Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2006, 12:49   #1
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard Gewapende zakkenrollers op pad

Mijn moeder is vandaag op de markt bestolen door enkele gekken die haar handtas gewoon open gesneden hadden en haar portemonnee eruit gestolen hebben.
Over de nationaliteit van de daders kan ik niets zeggen. Zigeuners? Marokkanen? Anders? Ze waren in ieder geval wat bruin gebakken om zuiver Belgisch te zijn.

Enerzijds is mijn moeder nu wel haar geld kwijt, maar ze leeft gelukkig nog, gezien de daders duidelijk gewapend waren met een mes, waarmee ze handtas konden opensnijden.

Aangifte bij de politie haalt ook weinig uit. Blijkbaar is zoiets dagelijkse kost.

Hebben we hier nog steeds niet genoeg sociale zekerheid, dat sommige toch nog eerlijke, werkende mensen moeten bestelen op zulke grove en laffe wijze?
Oud 5 november 2006, 17:48   #2
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Mijn moeder is vandaag op de markt bestolen door enkele gekken die haar handtas gewoon open gesneden hadden en haar portemonnee eruit gestolen hebben.
Over de nationaliteit van de daders kan ik niets zeggen. Zigeuners? Marokkanen? Anders? Ze waren in ieder geval wat bruin gebakken om zuiver Belgisch te zijn.

Enerzijds is mijn moeder nu wel haar geld kwijt, maar ze leeft gelukkig nog, gezien de daders duidelijk gewapend waren met een mes, waarmee ze handtas konden opensnijden.

Aangifte bij de politie haalt ook weinig uit. Blijkbaar is zoiets dagelijkse kost.

Hebben we hier nog steeds niet genoeg sociale zekerheid, dat sommige toch nog eerlijke, werkende mensen moeten bestelen op zulke grove en laffe wijze?
Heb jij al eens geprobeerd om met een BMW rond te rijden, alleen maar met je leefloon?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 18:40   #3
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Heb jij al eens geprobeerd om met een BMW rond te rijden, alleen maar met je leefloon?
Probeer dat eens aan de poco's te verkopen.
Oud 6 november 2006, 00:42   #4
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dat word gedaan met een scheermes, geen wegwerp gilettemeske, een écht scheermes, zoals men 50 jaar geleden nog overal gebruikte, zo groot als een flink zakmes, zonder punt, maar dat even goed snijdt als een scalpel.Handig om dan ook nog een jaap mee te geven als het slachtoffer agressief word.Je gaat daar mee door een leren jas zoals door een mot boter...
Een héél scherp geslepen schaar word ook wel eens gebruikt, om de draagriem van een handtas door te knippen...Knip, en dan lopen.Dan moet ge niet liggen trekken gelijk een zot, en tijd verliezen als iemand tegenwerkt.Als er dan nog een kollega staat te wachten met de bromfiets, moteur in gang, hebt ge goede kansen om niet gepakt te worden.
Nieuw is dat allemaal niet, beurzensnijders bestonden er al in de Mideleeuwen.Vroeger werden die wel gebrandmerkt en verbannen, als men ze niet ophing...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 00:01   #5
Boadicea

Standaard

Ik ben blij dat het gebeurde zonder dat mijn moeder er iets van gemerkt heeft, maar van mij mogen ze de daders zelf eens opensnijden.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 15:06   #6
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben blij dat het gebeurde zonder dat mijn moeder er iets van gemerkt heeft, maar van mij mogen ze de daders zelf eens opensnijden.
Een kennis van me heeft een grootmoeder die op een appartement in Brussel woonde. Op een nacht werd er ingebroken, ze heeft (gelukkig) niets gemerkt, maar de volgende ochtend was het kettingkje rond haar hals ,waarmee ze altijd sliep, verdwenen.
Oud 10 november 2006, 01:16   #7
Khalid
Schepen

Khalid's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Khalid
Standaard

Citaat:

Citaat:

De uitleg van de kippen over de wereld, berust op een "verkregen methode van denken." Dat betekent dat zij op de manier denkt die haar is aangeleerd of, minder aangenaam, de manier waarop zij is geïndoctrineerd.
Khalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 01:23   #8
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bekijk bericht
Ze merkte niet dat ze in haar tas sneden, maar heeft nog wel iemand zien lopen. Snap je het nu? Daarnaast bedoel ik ook dat ze geen fysieke schade heeft. Voor hetzelfde geld had dat mes haar lichaam geraakt. Ik vind deze vorm van zakkenrollerij daarom gevaarlijker dan enkel in een tas gritsen.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 10 november 2006 om 01:25.
Oud 11 november 2006, 20:23   #9
Khalid
Schepen

Standaard

Citaat:
Ze merkte niet dat ze in haar tas sneden, maar heeft nog wel iemand zien lopen. Snap je het nu?
ja ik snap het. hij liep achterwaarts zodat de huidskleur duidelijk zichtbaar was, zodat er geen twijfel bestaat dat het om een bruin getint iemand ging.

Laatst gewijzigd door Khalid : 11 november 2006 om 20:23.
Oud 11 november 2006, 20:29   #10
Khalid
Schepen

Standaard

[
Citaat:
Ze waren in ieder geval wat bruin gebakken om zuiver Belgisch te zijn.
dus om belg te zijn moet men wit(of tenminste, toch niet bruiner dan een marrokaan) zijn. Ik ken mensen die bruiner zijn dan mij en ik dacht dat het om belgen ging, vanwege de afkomst van hun ouders (en grootouders,enz), maar ik zal ze helaas moeten teleurstellen. Althans als ik van u redenering moet afgaan.
Oud 11 november 2006, 23:04   #11
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Traveler rating:
Belgium: "Beware the Bag Snatchers of Brussels"
Jan 6, 2006 A TripAdvisor Member, West Midlands, England

My wife and I have just returned from a most enjoyable New Year trip to Bruges, travelling via Eurostar from London to Brussels. We encountered only one problem, which I feel we need to make people aware of in order to help them avoid something similar. We were returning to England and had travelled from Bruges to Brussels Midi station in order to catch the Eurostar train back to London. Having arrived early we decided to take some lunch in one of the bars on the station concourse. We ordered our drinks, however, this particular bar did not sell sandwiches, but the waitress advised us that we could purchase some from one of the other outlets and bring them back to eat. My wife therefore set off to purchase these, leaving me to look after our suitcases and hand luggage (a leather bag inside which was her handbag containing our passports, travel tickets etc.). I placed these bags on the floor between my feet, where I could keep an eye on them. The waitress arrived with our drinks and in the split second that I was distracted whilst paying for these our bags were snatched.Obviously the loss of our tickets and passports causing us considerable inconvenience. Upon reporting to the Railway Police we were informed that we were the third English people to suffer this type of theft within the last two hours. People beware, there are gangs of thieves hanging around this station concourse.

This review is the subjective opinion of a TripAdvisor member and not of TripAdvisor LLC.

Learn more about this TripAdvisor member

Bron : http://www.tripadvisor.com/ShowUserR...8-Belgium.html

Travel Advisory: Moroccan thieves are infamously clever: Be aware of the fine line between hospitality and suspicious friendliness.

Laatst gewijzigd door colargo : 11 november 2006 om 23:19.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 11:29   #12
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Ze waren in ieder geval wat bruin gebakken om zuiver Belgisch te zijn.
Waarschijnlijk gepensioneerden die van Benidorm kwamen.
Die profiteurs draaien ons geld er niet alleen door, ze pikken het ook nog als ze niet rondkomen. En dan stemmen ze nog vb ook omdat ze totaal verzuurd zijn. Terug naar de waarden noemen ze dat dan!
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 19:52   #13
colargo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Waarschijnlijk gepensioneerden die van Benidorm kwamen.
Die profiteurs draaien ons geld er niet alleen door, ze pikken het ook nog als ze niet rondkomen. En dan stemmen ze nog vb ook omdat ze totaal verzuurd zijn. Terug naar de waarden noemen ze dat dan!
Of dit :
Oud 12 november 2006, 20:16   #14
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Of dit :
Zeg is... da manneke helemaal rechts, is da ni "monsieur sarkozy" ??
Oud 12 november 2006, 20:16   #15
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

...ha ha sarkozy zakkenroller, hij zal dat graag horen...
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 20:41   #16
colargo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
...ha ha sarkozy zakkenroller, hij zal dat graag horen...
tuurlijk, is nu undercover om het racaille buiten te krijgen.
Komt van een leuke franse site.

Laatst gewijzigd door colargo : 12 november 2006 om 20:41.
Oud 12 november 2006, 21:14   #17
Boadicea

Standaard

Heu, mijn moeder vermoed eerder dat het een vrouw was, aangezien dat de enige persoon was in haar nabijheid toen het moest gebeurd zijn. Enfin, een meisje van een jaar of 16, schat ze eerder.
Oud 13 november 2006, 22:42   #18
Khalid
Schepen

Standaard

Citaat:
Heu, mijn moeder vermoed eerder dat het een vrouw was, aangezien dat de enige persoon was in haar nabijheid toen het moest gebeurd zijn. Enfin, een meisje van een jaar of 16, schat ze eerder.
ben u soms met een boekje bezig waar u op zoek bent naar een sterke protagonist(en),waardoor het gegarandeerd een kaskraker wordt.
dan heb ik heb een tip voor u, probeer het niet in het openbaar,als het nog niet af is. Plagiaat is niet nieuw dezer dagen. Zorg er eens voor dat u verhaal af is, zodat u mensen kunt vervolgen van plagiaat(brengt veel geld op), want wie weet is er al iemand gaan lopen met u idee.

De uitleg van de kippen over de wereld, berust op een "verkregen methode van denken." Dat betekent dat zij op de manier denkt die haar is aangeleerd of, minder aangenaam, de manier waarop zij is geïndoctrineerd.
Oud 13 november 2006, 22:49   #19
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bekijk bericht
ben u soms met een boekje bezig waar u op zoek bent naar een sterke protagonist(en),waardoor het gegarandeerd een kaskraker wordt.
dan heb ik heb een tip voor u, probeer het niet in het openbaar,als het nog niet af is. Plagiaat is niet nieuw dezer dagen. Zorg er eens voor dat u verhaal af is, zodat u mensen kunt vervolgen van plagiaat(brengt veel geld op), want wie weet is er al iemand gaan lopen met u idee.
Sorry, ik probeer mensen er op attent te maken dat wat mijn moeder overkomen is, hen ook kan overkomen. Ik maak ze er op attent dat ze moeten opletten voor zakkensnijders, vermits mijn moeder helaas niet het eerste en enige slachtoffer van deze dief is.
Als u er inspiratie voor een roman in ziet, doe maar. Laat me weten wanneer het uitkomt, dan wil ik het wel eens lezen.
Oud 14 november 2006, 08:34   #20
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Sorry, ik probeer mensen er op attent te maken dat wat mijn moeder overkomen is, hen ook kan overkomen. Ik maak ze er op attent dat ze moeten opletten voor zakkensnijders, vermits mijn moeder helaas niet het eerste en enige slachtoffer van deze dief is.
Als u er inspiratie voor een roman in ziet, doe maar. Laat me weten wanneer het uitkomt, dan wil ik het wel eens lezen.
Mijn moeder is dat 50 jar geleden overkomen op de markt.
Toch dank voor de waarschuwing.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be