![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Berichten: n/a
|
![]() |
![]() |
#2 |
Berichten: n/a
|
![]() "curieuzeneus" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leid=GV017I3HE > > Nu ben ik benieuwd wat Uncle daarvan vindt. > Op dit ontiegelijk late uur? Ik ben goed maar niet gek, waardevriend. Tot zeur binnenkort! u. |
![]() |
#3 |
Berichten: n/a
|
![]() "curieuzeneus" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leid=GV017I3HE > > Nu ben ik benieuwd wat Uncle daarvan vindt. Huiswerk heeft wel degelijk zin, dit heb ik duidelijk kunnen merken uit het verschil tussen kinderen die nooit huiswerk hadden en deze die wel taken kregen opgelegd. Wanneer een kind huiswerk mee krijgt, weten de ouders onmiddellijk waar de kinderen problemen mee hebben en kan er onmiddellijk ingegrepen worden. Dit heeft als voordeel dat de daarop volgende dag de kinderen terug kunnen volgen, anders zijn al de volgende lessen gewoon tijdverdrijf, kinderen letten niet meer op en storen zelfs de lessen door hun gepruts met pennen, gommen en dergelijke. Ook zijn de ouders meer betrokken met wat de kinderen te leren krijgen, dat zijn dan ook de ouders die naar de oudercontacten gaan. Natuurlijk geen huiswerk maken is erg gemakkelijk voor de ouders wat dan ook leidt naar onverschilligheid voor de kinderen hun prestaties wat dan als gevolg heeft dat de kinderen niet meer gemotiveerd worden om hun best te doen. Vava |
![]() |
#4 |
Berichten: n/a
|
![]() On Mon, 29 Jan 2007 03:41:33 +0100, curieuzeneus
<[email protected]> wrote: >http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leid=GV017I3HE > >Nu ben ik benieuwd wat Uncle daarvan vindt. De zoveelste Dr. Spock is opgestaan. Dit soort nonsensicale berichten wordt regelmatig over onze hoofden uitgegoten. Alleen doofstomme, zwaar mentaal gehandicapte blinden hebben nog niet opgemerkt hoeveel studies er over het nut/noodzaak van huiswerk zijn gepubliceerd. De resultaten hiervan zijn genuanceerd. Dus de bewering dat het nut van huiswerk nooit is aangetoond, geeft meteen aan in welke klasse we deze stelling mogen deponeren. Te zwak om bij het grof huisvuil te zetten. Na alle betutteling door een bijzondere kaste van oligofrene yuppies in het 'beleid', die ons onderwijs zeer zware klappen hebben toegediend, kan dit er nog maar bij. Veel argumentatie is hier nog niet bij, dus kort maar deze: - huiswerk legt een brug tussen school en gezin, geeft de ouders inzage en inzicht in wat de kinderen doen en leidt tot foutenanalyse. Het is het beste feedbackmechanisme dat ons momenteel ter beschikking staat. - huiswerk zorgt voor een herhaling en toepassing van de leerstof, waarbij het accent wordt gelegd op zelfwerkzaamheid. Op die manier wordt de informatie beter opgenomen en vastgelegd. - dat huiswerk kinderen zou beletten kind te zijn en te spelen? Pakweg vier decennia geleden speelden de kinderen nog. Nu liggen ze voor de TV, doen stupide massacrespelletjes op hun playstation of hangen maar wat rond. - het volstaat het palmares te bekijken van scholen waar een georganiseerd huiswerkbeleid bestaat tegenover projectscholen waar dit niet het geval is. Al die academici die de antroposofie ons via de Steinerscholen heeft opgeleverd spreken voor zich (ze zijn er niet of nauwelijks). Of bekijk het resultaat van de criminele anti-autoritaire 'experimenten' uit de zestiger jaren. Ik vernoemde de zeer beroemde maar halfgare Dr. Benjamin Spock, die zich op het einde van zijn leven realiseerde hoeveel kwaad hij met zijn aanpak heeft aangericht en zich publiekelijk heeft verontschuldigd. Maar we moeten het niet zo ver gaan zoeken. De zeer gerenommeerde pedagoge Sis Heysters, die voor de toenmalige Margriet de opvoedkundige rubriek verzorgde, is haar kinderen kwijtgeraakt. Het gerecht pakte ze op wegens verwaarlozing. Die mensen gaan ons komen vertellen hoe we onze kinderen moeten opvoeden. Fullator |
![]() |
#5 |
Berichten: n/a
|
![]() Vitae forma vocatur Fullator <[email protected]>, die Mon,
29 Jan 2007 10:49:01 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On Mon, 29 Jan 2007 03:41:33 +0100, curieuzeneus ><[email protected]> wrote: > >>http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leid=GV017I3HE >> >>Nu ben ik benieuwd wat Uncle daarvan vindt. > > > >De zoveelste Dr. Spock is opgestaan. > >Dit soort nonsensicale berichten wordt regelmatig over onze hoofden >uitgegoten. Alleen doofstomme, zwaar mentaal gehandicapte blinden >hebben nog niet opgemerkt hoeveel studies er over het nut/noodzaak van >huiswerk zijn gepubliceerd. De resultaten hiervan zijn genuanceerd. > >Dus de bewering dat het nut van huiswerk nooit is aangetoond, geeft >meteen aan in welke klasse we deze stelling mogen deponeren. Te zwak >om bij het grof huisvuil te zetten. > >Na alle betutteling door een bijzondere kaste van oligofrene yuppies >in het 'beleid', die ons onderwijs zeer zware klappen hebben >toegediend, kan dit er nog maar bij. > >Veel argumentatie is hier nog niet bij, dus kort maar deze: > >- huiswerk legt een brug tussen school en gezin, geeft de ouders >inzage en inzicht in wat de kinderen doen en leidt tot foutenanalyse. >Het is het beste feedbackmechanisme dat ons momenteel ter beschikking >staat. > >- huiswerk zorgt voor een herhaling en toepassing van de leerstof, >waarbij het accent wordt gelegd op zelfwerkzaamheid. Op die manier >wordt de informatie beter opgenomen en vastgelegd. > >- dat huiswerk kinderen zou beletten kind te zijn en te spelen? Pakweg >vier decennia geleden speelden de kinderen nog. Nu liggen ze voor de >TV, doen stupide massacrespelletjes op hun playstation of hangen maar >wat rond. > >- het volstaat het palmares te bekijken van scholen waar een >georganiseerd huiswerkbeleid bestaat tegenover projectscholen waar dit >niet het geval is. Al die academici die de antroposofie ons via de >Steinerscholen heeft opgeleverd spreken voor zich (ze zijn er niet of >nauwelijks). Of bekijk het resultaat van de criminele anti-autoritaire >'experimenten' uit de zestiger jaren. > >Ik vernoemde de zeer beroemde maar halfgare Dr. Benjamin Spock, die >zich op het einde van zijn leven realiseerde hoeveel kwaad hij met >zijn aanpak heeft aangericht en zich publiekelijk heeft >verontschuldigd. Maar we moeten het niet zo ver gaan zoeken. De zeer >gerenommeerde pedagoge Sis Heysters, die voor de toenmalige Margriet >de opvoedkundige rubriek verzorgde, is haar kinderen kwijtgeraakt. Het >gerecht pakte ze op wegens verwaarlozing. Die mensen gaan ons komen >vertellen hoe we onze kinderen moeten opvoeden. > >Fullator Weerom en nogmaals: de stem van het gezond verstand zelve. -- Fusti |
![]() |
#6 |
Berichten: n/a
|
![]() [email protected] wrote:
> On 29 jan, 11:49, Fullator <[email protected]> wrote: > > [knip] > > Summarizing: wie tegen huiswerk is heeft zijn huiswerk niet goed > gemaakt. > > mvg, H.N. Of is een luie leerkracht. |
![]() |
#7 |
Berichten: n/a
|
![]() On 29 jan, 11:49, Fullator <[email protected]> wrote:
[knip] Summarizing: wie tegen huiswerk is heeft zijn huiswerk niet goed gemaakt. mvg, H.N. |
![]() |
#8 |
Berichten: n/a
|
![]() "uncle" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > Op dit ontiegelijk late uur? Ik ben goed maar niet gek, waardevriend. Tot > zeur binnenkort! > 'Huiswerk', curieuzeneuze, is zinvolle tijdsbesteding. Dit afschaffen betekent dat onze lieve kinderen nog wat méér stompzinnige teuvee gaan kijken, hun in een onmogelijk jargon gestelde chatgedrag uitbreiden, en nog wat andere compleet nutteloze bezigheden beoefenen. u. |
![]() |
#9 |
Berichten: n/a
|
![]() On Mon, 29 Jan 2007 16:16:56 +0100, "uncle" <[email protected]>
wrote: >"uncle" <[email protected]> wrote in message >news:[email protected]... >> >> Op dit ontiegelijk late uur? Ik ben goed maar niet gek, waardevriend. Tot >> zeur binnenkort! >> > >'Huiswerk', curieuzeneuze, is zinvolle tijdsbesteding. Dit afschaffen >betekent dat onze lieve kinderen nog wat méér stompzinnige teuvee gaan >kijken, hun in een onmogelijk jargon gestelde chatgedrag uitbreiden, en nog >wat andere compleet nutteloze bezigheden beoefenen. >u. > Huiswerk zou dus de verkleutering van de maatschappij tegen moeten gaan als ik het goed begrijp. |
![]() |
#10 |
Berichten: n/a
|
![]() "Curieuzeneus" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > Huiswerk zou dus de verkleutering van de maatschappij tegen moeten > gaan als ik het goed begrijp. Jij zegt het,- tenminste als de opdrachten weloverwogen en to the point zijn. u. |
![]() |
#11 |
Berichten: n/a
|
![]() On Mon, 29 Jan 2007 16:49:58 +0100, "uncle" <[email protected]>
wrote: >"Curieuzeneus" <[email protected]> wrote in message >news:[email protected].. . >> >> Huiswerk zou dus de verkleutering van de maatschappij tegen moeten >> gaan als ik het goed begrijp. > >Jij zegt het,- tenminste als de opdrachten weloverwogen en to the point >zijn. >u. > nu nog de indoctrinatie uit het onderwijs weghalen en we zijn weer goed bezig. |
![]() |
#12 |
Berichten: n/a
|
![]() "Fullator" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Mon, 29 Jan 2007 03:41:33 +0100, curieuzeneus > <[email protected]> wrote: > >>http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leid=GV017I3HE >> >>Nu ben ik benieuwd wat Uncle daarvan vindt. > > > > De zoveelste Dr. Spock is opgestaan. > > Dit soort nonsensicale berichten wordt regelmatig over onze hoofden > uitgegoten. Alleen doofstomme, zwaar mentaal gehandicapte blinden > hebben nog niet opgemerkt hoeveel studies er over het nut/noodzaak van > huiswerk zijn gepubliceerd. De resultaten hiervan zijn genuanceerd. > > Dus de bewering dat het nut van huiswerk nooit is aangetoond, geeft > meteen aan in welke klasse we deze stelling mogen deponeren. Te zwak > om bij het grof huisvuil te zetten. > > Na alle betutteling door een bijzondere kaste van oligofrene yuppies > in het 'beleid', die ons onderwijs zeer zware klappen hebben > toegediend, kan dit er nog maar bij. > > Veel argumentatie is hier nog niet bij, dus kort maar deze: > > - huiswerk legt een brug tussen school en gezin, geeft de ouders > inzage en inzicht in wat de kinderen doen en leidt tot foutenanalyse. > Het is het beste feedbackmechanisme dat ons momenteel ter beschikking > staat. > > - huiswerk zorgt voor een herhaling en toepassing van de leerstof, > waarbij het accent wordt gelegd op zelfwerkzaamheid. Op die manier > wordt de informatie beter opgenomen en vastgelegd. > > - dat huiswerk kinderen zou beletten kind te zijn en te spelen? Pakweg > vier decennia geleden speelden de kinderen nog. Nu liggen ze voor de > TV, doen stupide massacrespelletjes op hun playstation of hangen maar > wat rond. > > - het volstaat het palmares te bekijken van scholen waar een > georganiseerd huiswerkbeleid bestaat tegenover projectscholen waar dit > niet het geval is. Al die academici die de antroposofie ons via de > Steinerscholen heeft opgeleverd spreken voor zich (ze zijn er niet of > nauwelijks). Of bekijk het resultaat van de criminele anti-autoritaire > 'experimenten' uit de zestiger jaren. > > Ik vernoemde de zeer beroemde maar halfgare Dr. Benjamin Spock, die > zich op het einde van zijn leven realiseerde hoeveel kwaad hij met > zijn aanpak heeft aangericht en zich publiekelijk heeft > verontschuldigd. Maar we moeten het niet zo ver gaan zoeken. De zeer > gerenommeerde pedagoge Sis Heysters, die voor de toenmalige Margriet > de opvoedkundige rubriek verzorgde, is haar kinderen kwijtgeraakt. Het > gerecht pakte ze op wegens verwaarlozing. Die mensen gaan ons komen > vertellen hoe we onze kinderen moeten opvoeden. > > Fullator Helemaal mee eens. Maar het wordt wel steeds moeilijker om tegen de stroom huiswerkafschaffers te blijven zwemmen. Er zijn nu zelfs leerkrachten die overtuigd zijn dat huiswerk niet nodig is. Wat is de kwaliteit van die leerkrachten dan, vraag ik mij soms af. Zonder huiswerk maken we van onze kinderen 9 to 5 ambtenaren, niet in staat tot een extra inspanning wanneer dat nodig is. Hier in China hebben alle kinderen massa's huiswerk. Bijna alle ouders zijn zeer nauw betrokken bij de schoolprestaties van hun kind. Zonder de steun en motivatie van hun ouders redden de Chinese kinderen het niet. Alle kinderen hebben een vreselijk strakke dagplanning. Ook de avonden en weekends zijn alle sport, speel en studieactiviteiten bijzonder nauwkeurig gepland. Computergebruik, muziek beluisteren, Nintendo, TV kijken, allemaal strak gepland. Hier zie je nergens kinderen zomaar wat op straat spelen. Kinderen voelen hier al heel vroeg de sterke onderlinge competitie tussen de klasgenoten. Elk jaar wordt er gefilterd. Goede leerlingen gaan naar een betere school. Enkel de beste overleven om naar de beste universiteiten te gaan. De druk is enorm hoog, maar volgens mij niet te hoog. De kinderen van westerlingen die naar een echte Chinese school gaan (geen expat-school) kunnen vaak de druk niet aan omdat papa of mama-westerling het niet kan aanzien dat zoon of dochterlief zo vreselijk onder druk staat. Leerlingen die er hier bovenuit steken die worden niet teruggeschopt naar het gemiddelde, maar als voorbeeld gesteld voor de anderen. Chinese kinderen worden wel eens "kleine keizers" genoemd omdat ze zo vreselijk veel aandacht krijgen van ouders en grootouders. Maar ondanks al die aandacht moeten ze wel al heel vroeg hard presteren. Net zoals later in het leven. -- Rudyard Kipling "If you've 'eard the East a-callin', you won't never 'eed naught else." |
![]() |
#13 |
Berichten: n/a
|
![]() "Curieuzeneus" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > nu nog de indoctrinatie uit het onderwijs weghalen en we zijn weer > goed bezig. > Op het eind mijner onderwijsperiode kon ik tot mijn spijt al vaststellen dat jongere leraars hier geen 'last' meer van hadden en allesbehalve - zoals ondergetekende - politiek correct konden genoemd worden. Gelukkig zijn de beleidslieden, waarvan ik er enkele persoonlijk ken, dit nog wél. Wat jij indoctrinatie heet, zal ik tot het naderende einde mijner dagen democratische gezindte blijven noemen. u. |
![]() |
#14 |
Berichten: n/a
|
![]() On Mon, 29 Jan 2007 17:37:12 +0100, "uncle" <[email protected]>
wrote: >"Curieuzeneus" <[email protected]> wrote in message >news:[email protected].. . >> >> nu nog de indoctrinatie uit het onderwijs weghalen en we zijn weer >> goed bezig. >> > >Op het eind mijner onderwijsperiode kon ik tot mijn spijt al vaststellen dat >jongere leraars hier geen 'last' meer van hadden en allesbehalve - zoals >ondergetekende - politiek correct konden genoemd worden. Gelukkig zijn de >beleidslieden, waarvan ik er enkele persoonlijk ken, dit nog wél. >Wat jij indoctrinatie heet, zal ik tot het naderende einde mijner dagen >democratische gezindte blijven noemen. >u. > Dat Uncle zou aan de jongeren zelf moeten zijn om dat te ontdekken en niet gestuurd te worden door een 'leraar'. |
![]() |
#15 |
Berichten: n/a
|
![]() uncle wrote:
>> Dat Uncle zou aan de jongeren zelf moeten zijn om dat te ontdekken en >> niet gestuurd te worden door een 'leraar'. >> > > Een jongere die niet begeleid wordt, ontdekt *niets*,- tenzij enige > masturbatietechniekjes. In dat opzicht zal je wel een welwillende 'begeleider' geweest zijn. |
![]() |
#16 |
Berichten: n/a
|
![]() "Curieuzeneus" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > Dat Uncle zou aan de jongeren zelf moeten zijn om dat te ontdekken en > niet gestuurd te worden door een 'leraar'. > Een jongere die niet begeleid wordt, ontdekt *niets*,- tenzij enige masturbatietechniekjes. u. |
![]() |
#17 |
Berichten: n/a
|
![]() On Mon, 29 Jan 2007 20:10:34 +0100, "uncle" <[email protected]>
wrote: >"Curieuzeneus" <[email protected]> wrote in message >news:[email protected].. . >> >> Dat Uncle zou aan de jongeren zelf moeten zijn om dat te ontdekken en >> niet gestuurd te worden door een 'leraar'. >> > >Een jongere die niet begeleid wordt, ontdekt *niets*,- tenzij enige >masturbatietechniekjes. >u. > En maar best dat daar geen leraar bij is. |
![]() |
#18 |
Berichten: n/a
|
![]() "Gunter Schelfhout" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > In dat opzicht zal je wel een welwillende 'begeleider' geweest zijn. > Da's een flagrante aantasting van mijn goede naam, bestejongen. Sta me toe - Full's exempel indachtig - hieromtrent mijn advocaat te consulteren. (In afwachting dezes kan je me altijd persoonlijk meelen.) u. |
![]() |
#19 |
Berichten: n/a
|
![]() uncle wrote:
>> In dat opzicht zal je wel een welwillende 'begeleider' geweest zijn. >> > > Da's een flagrante aantasting van mijn goede naam, bestejongen. > Sta me toe - Full's exempel indachtig - hieromtrent mijn advocaat te > consulteren. > (In afwachting dezes kan je me altijd persoonlijk meelen.) > u. Elke rechter zou je mededelen dat je een open deur niet meer kan opentrappen. Ach, geef me een doos Cohibas en we zwijgen erover. |
![]() |
#20 |
Berichten: n/a
|
![]() "Gunter Schelfhout" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > Elke rechter zou je mededelen dat je een open deur niet meer kan > opentrappen. > Ach, geef me een doos Cohibas en we zwijgen erover. > Je vergist je. Ofwel trek je de aantijging terug ofwel wordt hier werk van gemaakt. u. |