![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Tegen einde maand moet ik de budgetten en doelstellingen op mijn werk indienen bij het bestuur. Tijd voor kritische reflectie. Ik heb volledige vrijheid van handelen en wordt afgerekend op resultaten, in goede en kwade dagen. Ik heb geen excuses, behalve economische overmacht, en dan nog. De naakte doelstellingen zijn daar en het is duidelijk voor iedereen en ook voor mezelf wat er verwacht wordt; Maar bon, ik ben opgeleid in mottebollevlaanderen (zoals sommigen zich daar neerbuigend over uitlaten) om dit soort uitdagingen aan te gaan, en ik neem er alle consequenties van voor mezelf en mijn team. We zijn gewoon beter dan de buitenlandse competitie. Daar worden we tenslotte voor betaald.
Na de verkiezingen op gemeentelijk vlak worden coalities samengesteld en naar ik vernneem plannen opgesteld. Heeft iemand van jullie in zijn of haar bus een document gekregen van de regerende plaatselijke coalitie dat toelaat binnen 6 jaar haar beleid te evalueren? Daarmee bedoel ik: - per verantwoordelijke schepen een budget met specifieke doelstellingen, aangepast aan het departement waarover het gaat - deze doelstellingen houden deels verband met problemen die bestaan en in dit document opgesomd worden (liefst kwantitatief zodat een meetbare maatstaf ontstaat) en deels met toekomstige uitdagingen of projecten die de gemeente wenst te realiseren - een globaal financieringsplan voor de gemeente, vergeleken over 3 jaar Aan de hand hiervan is het dan mogelijk het beleid te evalueren. Dat hoeft niet jaarlijlks, om de 6 jaar zoals in de 19° eeuw is goed, of denkt iemand van jullie daar anders over? Tevergeefs heb ik gewacht op mijn CD&V document. Ze zijn hier nochtans aan de macht en ze hebben mijn stem gekregen. Het enige wat ik ontving was een brochure van het VB met een voorstelling van individueel verkozenen en hun opinie op welk domein en voor welke problematiek ze zich specifiek gingen inzetten. Het geheel miste wel wat detail vond ik om hun oppositie over 6 jaar te kunnen evalueren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij zijn momenteel hier in het bedrijf ook de enigsten, die werken met evaluaties, per team, per persoon, budgetten, performance indicators etc... (kom ge kent die management termen wel... ) Onzen baas komt uit de states, en die mannen geilen daar op, bovendien, is het eigenlijk ook wel goed, iedereen weet waar hij naartoe, moet etc... Het is ook duidelijk, doelstelling nie halen, betekend uw werk is niet goed gedaan.
Geen nood, andere teams zullen dit ook beginnen invoeren, ze zien dat het werkt, dus iedereen zal volgen... Misschien is dit inderdaad ook geen slecht idee voor de politiek, natuurlijk is het moeilijk om een plan op te stellen voor 6 jaar, maar voor 1 jaar is dat wel mogelijk, en eigenlijk is het wel frapant dat de oppositie daar wel mee afkomt, en de beleidspartijen niet, ... Het zou nochtans het ideaale wapen zijn voor hen, om te tonen dat ze goed bezig zijn, werken volgens een plan en de cijfers/doelstellingen halen is immers het beste bewijs, dat ge goed gewerkt hebt, maar ja, ... |
![]() |
![]() |