een belangrijk foerageergebied voor de vleermuizen wanneer ze ontwaken in het voorjaar.
Laatst gewijzigd door Edina : 4 augustus 2006 om 01:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() waar moet hetgeen dat in dat bos leeft ondertussen naartoe? of denk je dat die zich zomaar van de enige dag op de andere netjes kunnen verplaatsen? Ge kunt op de éne plaats een dorp afbreken en ondertussen een ander dorp beginnen bouwen, maar als het 20 jaar duurt voor dat ander dorp af is, zitten die bewoners ook maar flink bescheten ![]() Je neemt een waardevol stuk natuurgebied weg.
![]() |
![]() |
#12 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dit is gewoon een klaarduidelijk voorbeeld van het NIMBY-syndroom...
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Heb juist foto gezien
Een paar bomen meer niet.Trouwens ze planten 7.5 ha bomen op een nieuw gebied in borsbeek |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Bwa misschien kunnen ze een vliegtuig tegen die bomen laten vliegen terwijl de actievoerders in de bomen zitten.......
ze kunnen den boom in voor mijn part.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Trouwens uit het bericht blijkt dat de boomapen dezelfde zijn als in Brugge...
Die boomterroristen die zijn dus echt wel betrokken in dit dossier... Het gaat dan nog maar om een stukje van het bos (enkele bomen) die nu eenmaal te hoog zijn volgens de veiligheidsvoorschriften... Omzagen met actievoerders erin zou ik zeggen... Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 4 augustus 2006 om 07:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() en lawaai aan de luchthaven van Deurne..... komaan ...laat me niet lachen..... wie woont daar in de buurt ? Iemand ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Uitspraak Tegendradigaard
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Neem trouwens van mij aan dat er van lawaai aan de luchthaven van Deurne geen sprake is.
Mijn broer woont in Berchem onder de aanvliegroute.. die heeft meer last van het lawaai van een steekmug dan van die vliegtuigen die daar vliegen.... aan de kant van Borsbeek in de aanvliegroute wonen alleen vleermuizen en staan enkele boerderijen.... lawaai, lawaai, lawaai,... mijn gat maakt meer lawaai als ik op de wc zit.... Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 4 augustus 2006 om 07:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ze gaan geen 7,5 ha aanleggen, 3,7 ha wordt er beloofd, waar er maar 30 are van in praktijk zal omgezet worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |