Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 12 september 2006, 21:21   #1
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard Zulte (9870) - Wie is er geïnteresseerd?

Zulte is behoorlijk verstedelijkt, voor een landelijke gemeente, maar aan de politiek is het nog niet echt te merken. 2 lijsten dingen naar de gunsten van de kiezer, de meerderheidspartij CD&V, die zich voor de gelegenheid heeft versterkt met 2 dames van de N-VA (wellicht was dat de voorwaarde), en VLD-Open zijn dan weer de eeuwige oppositiepartij VLD, met 3 dames van de s-p-a (die totnogtoe geen zetels haalden).
Beiden hebben een grondig verjongde lijst, met veel nieuwe namen en enthousiaste jongeren. Een beetje uit noodzaak, ook, op beide lijsten zijn enkele kopstukken verdwenen, noch de huidige CD&V-burgemeester doet nog mee, noch André Denys, die hogere oorden heeft opgezocht.
Geen Vlaams Belang, geen Groen!, geen Spirit of andere partijen komen op.

De CD&V heeft de voorbije legislatuur redelijk wat gedaan, soms tesamen met de VLD, meestal niet. Toch kan er nog heel wat gebeuren. Als groene betreur ik natuurlijk het tekort aan fietspaden, erger ik me aan het zware vrachtverkeer door de woonkernen, de inplanting van steeds maar nieuwe industriezones op plaatsen die daar meestal niet voor geschikt zijn, en de voetpaden en dorpskern van Machelen, waar toch nog wel wat verfraaiingswerken zouden mogen worden uitgevoerd. En een echt groot afvalprobleem is er niet, maar goed, ik ben het aan mezelf verplicht te pleiten voor duurdere vuilniszakken, en een extra stimulans aan de lokale middenstand om geen gratis verpakking mee te geven.

Meer info:
www.zulte.be
www.zulte.cdenv.be
www.vldopen.be
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline  
Oud 13 september 2006, 07:04   #2
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Als groene betreur ik natuurlijk het tekort aan fietspaden, erger ik me aan het zware vrachtverkeer door de woonkernen, de inplanting van steeds maar nieuwe industriezones op plaatsen die daar meestal niet voor geschikt zijn, en de voetpaden en dorpskern van Machelen, waar toch nog wel wat verfraaiingswerken zouden mogen worden uitgevoerd. En een echt groot afvalprobleem is er niet, maar goed, ik ben het aan mezelf verplicht te pleiten voor duurdere vuilniszakken, en een extra stimulans aan de lokale middenstand om geen gratis verpakking mee te geven.
waarom in gods naam zou je als groene moeten pleiten voor duurdere vuilniszakken? Al eens gedacht aan de toename van het sluikstorten? Waarom moeten de gewone mensen of de middenstanders opdraaien voor het feit dat de groothandel steeds meer verpakkingsmateriaal gebruikt? Is het leven al niet duur genoeg?
Dit is een voorbeeld van de kortzichtigheid van Groen! Je zou beter pleiten voor een gratis containerpark, gesorteerde afvalophaling promoten, en de prijs van vuilniszakken democratisch houden, want het afval moet ergens naartoe, en niemand wil sluikstorters. En tegelijk nadenken over hoe we iets kunnen doen aan die plastic-gekte, zonder met stomme voorstellen te komen als glazen flezzen gebruiken. Want het transporteren van die glazen flessen en het uitwassen ervan is nog veel milieubelastender dan het verbranden van plastic.
Oud 13 september 2006, 19:56   #3
groentje
Minister-President

Standaard

Dankje, Gentenaar. Sorry, ik bedoelde het ietwat cynisch, maar toegegeven, echt duidelijk is dat niet, ik zal het dus veranderen.
Maar een echt afvalbeleid houdt wel in, dat de vervuiler betaalt. Want sorry, maar de klanten en de kleine middenstander kunnen er wel iets aan doen, om minder verpakking te verspreiden. Een bakker die zijn zakjes laat betalen, ipv gratis mee te geven, bijvoorbeeld. De groentenboer die herbruikbare draagtassen promoot. De klant die zelf voor zijn zakje zorgt, de fiets neemt om dringende boodschappen te doen (meestal even snel als met de wagen). Meestal zijn dit maatregelen die gemakkelijk ondersteund kunnen worden door de lokale overheid, door zelf promotie te voeren bij de lokale middenstand voor minder verpakking, door goede fietsinfrastructuur aan te leggen, en stallingen te subsidiëren als winkeliers die zetten.
Ik ben het overigens eens, dat een containerpark best zo goedkoop mogelijk is, maar wel op voorhand dat er een degelijke controle is op de naleving van de sortering. Iets wat overigens in Zulte redelijk correct gebeurt.
Overigens, glazen flessen zijn niet per se meer vervuilend. Het hangt er allemaal vanaf wat de spoelmiddelen zijn. En een vrachtwagen uitsturen om leeggoed gaan op te halen is inderdaad verspilling, maar een brouwer/groothandelaar kan net zo goed het aanwezige leeggoed terug meenemen, als hij langskomt voor een nieuwe levering. Je brengt zelf ook nooit leeggoed terug naar de winkel, als je er niet iets gaat halen, toch?
groentje is offline  
Oud 13 september 2006, 19:57   #4
groentje
Minister-President

Standaard

Sorry, ik kan mijn eerste post niet meer wijzigen.
groentje is offline  
Oud 13 september 2006, 20:15   #5
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Beste groentje, je ben duidelijk nog een erg groentje. Heb je enig idee van de kostprijs is van zo'n zakje?
Verder zorg ik meestal wel zelf altijd voor m'n eigen zakje en mijn dringende boodschap doe ik altijd tevoet.
Groene tekst overigens, veel woorden, nul komma nul cijfers.
CutTheCrap is offline  
Oud 13 september 2006, 20:46   #6
groentje
Minister-President

Standaard

Dankje, CutTheCrap voor deze opbouwende kritiek. Maar misschien toch wel meer voor je goede voorbeeld. Kan je ons zeggen hoeveel afval je (ongeveer) produceert op, laat ons zeggen een maand? Per kg of per zak? En ben je niet blij dat je op die manier niet alleen minder afval produceert, maar ook minder moet uitgeven aan afvalverwerking?
Zo'n wegwerpzakje kost inderdaad 2x niks om te produceren, dat weet ik ook wel. Meer dan een paar cent zal zo'n zakje aan productie-energie en grondstoffen echt niet kosten. Maar de verwerkingskosten van die zakjes, de afvalberg die al die zakjes samen geven, als ze al in de vuilniszak terecht komen, ipv gewoon door de straat te vliegen, is gewoon verloren energie.
Noem me maar naïef, en verwijt me maar dat ik een beetje teveel vanuit mijn buikgevoel argumenteer, een buikgevoel dat duidelijk zegt, dat minder afval niet alleen goedkoper is, maar ook langer zal duren.
groentje is offline  
Oud 13 september 2006, 20:56   #7
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Neen het is niet waar dat minder afval altijd goedkoper is. Neem gewoon het voorbeeld van de broodzak, het is eenvoudiger en sneller en goedkoper voor een bakker om brood te snijden en en zakje te nemen dat naast de machine ligt, dan dat zakje ( in allerlei toestanden) van de klanten te moeten krijgen. voor 1 brood is dat niets voor een paar honder broden is dat heel veel tijdverlies.
Nu waar ik wel voorstander voor ben is investeren in meer reasearch naar biologish afbreekbare en/of economisch verantwoorde herbruikbare materialen en als er een waardig alternatief is, dan kan het vervuilende produkt voor mij gerust bij wet verboden worden.
Maar zaken als breng uw eigen zakje mee, dat is gewoon kortzichtig.
CutTheCrap is offline  
Oud 13 september 2006, 21:08   #8
groentje
Minister-President

Standaard

Heb je er nog niet aan gedacht dat ik het had over de vele overbodige plastic zakjes? Ik ben geen fundi, hoor.
Overigens, nogmaals, je hebt goede punten, research naar biologisch afbreekbare alternatieven en betere herbruikbare materialen is een heel goed voorstel. Alleen niet iets wat je op lokaal vlak kan of moet doen, maar op Vlaams, Belgisch en liefst zelfs Europees vlak.
groentje is offline  
Oud 13 september 2006, 21:15   #9
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Dit wordt gemakkelijk:

Kieslijst van gemeentebestuur voorzien van een sticker van het Vlaams Belang

Kieslijst voor de provincieraad: Vlaams Belang

Sam is offline  
Oud 14 september 2006, 17:48   #10
Hendrik GORIS
Burger

Hendrik GORIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zulte is behoorlijk verstedelijkt, ...

De CD&V heeft de voorbije legislatuur redelijk wat gedaan, soms tesamen met de VLD, meestal niet. Toch kan er nog heel wat gebeuren. Als groene betreur ik natuurlijk het tekort aan fietspaden, erger ik me aan het zware vrachtverkeer door de woonkernen, de inplanting van steeds maar nieuwe industriezones op plaatsen die daar meestal niet voor geschikt zijn, en de voetpaden en dorpskern van Machelen, waar toch nog wel wat verfraaiingswerken zouden mogen worden uitgevoerd.
...
Lintbebouwing noemt dat: Machelen-aan-de-Leie, Olsene en Zulte en dan verder Waregem, ... van in Gent tot in Kortrijk hangen ze zo eigenlijk bijna ononderbroken aan elkaar vast.
Op http://www.zulte.cdenv.be/Open_manifest.10587.0.html
vind je heel wat doelstellingen voor de komende 6 jaar, ook betreft ruimtelijke ordening en inbreiding en bewaren van wat nog rest aan open ruimte. En er is nochtans ook wel al wat verwezenlijkt, als je kijkt naar onder andere de nieuwe woonwijk op de oude (nijverheids)terreinen van "Anglo-Belge". Ook voor de nieuwe industrieterreinen is er inbreiding aan een spoorlijn(!).

De fietspaden langs de N43 worden nu veel veiliger, maar meer fietspaden zijn zeker nog nodig. Ook wil CD&V / N-VA eerst en vooral de verkeersveiligheid aan de scholen nog verbeteren.
Er is ook een programmapunt duurzaamheid, weer met duidelijke doelstellingen voor de komende 6 jaar. En ook daar heeft de gemeente dan weer reeds de vorige 6 jaar energieaudits, zonnepanelen, enz. gerealiseerd.

En is dat nu slecht, een gemeentebestuur dat open en bloot voorstellen van de oppositie overneemt?

Onze kandidates zijn Jenny ("Vlaams, sport en cultuur") en Sofie ("Vlaams, milieu en gezin"), groen zonder uitroepteken. Zie http://natuurlijkzulte.skynetblog.be/ waarvan trouwens ook CD&V kandidaat Ives Claeys lid is met het motto "geen woorden maar daden".

En o ja, de voorwaarde als N-VA was het eens te worden over een "open manifest". Omdat inhoud belangrijker is dan verpakking.

Met vriendelijke groeten,
Hendrik Goris

Willem De Zwijger.
Hendrik GORIS is offline  
Oud 14 september 2006, 19:21   #11
groentje
Minister-President

Standaard

Dankje, Hendrik.
Ik ken de lijst, en de blogs van beide N-VA-kandidates, hoewel daar spijtig genoeg niet veel op gebeurt. En ik ken Natuurlijk Zulte, ze doen inderdaad heel nuttig werk.
Alleen het programma heb ik maar moeilijk op de site van de CD&V teruggevonden, maar het zal toch voor dit weekend zijn vooraleer ik dat eens grondig bestudeer.
De lintbebouwing is inderdaad erg in Zulte (hoewel het Deinse stuk van de N43 nog erger is), maar veel is daar toch niet meer aan te doen, vrees ik. Gelukkig is er nog de strook groen langs het Leiekanaal, is er tussen Machelen en Olsene nog veel open ruimte te vinden, en toont de gemeente met het kerkplein van Olsene en het pleintje van de Nieuwe Verbeelding dat ze kunnen. Alleen de fietsenstalling in Olsene is een miskleun, de geplaatste fietsenrekken zijn ideale wielplooiers...
groentje is offline  
Oud 15 september 2006, 21:20   #12
ica
Vreemdeling

Standaard

1. Lintbebouwing is een stedebouwkundige indigestie waarmee te leven valt, ze historisch gegroeid uit een toenemende behoefte naar bereikbaarheid, een gegeven dat in het bijzonder sinds de komst van de autosnelwegen en de uitbreiding van het secundair wegennet niet meer als excuus kan gebruikt worden voor het wildbouwen op ieder plaatsje langs de openbare weg.
De N 43 mag dan wel een lange bebouwde weg zijn met (te) veel verkeer, het is en blijft een lokale verbindingsweg en dit sinds de komst van de toen genoemde E3, waarom men op politiek nivo zolang gewacht heeft om doorgaand verkeer te ontmoedigen is me een compleet vraagteken. Gezien de ligging van de industrie zones in deze regio (Waregem, Zulte, Deinze), allen vlakbij de afritten van de autosnelweg, is het me een compleet raadsel waarom de N 43 op veel plaatsen aan flarden is gereden door het zware verkeer.

2. Na 36 jaar burgemeesterschap en heersende partij naar de verk(l)iezingen trekken en stellen dat je nog heel wat doelstellingen hebt, nobel...en een beetje triest.

"· Ontwikkeling recreatiezone aan de Rijweg, waar sportclubs en jeugdbewegingen zich nog meer thuis zullen voelen
· Onderzoek naar mogelijke ontwikkeling site voetbalplein Oranjehof in Zulte, omvorming tot recreatiezone met het oog op behoud van historisch gegroeide sportterreinen dicht bij de kern
· Ontwikkeling van speelbos per deelgemeente en verweving van natuur met zachte recreatie"

Ontwikkeling en onderzoek... waar in Zulte kan je in een park of op een bankje gaan zitten en je kind zien schommelen, waar in Zulte kan je een eendje eten geven, waar in Zulte is er een stuk groen dat toegankelijk is voor iedereen zonder dat de chiro, ksa of svzw in je weg loopt te voetballen? (NERGENS!!!!!)

btw Hendrik Goris, weet je wat een slecht beleidsplan gecombineerd met een totale afwezigheid van een gemeentelijk ruimtelijk structuurplan als gevolg heeft?

"Openbare verkoop gemeentelijke bouwgronden site 'Anglo Belge' op 4/10/2006"

Het ruimtelijk beleid in Zulte ( van de Cvp en zijn naamopvolgers) zijn beneden alle peil, ik gruwel bij het idee van 'openbaar groen...gut er staan toch bomen langs de Leie en die zouden toch moeten voldoen?" ...maar ja ..als idealist ben je geboren..niet verkozen

grtz ica

Laatst gewijzigd door ica : 15 september 2006 om 21:31.
ica is offline  
Oud 15 september 2006, 21:52   #13
groentje
Minister-President

Standaard

Er is dus nog werk aan de winkel. Gelukkig, anders moesten ze de komende 6 jaar met hun vingers draaien.
Toch een vraagje: bij gebrek aan Groen!, wie van de twee lijsten heeft het groenste programma, en vooral, wie zie je het meest een goed beleid voeren?
Ik ga eerlijk zijn, de VLD lijkt me competente mensen te hebben. Maar wat voor beleid gaan ze voeren? Ik heb nog altijd geen programma gezien, en alleen al dat maakt me wat wantrouwig. Of er voor de rest een grote trendbreuk zou zijn met een andere meerderheid, daar durf ik wel aan te twijfelen. Ik zie de VLD niet gauw de belastingen verhogen, of een ruimtelijk beleid voeren dat meer ruimte laat voor andere zaken dan industrie en wonen.
groentje is offline  
Oud 17 september 2006, 09:14   #14
Ignace
Vreemdeling

Standaard

Dag groentje,

proficiat met uw blog indien u bent wie ik denk dat u bent , heel luchtig en vol (blanco) informatie. De bedoeling van de blog is papierbesparing, niks meer niks minder.

Als we de totale lijst bekijken van zowel CD&V/N-VA als VLD-open, dan zijn er volgens mij maar 2 kandidaten waarvan je echt kunt zeggen dat ze 100% voor groen gaan. Weliswaar zonder uitroepingsteken.

Dit is Sofie Dierick (N-VA Zulte)(stichter van Natuurlijk Zulte VZW, bekend rond paddenoverzet in Machelen, fietstochten rond ecologisch wonen, zwerfvuilacties in samenspraak met scholen, samenwerking scholen rond thuiscomposteren)
In tegenstelling tot groentje zit Sofie reeds 11 jaar in de milieuraad in Zulte en staat ze altijd klaar om deel te nemen aan initiatieven die met natuur te maken hebben. (zolang ze op een constructieve manier worden naar voor gebracht)!
Beroepsmatig is Sofie Dierick milieucoördinator.
Meer info over haar en haar programma kan je terugvinden op http://sofie-dierick.skynetblog.be

De tweede persoon is Ives Claeys (CD&V Zulte), medestichter van Natuurlijk Zulte VZW, lid van de milieuraad en heel gedreven op vlak van milieu en groen)
zijn profiel kan je bekijken op http://ives-claeys.skynetblog.be

Twee personen die u heel goed kent, en waarvan je weet dat ze heel gedreven zijn. Vooral op milieuvlak.

verder Sofie Delaere (VLD-open) (enkel milieuraad) & Filip vansteenkiste (VLD-open) (enkel milieuraad)

ica,
ook voor jou staan er heel wat punten op de webblog van Sofie Dierick, rond gezinsbeleid.

Laatst gewijzigd door Ignace : 17 september 2006 om 09:18.
Ignace is offline  
Oud 17 september 2006, 11:01   #15
groentje
Minister-President

Standaard

Tja, ik ben nog vrij jong, hé. En ben lange tijd niet in Zulte geweest.
Wat je zegt over mijn blogje klopt wel. Ik ben ook niet meteen van plan een tweede lvb.net te worden, of zo.
Maar genoeg daarover. Sofie en Ives waren namen die ik inderdaad al gehoord had. Net zoals Stijn Van de Wiele wel een paar interessante groene puntjes heeft.
Over de VLD ben ik een beetje teleurgesteld, dat ik nog steeds geen programma kan vinden, dat ze weliswaar een prachtige website hebben (mooier dan die van CD&V-Zulte), maar dat die wel nog steeds in opbouw is, op minder dan een maand voor de verkiezingen, dat ik ook nog altijd niemand van VLD-Open gesproken heb om hun standpunt uit de doeken te doen. Toegegeven, CD&V is ook nog niet aan de deur geweest, maar ze hebben wel al per e-mail gereageerd.
Ik wil een (nog) beter gemeentebestuur, een dat meer aandacht geeft aan de zachte weggebruiker, dat de groene plekjes van Zulte ook bewaart, dat niet slechts 1x in de zes jaar in dialoog gaat met de inwoners, en dat allemaal liefst zonder teveel geld uit te geven aan prestigeprojecten. Geen gemakkelijke opdracht.
groentje is offline  
Oud 17 september 2006, 22:14   #16
ica
Vreemdeling

Standaard

zie volgende..foutje

Laatst gewijzigd door ica : 17 september 2006 om 22:31.
ica is offline  
Oud 17 september 2006, 22:14   #17
ica
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk bericht
ica,
ook voor jou staan er heel wat punten op de webblog van Sofie Dierick, rond gezinsbeleid.
Beste,

Er staan idd heel wat programmapunten die me doen 'watertanden'. Echter...we zijn kort voor de verkiezingen. Cd&v echter, voert geen oppositie in Zulte en heeft in haar (te) lange beleid geen enkele aandacht besteed aan veel van die punten, niet tegenstaande er open doelkansen waren om de "beleefbaarheid" van het centrum te verhogen. Persoonlijk vind ik het een meer dan onvergeefelijke fout hoe bij de heraanleg van de doortocht van de N 43 door het dorpscentrum geen enkele aandacht is besteed aan de mogelijke integratie van de ruimte (nu nog steeds 100% parking) rond de kerk. Een herhaling van een fout die reeds gemaakt werd enkele jaren ervoor in Olsene.

Het gemeentelijk project Anglo besteed belachelijk (geen) weinig aandacht aan het sociaal aspect van de leefomgeving, dit is regelrechte achteruitgang. Wanneer gemeenten hun nog beschikbare (inbreidingsgronden) open ruimtes enkel nog benutten om deze in te vullen op een manier zoals wel geoliede vastgoedbedrijven dat doen... Het feit dat de gemeente een kans als anglo links laat liggen en er een 'domme' verkaveling van maakt kan ik enkel verklaren als een project waarbij iedere m² bouwgrond opbrengst en dus belangrijk is.

Ik kan niet anders dan besluiten dan dat cd&v in het verleden reeds meermaals de kans en de gelden heeft gehad om het kleine Zulte iets leefbaarder te maken, maar ze deze kansen bewust heeft geweigerd, (liever een leuke fontein op een rond plein voor koning auto dan een schommel).

m vr gr

ica

en ach ja...als Sofie Dierick iedere morgen mijn dochter helpt veilig en wel de Oeselgemstraat oversteken in plaats van padden kan ze mss op mijn steun rekenen.

Laatst gewijzigd door ica : 17 september 2006 om 22:28.
ica is offline  
Oud 18 september 2006, 23:03   #18
Hendrik GORIS
Burger

Standaard

2 in 1.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ica Bekijk bericht
1. Lintbebouwing is een stedebouwkundige indigestie waarmee te leven valt, ...

2. Na 36 jaar burgemeesterschap en heersende partij naar de verk(l)iezingen trekken en stellen dat je nog heel wat doelstellingen hebt, nobel...en een beetje triest.

...

... waar in Zulte kan je in een park of op een bankje gaan zitten en je kind zien schommelen, waar in Zulte kan je een eendje eten geven, waar in Zulte is er een stuk groen dat toegankelijk is voor iedereen zonder dat de chiro, ksa of svzw in je weg loopt te voetballen? (NERGENS!!!!!)

btw Hendrik Goris, weet je wat een slecht beleidsplan gecombineerd met een totale afwezigheid van een gemeentelijk ruimtelijk structuurplan als gevolg heeft?

"Openbare verkoop gemeentelijke bouwgronden site 'Anglo Belge' op 4/10/2006"

Het ruimtelijk beleid in Zulte ( van de Cvp en zijn naamopvolgers) zijn beneden alle peil, ik gruwel bij het idee van 'openbaar groen...gut er staan toch bomen langs de Leie en die zouden toch moeten voldoen?" ...maar ja ..als idealist ben je geboren..niet verkozen

grtz ica
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ica Bekijk bericht
...

Beste,

Er staan idd heel wat programmapunten die me doen 'watertanden'. Echter...
...
Persoonlijk vind ik het een meer dan onvergeefelijke fout hoe bij de heraanleg van de doortocht van de N 43 door het dorpscentrum geen enkele aandacht is besteed aan de mogelijke integratie van de ruimte (nu nog steeds 100% parking) rond de kerk. Een herhaling van een fout die reeds gemaakt werd enkele jaren ervoor in Olsene.

Het gemeentelijk project Anglo besteed belachelijk (geen) weinig aandacht aan het sociaal aspect van de leefomgeving, dit is regelrechte achteruitgang.
... Het feit dat de gemeente een kans als anglo links laat liggen en er een 'domme' verkaveling van maakt kan ik enkel verklaren als een project waarbij iedere m² bouwgrond opbrengst en dus belangrijk is.

...
(liever een leuke fontein op een rond plein voor koning auto dan een schommel).
...

Anglo-Belge is zeer sociaal verdeeld, met een mooie mix van alle inkomens en met voorkooprecht voor mensen die een band met de gemeente of de streek hebben. Blijkbaar zijn er bouwgronden over, dankzij de sociale voorwaarden en de bouwverplichting. Exit speculanten en dank u gemeentebestuur.

Alles kan beter. Zelfs voor een aftredend gemeentebestuur met 6 bladzijden kleine druk vol verwezenlijkingen en met de laagste belastingen ongeveer 2 gemeentes rond Zulte.
Alles kan beter. Zelfs voor "CD&V / N-VA", de twee enige partijen in Zulte die al een maand geleden hun nek uitstaken op http://zulte.cdenv.be/ . Met zeer duidelijke doelen voor de volgende 6 jaar, waarop u ons kan afrekenen. Omdat inhoud belangrijker is dan verpakking. Omdat een goed programma belangrijker is dan vooraf postjes verdelen.

Behalve uw afkeer voor de jeugdbewegingen, is me niet duidelijk welk "openbaar groen" u wil of welk "speelplein", voor welke leeftijd en onder welke vorm. Want een speelplein is nauwkeurig afgestemd op een leeftijd. En met andere mensen en anderen andere wensen kan alles onmogelijk in elke wijk. Maar u mag altijd bij mij thuis de schapen, eendjes en kippen komen voeren. Op de rotonde in Zulte met druk verkeer, zou ik toch geen kinderen in een schommel plannen.

Wat die parkings betreft, geef ik u zelfs groot gelijk voor enkele veel vroeger aangelegde asfaltvlaktes. Maar parkings rond de kerk vind je in Deinze en Gent en Roeselare en Waregem en Hasselt en ... en ...., maar dikwijls met minder bomen dan in Zulte. Zijn dat trouwens niet de gevolgen van de Zultse lintbebouwing? Als u ander groen wil rond de kerk, welk? Al eens die van Machelen-aan-de-Leie in een beschermd Leiezicht bezocht? Die ligt in de dorpskern, ver van de lintbebouwing.

Mvg,
Hendrik Goris
www.n-va.be/leieland

Willem De Zwijger.
Hendrik GORIS is offline  
Oud 18 september 2006, 23:08   #19
Hendrik GORIS
Burger

Standaard

Citaat:
... Sofie en Ives waren namen die ik inderdaad al gehoord had. Net zoals Stijn Van de Wiele wel een paar interessante groene puntjes heeft.
...
CD&V is ook nog niet aan de deur geweest, maar ze hebben wel al per e-mail gereageerd.
...
.
Stijn heeft duurzaamheid als aandachtspunt, trouwens een onderdeel van ons programma.
...
"CD&V / N-VA", groentje, "CD&V / N-VA".

Mvg,
Hendrik Goris

Willem De Zwijger.
Hendrik GORIS is offline  
Oud 19 september 2006, 17:40   #20
groentje
Minister-President

Standaard

Gaan jullie dan geen aparte fracties vormen, na de verkiezingen?
Maar goed, jij hebt ook gereageerd, dat is waar. Al was het maar met een verwijzing naar het programma, maar dat was ook het eerste dat ik terugkreeg van CD&V.
groentje is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be