![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Best mensen
De heer verhofstad zegt tot 65 jaar werken , iedereen ? Maar bij vw vorst mag men al stoppen van 50 , behoud van 80 % van het loon . Wie gaat dit weer betalen ? Je simpel de gewone werkman betaald dit . Waarom mogen sommige dan stoppen op 50 , maar de rest kan blijven werken tot 65 . Dacht dat in belgie toch iedereen gelijk is voor de WET . De andere werknemers die worden ontslagen na hun 50 , moeten gaan doppen , moeten ander werk gaan zoeken ? Waarom krijgen die dan geen 80 % van hun loon tot hun 65 ? Bedrijven die toeleveren aan VW , die mensen van 50 wat gaan die krijgen ? Niks zeker , ja iedere belg is gelijk ? Waarom iedere belg is gelijk , maar blijkbaar niet . |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() VW Vorst zou de grote test van het generatiepact moeten worden.
Men zou een Vlaamse, Waalse, Federale en Brusselse tewerkstellingscel invoeren dat federaal gecoördineerd zou worden. Het brugpensioen zou pas aan de strikte regels van het generatiepact toegelaten worden. Nu zien we van dat generatiepact niet veel meer. Het grootste deel van de werknemers vertrekken vrijwillig. En waar we niet direct een antwoord op weten zullen aan 50 met brugpensioen gestuurd worden. Nu ja, het is duidelijk dat het generatiepact niet veel zal veranderen buiten de sociale crisis binnen enkele jaren
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() 't is gewoon een regelrechte ramp, sommige mensen moeten 15 jaar langer werken voor hetzelfde loon dan degene die op pensioen gezet zijn.. als de gemiddelde levensverwachting op 80 jaar ligt dan zitten we dus met een hoop mensen die we geduurende 30 jaar elke maand 1700 euro mogen betalen.. just count it out.. mss komen verafstoot met z'n verkoop van het gentse gerechtsgebouw net rond om dat te betalen... ravijnen maken om putten te vullen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel voor dat we pensioenleeftijden afschaffen.
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik haal nooit de 65 als gezonde persoon...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() ze hadden natuurlijk beter al dat geld aan Antibelasting gegeven, ipv aan de werknemers van VW vorst.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() libertariërs willen zowat alles afschaffen, behalve hun eigen bankrekening.
Laatst gewijzigd door Mitgard : 22 december 2006 om 19:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Bij mij klinkt dat als "stoppen wanneer je wil". Raar he?
![]() |
#14 |
|
![]() Ook de botten van Freya? Stoute Lombas!
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Men hoort te pas en te onpas de politieke elite spreken dat de bevolking maar ouder en ouder wordt (hebben ze precies problemen mee) en er dus oplossingen moeten worden gezocht om de vergrijzing tegen te gaan. Nu ze zowat de weg naar euthanisie hebben vrijgemaakt moeten degene die zich geroepen voelen om op vervroegd pensioen te gaan bedenken dat het niet veilig meer zou kunnen zijn om zich te laten opnemen in een ziekenhuis. Want wie weet wat gaat er allemaal in dat liberaal kopke van verhofstadt om en wie weet welke plannen fluistert hij tussen z'n twee gescheiden voortanden in de oren van zijn trouwe gezellen en daar moet maar één tussen zitten die de spuit kan hanteren en het is van dat. Dus vervroegd op pensioen en ziek worden, niet doen, zeker niet doen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zoals je ziet is goedkope klap gemakkelijk, misschien kan je ook iets zinnig bijbrengen aan deze discussie?
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De pensioenleeftijd moet voor iedereen krak hetzelfde worden!
Ik erger me er aan, de één gaat op zijn 50, de andere op zijn 52 en zo verder. Ik vraag me af wie ik zeer heb gedaan in mijn leven dat ik mag verder hossen tot mijn 65 want ik kan van niemand wat bij krijgen of vroeger in pensioen gaan. Het is dikke lulkoek dat het ligt aan waar je werkt! Werk is werk en de wet moet voor iedereen hetzelfde zijn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Niet omdat ze het niet willen maar omdat ze het niet kunnen.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Mensen kunnen moeilijk geloven dat er mensen zijn die zwaarder werk verrichten dan zichzelf.
Vele vinden het dan ook onbegrijpelijk dat andere op een vroegere leeftijd op pensioen kunnen gaan. Anderzijds is een gelijke leeftijd inschakelen niet echt logisch. Een arbeider zou dan langer moeten werken (geen studies) voor een kleiner pensioen. Ik pleit voor een gelijkschakeling van de bijdrage en de pensioenen. De pensioenen zijn gekoppeld aan het Belgisch gemiddeld jaarinkomen. Zo maakt ieder voor zichzelf uit wanneer het financieel en voorwaardelijk (minstens 40 jaar voor vol pensioen bv.) mogelijk is te stoppen met werken.
![]() |
![]() |