Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2003, 08:34   #1
Walter
Vreemdeling

Standaard

Ik lees in de kranten de woorden: ramp, nachtmerrie enz...
Laat me toch niet lachen, dit is hoogstens een vervelende situatie!
Ikzelf viel zonder werk op 51-jarige leefdtijd. Heb 25 jaren comerciële functies ingevuld, van vertegenwoordiger tot sales-manager.
Al gauw kwam ik tot de conclusie dat er voor mij, gezien mijn leefdtijd, geen werk meer was in die sector.
Ramp oh ramp!!! Neen IEDEREEN die 2 handen heeft, maar vooral die het echt WIL vindt werk.
Ik heb een herscholingsopleidig gevolgd bij de VDAB, en ben nu sinds 3 maanden autocarchauffeur.
Waarom zouden die Ford arbeiders dit niet kunnen?!?!
En dit zal voor hen veel gemakkelijker zijn als voor mij. Immers de stap van arbeider naar arbeider is veel kleiner dan van verkoopleider bij één der grootste Belgische firma's naar arbeider!!!!
Bovendien door het feit dat ze met velen zijn zullen die a-sociale organisaties die de vakbonden zijn in aktie treden.
Deze arbeiders zullen extra sluitingspremies krijgen, andere bijkomende vergoedingen, voorrang bij opleidingen enz...
Of anders gezegd degenen die het echt wilt kunnen binnen 6 tot 12 maanden zonder probleem terug aan het werk zijn.
Ze moeten wel een sector kiezen waar nog vraag is naar werknemers.
En die periode overbruggen??? Toch geen enkel probleem, het eerste jaar ontvangen zij de zogenaamde hoge dop, d.w.z. ongeveer 43.000 BF/maand. Daar bovenop andere premies e.d. die de vakbonden zullen eisen en bekomen van zowel Ford als de diverse regeringen.
Waar ligt nu het probleem voor die mensen?!?!
Uiteraard was dit beter niet gebeurd.

P.S.: a-sociale organisaties: als een klein bedrijf sluit doen de vakbonden niets!!! Maar een groot bedrijf dan bewegen ze hemel en aarde. Immers daar zijn veel leden en veel leden te werven, en dat betekend veel geld om in het buitenland te investeren!!!
Dat is sociaal zijn: naargeland het aantal werknemers in het bedrijf wordt je gesteund of niet door de vakbonden. Iedere belg gelijk voor de wet????
Walter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2003, 08:41   #2
Dina
Lokaal Raadslid

Standaard

Je hebt hier een punt Walter.
Maar wat je ook niet uit het oog mag verliezen is het feit dat er nu zo'n 3000 mensen TEGELIJK op de straatstenen belanden. In één en dezelfde regio!

Wat die vakbonden betreft.... het is nu eenmaal zo'n dat in ondernemingen vanaf 100 personeelsleden, men verplicht is sociale verkiezingen te houden.
Dina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2003, 22:28   #3
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina
Maar wat je ook niet uit het oog mag verliezen is het feit dat er nu zo'n 3000 mensen TEGELIJK op de straatstenen belanden. In één en dezelfde regio!

Wat die vakbonden betreft.... het is nu eenmaal zo'n dat in ondernemingen vanaf 100 personeelsleden, men verplicht is sociale verkiezingen te houden.
2000 op brugpensioen en 1000 naakte ontslagen, waarvan er een klein deel reeds mag beginnen in gent, ...
Oud 14 oktober 2003, 22:42   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina

Plus de toeleveringsbedrijven, de middenstand enz….
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2003, 23:39   #5
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Na de uitzending van recht van antwoord ben ik overgeschakeld naar canvas en daar kreeg ik een docu te zien die ik een paar jaar terug al es had gezien.Over Flint geboorteplaats van GM,wel ieder werkgever moet dat maar es bekijken en es goed nadenken wat hij de gewone mensen aandoet,terwijl hij lustig nog wa meer miljoentjes verdient ,als hij kan kijken(zijn geweten zou anders kunnen beslissen)
Wel volgens mij gebeurt nu hetzelfde in Belgie wat er in Flint Michigan gebeurde

nb: Na het nog is terugzien van deze docu werd ik overwelmd van de vrees dat het naar hier zou kunnen komen,en daar ben ik op gaan denken,en tot min grootste schrik kwam ik tot bessef dat het al lang aan het gebeuren is
Oud 15 oktober 2003, 04:30   #6
Walter
Vreemdeling

Standaard

Skye: 2000 mensen op brugpensioen. Inderdaad, maar waar is dat goed voor?! Die mensen zijn op een leefdtijd dat ze nog kunnen werken!!!
Brugpensioen wordt betaald door diegenen die nog werken. Dit kan toch niet meer.

Pistoléke: ik snap je reactie niet. Wil je deze toelichten?
Wat is "Over Flint geboorteplaats van GM"???
Mischien is het doordat je tekst zoveel taalfouten bevat dat deze niet meer begrijpbaar is?!?!
Walter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2003, 09:38   #7
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Bruggepensioneerden zijn ook werklozen weet je.
Daar zou Guyke toch ook iets aan doen, actieve welvaartstaat noemde hij dat.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2003, 17:32   #8
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walter
Skye: 2000 mensen op brugpensioen. Inderdaad, maar waar is dat goed voor?! Die mensen zijn op een leefdtijd dat ze nog kunnen werken!!!
Brugpensioen wordt betaald door diegenen die nog werken. Dit kan toch niet meer.

Pistoléke: ik snap je reactie niet. Wil je deze toelichten?
Wat is "Over Flint geboorteplaats van GM"???
Mischien is het doordat je tekst zoveel taalfouten bevat dat deze niet meer begrijpbaar is?!?!
Wat wil je nu hebben met da zinnetje over die spellingfouten Mag ik er op wijzen dat iemand op zijn spellingfouten wijzen op een chat/forum zeer zeer onbeleefd is Mooie Netiquette

Bon wat daar gebeurde gebeurd hier ook Bedrijven die sluiten,louter en alleen om nog meer winst te maken,de maker van de docu was werknemer van GM in Flint.In dit geval ging het over het sluiten van diens plant,in de film kan je zien dat hij 1 simpele vraag wou stellen aan Roger Smith Groten baas van GM toen,en hoe deze hem negeerde,maand na maand jaar na jaar,hij ging hem achterna over heel de Vs maar kreeg hem niet te pakken voor dat 1 vraagje,je ziet hoe vroegere werknemers uit hun huis worden gezet omdat ze geen centen genoeg meer hebben om hun huur te kunnen betalen,terwijl hij met zijn winst op de winst naar feestjes gaat en geldgeschenken zomaar weggeeft,hij sloot de plants in Flint,en van het geld dat hij trok van de sociale instellingen van Flint omdat hij sloot,bouwde hij andere plants in Mexico omdat de werknemers daar goedkoper waren,ja klinkt bekend niet
Hier in Belgie sluit ook het een bedrijf na het andere en bouwt dan nieuwe plants in landen waar de werknemers goedkoper zijn,het bedrijf dat meestal sloot had nog altijd winst maar op die manier profiteren die grote industrielen van de sociale instelling van ons land,net zoals ze deden in Flint.
Dus zoals je kunt lezen voor Roger Smith was het een win win situatie terwijl talloze families daar alles verloren,en met hun kinderen op straat gezet werden,dag in dag uit,zelfs op de dag voor kerstmis
Zo zijn de meeste werkgevers dus,hun werknemer uitpersen en daarna in de goot zwieren

nb: Wij als werknemer zijn maar een nummer in de werkgever zijn ogen
Oud 16 oktober 2003, 14:51   #9
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
2000 op brugpensioen en 1000 naakte ontslagen, waarvan er een klein deel reeds mag beginnen in gent, ...
Dat is nogal eens een oplossing ja, 'Gent'...
Dat sommigen met zo'n belachelijk voorstel afkomen. Rij maar eens van Genk naar Gent en dat op dagelijkse basis en verhuizen is voor veel Limburgers ook geen evidentie...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2003, 19:11   #10
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Zie je nu wat ik bedoel dat het hier al lang bezig is,en dat ik dat tot mijn grote schrik tot besluit had,hier kan men geen 1.5 miljard investeren maar in china kan men dus 2 miljard WEL investeren SCHANDALIG ,sefens komt er weer nen bedrijfsleider een leske in economie geven ofzo,om hun geweten te sussen ja

nb: als je me wil volgen lees wat ik schreef in deze topic over GM in Flint/Michigan

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be