Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2007, 10:43   #1
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard Dubai

Je wil een appartement of iets dergelijks kopen in Dubai...hoe ga je te werk, is er iemand met ervaring hier toevallig of enige kennis?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 10:59   #2
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Je wil een appartement of iets dergelijks kopen in Dubai...hoe ga je te werk, is er iemand met ervaring hier toevallig of enige kennis?
De zoon van een collega is in opdracht van zijn baas juist voor twee jaar naar Dubai vertrokken. Ik zal eens polsen of enige info beschikbaar is.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 11:08   #3
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal alleszins een zeer dure grap worden...
Waarom Dubai?
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 11:53   #4
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
De zoon van een collega is in opdracht van zijn baas juist voor twee jaar naar Dubai vertrokken. Ik zal eens polsen of enige info beschikbaar is.
Ok, thanks. Ben benieuwd.
Oud 22 januari 2007, 11:57   #5
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Het zal alleszins een zeer dure grap worden...
Waarom Dubai?
Er zitten idd veel te dure grapjes tussen maar ik heb toch ook al prijzen gezien van appartementen die niet duurder zijn dan appartementen hier in Belgie.
Waarom Dubai, omdat het er bijna heel het jaar door schitterend weer is en dus een ideale plaats om op vakantie te gaan. En kwa investering is het momenteel ook de perfecte plaats. Over 5 jaar is het te laat, dan is alles onbetaalbaar daar.

Ik heb gehoord dat je alleen als dubanees handel mag drijven daar, ik vraag me dus ook af of verhuren van vastgoed onder dezelfde regel valt.

Ik heb dus gewoon interesse om een goede investering te doen alleen heb ik geen flauw idee hoe eraan te beginnen. Het enige wat ik wel heb gemerkt is dat er veel Hollanders er zaken doen in vastgoed.
Oud 22 januari 2007, 12:00   #6
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er zitten idd veel te dure grapjes tussen maar ik heb toch ook al prijzen gezien van appartementen die niet duurder zijn dan appartementen hier in Belgie.
Waarom Dubai, omdat het er bijna heel het jaar door schitterend weer is en dus een ideale plaats om op vakantie te gaan. En kwa investering is het momenteel ook de perfecte plaats. Over 5 jaar is het te laat, dan is alles onbetaalbaar daar.

Ik heb gehoord dat je alleen als dubanees handel mag drijven daar, ik vraag me dus ook af of verhuren van vastgoed onder dezelfde regel valt.

Ik heb dus gewoon interesse om een goede investering te doen alleen heb ik geen flauw idee hoe eraan te beginnen. Het enige wat ik wel heb gemerkt is dat er veel Hollanders er zaken doen in vastgoed.
Als je er niet mee zit dat de Verenigde Arabische Emiraten zo kunnen groeien dankzij de slavenarbeid van de duizenden Pakistanen daar, dan kan je daar inderdaad goeie zaakjes doen...
Oud 22 januari 2007, 13:29   #7
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Je kan daar als buitenlander geen vastgoed bezitten, tenminste dat heb ik mij de laatste keer dat ik daar was laten vertellen. Je kan het wel officieus bezitten door het op naam te laten zetten van een stromannetje, het nadeel hiervan is echter dat bij een eventueel conflict tussen jullie tweeen, die stroman altijd aan het langste eind trekt. Je moet dus ontzettend oppassen met hoe je het financieel regelt.
Oud 22 januari 2007, 13:46   #8
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je er niet mee zit dat de Verenigde Arabische Emiraten zo kunnen groeien dankzij de slavenarbeid van de duizenden Pakistanen daar, dan kan je daar inderdaad goeie zaakjes doen...
Slavenarbeid?
Oud 22 januari 2007, 13:48   #9
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

kunt ge geen dubbele nationaliteit nemen dus ook dubanees worden?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 13:48   #10
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Je kan daar als buitenlander geen vastgoed bezitten, tenminste dat heb ik mij de laatste keer dat ik daar was laten vertellen. Je kan het wel officieus bezitten door het op naam te laten zetten van een stromannetje, het nadeel hiervan is echter dat bij een eventueel conflict tussen jullie tweeen, die stroman altijd aan het langste eind trekt. Je moet dus ontzettend oppassen met hoe je het financieel regelt.
Heb je hier ergens bronnen voor?
T'is natuurlijk wel een heel belangrijk punt
Oud 22 januari 2007, 13:58   #11
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Slavenarbeid?
Voor een habbekrats in de bouw werken, zonder enige veiligheidsmaatregelen, in temperaturen van 45° C en meer en in barakken moeten wonen; dat noem ik moderne slavernij.
Oud 22 januari 2007, 13:59   #12
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Voor een habbekrats in de bouw werken, zonder enige veiligheidsmaatregelen, in temperaturen van 45° C en meer en in bouwvallige barakken moeten wonen; dat noem ik moderne slavernij.

Je denkt toch niet dat de Burj Dubai door Arabieren of Europeanen gebouwd wordt?
Oud 22 januari 2007, 14:02   #13
Heftruck

Standaard

Citaat:
Je denkt toch niet dat de Burj Dubai door Arabieren of Europeanen gebouwd wordt?
Door Arabieren, Amerikanen, Duitsers, Belgen, Nederlanders, Egyptenaren, etc.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 14:03   #14
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je hier ergens bronnen voor?
T'is natuurlijk wel een heel belangrijk punt
Ik heb het net even aan mijn projectleider gevraagd die toen alles geregeld heeft. We hebben toen afgezien van het kopen van een stel appartementen zoals we normaal altijd proberen, omdat het alleen met lastige constructies kon. We hadden wel onze opdrachtgever kunnen laten kopen, aangezien Dubai voor grote bedrijven een oogje toeknijpt, maar zo'n constructie was ook niet wenselijk.

Uiteindelijk hebben we maar gewoon een paar huizen gehuurd, tewijl we ze voor hetzelfde geld bijna hadden kunnen kopen.

Let wel, dit alles is alweer een aantal jaar geleden, dus er kan genoeg veranderd zijn. Oftwel, u hebt er geen reet aan.
Oud 22 januari 2007, 14:10   #15
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Slavenarbeid?
Yep slavenarbeid... je gaat daar elke ochtend en elke avond vrachtwagens met een laadbak vol pakistani zien rijden die van en naar hun werk worden gevoerd. Schrijnend.
Haal je info bij de bevoegde instanties, niet van horen zeggen, buitenlanders hebben daar weinig of geen rechten. Zelfs buitenlandse dokters/chirurgen in ziekenhuizen krijgen daar een fractie van het loon van een inlander, kunnen nooit aan het hoofd van een afdeling staan....... een bevriend dokter is net terug van een semenarie ginder.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 14:11   #16
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

ik vind daar niks aan, aan dubai.
ge hebt daar niet eens een deftige frituur.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 14:12   #17
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ik vind daar niks aan, aan dubai.
ge hebt daar niet eens een deftige frituur.
mss gaat illwill daar verandering in brengen?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 14:15   #18
Heftruck

Standaard

Een huis kopen in Dubai is voor een buitenlander inderdaad een onbegonnen zaak. Zonde, ik zou er zelf wel willen wonen. Ik denk echter dat men een gigantische rush nog even wil vermijden en dat die wetten in de toekomst best wel eens zullen aangepast worden.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 22 januari 2007 om 14:17.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 14:41   #19
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor een habbekrats in de bouw werken, zonder enige veiligheidsmaatregelen, in temperaturen van 45° C en meer en in barakken moeten wonen; dat noem ik moderne slavernij.
Slavernij is nog een groot verschil met dat maar ik bedoelde eigenlijk, heb je hier bronnen voor?
Oud 22 januari 2007, 14:45   #20
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Een huis kopen in Dubai is voor een buitenlander inderdaad een onbegonnen zaak. Zonde, ik zou er zelf wel willen wonen. Ik denk echter dat men een gigantische rush nog even wil vermijden en dat die wetten in de toekomst best wel eens zullen aangepast worden.
Ik vind dit zeer vreemd, er zijn toch onoemelijk veel beroemdheden die daar al eigendom gekocht hebben...ik denk niet dat zij zomaar met dergelijke risico's en zonder rechten een paar 100 miljoen investeren in een woning daar.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be