![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Huisartsen willen Kant als minister
Huisartsen vinden Agnes Kant van de SP de meest geschikte kandidaat voor minister van VWS. Dit staat deze week in 'Huisarts in Praktijk', van de LHV. (Telegraaf, 25/10/2006) Marijke |
![]() |
#2 |
|
![]() Huisartsen willen Kant als minister
Huisartsen vinden Tweede Kamerlid Agnes Kant (SP) de meest geschikte kandidaat voor minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Dit staat deze week in ‘Huisarts in Praktijk’, het ledenblad van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV). Uit de peiling onder leden van de LHV blijkt verder dat 61 procent van de ondervraagde huisartsen de voorkeur geeft aan een kabinet van PvdA, SP en GroenLinks. Slechts 13 procent van de artsen zou van plan zijn op de VVD te stemmen. Volgens ‘Huisarts in Praktijk’ heeft dit te maken met de onpopulariteit van minister Hoogervorst van VWS. De huisartsen hebben evenmin vertrouwen in verzekeraars: 94 procent vindt dat die niet in staat zijn om de kwaliteit van de zorg te garanderen. Ook wil 87 procent dat marktwerking in de zorg niet verder wordt uitgebreid. Behalve Agnes Kant tippen de huisartsen oud-voorzitter van de LHV Bas Vos (tweede plaats) en GroenLinks-lijsttrekker Femke Halsema (derde plaats) voor een ministerschap. Geen van de huidige bewindslieden zijn genoemd. Ruim 10.000 huisartsen zijn aangesloten bij de LHV. Van hen deden er 183 mee aan de peiling. ANP |
![]() |
#3 |
|
![]() "Marijke" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Huisartsen willen Kant als minister > Alweer zo'n onrealistisch inside onderzoekje. Huisartsen willen verzekerd blijven van inkomen, kun je beter stellen. |
![]() |
#4 |
|
![]() Medicijnman wrote:
> Ruim 10.000 huisartsen zijn aangesloten bij de LHV. Van hen deden er > 183 mee aan de peiling. Goh. |
![]() |
#5 |
|
![]() "René Peters" <[email protected]>:
> Alweer zo'n onrealistisch inside onderzoekje. Huisartsen willen verzekerd > blijven van inkomen, kun je beter stellen. Zeg nu eens eerlijk, Peters, als ze Verdonk op 1 hadden gezet had je toch een prima enquête gevonden? Peu Le Schil |
![]() |
#6 |
|
![]() "yew betcha" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Medicijnman wrote: > >> Ruim 10.000 huisartsen zijn aangesloten bij de LHV. Van hen deden er >> 183 mee aan de peiling. > Maar het komt toch in de krant. |
![]() |
#7 |
|
![]() René Peters wrote:
> "yew betcha" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Medicijnman wrote: >> >>> Ruim 10.000 huisartsen zijn aangesloten bij de LHV. Van hen deden er >>> 183 mee aan de peiling. >> > > Maar het komt toch in de krant. Nee, het komt in de Telegraaf. |
![]() |
#8 |
|
![]() On Wed, 25 Oct 2006 14:07:54 +0200, yew betcha <[email protected]> wrote:
>Medicijnman wrote: > >> Ruim 10.000 huisartsen zijn aangesloten bij de LHV. Van hen deden er >> 183 mee aan de peiling. > >Goh. Niet representatief? Al die politieke peilingen met 100 a 1000 mede-landers wel? Validiteit en doelgroep niet in orde? Goh is geen reactie, maar ik denk jouw kennende kwa newsgroup dat je het er neit mee eens bent. Onderbouw het maar. -- Op naar het volgende onderwerp, dat ons weg laat kijken van de ware politiek. brood en spelen, afleiding, tijdverspilling. De media verdienen zo nog wat, je kan ergens over borrelpolitieken, maar je let niet op de zaken die er werkelijk toe doen en stemt vervolgens maar weer met een natte vinger. "Doet u mij maar een pond van die mening" is aan jammerlijke Hollandse norm en 'waarde' |
![]() |
#9 |
|
![]() "Peu Le Schil" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "René Peters" <[email protected]>: > >> Alweer zo'n onrealistisch inside onderzoekje. Huisartsen willen verzekerd >> blijven van inkomen, kun je beter stellen. > > Zeg nu eens eerlijk, Peters, als ze Verdonk op 1 hadden gezet had je > toch een prima enquête gevonden? > Tief toch op met je irrelevante Verdonk-obsessie! |
![]() |
#10 |
|
![]() René Peters plaatste dit op zijn scherm :
> "yew betcha" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Medicijnman wrote: >> >>> Ruim 10.000 huisartsen zijn aangesloten bij de LHV. Van hen deden er >>> 183 mee aan de peiling. >> > > Maar het komt toch in de krant. Ja, en? -- "Mijn grootvader was politicus, mijn vader was politicus en ik heb ook geen vak geleerd..." |
![]() |
#11 |
|
![]() On Wed, 25 Oct 2006 14:15:03 +0200, "René Peters" <[email protected]> wrote:
> >"Peu Le Schil" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> "René Peters" <[email protected]>: >> >>> Alweer zo'n onrealistisch inside onderzoekje. Huisartsen willen verzekerd >>> blijven van inkomen, kun je beter stellen. >> >> Zeg nu eens eerlijk, Peters, als ze Verdonk op 1 hadden gezet had je >> toch een prima enquête gevonden? >> > >Tief toch op met je irrelevante Verdonk-obsessie! > Hij openbaart je karakter, verdonk is slechts een voorbeeld. -- Op naar het volgende onderwerp, dat ons weg laat kijken van de ware politiek. brood en spelen, afleiding, tijdverspilling. De media verdienen zo nog wat, je kan ergens over borrelpolitieken, maar je let niet op de zaken die er werkelijk toe doen en stemt vervolgens maar weer met een natte vinger. "Doet u mij maar een pond van die mening" is aan jammerlijke Hollandse norm en 'waarde' |
![]() |
#12 |
|
![]() FNn wrote:
> Niet representatief? Inderdaad. Flutonderzoekje. |
![]() |
#13 |
|
![]() yew betcha <[email protected]>:
> > Ruim 10.000 huisartsen zijn aangesloten bij de LHV. Van hen deden er > > 183 mee aan de peiling. Dat is 1,83%. Welk percentage van de stemgerechtigden doet mee aan de opiniepeilingen van NIPO, De Hond e.d. denk je? In 2003 waren er 12.076.711 stemgerechtigden, 1,83 % daarvan is 221.003. Voor een typische opiniepeiling zullen in 2003 echter hoogstens slechts ca. 1000-1100 personen geraadpleegd zijn. Peu Le Schil |
![]() |
#14 |
|
![]() Sjoerd Bakker heeft uiteengezet op 25-10-2006 :
> On Wed, 25 Oct 2006 14:01:06 +0200, "René Peters" > <[email protected]> wrote: > >> >> "Marijke" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> Huisartsen willen Kant als minister >>> >> >> Alweer zo'n onrealistisch inside onderzoekje. Huisartsen willen verzekerd >> blijven van inkomen, kun je beter stellen. > > Het zegt toch ook wel wat over de lage populariteit van het nieuwe > zorgstelsel. Het zou me niet verbazen dat de huisartsen ook veel > positiever tegenover alternatieve geneeswijzen staan dan Hoogervorst, > die er een volledig vertekend beeld van geeft... op het misleidende > af. Misleiding is de core business van dit regime. > En het is sowieso wel opvallend dat Jan Marijnissen de ideale > lijsttrekker van de hoogopgeleiden is; het kabinetsbeleid steunt echt > niet op algemene sympathie. -- "Mijn grootvader was politicus, mijn vader was politicus en ik heb ook geen vak geleerd..." |
![]() |
#15 |
|
![]() On Wed, 25 Oct 2006 14:01:06 +0200, "René Peters"
<[email protected]> wrote: > >"Marijke" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> Huisartsen willen Kant als minister >> > >Alweer zo'n onrealistisch inside onderzoekje. Huisartsen willen verzekerd >blijven van inkomen, kun je beter stellen. Het zegt toch ook wel wat over de lage populariteit van het nieuwe zorgstelsel. Het zou me niet verbazen dat de huisartsen ook veel positiever tegenover alternatieve geneeswijzen staan dan Hoogervorst, die er een volledig vertekend beeld van geeft... op het misleidende af. En het is sowieso wel opvallend dat Jan Marijnissen de ideale lijsttrekker van de hoogopgeleiden is; het kabinetsbeleid steunt echt niet op algemene sympathie. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#16 |
|
![]() "Medicijnman" <[email protected]> schreef in bericht news: > Van hen deden er 183 mee aan de peiling. Verraders heb je overal. |
![]() |
#17 |
|
![]() On Wed, 25 Oct 2006 14:34:00 +0200, Peu Le Schil <[email protected]> wrote:
>yew betcha <[email protected]>: > >> > Ruim 10.000 huisartsen zijn aangesloten bij de LHV. Van hen deden er >> > 183 mee aan de peiling. > >Dat is 1,83%. Welk percentage van de stemgerechtigden doet mee aan de >opiniepeilingen van NIPO, De Hond e.d. denk je? >In 2003 waren er 12.076.711 stemgerechtigden, 1,83 % daarvan is >221.003. Voor een typische opiniepeiling zullen in 2003 echter >hoogstens slechts ca. 1000-1100 personen geraadpleegd zijn. > >Peu Le Schil De gemiddelde NG bezoeker hier weet dat niet. Vaak roepen ze dat zij elkaar dom vinden, ik noem het meestal gemis aan kennis o ook in deze. De NIPO minimaatschappij groep bevat 3000 respondenten en is representatief.(Aldus het nipo) De andere 2 groten ondervragen inderdaad iets van 800 a 1200 mensen (voorgesorteerd#en ook nog eens..........) 'nipo technisch gezien' is dit een goed onderzoek. En van die 183 stemt wel 13% op de VVD hetgeen de SP overwinning middels Kant wel erg sterk maakt. -- Op naar het volgende onderwerp, dat ons weg laat kijken van de ware politiek. brood en spelen, afleiding, tijdverspilling. De media verdienen zo nog wat, je kan ergens over borrelpolitieken, maar je let niet op de zaken die er werkelijk toe doen en stemt vervolgens maar weer met een natte vinger. "Doet u mij maar een pond van die mening" is aan jammerlijke Hollandse norm en 'waarde' |
![]() |
#18 |
|
![]() Peu Le Schil wrote:
> Dat is 1,83%. Welk percentage van de stemgerechtigden doet mee aan de > opiniepeilingen van NIPO, De Hond e.d. denk je? Ha, ha! Goochelen met statistieken! > In 2003 waren er 12.076.711 stemgerechtigden, 1,83 % daarvan is > 221.003. Voor een typische opiniepeiling zullen in 2003 echter > hoogstens slechts ca. 1000-1100 personen geraadpleegd zijn. Achterliggende drogredeneringen: 1. Er zijn geen verkiezingen van het soort: "wie wilt u als minister van departement X". Wij stemmen binnenkort voor de samenstelling van het parlement. 2. Schaal. 183 is een onbenullig kleine steekproef die zeker niet representatief is voor een hele beroepsgroep. Van die 183 koos een fractie dus voor Kant. De reden valt gemakkelijk te raden: de hemd is nader dan de rok. Vanwege haar achtergrond zullen medici wel een lichte voorkeur voor Kant hebben. Maar hoe groot deze fractie is? Mij wordt het niet duidelijk. Dus het is een fractie van een fractie. Bij een onderzoekje, dat tot werkelijk niets verplicht. |
![]() |
#19 |
|
![]() "Peu Le Schil" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > yew betcha <[email protected]>: > >> > Ruim 10.000 huisartsen zijn aangesloten bij de LHV. Van hen deden er >> > 183 mee aan de peiling. > > Dat is 1,83%. Welk percentage van de stemgerechtigden doet mee aan de > opiniepeilingen van NIPO, De Hond e.d. denk je? > In 2003 waren er 12.076.711 stemgerechtigden, 1,83 % daarvan is > 221.003. Voor een typische opiniepeiling zullen in 2003 echter > hoogstens slechts ca. 1000-1100 personen geraadpleegd zijn. > Ik ben het voor een flink deel met je eens (echt waar) veel van die peilingen worden gehouden in een vast en vaak ook vooringenomen kringetje, waarvan de uitslag erg makkelijk te voorspellen is. |
![]() |
#20 |
|
![]() Marijke schreef: > Huisartsen willen Kant als minister Ik wil Kant als werkster. |