![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() VLAAMSE WERKLOOSHEID BLIJFT STIJGEN
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* Eind vorige maand waren er in Vlaande- ren 227.000 werklozen. Dat is bijna zeven procent minder dan in augustus. In vergelijking met september vorig jaar is de Vlaamse werkloosheid evenwel gestegen met 25.000 mensen. Vooral het aantal langdurig werklozen is toegenomen. Dat is ook zo bij de werklozen ouder dan 50 jaar. In Wallonië is de werkloosheid opnieuw gestegen na de daling van de zomer- maanden. Ruim 261.000 Walen zitten nu zonder werk. Dat is 8,3% meer dan in september vorig jaar. ----------------------------------------- Als men dan weet dat er 6 miljoen Vlamingen zijn en maar 3,9 mio Walen, dan is de rekening snel gemaakt! WIJ, Vlamingen, werken voor de Walen. Ik kan me niet inbeelden dat een normale Vlaming hiermee akkoord kan gaan. Dit is weer het zoveelste feit dat ervoor kan zorgen dat het voor ons,Vlamingen, beter zou kunnen gaan zonder onze Zuider"buren". STEM SLIM in 2004!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Het feit dat de werkloosheid in het noorden sneller stijgt dan die in het zuiden is juist het perfecte bewijs van het feit dat de economieën naar elkaar aan het toegroeien zijn ! Binnenkort zijn er geen transfers meer.
Liefst zag ik natuurlijk een daling van de werkloosheid in heel het land, maar ja, dat is nu niet het geval. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Er zullen altijd transfers zijn, maar dat is geen probleem. Elk land kent transfers. Het is de logica zelve dat rijkere gebieden het meeste bijdragen tot de nationale rijkdom. Ook in Frankrijk, het VK of Nederland is dit het geval. Het enige probleem in Belgie is het wit/zwart economistisch-taalgebonden denken - gekoppeld aan de politieke onwil om de misbruiken van de SZ te bestraffen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() .................................................. ................................ .................................................. ................................ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ik ben het eens met een scheiding. Maar waar sturen we die Vlaams-nationalisten dan heen? Tahiti, Bora Bora of... Siberië?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Voorwaar het begin van het einde van de BUB. ![]() We zullen jullie missen. Vooral de open doelen en de ouderwets-francofiele Vlamingenafkeer. Het was leerrijk en zeer verhelderend. Dank u zeer. ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Van de "bedrijven" die ze hebben, overleeft dan nog een groot deel dankzij staatssteun. En ja, hopelijk zijn er binnenkort geen transfers meer, want dan bestaat er geen België meer. Als de Walen eenmaal geen transfers meer nodig hebben, zullen ze als de dood zijn dat ze zelf eens solidair zouden moeten zijn. Dus zullen ze dan wel vrolijk splitsen. Met je belgicisme zet je je eigen pensioen op het spel, Hansie.
![]() |
![]() |
#8 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Economisch-taalgebonden? Vlaanderen voert handel met de hele wereld! Vlamingen staan bekend als de beste meertaligen! Ik heb niks tegen transfers, bijvoorbeeld naar West-Vlaanderen en Limburg. Ik weet tenminste dat het geld daar goed gebruikt wordt. De BUB en de PS-maffia: twee handen op 1 volgevreten buik.
![]() |
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik begrijp niet dat sommi!gen onder jullie nog steeds willen geloven in een onafhankelijk vlaanderen laat staan een aansluiting bij Nederland. De laatste weken lijkt het mij duidelijk dat de bevolking dit niet wenst, ik zeg niet dat ze allemaal een unitair België wensen, maar de meeste mensen lijken zich meer bewust van het gevaar van het separitisme, en van een groter en dominanter wordend europa ook, is mij opgevallen. Maar, ik zou zeggen, laat die olympische spelen maar veel besproken worden in het nieuws, het is duidelijk dat dit een van de grootste farces van het moment is. Laat nog eens het belang van de Vlaamse regering zien : Brood en spelen.
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() [size=1](even uw typfout rechtgezet)[/size] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
er wordt niets, maar dan ook echt niets, weergegeven over belgie, het is enkel het nieuws uit vlaanderen dat telt op beide Vlaamse zenders... probeer dan maar eens voor een unitair belgie te pleiten....Sterkte!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Zo heeft Antwerpen een schuldherschikking gekregen, dwz dat Antwerpen meer tijd krijgt om haar schulden af te betalen. Dit houdt dus in dat Antwerpen de ontvangen gelden als schulden erkent en hen terugbetaalt. Wat krijgen we terug van Wallonië, buiten een waardeloos industrieeël kerkhof en manifeste politieke blokkeringsdrang? Inderdaad, die noemen zoiets solidariteit en denken er niet aan om daar ooit één eurocent van terug te geven. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Ik wist niet dat men in het zuiden geen belastingen betaalde ("we krijgen geen eurocent terug"). Misschien weet u al dat de Ardennen ons grootste reservoir aan natuur vormen? Of kan dat u niet schelen? Antwerpen doet het blijkbaar toch niet zo goed, gezien de steeds stijgende percentages voor het VB. En de visaschandalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Natuurlijk betalen ze in het zuiden belastingen. Maar daarmee kunnen ze amper de helft van hun verspilmaatschappij betalen. En van waar komt de rest? Van Sinterklaas? Tacitus, uw Romeinse naamgenoot draait zich om in zich graf dat je zijn naam zo bezoedelt!
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Volgens mij zijn de belastingen in het zuiden nog steeds (ongeveer) evenwaardig aan die van het noorden. U mag me dan wel eens uitleggen vanwaar al dat "andere" geld vandaan komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |